En wat spreek je jezelf hier weer heerlijk tegen.
mohamed schreef:Leer jij nou eens dieper te kijken. Het mes snijdt aan twee kanten, want als je God de schuld geeft dat er zieke kinderen zijn, dan bedank je hem niet voor de kinderen gezond zijn. Als één van jouw kinderen ziek wordt, aanvaard je de gezonde dan niet langer? Zeg je dan consequent dat God ze mag houden, omdat hij ze allemaal ziek maakt?
Gelukkig ken ik mijn God goed genoeg om te weten dat hij kinderen niet ziek maakt. Dat er toch zieke kinderen zijn komt door toeval en niets anders. Dat er zieke geesten zijn die denken dat God die goed is een sadist is die voor de ziekte verantwoordelijk is zegt alles over hen.
de 1e quote zeg je dat ik een god moet danken voor gezonde kindjes. Daartoe wil ik overigens best bereid zijn (je weet nog wel: ik kruip even in de huid van...)
In de 2e quote echter zeg je onomstotelijk dat jouw God geen kinderen ziek maakt. Hoe consequent ben je dan?
Mohamed, we hebben het hier over een almachtige en algoede EN alrechtvaardige God.
Dat betekent, dat Hij(!) WEET dat de kindjes een afgrijselijke dood sterven. Wereldwijd...iedere dag, met wanhopige (jonge) ouders die achterblijven. Gelovige of ongelovige ouders. Hij KAN er iets aan doen met Zijn almacht, maar doet dit niet. En dus verzint de gelovige
a: Het is toeval en gewoon de natuur.
b: We kennen God bedoeling niet.
En beide opties pik ik niet! Want als de tsunami en neuroblastoom gewoon de natuur zijn (hetgeen ook zo is), dan zijn de gezonde kindjes ook gewoon de natuur (lees schollentectoniek en genetica). En wat betreft Gods bedoeling. Leg de holocaust maar uit God!
En als DAT de zondeval van de eerste 2 mensen is (waarvan we weten dat dat een verhaal/mythe is) dan is God absoluut niet al-rechtvaardig. Je straft niet de gehele mensheid omdat 1 man en vrouw een stukje fruit pakken.
Probeer dit nou eens tot je te laten doordringen Mohamed en kijk wat je zegt! Nogmaals: Bezoek een kinderziekenhuis, of een rampgebied dat door een tsunami is getroffen. En doe dat met jouw God in je achterhoofd.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan