Geloven in dromen

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Esmee17
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2016 11:05

Geloven in dromen

Berichtdoor Esmee17 » 21 jul 2016 23:25

Ik vroeg me af of, en hoeveel, mensen in refoland in dromen geloven? Zelf geloof ik er in maar hoe word er in refoland over het algemeen tegenaan gekeken? (ben zelf bewoner van dit land maar heb eerlijk gezegd geen idee hoe de mensen uit mijn land er tegenaan kijken)

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1927
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Geloven in dromen

Berichtdoor Pcrtje » 22 jul 2016 10:48

Esmee17 schreef:Ik vroeg me af of, en hoeveel, mensen in refoland in dromen geloven?
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Wat bedoel je precies?

Ik zou zeggen: natuurlijk bestaan dromen. Daar hoef je niet in te 'geloven'. In zekere zin zijn dromen wetenschappelijk objectiveerbaar door hersenmetingen te verrichten op slapende proefpersonen. Of bedoel je te vragen of dromen iets bovennatuurlijks kunnen betekenen? Of bedoel je te vragen of God door middel van dromen met mensen communiceert?
"Een libelle zweeft over het water..."

Esmee17
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2016 11:05

Re: Geloven in dromen

Berichtdoor Esmee17 » 22 jul 2016 11:02

Ik bedoel in hoeverre de mensen geloven dat God mensen dromen geeft om hun iets te laten weten. Iets van Zijn wil.

bernard 3
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 okt 2014 10:28

Re: Geloven in dromen

Berichtdoor bernard 3 » 22 jul 2016 11:36

Esmee17 schreef:Ik bedoel in hoeverre de mensen geloven dat God mensen dromen geeft om hun iets te laten weten. Iets van Zijn wil.


In de eerste plaats maakt God zijn wil bekend door Zijn Woord; De Bijbel
Dit is zo en is altijd zo geweest . Het was pas wanneer mensen zijn woord negeerden en overtraden dat God gebruik maakte van dromen en visioenen om zijn volk terug op het rechte pad te brengen.
Op vandaag is het dan ook niet anders; het is nog steeds in de eerste plaats Gods Woord dat geraadpleegd dient te worden om Zijn wil te kennen en het is ook nog steeds een feit dat niettegenstaande men Gods (TIEN) geboden afwijst men toch nog steeds hoopt dat God speciaal zal optreden met dromen of wonderen

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Geloven in dromen

Berichtdoor Teus » 22 jul 2016 18:46

God hoeft niet alleen de Bijbel of dromen te gebruiken om Zijn wil kenbaar te maken.
Ook staat niet alles in de Bijbel wat God wil.
God spreekt ook door de Heilige Geest.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

bernard 3
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 okt 2014 10:28

Re: Geloven in dromen

Berichtdoor bernard 3 » 22 jul 2016 20:08

Teus schreef:God hoeft niet alleen de Bijbel of dromen te gebruiken om Zijn wil kenbaar te maken.
Ook staat niet alles in de Bijbel wat God wil.
God spreekt ook door de Heilige Geest.



Wat is dan hetgeen niet in Zijn Woord te vinden is dat God, volgens u, dan wel nog eens extra wil ??

En is de H.Geest niet gezonden om hetgeen in Gods Woord te vinden is meer duidelijk te maken en niet om het tegen te spreken, te minimaliseren ,aan te vullen of te veranderen?
" Maar de Trooster de H.Geest die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb"
(Joh 14:25)

(zie ook joh 16: 5-15)

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Geloven in dromen

Berichtdoor Teus » 22 jul 2016 22:57

Teus schreef:God hoeft niet alleen de Bijbel of dromen te gebruiken om Zijn wil kenbaar te maken.
Ook staat niet alles in de Bijbel wat God wil.
God spreekt ook door de Heilige Geest.



bernard 3 schreef:Wat is dan hetgeen niet in Zijn Woord te vinden is dat God, volgens u, dan wel nog eens extra wil ??

En is de H.Geest niet gezonden om hetgeen in Gods Woord te vinden is meer duidelijk te maken en niet om het tegen te spreken, te minimaliseren ,aan te vullen of te veranderen?
" Maar de Trooster de H.Geest die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb"
(Joh 14:25)

(zie ook joh 16: 5-15)


God geeft bij Zijn kinderen en ook in mijn leven meerdere malen opdracht tot iets te doen.
Een tijdje terug gaf Hij me bv. de opdracht een boek te schrijven, dat vindt je niet terug in de Bijbel.
Daarin gaf Hij me ook te kennen wat ik moest schrijven wanneer ik het niet meer wist en het Hem vroeg.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Geloven in dromen

Berichtdoor Chaya » 23 jul 2016 10:42

Hoe kun je nu zeker weten dat het God is die tot je spreek in een droom?
Een tijdje terug kreeg ik medicijnen en ging daar heel raar van dromen, levensecht, soms wist ik niet of iets nu echt gebeurd was of dat ik het nu gedroomd had en moest het dan aan mijn omgeving vragen :roll:
Dat is echt heel raar.
Maar die dromen varieerden van voorspellend tot gebeurd, mensen die reeds overleden waren spraken tot mij.
Ik was blij toen de medicijnkuur afgelopen was.
Maar ook nu droom ik wel, maar hoe kan ik dan toetsen of het de Bijbelse dromen zijn?
Zoals in Joël 2 staat bijvoorbeeld:
En daarna zal het geschieden, dat Ik Mijn Geest zal uitgieten over alle vlees, en uw zonen en uw dochteren zullen profeteren; uw ouden zullen dromen dromen, uw jongelingen zullen gezichten zien;
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

bernard 3
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 okt 2014 10:28

Re: Geloven in dromen

Berichtdoor bernard 3 » 23 jul 2016 18:07

teus schreef:God geeft bij Zijn kinderen en ook in mijn leven meerdere malen opdracht tot iets te doen.
Een tijdje terug gaf Hij me bv. de opdracht een boek te schrijven, dat vindt je niet terug in de Bijbel.
Daarin gaf Hij me ook te kennen wat ik moest schrijven wanneer ik het niet meer wist en het Hem vroeg.


Hoe heeft God je die opdracht gegeven ? door een droom? Door een visioen?
En hoe weet je zo zeker dat het God was en niet iemand anders??

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Geloven in dromen

Berichtdoor Teus » 23 jul 2016 20:24

teus schreef:God geeft bij Zijn kinderen en ook in mijn leven meerdere malen opdracht tot iets te doen.
Een tijdje terug gaf Hij me bv. de opdracht een boek te schrijven, dat vindt je niet terug in de Bijbel.
Daarin gaf Hij me ook te kennen wat ik moest schrijven wanneer ik het niet meer wist en het Hem vroeg.


bernard 3 schreef:Hoe heeft God je die opdracht gegeven ? door een droom? Door een visioen?
En hoe weet je zo zeker dat het God was en niet iemand anders??


Als antwoord direct op een vraag van mij. Na erover met Hem te spreken bevestigd Hij het.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Esmee17
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2016 11:05

Re: Geloven in dromen

Berichtdoor Esmee17 » 23 jul 2016 21:38

Ik vraag dit ook omdat ik zelf een droom van God heb gehad. Die is nu bijna helemaal uitgekomen.

Ik vraag mij alleen af hoeveel mensen mij eigenlijk echt zullen geloven als ik dit vertel. Zeker in refoland.... Meestal heb ik het idee dat het geloven in dromen van God niet echt gelooft wordt. Om nu mijn droom te vertellen en dat het vervolgens als ´niet belangrijk´ of ´dat kan eigenlijk niet´ of weet ik veel wat bestempeld word wil ik nu ook weer niet.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Geloven in dromen

Berichtdoor Marnix » 04 aug 2016 13:00

Esmee17 schreef:Ik vraag dit ook omdat ik zelf een droom van God heb gehad. Die is nu bijna helemaal uitgekomen.

Ik vraag mij alleen af hoeveel mensen mij eigenlijk echt zullen geloven als ik dit vertel. Zeker in refoland.... Meestal heb ik het idee dat het geloven in dromen van God niet echt gelooft wordt. Om nu mijn droom te vertellen en dat het vervolgens als ´niet belangrijk´ of ´dat kan eigenlijk niet´ of weet ik veel wat bestempeld word wil ik nu ook weer niet.


Het gebeurt vaak genoeg en het staat ook in de Bijbel. Hopelijk heb je iets aan dit artikel:

http://www.eo.nl/geloven/nieuws/item/dr ... te-duiden/

Dat sommigen er niet in geloven maakt als het goed is voor jou niet uit. Het is iets voor jou, niet voor de mensen om je heen denk ik.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten