Evangeliseren op refobeurs

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Yoshi

Re: Evangeliseren op refobeurs

Berichtdoor Yoshi » 23 jul 2016 13:26

naamloos schreef:Was Luther niet aan het evangeliseren in de kerk voordat ie eruit geschopt werd?

Je kan niet uit de (RKK) kerk geschopt worden. Hooguit geëxcommuniceerd wat inhoud dat je op de biecht na geen toegang hebt tot de sacramenten.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Evangeliseren op refobeurs

Berichtdoor rotterdam » 23 jul 2016 17:48

naamloos schreef:LOL! Ik krabbel niet terug, ik leg mijn reactie nader uit omdat jij er weer eens de verkeerde kant mee uitgaat.

Helemaal geen LOL, meer DOL, ik schrijf gewoon op wat jij ons probeert wijs te maken
en dat is
"Onze evangelische gemeentes groeien niet vanwege ons 'vissen' in andermans vijver, maar omdat de visjes zelf gaan nadenken.
En zo komen ze bij ons terecht."
Ik ga er dus absoluut niet de verkeerde kant mee uit.
Wat jij schrijft is knap fout.


Je gaat me toch niet vertellen dat jullie niet in je eigen overtuiging geloven? Tja, en dat doen wij ook. Raar hè!

Ja inderdaad "ja" Heel erg raar. Kerkgenootschappen die menen aanwas te hebben omdat gereformeerden gaan denken. Ja dus heel erg raar.
En nee, mijn (onze) mening daar geloven we niet in. Die hebben we, en dat is niet de absolute waarheid.


Keer op keer is gebleken dat jij niet zo goed bent in het 'denken voor anderen'. Je zou eens kunnen overwegen om andermans gedachten niet in te vullen.

Als je er inhoudelijk niet meer uitkomt gelijk overschakelen op "jij" verwijten.

En over andermans gedachten, je schrijft wat je schrijft naamloos.


Eerst een ander belasteren om ze vervolgens af te kraken. Kijk en daar heb ik nou weer een mening over: BAH
Het was weer een gristelijk gezellig gesprekje met je.

Dooddoener zeker uit jouw pen - nou toedels hoor.


rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Evangeliseren op refobeurs

Berichtdoor rotterdam » 23 jul 2016 17:56

benefietdiner schreef:Ja dat ziet aan de buitenkant misschien positief voor een niet kenner maar vergeet niet dat 90 % in het donker naar de kerk gaat.

Andermans kleding, Heb je daar ook al een mening over ? Ongelooflijk #-o

Zij kennen Christus niet

En jij wel neem ik aan ? Wat een zelfoverschatting.

Juist deze mensen hebben het evangelie nodig want in deze kerken wordt dat niet gebracht. :(

Opmerkelijk dat jij en andere waarheidclaimers altijd zo gigantisch onbeschoft zijn.
Dat kom je buiten de kerk toch veel minder tegen.
En als het gebeurd heb je zo een knal op je neus te pakken.



Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Evangeliseren op refobeurs

Berichtdoor Johan100 » 23 jul 2016 18:26

Je bent naamloos aardig aan het uitdagen, is het niet?
rotterdam schreef:Uit het RD van 21/7 ;
„Gezocht: christenen die bereid zijn om te getuigen van hun Heiland tijdens de Duikenburgse Dagen in Echteld en tijdens de Naar Buiten Beurs in Barneveld.” De oproep van de stichting Heart Cry leidde de afgelopen dagen tot een levendige discussie op Facebook.
Evangeliseren onder reformatorische mensen – is dat wel nodig? In de nieuwsbrief van de stichting Heart Cry werd maandag een oproep gedaan om in actie te komen op de Duikenburgse Dagen (26 tot en met 28 juli in Echteld) en op de beurs Naar Buiten (3 tot en met 6 augustus in Barneveld). Op Facebook leidde dit tot stevige reacties. Valt er iets te evangeliseren op een „christelijk festijn”?

Een groep christenen wil gaan evangeliseren op een refobeurs.

Onze lieve Heer heeft vreemde kostgangers zei m'n opoe altijd - en gelijk had ze.

Het bleef nog lang onrustig in m'n hoofd.


Vanwaar die onrust?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4556
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Evangeliseren op refobeurs

Berichtdoor naamloos » 23 jul 2016 18:41

rotterdam schreef:Helemaal geen LOL, meer DOL, ik schrijf gewoon op wat jij ons probeert wijs te maken
en dat is
"Onze evangelische gemeentes groeien niet vanwege ons 'vissen' in andermans vijver, maar omdat de visjes zelf gaan nadenken.
En zo komen ze bij ons terecht."
Ik ga er dus absoluut niet de verkeerde kant mee uit.
Wat jij schrijft is knap fout.
Leer eens begrijpend lezen, best handig op een forum hoor.
De evangelische gemeente waar ik ga bestaat voor meer dan de helft uit ex-gereformeerden. En die zijn daar niet gekomen vanwege evangelisatie acties, maar gewoon omdat ze zelf zijn gaan nadenken en onderzoeken.
Dat is tenminste wat ze zelf zeggen, en bovendien doen wij (en voor zover ik weet ook andere evangelische gemeentes) niet aan evangelisatie onder christenen.
En nou denkt Rotterdam beter te weten waarom ex-gereformeerden bij ons komen dan zijzelf. Kom op zeg, je bent God niet!
Inderdaad neer DOL dab LOL, dat is het enige waar je gelijk in hebt.

Naar mijn mening is het vooral aan internet te danken dat mensen buiten hun kerkmuren luisteren, en daardoor soms tot andere gedachten komen en van richting veranderen.
rotterdam schreef:Ja inderdaad "ja" Heel erg raar. Kerkgenootschappen die menen aanwas te hebben omdat gereformeerden gaan denken. Ja dus heel erg raar.
En nee, mijn (onze) mening daar geloven we niet in. Die hebben we, en dat is niet de absolute waarheid.
Tja, geen enkele richting heeft de waarheid in pacht. Maar als ik overtuigt ben dat mijn mening fout is zou ik hem achter elkaar updaten.
Errughh raar dat je niet in je eigen mening gelooft, maar die wel gebruikt om mij er op af te rekenen.
rotterdam schreef:Als je er inhoudelijk niet meer uitkomt gelijk overschakelen op "jij" verwijten.
Grut, ik kom er wel uit hoor. Jij bent degene die vast zit, en je hebt het nog niet eens door ook!
rotterdam schreef:En over andermans gedachten, je schrijft wat je schrijft naamloos.
Precies, hou dat dan staan en maak er niet iets anders van.
rotterdam schreef:Dooddoener zeker uit jouw pen - nou toedels hoor.
Natuurlijk! :mrgreen: Vooral de fout niet bij jezelf zoeken hoor ... Toedeltjes terug. =;

rotterdam schreef:Onze lieve Heer heeft vreemde kostgangers zei m'n opoe altijd - en gelijk had ze.
:jaknikken: :jaknikken: :jaknikken:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Evangeliseren op refobeurs

Berichtdoor heintje » 23 jul 2016 19:16

Johan100 schreef:Vanwaar die onrust?

Vanwaar dat door de strot willen duwen? vrijheid blijheid!
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3473
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Evangeliseren op refobeurs

Berichtdoor benefietdiner » 23 jul 2016 19:52

Chaya schreef:Kiekjes zelf geschoten met je aaifoontje?

Nee, ik had de bron erbij vermeld (goed lezen dus).
Chaya schreef:Bij één het zelfde kerkgebouw nog wel. Wat een variatie dus. :neeschudden:

Dat maakt niet zoveel uit welke plaats je van de Ger.Gem.in Ned kiest, allemaal het zelfde beeld overeenkomstig de navolger en oprichter Ds. Frans Mallan.
Afbeelding
Chaya schreef:Ik heb een schokkend nieuwtje voor je: zo zie ik er dus niet uit, noch mijn medekerkgangers.

Ha ha ik ben benieuwd hoe jij er uit ziet, ik teken je toch wel een beetje met neergebogen of scheef hoofd.
Chaya schreef:Jij durft!
Ken jij Christus? Want daar gaat het om!

Zeker, om het in jou volgorde (refo) te zeggen Christus kent mij.
Chaya schreef:We zullen allemaal rekenschap af moeten leggen van hetgeen in ons leeft en dan kunnen we niet langer meer naar die ander wijzen, bij wie het volgens jou slechts buitenkant was.

De Hemeladvocaat zal tussenbeide treden in dat gericht, wat zal ik nog vrezen. Dat zal niet gebeuren bij die Christus niet kennen en zonden en ellende geproclameerd hebben alvorens dat…….. Daarvoor moet er geëvangeliseerd worden.
Chaya schreef:Maar ik begrijp dat jij er dus ook staat, om de beursbezoekers jouw evangelie te vertellen?
Want dan kom ik ook!

Oké, waar aan er ken ik je nog meer als aan als het scheven hoofd? :lol:

Yoshi schreef:En wat zal dat uitmaken? Ben je van God los als je zwarte kleding draagt? Laat die mensen lekker aandoen wat ze willen.

Dat is het nu net, die mensen doen niet aan wat ze willen maar kleding voorschrift. Ik zei het al je bent geen kenner van de refo-club.
Yoshi schreef:Dat zijn nogal uitspraken die ik niet zou durven doen. Ik ga er eigenlijk blindelings vanuit dat ze Christus wel degelijk kennen en daarom ook naar de kerk komen.

Nee het is angst dat naar de kerk gaan. Ze zouden niet één keer over durven slaan.
Yoshi schreef:Dus omdat ze er een andere theologie dan jou op nahouden wordt daar het evangelie niet gebracht?

Inderdaad het is meer het ontbrekende deel van de theologie namelijk Christus en dat is evangelie.
rotterdam schreef:En jij wel neem ik aan ? Wat een zelfoverschatting.

Daar had ik het in principe niet over.
rotterdam schreef:En jij wel neem ik aan ? Wat een zelfoverschatting.

Ken je de uitspraken van Paulus niet. :roll:
rotterdam schreef:Opmerkelijk dat jij en andere waarheidclaimers altijd zo gigantisch onbeschoft zijn.
Dat kom je buiten de kerk toch veel minder tegen.

Dan ken je het kerkelijk / reformatorische leven niet. :neeschudden:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Evangeliseren op refobeurs

Berichtdoor Chaya » 23 jul 2016 21:34

benefietdiner schreef:Nee, ik had de bron erbij vermeld (goed lezen dus).

Ach ja, natuurlijk, waarom zou je zelf die moeite nemen.
benefietdiner schreef:Ha ha ik ben benieuwd hoe jij er uit ziet, ik teken je toch wel een beetje met neergebogen of scheef hoofd.
Chaya schreef:

:-oo
Gelukkig staat jouw foto gewoon op internet.
benefietdiner schreef:Dat is het nu net, die mensen doen niet aan wat ze willen maar kleding voorschrift. Ik zei het al je bent geen kenner van de refo-club.

Huh? Net zei je nog dat je mij zou herkennen aan het scheven hoofd :roll:
benefietdiner schreef:Nee het is angst dat naar de kerk gaan. Ze zouden niet één keer over durven slaan.

Jij hebt de deur achter je dicht geslagen, gefrustreerd en wel.
Prima hoor, maar laat deze mensen!

Ik begrijp nu dat ik i.i.g. geen snipperdag hoef te nemen om een dagje naar buiten te doen.
Misschien t.z.t. bij die andere beurs in Ahoy.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Evangeliseren op refobeurs

Berichtdoor JeeWee » 23 jul 2016 22:35

rotterdam schreef:Valt er iets te evangeliseren op een „christelijk festijn”?

Nou en of!
Zolang veel refo's zich vooral druk maken om de bijzaken en geen levende relatie met Jezus Christus zeggen te hebben, is er heel veel te evangeliseren onder refo's.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Evangeliseren op refobeurs

Berichtdoor rotterdam » 24 jul 2016 05:49

benefietdiner schreef:Daar had ik het in principe niet over.

Maar ik wel.

Ken je de uitspraken van Paulus niet. :roll:

Welke ? Filip. 2 ; 3 Doet geen ding door twisting of ijdele eer, maar door ootmoedigheid achte de een den ander uitnemender dan zichzelven.
Deze ?

rotterdam ; Opmerkelijk dat jij en andere waarheidclaimers altijd zo gigantisch onbeschoft zijn.
Dat kom je buiten de kerk toch veel minder tegen.


Dan ken je het kerkelijk / reformatorische leven niet. :neeschudden:

Dus ? Dat geeft jou het recht onbeschoft te zijn ?


rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Evangeliseren op refobeurs

Berichtdoor rotterdam » 24 jul 2016 06:02

JeeWee schreef:Nou en of!
Zolang veel refo's zich vooral druk maken om de bijzaken en geen levende relatie met Jezus Christus zeggen te hebben, is er heel veel te evangeliseren onder refo's.


"Zeggen te hebben" ..............daar draait het dus om.
Formuleren - woorden woorden woorden.

Heb jij, Jeewee, in dit verband een uitleg over Marcus 9 ;
38 En Johannes antwoordde Hem, zeggende: Meester! wij hebben een gezien, die de duivelen uitwierp in Uw Naam, welke ons niet volgt; en wij hebben het hem verboden, omdat hij ons niet volgt.
39 Doch Jezus zeide: Verbiedt hem niet; want er is niemand, die een kracht doen zal in Mijn Naam, en haastelijk van Mij zal kunnen kwalijk spreken.
40 Want wie tegen ons niet is, die is voor ons.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Evangeliseren op refobeurs

Berichtdoor rotterdam » 24 jul 2016 06:15

Johan100 schreef:Je bent naamloos aardig aan het uitdagen, is het niet?

Ja dat klopt Johan100, de spijker op z'n kop, ik vind dat deze onzin aan de kaak gesteld dient te worden.
Ze draait zich nu wel in alle bochten maar de zaak blijft, ik citeer haar "ex gereformeerden komen bij onze evangelische gemeente omdat ze zelf zijn gaan nadenken".


Vanwaar die onrust?

Vandaar mijn onrust, als je het vreemde hiervan, niet inziet kan ik je ook niet helpen.


rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Evangeliseren op refobeurs

Berichtdoor rotterdam » 24 jul 2016 06:24

benefietdiner schreef:Dat maakt niet zoveel uit welke plaats je van de Ger.Gem.in Ned kiest, allemaal het zelfde beeld overeenkomstig de navolger en oprichter Ds. Frans Mallan.


Je hebt het hier over de G.G.i.N. - krap 30.000 leden.
Wat wil je nu eigenlijk, mensen losweken van een splintergroepering om zich daarna aan te sluiten bij een ander miniclubje wat ook pretendeert de waarheid in pacht te hebben ?
Wat is de winst voor "het Koninkrijk" ?

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4556
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Evangeliseren op refobeurs

Berichtdoor naamloos » 24 jul 2016 07:10

rotterdam schreef:Ja dat klopt Johan100, de spijker op z'n kop, ik vind dat deze onzin aan de kaak gesteld dient te worden.
Ze draait zich nu wel in alle bochten maar de zaak blijft, ik citeer haar "ex gereformeerden komen bij onze evangelische gemeente omdat ze zelf zijn gaan nadenken".
Klopt helemaal! Maar wat jij niet snapt is dat je dat niet om moet draaien, dat iedereen die nadenkt evangelisch wordt. Een koe is een dier, maar niet elk dier is een koe.
Jij draait het om en schuift me dat in de schoenen, en dan ga je miepen wat een onzin het is. Over draaien gesproken ... :shock:

Het enige wat ik er mee wilde zeggen is dat de ex-gereformeerden die bij ons komen er niet zijn omdat wij in andermans vijver vissen (zoals jij ons verwijt), maar omdat ze zelf hebben nagedacht en onderzoek gedaan.
rotterdam schreef:De stilte aan reacties op dit onderwerp zijn oorverdovend :D
Het zal toch niet waar zijn dat onze evangelische vrienden zich eigenlijk een beetje schamen :shock:
En misschien kun je eens uitleggen waarom je evangelische vrienden zich zouden moeten schamen omdat de PKN evangelist A.B. van Heart Cry zich geroepen voelt om op een refobeurs te evangeliseren.
Een medewerker van Heart Cry, die wel eens in een evangelische gemeente voorgaat, moest daar weg vanwege verschil van inzicht.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Evangeliseren op refobeurs

Berichtdoor rotterdam » 24 jul 2016 14:40

naamloos schreef:Klopt helemaal! Maar wat jij niet snapt is dat je dat niet om moet draaien, dat iedereen die nadenkt evangelisch wordt. Een koe is een dier, maar niet elk dier is een koe.
Jij draait het om en schuift me dat in de schoenen, en dan ga je miepen wat een onzin het is. Over draaien gesproken ... :shock:

Slap praatje misschien moet je in de toekomst wat duidelijker formuleren.

Het enige wat ik er mee wilde zeggen is dat de ex-gereformeerden die bij ons komen er niet zijn omdat wij in andermans vijver vissen (zoals jij ons verwijt), maar omdat ze zelf hebben nagedacht en onderzoek gedaan.

Ook jouw reacties hier op deze reformatorische site zijn een constante reclame (visserij) voor het evangelies gedachtegoed.
Ongenuanceerd en eenzijdig.


En misschien kun je eens uitleggen waarom je evangelische vrienden zich zouden moeten schamen omdat de PKN evangelist A.B. van Heart Cry zich geroepen voelt om op een refobeurs te evangeliseren.
Een medewerker van Heart Cry, die wel eens in een evangelische gemeente voorgaat, moest daar weg vanwege verschil van inzicht.

Geen idee wie A.B. van heart cry is en tot welke kerk hij behoord.
Probeer je me nu te vertellen dat de P.K.N. achter deze onzin staat ?

Ik heb je al eens eerder uitgelegd dat b.v. het Afrikaans continent (de christelijke landen zoals, Etheopie, Uganda, Ghana enz, overspoelt worden door met name, Amerikaanse baptisten, reborns, evangelicalen, jongens en meisjes die christelijke culturen komen bekeren.
Hele dorpen worden gepaaid met gebedsgenezing enz. en moeten zich laten overdopen.
En niet alleen in Afrika, je kunt in een normale provinciestad in Rusland niet over straat lopen zonder aangesproken te worden door weer de volgende evangeliserende tuinkabouter. Ik hoop dat Poetin ze er allemaal uitzet.
En ja, inderdaad, dit doen de kerken (Prot. RKK, orth. CoE) niet, die soort dubieuze zaken komen uitsluitend vanuit de evangelische hoek.




Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten

cron