De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor DeDwaler » 12 jun 2016 19:48

Zou u de hemel willen delen met deze man?


Ik zou met iedereen de hemel willen delen, want we verdienen allemaal de hel.
.

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor heintje » 12 jun 2016 20:14

Ik zou niet graag de hemel met Dahmer willen delen, ik zou helemaal niet graag in deze christelijke hemel terecht komen. Die voorkeurspositie van alleen hen die Christus aannemen als verlosser (wat dit dan ook mag betekenen). Er zijn enorm veel goede mensen op aarde met allerlei diverse soorten overtuigingen, maar die niet in Jezus geloven. En die zouden dan allemaal branden. Dan ben ik liever solidair en niet egoïstisch.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor JohannesHermanus » 13 jun 2016 10:41

heintje schreef:Dan ben ik liever solidair en niet egoïstisch.

U bent liever solidair met alle andere egoïsten en ipv de hemel te delen met Dahmer, brand u liever in de hel...

Tja, het is maar waar je voor kiest.

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor heintje » 13 jun 2016 10:43

Ik kies nergens voor, want ik geloof niet in het bestaan van beiden. Maar een God die Dahmer toelaat enkel en alleen omdat deze in Jezus is gaan geloven...Met zo'n God wens ik niet in 1 ruimte te vertoeven. Hoe ga je dit moreel en ethisch verantwoord uitleggen (aan bijvoorbeeld nabestaanden van slachtoffers van Dahmer)?
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor JohannesHermanus » 13 jun 2016 10:49

heintje schreef:Ik kies nergens voor

Is ook een keuze...

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor de passant » 13 jun 2016 15:10

heintje schreef:Ik kies nergens voor, want ik geloof niet in het bestaan van beiden. Maar een God die Dahmer toelaat enkel en alleen omdat deze in Jezus is gaan geloven...Met zo'n God wens ik niet in 1 ruimte te vertoeven. Hoe ga je dit moreel en ethisch verantwoord uitleggen (aan bijvoorbeeld nabestaanden van slachtoffers van Dahmer)?

https://youtu.be/YaJr8J-azak?t=2128

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor de passant » 13 jun 2016 15:13

heintje schreef:Ik kies nergens voor, want ik geloof niet in het bestaan van beiden. Maar een God die Dahmer toelaat enkel en alleen omdat deze in Jezus is gaan geloven...Met zo'n God wens ik niet in 1 ruimte te vertoeven. Hoe ga je dit moreel en ethisch verantwoord uitleggen (aan bijvoorbeeld nabestaanden van slachtoffers van Dahmer)?

voorkeur voor protestants? ook goed https://www.youtube.com/watch?v=EiNrfV_S_fM

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor de passant » 13 jun 2016 15:18

heintje schreef:Ik zou niet graag de hemel met Dahmer willen delen, ik zou helemaal niet graag in deze christelijke hemel terecht komen. Die voorkeurspositie van alleen hen die Christus aannemen als verlosser (wat dit dan ook mag betekenen). Er zijn enorm veel goede mensen op aarde met allerlei diverse soorten overtuigingen, maar die niet in Jezus geloven. En die zouden dan allemaal branden. Dan ben ik liever solidair en niet egoïstisch.

Ik denk dat je daar bar weinig solidariteit zult vinden n, eerder haat, achterdocht angst pijn en zo kan het rijtje nog wel even doorgaan.

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor heintje » 13 jun 2016 15:22

de passant schreef:Ik denk dat je daar bar weinig solidariteit zult vinden n, eerder haat, achterdocht angst pijn en zo kan het rijtje nog wel even doorgaan. je weet niet dat je dronkemans praat , kortom je lult maar een eind weg.

Als ik je aanbevolen preek bekijk hoor ik "love, love love" En jij wilt beweren dat het christendom 'love-love-love' is? Welke christenen komen volgens jou wel en niet in de hemel? En dan wil ik graag dat je terug gaat in de tijd. Tot aan de middeleeuwen toe zeg maar. Die tijd waarin christenen dachten dat heidenen als ik op de brandstapel hoorden. En de overtuigd christen-homohaters van tegenwoordig? Komen die in de hemel omdat ze Christus aannemen als verlosser?
Vertel het me maar.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor JohannesHermanus » 13 jun 2016 15:40

heintje schreef:Welke christenen komen volgens jou wel en niet in de hemel?

Iedere Christen.

heintje schreef:Die tijd waarin christenen dachten dat heidenen als ik op de brandstapel hoorden. En de overtuigd christen-homohaters van tegenwoordig? Komen die in de hemel omdat ze Christus aannemen als verlosser?
Vertel het me maar.

Als je Jezus aanneemt als Verlosser, dan haat je niet (meer). Doe je dat wel, dan ben je geen Christen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor Chaya » 13 jun 2016 15:47

heintje schreef:En de overtuigd christen-homohaters van tegenwoordig? Komen die in de hemel omdat ze Christus aannemen als verlosser?
Vertel het me maar.

Nee. Christus aannemen als verlosser betekent dat je je naaste liefhebt als je zelf! Dat is de vrucht van bekering.
Dat wil niet zeggen dat we bepaalde zonden goed moeten praten, het gaat om de mens.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor heintje » 13 jun 2016 15:55

Ik: Welke christenen komen volgens jou wel en niet in de hemel?
Johannes Hermanus: Iedere Christen.


Brrr....

Ik schreef: Die tijd waarin christenen dachten dat heidenen als ik op de brandstapel hoorden. En de overtuigd christen-homohaters van tegenwoordig? Komen die in de hemel omdat ze Christus aannemen als verlosser?
Vertel het me maar.
Johannes Hermanus: Als je Jezus aanneemt als Verlosser, dan haat je niet (meer). Doe je dat wel, dan ben je geen Christen.

Dus jij beweert dat jou verre verre voorouders geen echte christenen waren? Foei! En zijn dit geen overtuigd christenen?

Afbeelding
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor heintje » 13 jun 2016 15:57

En dit bevestigt toch echt mijn vermoeden dat godsgeloof plaats (en tijd) gebonden is.
Afbeelding

Dit zijn overtuigd christenen hoor (de ouders dan, want het kind zit nog in de indoctrinatie-periode). Zij halen hun overtuigingen evenals jullie uit de bijbel. En wie vertelt mij hoe ik de passages moet interpreteren?
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor Chaya » 13 jun 2016 16:01

Nee Heintje, dat zijn geen kinderen van liefdevolle christenen.
Zoiets doe je niet. PUNT en al helemaal niet met kinderen!
Voor geen enkel onderwerp.
Wij leren onze kinderen juist dat wij niets beter zijn dan anderen, "we zijn van dezelfde lap gescheurd". Ouderwetse uitdrukking, maar doeltreffend.
Laat je dus niets wijsmaken door bepaalde doorgedraaide fanatici.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor JohannesHermanus » 13 jun 2016 16:26

heintje schreef:Dus jij beweert dat jou verre verre voorouders geen echte christenen waren? Foei!

Als ze zo doen, zijn ze dus geen Christen inderdaad. Als er al foei mag worden gezegd, mogen die mensen die menen Christen te zijn en zich zo misdragen zich aangesproken voelen.

heintje schreef:En zijn dit geen overtuigd christenen?

Correct.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 48 gasten