De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor Arco » 03 mei 2016 07:57

JohannesHermanus schreef:Geen dus.


Dat is niet helemaal waar, want:

"Maar de andere antwoordende bestrafte hem, zeggende: Vreest gij ook God niet, daar gij in hetzelfde oordeel zijt? En wij toch rechtvaardiglijk, want wij ontvangen straf, waardig hetgeen wij gedaan hebben; maar Deze heeft niets onbehoorlijks gedaan." - Luk. 23:40-41. Een getuigenis van waarheid!
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor JohannesHermanus » 03 mei 2016 09:33

Arco schreef:Dat is niet helemaal waar, want:

"Maar de andere antwoordende bestrafte hem, zeggende: Vreest gij ook God niet, daar gij in hetzelfde oordeel zijt? En wij toch rechtvaardiglijk, want wij ontvangen straf, waardig hetgeen wij gedaan hebben; maar Deze heeft niets onbehoorlijks gedaan." - Luk. 23:40-41. Een getuigenis van waarheid!

Toen werden met Hem twee moordenaars gekruisigd, een ter rechter-, en een ter linker zijde. En die voorbijgingen, lasterden Hem, schuddende hun hoofden. En zeggende: Gij, Die den tempel afbreekt, en in drie dagen opbouwt, verlos Uzelven. Indien Gij de Zone Gods zijt, zo kom af van het kruis. En desgelijks ook de overpriesters met de Schriftgeleerden, en ouderlingen, en Farizeën, Hem bespottende, zeiden: Anderen heeft Hij verlost, Hij kan Zichzelven niet verlossen. Indien Hij de Koning Israëls is, dat Hij nu afkome van het kruis, en wij zullen Hem geloven. Hij heeft op God betrouwd; dat Hij Hem nu verlosse, indien Hij Hem wel wil; want Hij heeft gezegd: Ik ben Gods Zoon. En hetzelfde verweten Hem ook de moordenaars, die met Hem gekruisigd waren. (Mat.27:38-44)

Dit waren ook de woorden van diezelfde moordenaar, even daarvoor nog. Maar hij veranderde.

Op zich zou u het tot geloof komen (in feite erkent/belijd deze man Jezus in Luk.23:40-41 als zijn Redder en Verlosser en besefte hij dat hij een zondaar was, die verdiende wat hij kreeg) ook als een goede daad kunnen zien. Het is dan alleen de vraag wiens goede daad dat is...

Yoshi

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor Yoshi » 03 mei 2016 19:05

Een overduidelijk oordeel van God de Zoon in twijfel trekken. Je moet maar durven als christen.

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor de passant » 16 mei 2016 09:20

De hemel delen met Jeffrey Dahmer?, antwoord NEE!!!, hij de helft en ik de helft? :shock: , hoe stelt de vragensteller zich dat voor? :?: , en iedereen die dit leest dan? zijn die niet welkom?? :oops: Ik heb wel een vermoeden waar de oorzaak ligt , in het (ongelofelijk)slechte onderwijs wat er in Nederland heerst, mensen kunnen geeneens meer een fatsoenlijke vraag stellen!.
Nu naar de vraag zoals die waarschijnlijk door de vragensteller bedoelt is: Daar gaat God over en daarmee is de vraag beantwoordt.

IRHuman
Sergeant
Sergeant
Berichten: 386
Lid geworden op: 10 okt 2015 12:15

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor IRHuman » 05 jun 2016 12:47

*Verwijderd door moderator* off topique-smile

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor heintje » 05 jun 2016 14:54

*Verwijderd door moderator* off topique-smile
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

IRHuman
Sergeant
Sergeant
Berichten: 386
Lid geworden op: 10 okt 2015 12:15

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor IRHuman » 07 jun 2016 00:00

de passant schreef:Nu naar de vraag zoals die waarschijnlijk door de vragensteller bedoelt is: Daar gaat God over en daarmee is de vraag beantwoordt.

Of het antwoord is: Zolang er geen bevestiging is waarmee vaststaat dat er een hemel is, is de vraag volledig irrelevant! :-({|=

Maar wat je nu doet met dit te stellen.

Op de vraag of iemand de hemel zou willen delen met Dahmer(en het is een prima vraagstelling, want je kan een mening ook delen), is jouw antwoord/stelling:
Daar gaat God over en daarmee is de vraag beantwoordt.
.

Waarmee je stelt dat de wil door god bepaald wordt. Dus de mens heeft geen vrije wil!

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor heintje » 07 jun 2016 06:30

De passant schrijft
De hemel delen met Jeffrey Dahmer?, antwoord NEE!!!

en verder
Daar gaat God over en daarmee is de vraag beantwoordt

Jij hebt er dus niets over te zeggen en dan is er een kans aanwezig dat je naast Dahmer komt te zitten. En dan?
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor de passant » 08 jun 2016 13:06

heintje schreef:Jij hebt er dus niets over te zeggen en dan is er een kans aanwezig dat je naast Dahmer komt te zitten. En dan?

No problem........maar volgens mij begrijp jij de Hemel niet!!!!





ps redactie: ik vind dat "je mag geen citaten in elkaar plaatsen" erg hinderlijk, kan daar wat aan gedaan worden?

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor heintje » 08 jun 2016 18:30

Ik dacht dat ik een post had geplaatst met de vraag of jij de hemel wel begrijpt.
In dat geval zou ik gaarne een uitleg vernemen. Wat is de hemel en hoe weet u dit?
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor JohannesHermanus » 12 jun 2016 09:03

heintje schreef:Wat is de hemel en hoe weet u dit?

De hemel is dat waar de vogels in vliegen en de wolken in drijven, het is ook de plek waar de duivel in werkzaam is. De hemel is het universum dat we 's nachts kunnen aanschouwen, waar de sterren en de planeten zijn. Dit zijn de zichtbare hemelen.

Er is ook een hemel die wij niet kunnen zien, maar wel in kunnen geloven. Dat is de hemel waar God verblijft en de engelen. Het is tevens de plek waar geredde mensen naar toe gaan als ze sterven. Dit kunt u lezen in de Bijbel. Voor u wellicht onbegrijpelijk, echter voor mensen die God geloven en Jezus hebben aangenomen als hun Redder een schitterende werkelijkheid.

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor heintje » 12 jun 2016 13:04

Er is ook een hemel die wij niet kunnen zien, maar wel in kunnen geloven. Dat is de hemel waar God verblijft en de engelen. Het is tevens de plek waar geredde mensen naar toe gaan als ze sterven. Dit kunt u lezen in de Bijbel. Voor u wellicht onbegrijpelijk, echter voor mensen die God geloven en Jezus hebben aangenomen als hun Redder een schitterende werkelijkheid.

...Maar wel in kunnen geloven....
Dat is de kern. Natuurlijk kun je er in geloven. Alleen zie ik weinig verschil met: https://www.kerkvanhetvliegendspaghetti ... ns-geloof/

En waar je nog meer in kunt geloven...en reken erop dat er mensen zijn die dit even oprecht doen als jij:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... _tradities

Ik wil eigenlijk maar 1 ding weten:

Is het waar? En als je eerst iets moet gaan geloven om het waar te laten zijn, vind ik die (waarheids)papieren niet erg sterk.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor JohannesHermanus » 12 jun 2016 13:45

Dat is uw probleem en niet het mijne.

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor heintje » 12 jun 2016 18:04

Dat weet ik. En ik zou ook aub niet van je willen vragen dat euforische gevoel los te laten. Ik zou niet weten waarom. Jij voelt je er prettig bij. Vasthouden zou ik zeggen en niet verder kijken dan je neus lang is.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: De hemel delen met Jeffrey Dahmer.

Berichtdoor JohannesHermanus » 12 jun 2016 18:20

heintje schreef:Dat weet ik. En ik zou ook aub niet van je willen vragen dat euforische gevoel los te laten.

Hoe weet u dat God geloven euforisch voelt?

heintje schreef:Jij voelt je er prettig bij.

En met mij vele anderen.

heintje schreef:Vasthouden zou ik zeggen en niet verder kijken dan je neus lang is.

Vanwaar de jaloezie? Als God nou niet bestaat, wat doet u nu moeilijk dan? U lijkt op Don Quichotte; vooral niet verder kijken dan de lans lang is. Uiteindelijk breekt ie, dat verzeker ik u.

Zullen we het maar bij het onderwerp houden? Ik snap dat dit lastig is voor u, want u zult de hemel niet met hem delen. Wellicht dat het beter is om bij die constatering te blijven.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten