The Passion (2016)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor MoesTuin » 04 okt 2018 17:34

Chaya schreef:Heel erg lastig voor je om de mensen hier in hun mening te respecteren kennelijk.


Praat je nou tegen jezelf......



StillAwake schreef:Dat klinkt al een stuk doordachter dan:
"ik vind, dus God vindt".

De spijker op de topic.

hans0166 schreef:ik ben geen voorstander van de Passion, vind het een profaan uitgeholde show rond een wezenlijke gebeurtenis voor Christenen.

MAAR... als er in al die jaren, en die gaan komen, 1 mens geraakt gaat worden, is het goed.



@Hans...respect voor je posting.
Ik begrijp je helemaal.
Deze opstelling van je raakt me en is mijn inziens ook de juiste....zo is ook mijn gedachte hierbij en in de zo ruime en onmetelijk brede genade van de Heer Jezus voor alle mensen....
We denken het allemaal zo goed te weten hoe het hoort of behoord te gaan....maar wat een hoogmoed van ons kleine mensjes met verstand en hersentjes wat lang niet zover kan gaan dat we alles maar denken te kunnen snappen of plaats zelfs gaan nemen op de ver en oordelende stoel ....hoe durven sommige mensen!
Geloof en Vertrouw op God
Bid en Werkt
Zegen het werk van onze handen ja Heer zegen het in Uw Naam. U overziet het Geheel!
God overziet het al!
Zo belangrijk....cijfer jezelf en jou meningen en eigen voorkeuren maar weg en leg het allemaal in Gods handen.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor tulp » 04 okt 2018 20:22

MoesTuin schreef:Zo belangrijk....cijfer jezelf en jou meningen en eigen voorkeuren maar weg en leg het allemaal in Gods handen.

Goed idee! En haal dan niet ie de re keer uit naar dezelfde forummer. Is echt niet nodig. [-X

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor schaapje » 04 okt 2018 20:51

tulp schreef:Goed idee! En haal dan niet ie de re keer uit naar dezelfde forummer. Is echt niet nodig. [-X


Van harte mee eens!
Er zijn mensen die hebben een mening en weten het ook te onderbouwen.

Er zijn ook mensen die met alle winden en leringen mee waaien allemaal onder het mom `God is liefde` dus alles is geoorloofd :-oo
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor lekkerbek » 04 okt 2018 23:08

Ik sluit me aan bij de woorden van tulp en schaapje!

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor MoesTuin » 05 okt 2018 06:11

MoesTuin schreef:


@Hans...respect voor je posting.
Ik begrijp je helemaal.
Deze opstelling van je raakt me en is mijn inziens ook de juiste....zo is ook mijn gedachte hierbij en in de zo ruime en onmetelijk brede genade van de Heer Jezus voor alle mensen....
We denken het allemaal zo goed te weten hoe het hoort of behoord te gaan....maar wat een hoogmoed van ons kleine mensjes met verstand en hersentjes wat lang niet zover kan gaan dat we alles maar denken te kunnen snappen of plaats zelfs gaan nemen op de ver en oordelende stoel ....hoe durven sommige mensen!
Geloof en Vertrouw op God
Bid en Werkt
Zegen het werk van onze handen ja Heer zegen het in Uw Naam. U overziet het Geheel!
God overziet het al!
Zo belangrijk....cijfer jezelf en jou meningen en eigen voorkeuren maar weg en leg het allemaal in Gods handen.

Als de 3 mensen hierboven het met mijn gehele posting eens zijn....dan ben ik het ook met jullie eens :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor hans0166 » 05 okt 2018 06:39

tulp schreef:Goed idee! En haal dan niet ie de re keer uit naar dezelfde forummer. Is echt niet nodig. [-X


iemand die post kan een reactie verwachten, als dat vaak eenzelfde persoon is, zal hij/zij ongetwijfeld vaak posten


schaapje schreef:zijn mensen die hebben een mening en weten het ook te onderbouwen.


wat is onderbouwen?, anderen de mond snoeren met een stortvloed?, het Woord (mis)bruiken om een eigen agenda te promoten?. Ieder onderwerp ombuigen naar het stokpaardje? Vergezochte theologien die gedropt worden door geloofsrichtingen die al 2000 jaar geen deel uitmaken van de christelijke kerken?

schaapje schreef:Er zijn ook mensen die met alle winden en leringen mee waaien allemaal onder het mom `God is liefde` dus alles is geoorloofd


een mening is een mening, geloof is geloof, dat jij denkt dat alles rechtlijnig is maakt het nog niet minder waar. De Geest waait waar Hij wil.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor mona » 05 okt 2018 10:49

hans0166 schreef:een mening is een mening, geloof is geloof, dat jij denkt dat alles rechtlijnig is maakt het nog niet minder waar. De Geest waait waar Hij wil.


Dat laatste is waar, maar op de manier waarop jij het zegt, slaat het evengoed de discussie dood.

lekkerbek schreef:Ik sluit me aan bij de woorden van tulp en schaapje!

Net als Lekkerbek: ik ook!

hans0166 schreef:ik ben geen voorstander van de Passion, vind het een profaan uitgeholde show rond een wezenlijke gebeurtenis voor Christenen.
MAAR... als er in al die jaren, en die gaan komen, 1 mens geraakt gaat worden, is het goed.

Nee, dan is de passion nog niet goed, hoe kom je er bij! Dat God het gebruiken wil is onbegrijpelijke genade. Maar dat maakt dit theaterstuk nog steeds niet geoorloofd.
Heiligt het doel alle middelen, ook al is het spotternij en onheiligheid? NO WAY!
In Leeuwarden hingen ten tijde van de Passion, de witte kruizen tussen de dildo's in de erotiekshop. Je wordt er onpasselijk van.
Het lijden en sterven van Christus opgeofferd aan de commercie. Afschuwelijk.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor hans0166 » 05 okt 2018 12:32

mona schreef:Dat laatste is waar, maar op de manier waarop jij het zegt, slaat het evengoed de discussie dood.

Net als Lekkerbek: ik ook!


die was al doodgeslagen door de 3 reacties waar jij zo volledig en met uitroepteken mee instemt.


mona schreef:dan is de passion nog niet goed, hoe kom je er bij!- ook al is het spotternij en onheiligheid? NO WAY! - Maar dat maakt dit theaterstuk nog steeds niet geoorloofd.


en dat bepaal jij even voor iedereen... over doden van een discussie gesproken.... ik heb bij de uitzendingen nog nooit een spotternij of onheiligheid gezien. Hier in deze discussie, en door jou, des te meer.

Yoshi

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Yoshi » 05 okt 2018 12:56

mona schreef:Nee, dan is de passion nog niet goed, hoe kom je er bij! Dat God het gebruiken wil is onbegrijpelijke genade. Maar dat maakt dit theaterstuk nog steeds niet geoorloofd.

Ik kan me goed voorstellen dat je dit geen leuk toneelstuk vind. Maar niet geoorloofd... Dat is van een hele andere orden. Als het niet geoorloofd is dan ben ik benieuwd wat jij er tegen gaat doen en op basis van welke wettelijke argumenten.
Heiligt het doel alle middelen, ook al is het spotternij en onheiligheid? NO WAY!

Elk jaar kijk ik met een schuin oog mee. Ik vind het niets, mijn vrouw vind het indrukwekkend. Ik heb echter nog nooit spotternij of onheiligheid kunnen bespeuren in het programma.
In Leeuwarden hingen ten tijde van de Passion, de witte kruizen tussen de dildo's in de erotiekshop. Je wordt er onpasselijk van.
Het lijden en sterven van Christus opgeofferd aan de commercie. Afschuwelijk.

Dat kan deze productie niets aan doen. Stop jij ook met het kerstfeest, de geboorte van Jezus Christus, vieren/gedenken als anderen er een commercieel feestje van maken? Ga jij op zondag niet meer naar de kerk als een commercieel ingestelde visboer zijn kraam op zondagochtend voor de kerk zit zodat mensen die de kerk uitkomen een warm visje kunnen eten?

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor naamloos » 05 okt 2018 14:54

mona schreef:Net als Lekkerbek: ik ook!
Ik niet. Iemand die zoveel veroordelende posts plaatst en wel respect voor de eigen groep en mening eist, maar niet bereid is om zelf aan die voorwaarde te voldoen, kan ten alle tijden actie - reactie verwachten.
mona schreef:Nee, dan is de passion nog niet goed, hoe kom je er bij! Dat God het gebruiken wil is onbegrijpelijke genade. Maar dat maakt dit theaterstuk nog steeds niet geoorloofd.
Heiligt het doel alle middelen, ook al is het spotternij en onheiligheid? NO WAY!
Kun je deze (valse) beschuldiging bewijzen?
mona schreef:In Leeuwarden hingen ten tijde van de Passion, de witte kruizen tussen de dildo's in de erotiekshop. Je wordt er onpasselijk van.
Het lijden en sterven van Christus opgeofferd aan de commercie. Afschuwelijk.
En wat nou als ze Bijbels tussen de dildo's in de erothiekshop zetten, krijgt de G.B.S. dan ook de schuld?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Chaya » 05 okt 2018 15:11

Yoshi schreef:Ik heb echter nog nooit spotternij of onheiligheid kunnen bespeuren in het programma.

Ik heb eens opgezocht welke liedjes er in de uivoering van dit jaar gezongen werden. Laten we dansen. Ik heb de tekst opgezocht.
Het is nogal vaag, maar deze regels haal ik eruit:
Een afscheidswals aan de waterlijn
Dansen aan zee
Één voor je tranen
Twee voor de mijne
Drie voor de horizon
Waaraan we verdwijnen


Denk je dat er een afscheidswals is gedanst op de heuvel Golgotha Yoshi?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Yoshi » 05 okt 2018 15:34

Chaya schreef:Ik heb eens opgezocht welke liedjes er in de uivoering van dit jaar gezongen werden. Laten we dansen. Ik heb de tekst opgezocht.
Het is nogal vaag, maar deze regels haal ik eruit:
Een afscheidswals aan de waterlijn
Dansen aan zee
Één voor je tranen
Twee voor de mijne
Drie voor de horizon
Waaraan we verdwijnen


Denk je dat er een afscheidswals is gedanst op de heuvel Golgotha Yoshi?

Ik neem aan dat je inmiddels verscheidene bijbelboeken uit je bijbel gescheurd hebt. Hooglied en andere boeken die als poëtische gezien kunnen worden.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Chaya » 05 okt 2018 15:39

Yoshi schreef:Ik neem aan dat je inmiddels verscheidene bijbelboeken uit je bijbel gescheurd hebt. Hooglied en andere boeken die als poëtische gezien kunnen worden.

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Yoshi » 05 okt 2018 15:50

Chaya schreef:Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Als je beeldspraak en dergelijk niet kan waarderen dan kan je simpelweg delen uit je bijbel scheuren. Wat dat betreft was het zowel een reactie op je vraag als een constatering. Maar indien je het letterlijk wil weten; nee, op Golgotha was geen wals te horen en er werd niet gedanst, niet in de laatste plaats omdat de wals pas in de 18e eeuw ontstaan is.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor lekkerbek » 05 okt 2018 17:21

De Heere kan wat krom is recht maken maar het wil niet zeggen dat we alles mogen doen wat krom is!
Als de Heere echt iemand zou trekken dmv de Passion zal die persoon het daarna verafschuwen dat hij of zij daar geweest is. Daar ben ik van overtuigd.
En als de plank zó misgeslagen wordt zoals in de Passion, hoe kan dan iemand bekeerd worden als het Borgwerk van Christus niet duidelijk wordt? Dáár gaat het toch om? Niet hoe Hij menselijk heeft geleden?


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten