De zondag.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De zondag.

Berichtdoor Chaya » 07 sep 2018 14:09

Tjonge, Chaya gedaagd voor het 3 koppig Sanhedrin. :mrgreen:
Als jullie je energie nu eens richten op een reactie op Elbert.
Hij zegt inhoudelijk niet veel anders dan ik, zij het in mildere bewoordingen, maar het is natuurlijk makkelijker om te schieten op de pianiste.

Je zou eens onder een preek van een OGG moeten zitten, dan hoor je wel scherpere uitspraken.
naamloos schreef:Ennn, ..... daar gaan we weer!

Inderdaad, houd er dan eens mee op.
Jij zegt wat je wilt en hoe je het wilt met en zonder die smileys, ik doe dat ook, of jij het nu leuk vindt of niet.
Anders moet je maar gaan solliciteren naar het baantje van moderator. :lol:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De zondag.

Berichtdoor Chaya » 07 sep 2018 14:12

MoesTuin schreef:.ik vertelde dat gisteren al hier in een reactie maar die is weg gebezemd...... :shock: :roll: :lol: )

Ik heb hem niet kunnen lezen, maar ik heb zo'n vermoeden dat het je tienduizendste off topic reactie was.
En hoe voorspelbaar met wie jij het altijd eens bent en met wie niet.
Probeer eens inhoudelijk te reageren, zonder citaten van die en gene.
Overmorgen is het weer zondag, ik kijk er erg naar uit!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: De zondag.

Berichtdoor naamloos » 07 sep 2018 15:44

Chaya schreef:Als jullie je energie nu eens richten op een reactie op Elbert.
Hij zegt inhoudelijk niet veel anders dan ik, zij het in mildere bewoordingen, maar het is natuurlijk makkelijker om te schieten op de pianiste.
Dat is gebeurt hoor, maar hij reageert (nog) niet terug.
Het prettige van Elbert is dat hij hij gewoon zijn mening geeft en op de argumenten van anderen met tegenargumenten reageert, maar daarbij zelden wat voor een ander invult.
En het oordeel laat hij gelukkig ook aan God over, zou je ook eens moeten doen.
Chaya schreef:Je zou eens onder een preek van een OGG moeten zitten, dan hoor je wel scherpere uitspraken.
Nee danku. Ik zit niet te wachten op al die zelfgemaakte regels die scherp en veroordelned toegepast worden.
Geef mijn portie maar aan fikkie.
Chaya schreef:Inderdaad, houd er dan eens mee op.
Jij zegt wat je wilt en hoe je het wilt met en zonder die smileys, ik doe dat ook, of jij het nu leuk vindt of niet.
Anders moet je maar gaan solliciteren naar het baantje van moderator.
Je doet maar hoor. Ik ben er een groot voorstander van om de ander vrij te laten.
Maar verwacht niet dat ik respect heb voor de leugens die jij over het hart en de motieven van anderen het forum opslingert.
Dus huiliehuilie doen over gebrek aan respect, daar hoef je bij mij niet mee aan te komen.
Chaya schreef:Probeer eens inhoudelijk te reageren, zonder citaten van die en gene.
Probeer eens inhoudelijk te reageren zonder artikeltjes van die en gene ...
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: De zondag.

Berichtdoor MoesTuin » 07 sep 2018 15:57

Chaya schreef:Ik heb hem niet kunnen lezen, maar ik heb zo'n vermoeden dat het je tienduizendste off topic reactie was.
En hoe voorspelbaar met wie jij het altijd eens bent en met wie niet.
Probeer eens inhoudelijk te reageren, zonder citaten van die en gene.
Overmorgen is het weer zondag, ik kijk er erg naar uit!


Oeps...ik ben het alweer met Naamloos eens....haar laatste reactie. :-$
Overigens heel inhoudelijk. :lol:
Goede zondag hoor.....éérst nog de zaterdag inhoudelijk genoeg? :mrgreen:
Leer eens inhoudelijk lezen buiten je eigen brilletje 8) om is mijn advies.....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De zondag.

Berichtdoor Marnix » 08 sep 2018 10:31

Chaya schreef:Ik heb hem niet kunnen lezen, maar ik heb zo'n vermoeden dat het je tienduizendste off topic reactie was.
En hoe voorspelbaar met wie jij het altijd eens bent en met wie niet.
Probeer eens inhoudelijk te reageren, zonder citaten van die en gene.
Overmorgen is het weer zondag, ik kijk er erg naar uit!


Ik ook.

Op Elbert heb ik gereageerd. Dat is een prettig gesprek omdat hij niet gelijk begint te veroordelen. Inhoudelijk zeggen jullie misschien hetzelfde maar het gaat ook om de manier waarop je iets zegt. Dat proberen mensen je hier al tijden duidelijk te maken maar dat dat nogal een verschil maakt is volgens mij nog niet helemaal helder.... :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De zondag.

Berichtdoor Chaya » 08 sep 2018 13:49

Marnix schreef:Dat proberen mensen je hier al tijden duidelijk te maken maar dat dat nogal een verschil maakt is volgens mij nog niet helemaal helder.... :roll:

Drie mensen dus, altijd dezelfden, die meteen uit hun hokje komen als dit aan de hand is.Lees dan ook eens wat twee van hen over de rechterflank zeggen!
Ik zou daar zo een hele rij van kunnen plaatsen, ik heb even teruggelezen.

Als jij niet tot diegenen behoort die ik als voorbeeld heb genoemd, hoef je je dus ook niet aangesproken te voelen. Zo simpel is het Marnix.
Die selektieve verontwaardiging van de andere twee, laat ik voor wat het is. Ow, het is Chaya weer. :roll:
Schande! schande! en dan weer janken dat een posting is weggebezemd.

Het hoeft niet altijd een prettig gesprek te zijn, dat is in het dagelijks leven ook heel vaak niet het geval.
Als het maar overkomt en helder is.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De zondag.

Berichtdoor Marnix » 08 sep 2018 15:49

Het gaat er niet om wat je zegt maar om hoe je het zegt. Met anderen die het met je eens zijn kan ik prima praten. Met jou loopt dit altijd uit de hand. Omdat je gelijk een oordeel hebt over de ander en ze wegzet als lauwe nep-christenen. Dat is het hele verschil en dat maakt, zo blijkt uit de praktijk, ook een heel verschil. Daarom kunnen mensen met sommige mensen waar ze het niet mee eens zijn wel goede gesprekken voeren.... en met anderen niet. Want als je een gesprek wil voeren moet je elkaar wel in hun waarde laten, ook al ben je het niet met elkaar eens.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: De zondag.

Berichtdoor naamloos » 08 sep 2018 16:05

Iemand die je verder helemaal niet kent als een 'lauwe nep-christen' wegzetten alleen omdat ie een andere overtuiging heeft vind ik totaal ongepast, ook als het heel vriendelijk verwoord wordt. God alleen kent ons hart en onze motieven.
Ik heb er geen onoverkomelijke moeite mee als iets stevig verwoord wordt, ook niet als de toon me eigenlijk niet aanstaat.
Chaya moet gewoon eens van Gods stoel afgaan, dat lijkt me een strak plan.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: De zondag.

Berichtdoor MoesTuin » 08 sep 2018 16:40

Nou...dan zal ik me ook nog even melden bij "de club van 3" :8>

Ik zou jullie allemaal overigens best eens willen ontmoeten in het echt :mrgreen:

In het dagelijks leven heb ik met weinig mensen moeilijkheden en hier op het forum met het merendeel ook niet.....


vandaag zaterdag hebben we 5 verschillende kerken bezocht in het kader van de open monumentendag.
Van de Rooms Katholieke Kerk tot Hervormd en Gereformeerd in verschillende vormen zeg maar.
Allemaal broeders en zusters in het geloof....we zeiden het nog...in Christus zijn we tezamen 1 in uit door het Geloof alleen in het ❤
Dat overwint alles ook de traditie wetjes regeltjes ....noem maar op....
Enkel Christus en die gekruisigd

En morgen zondag ga ik werken ( kan Chaya weer een reden in haar aantekeningen boekje erbij schrijven dat MoesTuin een nep christen is) :-({|=

Maar God kent en ziet het hart aan.
Niets kan mij scheiden van Zijn Liefde!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: De zondag.

Berichtdoor lekkerbek » 08 sep 2018 17:59

Jammer Moestuin dat je zo cynisch reageert tussen de regels door. Weet je, als het echt iemands overtuiging is dan kun je t beter zeggen en iemand waarschuwen toch? T gaat wel over de eeuwigheid, Bijbels gezegd is het straks of eewig wee, of eeuwig wel! Er zit geen tussenweg in. Wanneer het eeuwig wel is daar denken veel mensen verschillend ovee. Maar als iemand tegen mij zou zeggen dat ik me bedrieg zou ik "in mn binnenkamer gaan" en een antwoord aan de Heere vragen. Ik wil me niet bedriegen, kan het namelijk nooit meer over doen. Ik zou het iemand juist kwalijk nemen, je zou in de eeuwigheid toch moeten zeggen, hij of zij wist dat ik op de verkeerde weg was maar hij of zij heeft me nooit gewaarschuwd.
Nogmaals, iedereen denkt hier verschillend over, maar laten we niet op de cynische toer gaan. Reageer gerust als je je aangevallen voelt, maar als het niet tegen jou gericht was maak dan ook niet zo'n opmerking.
Juist omdat we elkaar niet in het echt kennen is het zo makkelijk om niet respectvol te zijn. We zeggen hier dingen tegen elkaar die we als we elkaar in de ogen kijken nooit gezegd zouden hebben. (En met we bedoel ik uiteraard wij allemaal).

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: De zondag.

Berichtdoor Speedy » 08 sep 2018 18:41

Het gehalte van de pot verwijten dat hij zwart ziet, is weer heerlijk hoog. En de wolven in het bos huilen weer mee.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: De zondag.

Berichtdoor MoesTuin » 08 sep 2018 18:49

lekkerbek schreef:Jammer Moestuin dat je zo cynisch reageert tussen de regels door. Weet je, als het echt iemands overtuiging is dan kun je t beter zeggen en iemand waarschuwen toch? T gaat wel over de eeuwigheid, Bijbels gezegd is het straks of eewig wee, of eeuwig wel! Er zit geen tussenweg in. Wanneer het eeuwig wel is daar denken veel mensen verschillend ovee. Maar als iemand tegen mij zou zeggen dat ik me bedrieg zou ik "in mn binnenkamer gaan" en een antwoord aan de Heere vragen. Ik wil me niet bedriegen, kan het namelijk nooit meer over doen. Ik zou het iemand juist kwalijk nemen, je zou in de eeuwigheid toch moeten zeggen, hij of zij wist dat ik op de verkeerde weg was maar hij of zij heeft me nooit gewaarschuwd.
Nogmaals, iedereen denkt hier verschillend over, maar laten we niet op de cynische toer gaan. Reageer gerust als je je aangevallen voelt, maar als het niet tegen jou gericht was maak dan ook niet zo'n opmerking.
Juist omdat we elkaar niet in het echt kennen is het zo makkelijk om niet respectvol te zijn. We zeggen hier dingen tegen elkaar die we als we elkaar in de ogen kijken nooit gezegd zouden hebben. (En met we bedoel ik uiteraard wij allemaal).
daar doelde ik ook op dat het mij heerlijk lijkt om elkaar eens te ontmoeten als broers en zussen in de Heer.
Cynisch zou ik mijn reactie niet willen noemen overigens....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De zondag.

Berichtdoor Marnix » 08 sep 2018 20:47

lekkerbek schreef:Jammer Moestuin dat je zo cynisch reageert tussen de regels door. Weet je, als het echt iemands overtuiging is dan kun je t beter zeggen en iemand waarschuwen toch? T gaat wel over de eeuwigheid, Bijbels gezegd is het straks of eewig wee, of eeuwig wel! Er zit geen tussenweg in. Wanneer het eeuwig wel is daar denken veel mensen verschillend ovee. Maar als iemand tegen mij zou zeggen dat ik me bedrieg zou ik "in mn binnenkamer gaan" en een antwoord aan de Heere vragen. Ik wil me niet bedriegen, kan het namelijk nooit meer over doen. Ik zou het iemand juist kwalijk nemen, je zou in de eeuwigheid toch moeten zeggen, hij of zij wist dat ik op de verkeerde weg was maar hij of zij heeft me nooit gewaarschuwd.
Nogmaals, iedereen denkt hier verschillend over, maar laten we niet op de cynische toer gaan. Reageer gerust als je je aangevallen voelt, maar als het niet tegen jou gericht was maak dan ook niet zo'n opmerking.
Juist omdat we elkaar niet in het echt kennen is het zo makkelijk om niet respectvol te zijn. We zeggen hier dingen tegen elkaar die we als we elkaar in de ogen kijken nooit gezegd zouden hebben. (En met we bedoel ik uiteraard wij allemaal).


Natuurlijk. Het is prima om daar verschillend over te denken en ook om elkaar te waarschuwen voor gemakzucht. Daar heeft niemand problemen mee. Maar deze discussie begon op pagina 57 en de tweede reactie was: als je maar 1x op een zondag naar de dienst ben je lui, een lauw christen, hou je niet of minder van God dan wanneer je 2x gaat. Terwijl er eeuwen lang 1 dienst op zondag is geweest, dit in de meeste landen nog steeds het geval is. Plus dat er geen enkele bijbelse grond voor is dat mensen meer van God houden of alleen van God houden als ze twee diensten op een zondag meemaken.

De eerste reactie was dat de wet zijn vervulling vindt in de liefde en als je dan direct zo wordt weggezet en talloze christenen met mij. Daarom escaleren dit soort discussies constant. Waarschuwen is prima maar heel wat anders dan veroordelen. Zeker als het om vormen en tradities gaat. Laten we elkaar dan bevragen op de liefde voor God ipv veroordelen als iemand ergens iets anders tegenaan kijkt. Dan worden de gesprekken hier een stuk aangenamer en geloof ik dat er ook meer eenheid onstaat omdat we dan ontdekken dat ondanks de verschillen, Gods liefde en genade ons samenbindt. Maar als we dat gelijk in twijfel trekken op basis van dit soort verschillen wordt het erg onplezierig.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ereunao

Re: De zondag.

Berichtdoor ereunao » 08 sep 2018 20:59

Moestuin:
vandaag zaterdag hebben we 5 verschillende kerken bezocht in het kader van de open monumentendag.
Van de Rooms Katholieke Kerk tot Hervormd en Gereformeerd in verschillende vormen zeg maar.
Allemaal broeders en zusters in het geloof....we zeiden het nog...in Christus zijn we tezamen 1 in uit door het Geloof alleen in het ❤
Dat overwint alles ook de traditie wetjes regeltjes ....noem maar op....
Enkel Christus en die gekruisigd



Allemaal kinderen Gods! Hier moet het mij van het hart dat je er blijkbaar van uitgaat dat alle mensen met het geloof geboren worden! De hel op slot en de hemel een pakhuis! Maat anderzijds stem ik graag toe : Er bestaat geen standaard bekering die de maat van alle dingen is. De een wordt door Gods liefde de ander door het recht Gods achterhaald en stilgezet. Daarom ben ik toch hier graag voorzichtig mee.h.gr: ereunao

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: De zondag.

Berichtdoor MoesTuin » 08 sep 2018 21:36

ereunao schreef:Moestuin:



Allemaal kinderen Gods! Hier moet het mij van het hart dat je er blijkbaar van uitgaat dat alle mensen met het geloof geboren worden! De hel op slot en de hemel een pakhuis! Maat anderzijds stem ik graag toe : Er bestaat geen standaard bekering die de maat van alle dingen is. De een wordt door Gods liefde de ander door het recht Gods achterhaald en stilgezet. Daarom ben ik toch hier graag voorzichtig mee.h.gr: ereunao


Ereunao , die voorzichtigheid is terrecht.
Ik schreef ook in en uit het Geloof, Christus en die gekruisigd.
Wie tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen, zegt de Heere Jezus.
Het uiteindelijke oordeel is aan de Heer, maar ook vandaag vond ik het prachtig om te zien en te horen in gesprekken waarin iemand vertelde, ik ben van de gereformeerde bond, maar wat stelt het eigenlijk voor.
Van Christus ben ik en in en uit Geloof zijn we dat allemaal als we dit persoonlijk belijden, God ziet het hart aan, Hij weet het ten diepste van een ieder, ik mag het slechts hopen ook voor de ander en het de Heer voorleggen.
Enkel door het Geloof, naar Hebreeen 11, Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet.
Gelukkig zijn zij die niet zien en toch geloven staat in de bijbel
Wanneer we nu het geloof hebben, de zekerheid zonder het gezien te hebben, zijn wij zalig in Hem.
Geen zalig verklaring van een broeder, een zuster, nee in Hem, in God, door Hem alleen worden wij, die niet zien, maar toch geloven zalig verklaard.
Laten we zo zien op de hoop en de verwachting dat de volheid die we in Hem en door Hem hebben verkregen, ons leidt op de weg die we gaan moeten.
Laten we uitgaan in deze wereld, met een verwachting dat Hij het door ons heen gaat doen en dat we Zijn Woord mogen brengen aan een ieder die op ons pad komt.
Ik vermag alle dingen in Hem die mij lief heeft!
Goede Zondag allen!


Ik ga wel werken dan, maar dat is in de zorg, we zullen ook daar ieder op zijn / haar manier (lees dat maar zeer ruim en zeer ruimhartig, zal niet op reformatorisch niveau gebeuren, maar recht uit het hart) God danken prijzen en aanbidden, mijn Pareltjes!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten