De zondag.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: De zondag.

Berichtdoor lekkerbek » 07 nov 2018 19:14

Ik weet niet waarom je het negatief vind, het is juist positief dat er uit de mens niets goed kan gebeuren maar dat God dit werkt in de mens. Dan hebben we toch een wonderdoend God, dat er voor iedereen nog genade te verkrijgen is, al verspelen we dit dagelijks?
We willen dit gewoon niet horen dat ee uit de mens niets goeds kan komen, we vinden ons nog heel wat.......
Tot God ons laat zien hoe nietig we zijn zonder Zijn trouwe zorg, en vergevingsgezind naar mensen die het steeds weer verkondigen.
Als we dit mogen ervaren is het toch écht een dankdag? Eigenlijk verkeerde topic maar dit als antwoord ol de voorgaande reactie.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: De zondag.

Berichtdoor Veendam » 07 nov 2018 21:20

lekkerbek schreef:Ik weet niet waarom je het negatief vind, het is juist positief dat er uit de mens niets goed kan gebeuren maar dat God dit werkt in de mens. Dan hebben we toch een wonderdoend God, dat er voor iedereen nog genade te verkrijgen is, al verspelen we dit dagelijks?
We willen dit gewoon niet horen dat ee uit de mens niets goeds kan komen, we vinden ons nog heel wat.......
Tot God ons laat zien hoe nietig we zijn zonder Zijn trouwe zorg, en vergevingsgezind naar mensen die het steeds weer verkondigen.
Als we dit mogen ervaren is het toch écht een dankdag? Eigenlijk verkeerde topic maar dit als antwoord ol de voorgaande reactie.


Uit een niet wedergeboren mens kan inderdaad niets goeds komen.

Gode zij dank dat het wel kan uit de gelovigen die niet geboren zijn uit vlees en bloed, maar door de Heilige Geest.
En God roept de gelovigen om al het goede dat Hij IN CHRISTUS aan ons gegeven heeft gratis uit te delen aan een ieder die het maar wil ontvangen, zonder welk voorbehoud dan ook.

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: De zondag.

Berichtdoor Liekels » 07 nov 2018 23:15

lekkerbek schreef:Ik weet niet waarom je het negatief vind, het is juist positief dat er uit de mens niets goed kan gebeuren maar dat God dit werkt in de mens. Dan hebben we toch een wonderdoend God, dat er voor iedereen nog genade te verkrijgen is, al verspelen we dit dagelijks?
We willen dit gewoon niet horen dat ee uit de mens niets goeds kan komen, we vinden ons nog heel wat.......
Tot God ons laat zien hoe nietig we zijn zonder Zijn trouwe zorg, en vergevingsgezind naar mensen die het steeds weer verkondigen.
Als we dit mogen ervaren is het toch écht een dankdag? Eigenlijk verkeerde topic maar dit als antwoord ol de voorgaande reactie.


Ik besef echt wel hoe nietig we zijn, masr ik geloof wel dat er goeds kan komen uit mensen. Vanuit jouw zienswijze kun je achterover leunen en bekritiseren, want vanuit ons zelf zal niets komen. Ik denk dat we hier nier voor niets zijn en dat onze taak ipv andere veroordelen, anderen helpen is, luisteren naar elkaar, leren van elkaar. Het is een dankdag, in ieder geval ook, als men elkaar wat liever heeft en daar moeite voor doet. Met alleen verkondigen, bekritiseren en oordelen leef je wel heel makkelijk naar deze dankdag toe.

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: De zondag.

Berichtdoor Liekels » 07 nov 2018 23:22

elburger schreef:Liekels schreef



Ten eerste wil ik even reageren op het feit of iemand 3 maanden lid is van refoweb of 3 jaar.
Dat maakt toch helemaal niets uit?!
Men heeft, naar ik aanneem één overeenkomst, men is gelovig, men wil een kind van God zijn.
Misschien is het zelfs wel zo dat een "nieuwe bezoeker" van deze site een hele frisse blik heeft op hetgeen wordt geschreven, die niet vast geroest zit, als ik dat zo even mag omschrijven.
Als Christen heb je respect voor je medemens, althans dat is mij toch geleerd1
Jood of Griek, protestant of katholiek, moslim of atheïst, het is een mens, en zegt God niet?! : Heb uw naaste lief als uzelf!!!
Het siert een christen, ( mijns inziens ) als hij/zij zich inzet om niet gelovigen te brengen naar God Woord.
Steunen wij daarom bijvoorbeeld niet ook het zendingswerk?
Zorgen wij er daarom ook niet voor dat er Bijbels naar China en andere landen gesmokkeld worden?
Dit zijn maar een paar voorbeelden hoor, er zijn er nog velen.

Mensen, wees liefdevol voor elkaar, ook hier en respecteer elkaar, ga elkaar niet irriteren!!!!!
Heb zojuist nog een reactie geplaatst op een topic die ging erover of je iemand kunt corrigeren/kwetsen.
AUB, laat dat hier achterwege.
Verbeter, leer en laat leren maar wel het goede en volgens Gods wetten en geboden.
En kan dan niet aan met, jij bent een oud gereformeerde, want dat klopt, maar..... ik ben een zondaar en jij ook.
Allen kunnen wij niet zalig worden door te geloven, te smeken om vergeving van onze zonden en op voorspraak van onze Here Jezus Christus, die aan het vloekhout op Golgotha voor al onze zonden gestorven is.
Hem zij de glorie.
Halleluja.


Mooi geschreven, zo zou het naar mijn idee ook moeten zijn.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De zondag.

Berichtdoor elbert » 08 nov 2018 08:32

Veendam schreef:Romeinen 12 spreekt over het vernieuwen van ons denken.
Door ons denken te vernieuwen krijgen wij wel de gedachten van God, de gezindheid van Jezus Christus. (1 Kor. 2:16)
God daalt niet met Zijn gedachten naar ons niveau, maar wil dat wij in ons denken toegroeien naar Zijn niveau.
Zeker, maar de gezindheid van Christus kan ook betekenen: met een zweep de geldwisselaars de tempel uitdrijven. (Joh. 2:15)
Dat is toch iets anders dan glimlachen over menselijke daden die hoe dan ook gebrekkig zijn. Want gebrekkig blijft het van onze kant altijd in dit leven.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Nina

Re: De zondag.

Berichtdoor Nina » 08 nov 2018 08:37

Elburger schreef:
Allen kunnen wij niet zalig worden door te geloven, te smeken om vergeving van onze zonden en op voorspraak van onze Here Jezus Christus, die aan het vloekhout op Golgotha voor al onze zonden gestorven is.
Hem zij de glorie.


Hoe worden wij dan zalig? Kan je dit toelichten Elburger? Ik neem aan dat je 'niet' moet vervangen door 'alleen maar'? Typfout?
Laatst gewijzigd door Nina op 08 nov 2018 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: De zondag.

Berichtdoor Veendam » 08 nov 2018 10:01

elbert schreef:Zeker, maar de gezindheid van Christus kan ook betekenen: met een zweep de geldwisselaars de tempel uitdrijven. (Joh. 2:15)
Dat is toch iets anders dan glimlachen over menselijke daden die hoe dan ook gebrekkig zijn. Want gebrekkig blijft het van onze kant altijd in dit leven.


Ik heb nooit gezegt dat het doen wat Jezus zegt alleen maar rozegeur en maneschijn is en lief zijn voor elkaar.
Als je een kind te ver over de rand ziet kijken op een hoog balkon en het kind valt er bijna door naar beneden en je kan niet anders dan aan de haren te trekken om het kind daarvoor te behoeden dan is het een daad van liefde om dat kind aan de haren terug te treken.
Zo denkt Jezus er ook over.

Dan kan iemand vroom gaan zitten roepen dat het niet goed is om aan de haren te trekken maar op dat moment was dat dan gewoon het beste.
Dat vernieuwen van ons denken moet ook niet alleen in ons hoofd zo zijn maar gepaard gaan met AKTIE, en dan an het soms zijn dat het mensen tegen de borst stuit. Het zij zo !

Het hoeft helemaal niet gebrekkig te blijven in ons leven, dat hangt er van af of je er wel of niet serieus mee bent en er moeite voor wilt doen of niet.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: De zondag.

Berichtdoor elburger » 08 nov 2018 14:43

elburger schreef:Liekels schreef



Ten eerste wil ik even reageren op het feit of iemand 3 maanden lid is van refoweb of 3 jaar.
Dat maakt toch helemaal niets uit?!
Men heeft, naar ik aanneem één overeenkomst, men is gelovig, men wil een kind van God zijn.
Misschien is het zelfs wel zo dat een "nieuwe bezoeker" van deze site een hele frisse blik heeft op hetgeen wordt geschreven, die niet vast geroest zit, als ik dat zo even mag omschrijven.
Als Christen heb je respect voor je medemens, althans dat is mij toch geleerd1
Jood of Griek, protestant of katholiek, moslim of atheïst, het is een mens, en zegt God niet?! : Heb uw naaste lief als uzelf!!!
Het siert een christen, ( mijns inziens ) als hij/zij zich inzet om niet gelovigen te brengen naar God Woord.
Steunen wij daarom bijvoorbeeld niet ook het zendingswerk?
Zorgen wij er daarom ook niet voor dat er Bijbels naar China en andere landen gesmokkeld worden?
Dit zijn maar een paar voorbeelden hoor, er zijn er nog velen.

Mensen, wees liefdevol voor elkaar, ook hier en respecteer elkaar, ga elkaar niet irriteren!!!!!
Heb zojuist nog een reactie geplaatst op een topic die ging erover of je iemand kunt corrigeren/kwetsen.
AUB, laat dat hier achterwege.
Verbeter, leer en laat leren maar wel het goede en volgens Gods wetten en geboden.
En kan dan niet aan met, jij bent een oud gereformeerde, want dat klopt, maar..... ik ben een zondaar en jij ook.
Allen kunnen wij alleen maar zalig worden door te geloven, te smeken om vergeving van onze zonden en op voorspraak van onze Here Jezus Christus, die aan het vloekhout op Golgotha voor al onze zonden gestorven is.
Hem zij de glorie.
Halleluja.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: De zondag.

Berichtdoor elburger » 08 nov 2018 14:44

@Nina

Bedankt voor jouw opmerkzaamheid.
Is gecorrigeerd.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De zondag.

Berichtdoor elbert » 08 nov 2018 19:59

Moderator opmerking: er zijn hier een aantal berichten verwijderd. Als jullie commentaar hebben op elkaars postgedrag, dan is dit topic daar NIET de juiste plek voor. Daarvoor hebben we een PB knop. Dus graag ontopic verder.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: De zondag.

Berichtdoor elburger » 23 mei 2020 15:04

Dit onderwerp maar eens nieuw leven inblazen.
Door het heersende coronavirus zijn er heel veel zaken aan verandering onderhevig.
Ik Elburg maakt men het nu wel heel erg bond, daar gaat men in tegen de regels die gelden betreffende de zondagsrust.
Nu mag een ieder hier het zijne van vinden, ik ga mij daarover niet uit laten want ik neem aan dat mijn standpunt wat de zondag betreft hier wel duidelijk moge zijn.

ELBURG - Maar liefst 23 ondernemers in de Vesting van Elburg nemen het heft in eigen handen. Nu de gemeenteraad van het christelijke bolwerk geen tijdelijke koopzondag lijkt goed te keuren, openen zij op 31 mei - Eerste Pinksterdag - hun winkel. Buiten kerktijden, tussen 13:00 en 17:00 uur. ‘Het is tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid.’
Geschreven door
Rik Kapitein Rik Kapitein

Aanstaande maandag bespreekt de gemeenteraad van Elburg de lokale winkeltijdenverordening. Een van de bespreekpunten is een tijdelijke koopzondag; één zomer de winkels open op zondagmiddag, buiten kerktijden.

Dat voorstel, ingediend door de lokale oppositiepartij LEV, is bedoeld om de lokale ondernemers een stukje omzet terug te geven na de crisistijd. De drie grootste christelijke partijen laten echter al weten niets te zien in dat idee.

Zie ook: Winkelen op zondag, het lijkt in Elburg ook in deze coronacrisis geen optie

En dus gaan de Elburgse ondernemers actievoeren. '23 winkels in de binnenstad zullen zondagmiddag 31 mei geopend zijn', vertelt Joop Zwart. Hij heeft zelf een kledingwinkel, en is bestuurslid van de Winkel Vesting Elburg. 'We willen een statement maken richting de lokale politiek. Zonder een tijdelijke koopzondag redden we het niet, dan vallen er straks meerdere winkels om.'

Zwart ervaart persoonlijk wat de crisis betekent. 'Ik had net de voorjaarscollectie binnen, toen half maart de coronacrisis erin hakte. 80 procent omzetverlies, dat kan ik nergens in het jaar weer inhalen', legt hij uit. 'En ik niet alleen: zo zijn er veel winkels in onze binnenstad die het zwaar hebben.'
Crisis vraagt om uitzonderlijke maatregelen

De drie grootste christelijke partijen, ChristenUnie, Algemeen Belang en SGP, lieten eerder al weten niets te zien in een tijdelijke koopzondag. 'En ik begrijp dat wel, vanwege een deel van hun achterban', zegt Zwart. 'Ik ben ook christen, en ik heb altijd gezegd dat ik mijn winkel niet op zondag open zal gooien, ook al ben ik wel voorstander van keuzevrijheid. Maar dit jaar is bijzonder, en ook ik wil graag in deze crisistijd mijn winkel op zondag openen. Daarom is het nu tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid.'

De drie partijen wezen afgelopen maandag in de commissievergadering op andere opties voor ondernemers. 'Ze zeggen dat we doordeweeks 's avonds langer open mogen. Maar dat werkt niet in Elburg: het ziet hier op zondag zwart van de mensen, voornamelijk toeristen, die geen enkele winkel kunnen bezoeken. Doordeweeks zijn de straten bijna leeg, en zeker 's avonds.'
'Anders gaan we failliet'

Bovendien vinden de christelijke partijen dat de landelijke en lokale regelingen de ondernemers financieel al uit de brand helpen. 'Maar dat geld moeten wij straks weer terugbetalen, en met de huidige omzet gaan we dat allemaal niet redden. Dan gaan we failliet', zegt Zwart. 'Daarom hoop ik dat een zomerse koopzondag ons net dat beetje extra lucht geeft, zodat we allemaal straks kunnen blijven bestaan.'

Zwart zegt al met twee wethouders contact te hebben gehad over de koopzondag op 31 mei. 'Ze begrijpen onze standpunten wel, maar vanwege hun achterban willen ze hier niet in meegaan.' Toch hoopt hij dat er geen handhaving zal plaatsvinden. 'Laat dit nou in elk geval één keer gaan, en laten we na die dag evalueren of het echt extra omzet heeft opgeleverd, zoals we dat verwachten.'
Begrip en solidariteit

Niet alle winkels zullen op Eerste Pinksterdag geopend zijn. 'Maar de ondernemers die dichtblijven, zijn wel solidair met ons. Iedereen begrijpt dat er nu actie nodig is en we hopen dan ook dat deze koopzondag een duidelijk signaal is richting de gemeenteraad. Misschien kunnen ze dan maandag alsnog ons de vrijheid geven om deze zomer buiten kerktijden open te gaan. Want juist in deze crisistijd hoop ik op een beetje begrip en solidariteit voor de ondernemers.'

Het enige wat ik nog wel kwijt wil is de vraag, gaat men nu voor Mammon?

Ook ik begrijp maar al te goed dat de ondernemers in mijn stadje het heel erg moeilijk hebben, de Elburgse middenstand moet het geld verdienen in de toeristen maanden die lopen vanaf Pasen tot begin december.
Maar is dit de weg?!

Wordt zeer waarschijnlijk vervolgt.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: De zondag.

Berichtdoor Jesaja40 » 23 mei 2020 15:59

Elburger brengt het volgende onder onze aandacht:

De zondagsopening in zijn stad.


Ik begrijp zijn opmerking en ik merk dat de nood bij velen hoog ligt. Mag je dan -gelet op de omstandigheden- je winkel op zondag open stellen voor publiek? Je overtreed daarmee misschien lokale verordeningen of gebruiksregels die men in het verleden heeft opgesteld. Mag je in nood die regel of dat gebruik overtreden? Ik zeg hiertegen ja, maar dan met een restrictie als volgt: het voortbestaan van het gezin komt zo sterk in gedrang dat noodzakelijk is.

Sommige winkelpanden hebben zo een klein oppervlakte dat er maar enkele klanten binnen mogen zijn. Ook de wettelijke openingstijden die eens beschermend waren voor de winkelier zijn een remmende factor. Bijbels gezien: noodzakelijke arbeid op 6 werkdagen. Aangezien de Sjabbat niet de zondag is: gewoon openstellen voor het winkelende publiek. Misschien is dat wat te kort door de bocht: het was verboden om op Sjabbat vuur te maken maar de dienstdoende priesters moesten dat wel. Ook een nadrukkelijk gebod: het bakken van de 12 toonbroden mocht alleen op de Sjabbat.

Wat zegt Yeshua? Als er iets in een put valt en dreigt te verdrinken haal je dat dan niet eruit omdat het Sjabbat is? Dan ben je een slecht rentmeester over hetgeen waar je over gesteld bent. Je moet dus uit die neerwaartse spiraal naar boven zien te komen om op een rustdag werk te kunnen doen. Ja, soms is er noodzakelijke arbeid nodig die boven alle wetten uitgaat. Indirect gaat het om de zorgplicht die zich uitstrekt naar de rustdag. Wie daaraan voorbij gaat moet daar zelf verantwoording over afleggen. Hier is geen sprake van gewin, verre van dat, levensonderhoud voor jaren kan zomaar teniet worden gedaan.

Natuurlijk is het heel anders als de extra winst gevormd wordt door de zondagsopening. Mag ik dat betitelen als rupsje-nooit-genoeg.

Lang niet iedereen zal dit met mij eens zijn vanwege het minder vertrouwen op G'd dat Die het is die ons Zijn zegen geeft.

Hoe zou Noach het hebben gedaan in de ark: 6 dagen voedsel uitdelen aan de dieren en de 7e dag hen laten vasten? Of was dat toch een vol continu bedrijf van voedsel verstrekken en uitwerpselen via een afvoergoot naar buiten brengen.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: De zondag.

Berichtdoor hans0166 » 23 mei 2020 17:20

elburger schreef:.'

Het enige wat ik nog wel kwijt wil is de vraag, gaat men nu voor Mammon?

Maar is dit de weg?!


de Mammon ?.. omdat ze hun hoofd boven water willen houden ? Vindt ik nogal een kwalijke gedachte om dat er direct bij te slepen. En ook nog helemaal uit de context gerukt.

Of het de weg is.. weet niet, maar je hebt zélf de keuze om te gaan winkelen of niet.
Nederland is inmiddels zover geseculeerd dat het op termijn niet mogelijk meer is om tegen te houden.
Hebben Christenen daar last van?. Nee, tenzij ze anderen hun regeltjes op willen leggen zoals in het verleden.

Ik ga niet winkelen op zondag, ook geen meubelboulevards bezoeken op tweede feestdagen, heb genoeg aan de andere dagen waar we niets vieren, maar alsm'n buren daar wel behoefte aan hebben, door tijdgebrek, werk, of andere opvattingen, moeten ze zelf weten.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: De zondag.

Berichtdoor K80 » 25 mei 2020 09:31

Op zich snap ik deze ondernemers goed. In Zaltbommel speelt dit al even.
Dat het water ze tot de lippen staat en de potentiële klanten lopen op zondag de gesloten winkels voorbij.
Ze doen er niemand kwaad mee, wie niet wilt winkelen op zondag gaat toch niet. Kerkdiensten worden ook niet gestoord.
Als ze failliet gaan en moeten naar de bijstand? Is dat logisch?
Stel dat het heel de zomer regent en alleen op zondagen kan je wel de oogst binnen halen? Zeg je dan ook het gaat niet gebeuren?
Ze sluiten toch ook niet heel de stad af op zondag zodat de toeristen niet binnen kunnen komen?

Werkelijk waar gebeurd verhaal: op zondag had mijn vader een elektrische storing aan de melkmachine. Hij belde onze vaste elektricien. Deze wilde niet komen, het was zondag. Om 24.00 uur wilde hij wel komen.
Ons pa was eerst verbaast, toen woest. Toen maar een andere gebeld, van oorsprong een Rooms Katholiek. Nooit eerder gebeld, maar hij kwam gelijk en mijn vader hoefde niet eens extra te betalen vanwege de zondag.
Die ander heeft nooit meer hoeven te komen.

Bijzondere tijden vragen bijzondere maatregelen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De zondag.

Berichtdoor Chaya » 25 mei 2020 10:39

K80 schreef:Werkelijk waar gebeurd verhaal: op zondag had mijn vader een elektrische storing aan de melkmachine. Hij belde onze vaste elektricien. Deze wilde niet komen, het was zondag. Om 24.00 uur wilde hij wel komen.
Ons pa was eerst verbaast, toen woest. Toen maar een andere gebeld, van oorsprong een Rooms Katholiek. Nooit eerder gebeld, maar hij kwam gelijk en mijn vader hoefde niet eens extra te betalen vanwege de zondag.
Die ander heeft nooit meer hoeven te komen.

Dit is te ver doorgevoerd wetticisme.
Kan dit wachten? Nee, want de koeien moeten gemolken worden.
En als deze meneer zegt dat hij na 24 uur wel wil komen, krijg je dat je vader er in zijn hoofd de hele zondag over nadenkt: zou hij komen? Zou hij het niet vergeten? Hoe laat lig ik dan in mijn bed? En als hij het niet kan fixen, hoe moet het dan?
Lijkt mij ook niet bevorderlijk voor zijn zondagsrust.

W.b. werkzaamheden op zondag, moet je afwegen in hoeverre het kan wachten of niet. En wat zijn de gevolgen van dat wachten.
Als het een kapotte trekker was geweest lijkt mij dat het wel tot maandag kon wachten, toch?

Mijn zwager had een supermarkt. Op zondag kwamen er weleens mensen aan de deur rammelen. Hij gaf de boodschap dan mee en zei: ik verkoop niet op zondag. Het is nooit gebeurd dat de mensen dan later de boodschap niet kwamen betalen. Opmerkelijk he? Er is nooit sprake van oneerlijkheid geweest, omdat ze hem daarin respecteerden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten