De zondag.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De zondag.

Berichtdoor Marnix » 01 nov 2018 10:24

Liekels schreef:Sorry dat ik dit even aangeef, maar is Moestuin degene die cynisch is? Zij is juist degene die ieder laat geloven in wat men gelooft en gelooft in liefde in Hem boven alles. Ik denk dat je de verkeerde terecht wijst in deze. Misschien was deze opmerking niet tegen haar, maar is het niet terecht dat mensen voor elkaar opkomen? Of is het ieder voor zich, is dat de bedoeling? Wat je aangeeft iemand waarschuwen moet zeker gebeuren, maar telt de op welke manier niet mee hierin, of maakt dat niet uit als je maar zegt hoe "het zit". Als je keer op keer gekleineerd wordt, word je vanzelf cynisch of is dit het eerste bericht wat je leest?

Het mooie aan dit "open" forum is juist dat iedereen zijn/haar gedachtes kan uiten. De manier waarop hier mee omgegaan wordt is niet altijd even respectvol, of is het juist de bedoeling om alleen gelijkgestemden over te houden hier. Geloof me...dan wordt het rustig hier, heel rustig. Open forum is juist...even kijken...oja "open voor alle onderwerpen en meningen". En kijk even terug wie hier daadwerkelijk cynisch is naar wie!


Deels mee eens hoor, maar "ieder laten geloven wat men gelooft". En ook al bots ik hier soms wel eens wat met bepaalde mensen, de onderliggende reden voor de meningsverschillen is niet zo verkeerd. Want als mensen dingen geloven die totaal niet kloppen houden ze zichzelf voor de gek. Als je dan zegt: "Als jij dat gelooft, het voelt goed etc vind ik dat mooi hoor" gaat ons gevoel bepalen wat waar is en wat niet. En dat is niet de essentie van het christelijke geloof. Wij bepalen die inhoudt niet, God bepaalt die en in de Bijbel kan je lezen wat Hij wil dat Hij doen, wat we zouden moeten geloven. Veel discussies hier komen daaruit voort: Je moet niet zelf bepalen wat je gelooft, God bepaalt wat waar is en wat niet. Probleem is natuurlijk als eerste dat daar wel menselijke interpretatie van de Bijbel aan te pas komt, waardoor de een op basis van de Bijbel vindt dat iets goed is en wel kan terwijl de ander vindt dat het fout is en niet kan. Dan moet je waken voor veroordeling, dat je gelijk zegt: Ja maar jij leest de Bijbel niet goed, jij neemt de Bijbel niet serieus, jij bepaalt gewoon zelf wat goed is of niet want ik neem de Bijbel serieus, ik geloof dat dit of dat niet kan dus moet jij dat ook geloven en anders kan je de Bijbel nooit serieus nemen. Dat is het gevaar waardoor veel topics hier verzanden in veroordeling. Het enige wat we daar aan kunnen doen is goed naar elkaar luisteren, niet direct een verschil van mening wijten aan het wel of niet de Bijbel serieus nemen etc. Maar het is dus wel balanceren tussen "geloof lekker wat je zelf wil, prima als jij zus en zo vindt" en "als je het niet met me eens bent ben je geen (opr)echte gelovige". En los daarvan natuurlijk respectvol met elkaar omgaan, ook met mensen die niet geloven.

Maar wel goed om te beseffen dat de onenigheid en de veroordeling vaak wel uit liefde voortkomt. Dat maakt het het daarmee nog niet leuk maar wel iets dragelijker ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De zondag.

Berichtdoor Chaya » 01 nov 2018 12:41

Marnix schreef:Deels mee eens hoor, maar "ieder laten geloven wat men gelooft". En ook al bots ik hier soms wel eens wat met bepaalde mensen, de onderliggende reden voor de meningsverschillen is niet zo verkeerd. Want als mensen dingen geloven die totaal niet kloppen houden ze zichzelf voor de gek. Als je dan zegt: "Als jij dat gelooft, het voelt goed etc vind ik dat mooi hoor" gaat ons gevoel bepalen wat waar is en wat niet. En dat is niet de essentie van het christelijke geloof.

Die botsingen zijn o.m. met mij en waarom gebeurt dat?
Omdat wij in hetzelfde kerkverband zitten. En op elke website of kerkboekje lees ik dat het verdriet groot is omdat de middagdiensten zeer matig worden bezocht en op sommige plaatsen soms dreigen te verdwijnen.
Terwijl in de rechterflank van diezelfde CGK de kerken vol zitten, 2 maal (soms 3 maal).
Als Mortlach (om maar even random een naam te noemen, het is zeker niet persoonlijk maar dat weet hij wel) in die discussie zou stappen, zou ik het wel snappen.
Het gaat er dus niet altijd zozeer om WAT er gezegd wordt, maar ook WIE.
En als iemand dan continu schrijft dat hij zo nauw met de Heere wandelt, gedurende de hele dag, de Schriften bestudeert en dan toch van alles goedpraat en bestrijdt bij de ander, onder het mom van christelijke vrijheid.
Dat begrijp ik niet en ga ik niet begrijpen ook.
Je bent nl. niet alleen voor jezelf lid in een gemeente, maar je hebt een verbondenheid, (s'morgens zit je met elkaar aan het H.A. en s'middags ligt de één op het strand en de ander staat op het voetbalveld), je hebt een voorbeeldfunctie (je leert je kinderen wat trouwe kerkgang is) en zelfs passanten die je uit de kerk zien komen, zien dat het jou ernst is.
Hoe ouder ik word hoe meer ik besef dat je bij de wereld niet met een praatje aan moet komen, maar de daad (naast het gewaad, toch wel) is het allerbelangrijkste!
Marnix schreef:Maar wel goed om te beseffen dat de onenigheid en de veroordeling vaak wel uit liefde voortkomt. Dat maakt het het daarmee nog niet leuk maar wel iets dragelijker

Dat is voor het eerst dat ik dit lees. :shock:
Wie zijn kinderen liefheeft, kastijdt hen. Je ziet dat in de Bijbel ook niet altijd zachtzinnigheid de boventoon voert.
Liekels schreef:Het mooie aan dit "open" forum is juist dat iedereen zijn/haar gedachtes kan uiten. De manier waarop hier mee omgegaan wordt is niet altijd even respectvol, of is het juist de bedoeling om alleen gelijkgestemden over te houden hier. Geloof me...dan wordt het rustig hier, heel rustig. Open forum is juist...even kijken...oja "open voor alle onderwerpen en meningen". En kijk even terug wie hier daadwerkelijk cynisch is naar wie!

Ik zie dat jij hier zo'n 3 maanden lid bent. Dan begrijp je dus niet dat er onderliggende frustratie en ergernis kan zijn, vanwege de irritante manier van posten van sommigen. Soms is er een hele geschiedenis aan vooraf gegaan nl.
Als jij je aanmeldt op een hondenforum en je gaat het voortdurend over katjes hebben, gaat een moderator ingrijpen en vragen of je je wilt verplaatsen naar een kattenforum.
Natuurlijk mag je op het hondenforum blijven, maar blijf wel zeggen dat honden zo leuk en lief zijn.

Misschien een mankgaand voorbeeld, maar dan snap je wat ik bedoel. :D

Die gelijkgestemden zijn allang vertrokken hier en hun plaats is ingenomen door mensen die afwijkend zijn van de oorspronkelijke groep.
Misschien is dat wel een deel van de irritatie die je soms leest.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: De zondag.

Berichtdoor MoesTuin » 01 nov 2018 13:47

Tja....in dit zondagse topic waarin MoesTuin een aantal keer gequote wordt omdat Lekkerkerk dacht dat moestuin cynisch wordt.
Laat ik het nog eens zeggen.
Moestuin is niet cynisch.
Liekels en Marnix omschrijven het verder wel goed hoe en wat.
Laten we on topic verder gaan over de Zondag
(Straks komt er nog een Moestuin topic :mrgreen: )
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De zondag.

Berichtdoor Marnix » 01 nov 2018 15:15

Chaya schreef:Die botsingen zijn o.m. met mij en waarom gebeurt dat?
Omdat wij in hetzelfde kerkverband zitten. En op elke website of kerkboekje lees ik dat het verdriet groot is omdat de middagdiensten zeer matig worden bezocht en op sommige plaatsen soms dreigen te verdwijnen.
Terwijl in de rechterflank van diezelfde CGK de kerken vol zitten, 2 maal (soms 3 maal).
Als Mortlach (om maar even random een naam te noemen, het is zeker niet persoonlijk maar dat weet hij wel) in die discussie zou stappen, zou ik het wel snappen.
Het gaat er dus niet altijd zozeer om WAT er gezegd wordt, maar ook WIE.
En als iemand dan continu schrijft dat hij zo nauw met de Heere wandelt, gedurende de hele dag, de Schriften bestudeert en dan toch van alles goedpraat en bestrijdt bij de ander, onder het mom van christelijke vrijheid.
Dat begrijp ik niet en ga ik niet begrijpen ook.
Je bent nl. niet alleen voor jezelf lid in een gemeente, maar je hebt een verbondenheid, (s'morgens zit je met elkaar aan het H.A. en s'middags ligt de één op het strand en de ander staat op het voetbalveld), je hebt een voorbeeldfunctie (je leert je kinderen wat trouwe kerkgang is) en zelfs passanten die je uit de kerk zien komen, zien dat het jou ernst is.
Hoe ouder ik word hoe meer ik besef dat je bij de wereld niet met een praatje aan moet komen, maar de daad (naast het gewaad, toch wel) is het allerbelangrijkste!

Dat is voor het eerst dat ik dit lees. :shock:
Wie zijn kinderen liefheeft, kastijdt hen. Je ziet dat in de Bijbel ook niet altijd zachtzinnigheid de boventoon voert.



Beter om deze discussie hier niet helemaal opnieuw te starten. Ik heb mijn visie uitgebreid toegelicht. Overigens zijn we het op meer punten niet eens over wat de Bijbel leert. Blijft wel zo dat ik heel betrokken ben bij mijn gemeente, veel meer dan toen ik iedere zondag twee keer naar de kerk ging. Serveer dus niet iedereen die niet standaard naar de middagdienst gaat niet gelijk af als lauwe christen.... en misschien zeg ik het te weinig maar ondanks dat we het vask niet eens zijn, twijfel ik daarom nog niet aan je intenties. Je kan alleen ook beiden met goede intenties van mening verschillen met elkaar. Dat wordt nog wel eens vergeten. Als je het dan met elkaar oneens bent krijg je al snel het verwijt dat je intenties niet goed zijn. Daar moeten we voor uitkijken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De zondag.

Berichtdoor Chaya » 01 nov 2018 16:49

Marnix schreef:Beter om deze discussie hier niet helemaal opnieuw te starten. Ik heb mijn visie uitgebreid toegelicht. Overigens zijn we het op meer punten niet eens over wat de Bijbel leert.

Maar dit topic gaat over de zondag. Vandaar dat ik dit even teruggehaald had, waarom ik dit nooit kan begrijpen.
Maar we hoeven het niet over te doen, liever niet.
Wel wil ik nog even zeggen dat veel discussies hier vaak vertroebeld worden door vervelende reacties.
Dat geeft irritatie waardoor je misschien anders reageert dan je zou willen.
Ik heb het nu een paar keer teruggelezen van mezelf.
Het is geen excuus, maar meer een wake up call voor mezelf, dat ik die postings gewoon moet blijven negeren.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: De zondag.

Berichtdoor Liekels » 01 nov 2018 23:17

ereunao schreef:Moestuin:




In geest en hoofdzaal ben ik het met je eens dat wij allen die het geloof belijden als brs en zusters moeten aanvaarden. Maar ik voel altijd een spagaat bij dat collectieve gemeenschapsgevoel. In de tijd van de apostelen moest je wel overtuigd zijn voordat je Christus ging belijden, want daar was lijden en vervolging aan verbonden, het kon je zelfs je leven kosten. Maar in dit afvallige westerse christendom van het z.g.n. ‘chr. Europa' is het heel wat anders. Het is gewoon schrikbarend goddeloos wat zich al als christelijk voordoet. Kerken die Gods geboden met voeten treden en homo-huwelijken inzegenen. Predikanten die de opstanding loochenen en de hele Schrift als een sprookjesboek lezen! ‘Wel waar, maar niet echt gebeurd’. Een chr. omroep die ieder jaar van het hele kruisevangelie een vrolijk amusement maakt in een godslasterlijk toneelspel door ongelovige acteurs gespeeld! En in hoeveel gemeenten gebeurt het niet dat de kerkenraad Christus verachtelijk in het aangezicht spuwt door d.m.v. de kerk tv het onderpand Zijner liefde dat Hij zijn Gemeente geschonken heeft totdat Hij komt voor het oog van de hele wereld als parels voor de zwijnen op straat te laten gooien! Zoals gezegd, schrikbarend goddeloos wat zich al niet onder de naam van christelijk aandient. En de klokkenluiders worden eruit getrapt en de toegang tot de tafel des Heeren ontzegd! Leve de godsdienst en Christus aan het kruis! Voor het gelovig overblijfsel is er altijd hoop, maar voor de belijdende kerk als instituut staat het oordeel over de grote hoer Babylon voor de deur. H.gr: ereunao


Weet je wat ik dacht toen ik dit bericht las? Denk je dat Hij zich ook zo druk maakt om wat je schrijft, zoals jij? Ik denk dat Hij dit allemaal glimlachend bekijkt. Vrolijk amusement bij The Passion, zijn verhaal wordt verteld op een manier die past bij deze tijd, misschien niet hoe jij dit gepast vindt, maar in de tijd vd apostelen leven we nu eenmaal niet meer. Er worden veel mensen bereikt die misschien nieuwsgierig worden naar de diepere betekenis. Ik denk dat jij met bovenstaand berichtje niemand warm krijgt om meer te weten te willen komen. Zou Hij daar blij mee zijn, zoveel wrok naar andere Christenen?
Deze oordelen over ieder die niet deugt omdat ze niet precies zo geloven of denken als jij? Want dat is allemaal goddeloos? Heb je wel eens bedacht dat jij je geloof kan uiten, delen op een manier of gemeenschap waar JIJ je in kunt vinden en prettig bij voelt en dat een ander dat op een andere manier kan hebben, die jij misschien helemaal niet kan en wil begrijpen. Maar...het is niet omdat jij het niet begrijpt, dat een andere behoefte er niet is of kan zijn, of dat dit per defenitie slecht is. Omdat jij je er niet in kunt vinden en er eigenlijk niet eens naar wilt luisteren, maar er liever tegenaan schopt en veroordeelt? Hoe kun je mensen interesseren en nieuwsgierig maken naar het geloof met zoveel afkeer en wrok, zou er een naar geloof zoekend iemand zijn die denkt....ja...daar wil ik graag bijhoren?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De zondag.

Berichtdoor Marnix » 01 nov 2018 23:46

Chaya schreef:Maar dit topic gaat over de zondag. Vandaar dat ik dit even teruggehaald had, waarom ik dit nooit kan begrijpen.
Maar we hoeven het niet over te doen, liever niet.
Wel wil ik nog even zeggen dat veel discussies hier vaak vertroebeld worden door vervelende reacties.
Dat geeft irritatie waardoor je misschien anders reageert dan je zou willen.
Ik heb het nu een paar keer teruggelezen van mezelf.
Het is geen excuus, maar meer een wake up call voor mezelf, dat ik die postings gewoon moet blijven negeren.


Dat geloof ik, maar dat is ook wel wederzijds. Ik vind sommige reacties ook vervelend omdat je op een verschil van inzicht hierover wordt aangevallen op je christen-zijn. Echt, ik snap dat het moeilijk is om te begrijpen, maar verslijt niet al die medebroeders en zusters die niet elke middagdienst in de kerk zitten (en dat zijn er veel in je kerk, kerkverband en in andere kerkverbanden) niet gelijk voor lauwe christenen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: De zondag.

Berichtdoor Liekels » 02 nov 2018 00:08

Chaya schreef:Die botsingen zijn o.m. met mij en waarom gebeurt dat?
Omdat wij in hetzelfde kerkverband zitten. En op elke website of kerkboekje lees ik dat het verdriet groot is omdat de middagdiensten zeer matig worden bezocht en op sommige plaatsen soms dreigen te verdwijnen.
Terwijl in de rechterflank van diezelfde CGK de kerken vol zitten, 2 maal (soms 3 maal).
Als Mortlach (om maar even random een naam te noemen, het is zeker niet persoonlijk maar dat weet hij wel) in die discussie zou stappen, zou ik het wel snappen.
Het gaat er dus niet altijd zozeer om WAT er gezegd wordt, maar ook WIE.
En als iemand dan continu schrijft dat hij zo nauw met de Heere wandelt, gedurende de hele dag, de Schriften bestudeert en dan toch van alles goedpraat en bestrijdt bij de ander, onder het mom van christelijke vrijheid.
Dat begrijp ik niet en ga ik niet begrijpen ook.
Je bent nl. niet alleen voor jezelf lid in een gemeente, maar je hebt een verbondenheid, (s'morgens zit je met elkaar aan het H.A. en s'middags ligt de één op het strand en de ander staat op het voetbalveld), je hebt een voorbeeldfunctie (je leert je kinderen wat trouwe kerkgang is) en zelfs passanten die je uit de kerk zien komen, zien dat het jou ernst is.
Hoe ouder ik word hoe meer ik besef dat je bij de wereld niet met een praatje aan moet komen, maar de daad (naast het gewaad, toch wel) is het allerbelangrijkste!

Dat is voor het eerst dat ik dit lees. :shock:
Wie zijn kinderen liefheeft, kastijdt hen. Je ziet dat in de Bijbel ook niet altijd zachtzinnigheid de boventoon voert.

Ik zie dat jij hier zo'n 3 maanden lid bent. Dan begrijp je dus niet dat er onderliggende frustratie en ergernis kan zijn, vanwege de irritante manier van posten van sommigen. Soms is er een hele geschiedenis aan vooraf gegaan nl.
Als jij je aanmeldt op een hondenforum en je gaat het voortdurend over katjes hebben, gaat een moderator ingrijpen en vragen of je je wilt verplaatsen naar een kattenforum.
Natuurlijk mag je op het hondenforum blijven, maar blijf wel zeggen dat honden zo leuk en lief zijn.

Misschien een mankgaand voorbeeld, maar dan snap je wat ik bedoel. :D

Die gelijkgestemden zijn allang vertrokken hier en hun plaats is ingenomen door mensen die afwijkend zijn van de oorspronkelijke groep.
Misschien is dat wel een deel van de irritatie die je soms leest.


Ben je echt verbaasd dat die botsingen ontstaan? Omdat iemand niet voor jouw soort hondje kiest, betekent niet dat hij daardoor niet van andere hondjes houdt en net zoveel recht heeft op het hondenforum te zijn. Om het ook even begrijpelijk te maken :)

Mensen zijn afwijkend? Omdat?....zijn zij afwijkend of ben jij voor hen afwijkend? Of denken jullie gewoon anders en hoeft dat niet als een afwijking gezien te worden? Ik heb inmiddels veel gelezen van jou en begrijp ook jouw gedachtegang meer, ook al is die van mij heel anders. Ik respecteer wel waar je voor staat en naar leeft, de kant die ik moeilijk te respecteren vind is het oordeel naar een anderen, waar geen ruimte is voor andere gedachtes. Wat je aangeeft dat er onderliggende irritaties zijn van eerdere discussies snap ik. Maar die irritaties heb je ook richting mij al duidelijk kenbaar gemaakt en ik ben er pas 3 mnd (wat je overigens graag lijkt te vermelden :). Die irritaties gaan niet over de manier van posten, maar om de inhoud die niet overeenkomt met wat jij vindt. Ik ben hier pas 3 mnd en kan met frisse blik zonder eerdere irtitaties diverse topics lezen. En dan valt mij eigenlijk jouw manier van reageren naar anderen met andere denkwijze op kleinerend, cynisch, minderwaardig. Misschien heb je dat zelf niet in de gaten of is dat de bedoeling helemaal niet.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: De zondag.

Berichtdoor elburger » 07 nov 2018 11:31

Liekels schreef

Ben je echt verbaasd dat die botsingen ontstaan? Omdat iemand niet voor jouw soort hondje kiest, betekent niet dat hij daardoor niet van andere hondjes houdt en net zoveel recht heeft op het hondenforum te zijn. Om het ook even begrijpelijk te maken :)

Mensen zijn afwijkend? Omdat?....zijn zij afwijkend of ben jij voor hen afwijkend? Of denken jullie gewoon anders en hoeft dat niet als een afwijking gezien te worden? Ik heb inmiddels veel gelezen van jou en begrijp ook jouw gedachtegang meer, ook al is die van mij heel anders. Ik respecteer wel waar je voor staat en naar leeft, de kant die ik moeilijk te respecteren vind is het oordeel naar een anderen, waar geen ruimte is voor andere gedachtes. Wat je aangeeft dat er onderliggende irritaties zijn van eerdere discussies snap ik. Maar die irritaties heb je ook richting mij al duidelijk kenbaar gemaakt en ik ben er pas 3 mnd (wat je overigens graag lijkt te vermelden :). Die irritaties gaan niet over de manier van posten, maar om de inhoud die niet overeenkomt met wat jij vindt. Ik ben hier pas 3 mnd en kan met frisse blik zonder eerdere irtitaties diverse topics lezen. En dan valt mij eigenlijk jouw manier van reageren naar anderen met andere denkwijze op kleinerend, cynisch, minderwaardig. Misschien heb je dat zelf niet in de gaten of is dat de bedoeling helemaal niet.


Ten eerste wil ik even reageren op het feit of iemand 3 maanden lid is van refoweb of 3 jaar.
Dat maakt toch helemaal niets uit?!
Men heeft, naar ik aanneem één overeenkomst, men is gelovig, men wil een kind van God zijn.
Misschien is het zelfs wel zo dat een "nieuwe bezoeker" van deze site een hele frisse blik heeft op hetgeen wordt geschreven, die niet vast geroest zit, als ik dat zo even mag omschrijven.
Als Christen heb je respect voor je medemens, althans dat is mij toch geleerd1
Jood of Griek, protestant of katholiek, moslim of atheïst, het is een mens, en zegt God niet?! : Heb uw naaste lief als uzelf!!!
Het siert een christen, ( mijns inziens ) als hij/zij zich inzet om niet gelovigen te brengen naar God Woord.
Steunen wij daarom bijvoorbeeld niet ook het zendingswerk?
Zorgen wij er daarom ook niet voor dat er Bijbels naar China en andere landen gesmokkeld worden?
Dit zijn maar een paar voorbeelden hoor, er zijn er nog velen.

Mensen, wees liefdevol voor elkaar, ook hier en respecteer elkaar, ga elkaar niet irriteren!!!!!
Heb zojuist nog een reactie geplaatst op een topic die ging erover of je iemand kunt corrigeren/kwetsen.
AUB, laat dat hier achterwege.
Verbeter, leer en laat leren maar wel het goede en volgens Gods wetten en geboden.
En kan dan niet aan met, jij bent een oud gereformeerde, want dat klopt, maar..... ik ben een zondaar en jij ook.
Allen kunnen wij niet zalig worden door te geloven, te smeken om vergeving van onze zonden en op voorspraak van onze Here Jezus Christus, die aan het vloekhout op Golgotha voor al onze zonden gestorven is.
Hem zij de glorie.
Halleluja.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De zondag.

Berichtdoor elbert » 07 nov 2018 12:27

Liekels schreef:Weet je wat ik dacht toen ik dit bericht las? Denk je dat Hij zich ook zo druk maakt om wat je schrijft, zoals jij? Ik denk dat Hij dit allemaal glimlachend bekijkt.
Je dacht dus dat God hetzelfde denkt als jij.
Maar dat is niet zo.
Zijn gedachten zijn hoger dan onze gedachten.
Want Hij is God en geen mens.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: De zondag.

Berichtdoor Veendam » 07 nov 2018 12:38

elbert schreef:Je dacht dus dat God hetzelfde denkt als jij.
Maar dat is niet zo.
Zijn gedachten zijn hoger dan onze gedachten.
Want Hij is God en geen mens.


Romeinen 12 spreekt over het vernieuwen van ons denken.
Door ons denken te vernieuwen krijgen wij wel de gedachten van God, de gezindheid van Jezus Christus. (1 Kor. 2:16)
God daalt niet met Zijn gedachten naar ons niveau, maar wil dat wij in ons denken toegroeien naar Zijn niveau.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: De zondag.

Berichtdoor lekkerbek » 07 nov 2018 13:24

Veendam, ook Gods kinderen stellen Hem steeds weer teleur, kijk naar Thomas, Petrus, ja zelfs drie discipelen konden niet eens een uur met Hem waken. En zo zijn er talloze voorbeelden.
Straks zal het pas volmaakt zijn, in de hemel, voor Gods kinderen!

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: De zondag.

Berichtdoor Veendam » 07 nov 2018 14:33

lekkerbek schreef:Veendam, ook Gods kinderen stellen Hem steeds weer teleur, kijk naar Thomas, Petrus, ja zelfs drie discipelen konden niet eens een uur met Hem waken. En zo zijn er talloze voorbeelden.
Straks zal het pas volmaakt zijn, in de hemel, voor Gods kinderen!


Als dat je houding is dan zal dat bij jou zo zijn.
Toen de discipelen niet eens konden waken met Hem was de Heilige Geest ook nog niet uitgestort, die IN je is voor altijd !
Trouwens, zelfs voor Jezus Zijn verlossingswerk had volbracht was Henoch al rechtvaardig terwijl de Heilige Geest niet eens in hem woonde.
Dat Gods kinderen Hem teleurstellen komt door de verkeerde keuzes die Zijn kinderen maken, maar wij zijn zelf verantwoordelijk voor onze eigen keuzes, maar hoeven die verkeerde keuzes dus niet te maken. Wij kunnen gewoon de wil van God doen als wij Gods kinderen zijn, omdat de Hilige Geest in ons woont.

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: De zondag.

Berichtdoor Liekels » 07 nov 2018 15:00

elbert schreef:Je dacht dus dat God hetzelfde denkt als jij.
Maar dat is niet zo.
Zijn gedachten zijn hoger dan onze gedachten.
Want Hij is God en geen mens.


Nee ik denk niet dat God denkt zoals ik! En ik ben idd maar een mens met gedachtes die ik deel.

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: De zondag.

Berichtdoor Liekels » 07 nov 2018 15:11

lekkerbek schreef:Veendam, ook Gods kinderen stellen Hem steeds weer teleur, kijk naar Thomas, Petrus, ja zelfs drie discipelen konden niet eens een uur met Hem waken. En zo zijn er talloze voorbeelden.
Straks zal het pas volmaakt zijn, in de hemel, voor Gods kinderen!


Ik vind het allemaal zo negatief, het leven kan ook juist zo mooi zijn, het lijkt hier soms alleen maar kommer en kwel en met alleen maar slechte dingen. Lezen en kijken wie allemaal slecht zijn en daar dan samen vol minachting over praten. Er gebeuren vreselijke dingen, maar er gebeuren ook zoveel mooie dingen. Als je gaat wachten tot het straks allemaal volmaakt is, en hier alles afkeurt dan heb je hier nog een zure tijd te gaan. Alleen wij met elkaar kunnen het leven hier mooier maken.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten