Levensmoe

Open voor alle onderwerpen en meningen
(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Liekels
Mineur
Mineur

Re: Levensmoe

Berichtdoor Liekels » 09 okt 2018 22:33

lekkerbek schreef:Je hoeft God (graag met hoofdletter) niet te bedanken dat euthanasie bestaat, Hij heeft het toegelaten net zoals Hij heel veel zonden toelaat, maar Hij heeft dit niet aan ons gegeven!
Wat betreft de ander in zijn waarde laten om het wel te doen, dat is voor een christen onmogelijk. God verbiedt het in de 10 geboden. Niet alleen voor mij, maar voor iedereen. Als je dan hoort dat het in Nederland toegestaan wordt geeft dit veel strijd en verdriet omdat Nederland nóg verder afdwaalt.
Kijk, om bepaalde dingen kun je discussiëren: inenten, verzekeren etc. Daar zijn geen duidelijke regels in de Bijbel over, ieder "zij in zijn of haar gemoed verzekerd hierin. Daar moet je elkaar in respecteren, of bv kleding etc.
Maar als God het doden verbiedt telt dit voor ons allemaal, daarom kunnen we deze mening niet respecteren. Al moeten we wel de persoon zélf respecteren. Maar niet zijn of haar mening in deze.
Tenminste, zo sta ik er in.

Dat is ook je goed recht om er zo in te staan. Maar evengoed blijf ik dankbaar dat dit in ons land mogelijk is en deze wet is er niet voor niets. Je kunt het zelf afkeuren en tegen zijn en het doen op de manier waar jij in gelooft, maar wat ik zei ik dank God op mijn blote knieën dat het mogelijk is op een moment waar geen uitzicht is en alleen horror scenario's zijn en onmenselijk lijden. En geloof me je wilt iemand tot het laatst bij je houden, maar uit liefde en de mogelijkheid tot kan ik alleen maar zeggen hoe dankbaar ik hiervoor ben dat het kan. En het is niet de makkelijkste weg, ik ben niet te beschrijven dankbaar dat dit kan. Begrijp dat een ander het anders doet, maar wat ik zeg...deze wet is er...en niet voor niets hoe je het ook afkeurt!

Terug naar “[Religie] - Open forum”