Hoe bent u/jij/je tot geloof gekomen? (Getuigenis)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Hoe bent u/jij/je tot geloof gekomen? (Getuigenis)

Berichtdoor xsidd » 06 mar 2015 12:31

Hoi,

Ik wil getuigen van wat Jezus deed in mijn leven, en hoe Hij me heeft gered!! Ik vertel een groot deel van mijn levensverhaal, om de lijn weer te geven.

Ik ben geboren in Boskoop, en mijn ouders gingen naar de Ger.Gem, en ik moest mee. Ik zag als jong kind al heel duidelijk in, dat er vaak wel vroom werd gepraat door de kerkmensen, maar ik zag in de praktijk dat de vruchten vaak anders waren. Dat stuitte me tegen de borst. Maar goed, om terug te komen op het verhaal. Ik zag bij mijn beide ouders, dat ze een relatie hadden met God. En dat gaf mij meer vertrouwen in God. Ik weet nog dat ik ongeveer 8 jaar was, toen ik in het Gouwebos (Tussen Boskoop en Wadinxveen in) een geld muntstuk van 5 gulden verloren had. Toen bad ik tot God, of ik het terug mocht vinden. Ik stapte op mijn fietsje en reed naar een heel groot grasveld, in dat bos waar ik ook die dag was geweest. En toen ik van mijn fietsje afstapte op dat grasveld, lag dat 5 gulden muntstuk op de grond voor mijn neus. Daardoor groeide mijn vertrouwen in God.

Toen ik 13 of 14 was (Ik weet het niet meer precies) verhuisden mijn ouders naar Veenendaal. Ook daar gingen we naar de Ger.Gem. Maar toen ik 15 was, wilde ik niet meer mee naar de kerk. Ja, God vertrouwde nog wel, maar dat naar de kerk moeten elke week, stond me enorm tegen! Dus ik ging niet meer naar de kerk, en ik had ook geen vrienden van de kerk, maar wel vrienden in de wereld. Bijna elk weekend dronk ik bier, en ik blowde ook. Toen ik rond de 18 jaar was, zag ik wat je met drugs dealen kunt verdienen. Ik kreeg het idee, om daar dan maar in te gaan handelen, want ja zo kan je makkelijk geld verdienen. Maar toen mijn autoruit eruit werd geslagen, en uit mijn auto drugs werd gestolen voor de deur van mijn ouders huis, heb ik het afgebroken om verder te gaan. Ik wist heel goed, dat ik anders ook mijn familie in gevaar kon brengen.

Rond mijn 19de jaar ben ik gaan samenwonen, met een meisje. Dat liep stuk. Na verkoop van het appartement, ben ik naar Spanje vertrokken, om daar te gaan werken. Ik heb 4 maanden in Lloret Da Mar gewerkt, als propper. Een propper is iemand die namens een discotheek, of kroeg, mensen van de straat naar binnen praat.

Na 4 maanden, ben ik terug gekeerd naar Nederland. Ik mocht tijdelijk wonen bij mijn ouders, en daar begon het. Elke dag, kreeg ik verkeerde dingen te zien uit mijn leven. Ja, zonden! En ik weet, dat God Rechtvaardig is. Dus ik vertelde God mijn zonde, en bad Hem om vergeving daarvoor. Dat ging ongeveer 3 maanden zo door, elke dag. Op het laatst was het zo duister voor me, en ik trok de hele situatie niet meer. Ik stond in de keuken, en iemand zei iets wat me zo triggerde, en me woest maakte, dat ik een stoel pakte om me daarop af te reageren. De stoel ging aan stukken, en ik gaf een lange luide schreeuw... Het leek alsof mijn hart gebroken was. Iemand vroeg daarna iets aan me, en mijn hele stem klonk vervormd. Als een aangeschoten stuk wild, in doodsnood. Ik ben boven gerend, en begon te huilen. Toen vroeg ik ineens, Heere Jezus wilt U in mijn leven komen?

Daarna werd ik vervuld met zo veel liefde van Hem, maar ook tot Hem. Ik wist dat Hij (Jezus), me alle zonden had vergeven!! De enorme last van de zonden was ook weg! Ik voelde bevrijd door Hem!! En ik wist ook in heel mijn wezen, dat als ik zou sterven ik naar God toe mag gaan. Verwonderd keek ik terug in mijn leven, dat ik "het" gezocht had. Met "het" bedoel ik het stukje, wat je als mens zoekt diep in je hart. Ik had "het" ook gezocht. In geld, drugs vrouwen uitgaan maar elke keer leek het in het zicht, maar het was niet te grijpen. Toen ik door genade Jezus mocht leren kennen wist ik dat Hij dat stuk was wat ontbrak in mij. Hij heeft mij gered, en Hem is alle eer!!

Alleen door het geloof in Jezus Christus, is er eeuwige redding voor de mensenziel. Hij gaf Zijn Leven, aan het kruis op Golgotha, voor jou, uw, en mijn zonden, en Hij heeft de gehele prijs betaald. Ik hoop/wens/bid dat er heel veel mensen tot geloof mogen komen IN Hem. Alleen Hij kan uw ziel redden van de eeuwige dood. Hij brengt, en bracht eeuwig leven! Hoe U Hem persoonlijk leert kennen? Zoek Hem, in gebed en Woord, en bid voor de vergeving van uw zonden, en vraag met een oprecht hart aan Hem, of Hij alstublieft in uw leven wil komen wonen. Hij beloofd, dat wie zoekt ZAL vinden, en WIE klopt ZAL worden opengedaan.

Groet.
Laatst gewijzigd door xsidd op 06 mar 2015 16:36, 10 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoe bent u/jij/je tot geloof gekomen? (Getuigenis)

Berichtdoor Marnix » 06 mar 2015 12:37

Mooi om te lezen. Ik ben opgegroeid met het geloof en heb het ook altijd wel geloofd. Maar ik heb wel een tijd gehad dat ik niet met plezier naar de kerk ging en het niet zo leefde. Ik discussieerde met een vriendin die baptist is waarom haar doopvisie fout was. Dat is het nadeel van er mee opgroeien, wat je geleerd krijgt neem je soms heel makkelijk over. Toen kwamen de jeugddiensten op, anders dan de vorm die ik gewend was. Praktischer, eerlijker, opener, meer verbondenheid, enhousiaster. Ik herontdekte Gods liefde en genade en raakte er weer vol van. Ik werd vrijwilliger bij twee jeugdkerken en groeide er in mijn geloof. Sinds die tijd zijn de kerken ook wel wat veranderd en sinds ik Gods liefde weer echt ontdekte ga ik ook weer met plezier naar mijn eigen gemeente en zet me daar in. Alle eer aan God!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Hoe bent u/jij/je tot geloof gekomen? (Getuigenis)

Berichtdoor Boerin » 06 mar 2015 13:22

Mooie getuigenissen! Ik ging toen ik 13 of 14 was steeds van die occulte boekjes lezen met m'n vriendin en toen geloofde ik dat van die geestuittredingen enzo en dacht: dan zal er ook wel een oppergeest zijn en ik ging God een jaar testen: Als dit niet gebeurt geloof ik niet in God en alles gebeurde en na een jaar kon het geen toeval meer zijn en was ik overtuigd en m'n broer had net Jezus ontmoet tijdens het zenmediteren en die nam me mee naar een pinksterkerk van Maasbach in Utrecht. Daar legden ze me uit dat Jezus voor je zonden was gestorven en dat je Hem aan moest nemen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Hoe bent u/jij/je tot geloof gekomen? (Getuigenis)

Berichtdoor Teus » 06 mar 2015 19:06

Wat is God Groot door zulke Genade.

Zeer beknopt wil ik ook vertellen hoe God Zijn Genade aan mij betoond heeft.
Een jaar of 35 lang vertoefde ik in de ggin, ik heb in die tijd misschien 3x zin gehad om naar de kerk te gaan, dacht altijd als het zo moet hoeft het van mij niet en als God het moet doen dan moet Hij maar komen. Zo ging mijn leventje verder zoals ik zelf wilde, ondetussen oordelend over een ieder die niet naar de ggin ging. Ik had een bekeerde moeder maar haar vreugde werd elke week in de kerk afgenomen. Ik dacht daardoor dat het ervaren, een kind van God te zijn alleen als je in de Hemel was. Daarna een jaar of 15 gergem waar het me het zelfde verging. 2x in mijn leven werd ik door een preek geraakt, ik merkte dat ik God nodig had. Thuisgekomen ging ik op mijn knieen en vroeg God of Hij mij mijn zonden wilde laten zien, of Hij mij een zondaar wilde maken, dat werd me geleerd. Beide keren ging het gebed tot het plafond. Wat nu, toch wel he, God laat wel mensen staan die naar Hem vragen. God wilde niet luisteren, dit wil Hij niet horen. Het moet om Hem gaan en niet om ons en helemaal niet om onze zonden.

Op een doordeweekse dag komt mijn zuster, een veel van God geleerde Godvrezende vrouw, op bezoek. Zo vol ze altijd van de Heere is vraagt ze me hoe het met me gaat, ik zeg goed hoor, en van binnen? vraagt ze, waarop ik antwoord, daar is het niet goed. Ze begint te vertellen over de grootheid van God en moedigt me aan mijn zonden te belijden en mijn leven aan Hem te geven. Op die manier had ik het niet geleerd en vond dat te gemakkelijk. Na een poosje vind ik het wel genoeg en ga mijn eigen dingen doen. Ze komt me achterna en zegt liefdevol: Voor mij kun je wel weglopen maar aan God ontkom je niet hoor. Ik knikte en liet het voor wat het was.
Toch liet het me niet los en heb ik me die avond in dec 2010 over gegeven aan de Heere Jezus. Heb mijn zonde bij naam genoemd en bij Hem beleden. Ik kon het overgeven en wist dat Hij mijn zonden kan vergeven en had het vertrouwen dat Hij het wil doen.
De volgende dag, ik was werkelijk een ander mens, ik was blij en wist eigenlijk niet goed waarom. Ik viel van de ene verbazing in de andere, wat er allemaal gebeurde, mijn karakter b.v. veranderde ineens.

Ik wist dat God met me bezig was maar was niet overtuigd of mijn zonden vergeven waren, toch weer ongeloof, ik vroeg God om een bevestiging maar die bleef uit tot februari 2011. Ik had een week gepland om aan mijn boot te werken en die week heeft God gebruikt om mij de bevestiging van Zijn Genade te geven. Dat moest wel in die week want ik zou echt niet kunnen werken.
Toen ik op de boot kwam en God gedankt had dat Hij me er bracht vulde Hij me met de Heilige Geest en die week bleef dat zo en kan niet beschrijven hoe dat was. Het was of ik vleugels had en de Heere Jezus zat naast me. Ik praate ook met Hem alsof Hij naast me zat. Ik wist niet waar ik was, ik kon het niet bijhouden of een plek geven. Ik vroeg de Heere Jezus wat me over kwam, Hij gaf me psalm 36 vers 2. Elke regel raakte me en was een bevestiging, met name de laatste 2.
Hier wordt de rust geschonken, hier ’t vette van Uw huis gesmaakt,
Dat maakte ik werkelijk mee, ik proefde iets van vanuit Zijn Koninkrijk.

Een volle beek van wellust maakt hier elk in liefde dronken.
Ik was echt straalbezopen van de Liefde.
Naar mate de week vorderde kon ik het niet meer aan, die Liefde van God. Ik heb Hem moeten vragen of het minder mocht, Hij gaf exact wat ik aan kon.
Ik vertelde het mijn zuster en die zei. Dat zou ik nooit gevraagd hebben, ik had me dood laten knuffelen.
Daarna heb ik 3 maanden op de toppen van mijn geloof gelopen, mensen zagen het aan me. Er gebeurde wonder na wonder, mijn grootste verlangen was dat al mijn kinderen ook van jezus werden en God heb het gedaan binnen 1 jaar. Door grote offers en nog grotere beloningen en alles wat er in die 5 jaar gebeurd is heb ik veel mogen leren en een nabij leven gekregen. God is me elke dag zeer nabij, Prijs de Heere.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8818
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoe bent u/jij/je tot geloof gekomen? (Getuigenis)

Berichtdoor elbert » 07 mar 2015 16:34

Beste mensen, in dit topic is het de bedoeling, als je dat wilt tenminste, om te delen hoe je tot geloof bent gekomen, het christelijk geloof welteverstaan. Daarom willen we de bijdragen in dit topic alleen daartoe beperken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Hoe bent u/jij/je tot geloof gekomen? (Getuigenis)

Berichtdoor Chaya » 07 mar 2015 17:17

elbert schreef:Beste mensen, in dit topic is het de bedoeling, als je dat wilt tenminste, om te delen hoe je tot geloof bent gekomen, het christelijk geloof welteverstaan. Daarom willen we de bijdragen in dit topic alleen daartoe beperken.

Excuses, ik had moeten zien dat er getuigenis achter stond.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Tinau
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2014 23:00

Re: Hoe bent u/jij/je tot geloof gekomen? (Getuigenis)

Berichtdoor Tinau » 17 mar 2015 23:50

Wat een mooie getuigenissen. Ik vind het ook altijd mooi om mijn getuigenis te geven:

Ik ben kerkelijk opgegroeid. Mijn ouders zaten in de gereformeerde kerken (synodaal). Het was daar, achteraf, wel redelijk vrijzinnig. We hadden bijvoorbeeld vrouwelijke predikanten en ik moest als kind ook aan het avondmaal. Het geloof was voor mij betekenisloos en ik had er niks mee, ik heb het al snel vaarwel gezegd.

Mijn beste vriend is een hele evangelische jongen en met hem ging ik naar een evangelischere kerk toen ik een jaar of 14/15 was. Daar ben ik tot geloof gekomen op een alpha cursus voor jongeren. Dan heb je een weekend waarin alle psychologische factoren goed staan om mensen te 'breken' met het idee van Jezus en wordt er van je verwacht dat je hieraan overgeeft. Dat heb ik toen gedaan. Ik wist alleen niet zo goed wat ik hier mee moest doen, het bleef zo vaag die God van de evangelischen; een liefdevolle God die het beste met mij voor heeft? Uiteindelijk ging ik minder en minder naar de kerk maar ik bouwde wel een gebedsrelatie op met God (ik bad elke avond). In de praktijk was ik nog steeds niet echt christen zeg ik achteraf, ik deed veel verkeerde dingen met mijn vrienden (ik had voornamelijk onkerkelijke vrienden maar ook onze jongerengroep van de kerk kon er wat van) en deed gewoon mee met alles, ik leefde zowel voor God als voor de wereld.

Maar toch bleef het geloof wel in me. Op mijn negentiende kwam ik in de zomer een meisje tegen in de trein die me wel leuk leek. Ze was ook christelijk maar veel 'dieper' dan mij leek het wel. Veel ernstiger in het leven. Ik kreeg na een paar weken verkering met haar en we gingen samen naar haar kerk, ze zat in een Hersteld Hervormde Gemeente. Hoewel ik wel moest wennen aan de cultuur trok mij hier wel de eerbied aan voor God, de ogenschijnlijke vroomheid en vooral: de eerlijkheid over wie de mens is tegenover God. Hier werd de zonde niet verzwegen integendeel hier werd ik als zondaar aangesproken en dat kon mijn ego eigenlijk niet hebben. Toch leerde ik heel veel van de preken en ik zat elke zondag dat ik kon bij haar in de kerk onder het Woord.

Ik groeide steeds meer in de indrukken van het geloof. Op een gegeven moment maakte zij het uit, ook omdat ik nog steeds heel erg wereldlijk was. Op dat moment was het voor mij heel duidelijk dat God me voor een keuze stelde; verder met Hem óf verder met de wereld. Ook mijn relatie was daarvoor wereldlijk geweest; ik deed het vooral omdat het een heel mooi meisje was. Maar toch greep God me naar zichzelf toe; Hij trok met koorden van liefde en ik kon niet anderse doen dan me gewonnen geven. Ik, arme zondaar tegenover zo'n goede God; moest mijn leven ook wel beteren. Ik kan op dat moment mijn wedergeboorte plaatsen ik ben een compleet nieuwe mens geworden en heb veel zonden achtergelaten.

Prijs de Heer want Hij is goed!!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Hoe bent u/jij/je tot geloof gekomen? (Getuigenis)

Berichtdoor Marnix » 18 mar 2015 01:33

Amen!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

leesbijbel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2015 17:57

Re: Hoe bent u/jij/je tot geloof gekomen? (Getuigenis)

Berichtdoor leesbijbel » 17 apr 2015 18:17

Ik kreeg dromen dat ik verkeerd bezig was en heb toen alles bij God gebracht, ik was super verkeerd bezig, maar God gaf me enorm verlangen naar toeweiding, kon helemaal opgaan in de bijbel en heb ook mooie dingen meegemaakt door de totale overgave aan God, ik was zeker het eerste jaar 100% toegeweid en heb veel wonderen daardoor meegemaakt.

God wilde dat ik veel lelijke dingen wegdeed ik was daarvoor echt helemaal doorgeslagen en God heeft alles uit me gehaald en me verandert, heb wel veel strijd, maar god heeft me verlangen gegeven om het goede te doen, het is wel een strijd want mn lichaam wil steeds het verkeerde doen, het is soms best zwaar, het is ook een wonder dat ik het goede wil doen, dat is van God gekregen denk ik, daarvoor was ik heel fout en nu strijd ik tegen mn eigen vlees en foute neigingen.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Hoe bent u/jij/je tot geloof gekomen? (Getuigenis)

Berichtdoor oekaboeka » 20 apr 2015 22:38

Ik ben gelovig opgevoed en vroeger naar kerk geweest en christelijk school en heb het eigenlijk altijd al wel gelooft , maar hou me er de laatste tijden wel weer meer mee bezig , zoals ook de aanmelding voor dit forum :D

Anoniem_89

Re: Hoe bent u/jij/je tot geloof gekomen? (Getuigenis)

Berichtdoor Anoniem_89 » 25 jun 2015 00:30

Ik ging tot ongeveer mijn 12e mee naar de kerk. Daarna boeide het mij allemaal niet zo meer.
Ging wel nog mee naar de kerk, maar meer om mijn moeder niet teleur te stellen.
Tot op het moment dat ik meeging naar catechisatie (soort van) op mijn 14e ongeveer.
Op een of andere manier bleef het warme welkom mij erg aanspreken en ben ik steeds weer gegaan.
Dat bleek dus later God te zijn die Zijn liefde door mensen heen daar aan mij openbaarde. Een halfjaar later of driekwart jaar later besloot ik bewust een keuze voor Hem te maken en heb ik mij laten dopen. :D


Zeer diepe dalen meegemaakt in mijn leven, zelfs meerdere malen beschermd door mensen die mij iets aan wilden doen. Jezus was altijd er daar voor mij Hij beschermt mij, Hij zorgt voor mij, ik mag weten ondanks al mijn fouten dat Hij het is die mij redt en van mij houdt!

Opwekking 511 Heer van genade

Maak mijn hart vol van uw heerlijkheid,
openbaar in mij uw majesteit,
dan verkondig ik het wonder van uw naam
en mijn hart zal voor U zingen, Heer.

Geef mij woorden vol genade, Heer,
openbaar in mij uw kracht steeds meer,
dan weerspiegel ik het wonder van uw trouw
en mijn hart zal U aanbidden, Heer.


Galaten 2:20
20 Met Christus ben ik gekruisigd, en toch leef ik, (dat is), niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij. En voor zover ik nu (nog) in het vlees leef, leef ik door het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en Zich voor mij heeft overgegeven.

schep
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2015 14:05

Re: Hoe bent u/jij/je tot geloof gekomen? (Getuigenis)

Berichtdoor schep » 25 jun 2015 15:42

Kreeg dromen dat ik de verkeerde dingen aan het doen was en daarna een sterk verlangen om God te zoeken en ook mijzelf te onderzoeken en wat in de bijbel staat, heb veel hulp gekregen in moeilijke situaties en was ook erg verlangend om alles bij God te brengen al mn problemen en ook mijn eigen duisternis, soms voelde dat het als een soort last van me afging toen ik alles bij God bracht .

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Hoe bent u/jij/je tot geloof gekomen? (Getuigenis)

Berichtdoor hubert » 25 jun 2015 22:10

Het feit is dat ik van kindsbeen aan heb geloofd in God en Jezus. Hoe 'zwaar' de prediking ook was in de CGK. Ik wist mij altijd een kind van God.
Nu ben ik oud en het geloof is er nog steeds. Niet dat het altijd hetzelfde was. Er waren best perioden dat God zich min of meer afzijdig hield, maar dan wist ik uit het Woord dat God niet loslaat wat hij begonnen is. Dus dat hij getrouw is. Onlangs kreeg ik de tijding dat ik nog maar hooguit enkele jaren te leven heb. Ik vond enorme bemoediging bij het lezen van psalm 84. Vooral de laatste zin. En ik weet dat ik in leven en sterven des Heren ben.
Het keywoord is: vertrouwen! Niet teveel beredeneren in het hoofd.
Ik moet nu leren bij de dag te leven en te genieten. Dat valt nog niet eens mee als alle normale perspectieven wegvallen.

Anoniem_89

Re: Hoe bent u/jij/je tot geloof gekomen? (Getuigenis)

Berichtdoor Anoniem_89 » 25 jun 2015 22:19

hubert schreef:Het feit is dat ik van kindsbeen aan heb geloofd in God en Jezus. Hoe 'zwaar' de prediking ook was in de CGK. Ik wist mij altijd een kind van God.
Nu ben ik oud en het geloof is er nog steeds. Niet dat het altijd hetzelfde was. Er waren best perioden dat God zich min of meer afzijdig hield, maar dan wist ik uit het Woord dat God niet loslaat wat hij begonnen is. Dus dat hij getrouw is. Onlangs kreeg ik de tijding dat ik nog maar hooguit enkele jaren te leven heb. Ik vond enorme bemoediging bij het lezen van psalm 84. Vooral de laatste zin. En ik weet dat ik in leven en sterven des Heren ben.
Het keywoord is: vertrouwen! Niet teveel beredeneren in het hoofd.
Ik moet nu leren bij de dag te leven en te genieten. Dat valt nog niet eens mee als alle normale perspectieven wegvallen.


Als je het op prijs stelt wil ik voor je bidden hoor

smirna
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2015 12:44

Re: Hoe bent u/jij/je tot geloof gekomen? (Getuigenis)

Berichtdoor smirna » 16 jul 2015 11:34

Door een getuigenis en ik denk ook omdat iemand ging bidden voor mij toen ik in problemen zat


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bh en 21 gasten