Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Open voor alle onderwerpen en meningen
(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

ereunao
Kapitein
Kapitein

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor ereunao » 07 sep 2017 09:57

benefiet:
Wij zijn veel te slap in het verspreiden van het Evangelie. De stad waar jij woont word overspoeld door buitenlandse bevolking groepen voornamelijk door islamieten, dat hoef ik jou niet te vertellen want als jij je deur uit stapt zie je ze allemaal. The Passion vind ik een goede evangelie verkondiging voornamelijk voor hen, die islamieten dus. Nu kun je van alles vinden over die The Passion, discussiëren daar over kan hier viewtopic.php?f=2&t=29271 maar ik keur het zeker niet af. Voor ons is The Passion meer een satire maar hij is ook niet voor ons bestemd.

Wij zitten in een kerk die veel te gesloten is en we houden het Evangelie voor onszelf en zitten te kibbelen met onze broeders en zusters of er nu wel of geen camera in mag om dat Evangelie ver te verspreiden. We moeten ons zeer schamen.
‘Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader, en de Zoon en de Heilige Geest, en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb.’ Matteüs 28:18-19

Ja dat dacht ik wel dat jij die godslasterlijke vertoning ook prachtig zou vinden. Je mag in deze tijd gerust godsdienstig zijn , graag zelfs, dominee en kerkenraad hebben natuurlijk meer aan mensen die naar de kerk komen dan aan hen die liever in het stadion zitten. Maar wie God vreest en zich voor het recht in de poort begeeft stelt zijn ziel tot een roof.
. Die wordt er onherroepelijk uitgetrapt of op zijn minst onder ( liefst stille, anders zouden er wel eens lastige vragen uit de gemeente kunnen komen) censuur gezet
Soms vraag ik mij verbijsterd af of wij er hier dan helemaal geen geweten meer op nahouden! En hiermee ga ik van mijn kant deze discussie met jou afsluiten gr: ereunao

Jesaja40
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jesaja40 » 07 sep 2017 10:40

Benefietdiner schreef:
De apostel Paulus gebruikte in zijn tijd en cultuur alle legitieme middelen om het Evangelie te verspreiden (1 Korinthe 9:22).

Paulus hield rekening met de Thora geboden om het Evangelie te verkondigen en sloot geen compromis als iets daar tegen in zou gaan. De techniek van Paulus was om zijn uitmuntende Bijbelkennis uit te leggen aan zijn Joodse broeders en zusters. Hij kende de zwakke plekken en wist ook dat velen onder hen beïnvloed werden door de het bestuur van de plaatselijke synagogen. Zij, die zijn getuigenis van aangaande de Messias Yeshua geloofden werden uitgestoten uit de Joodse gemeenschap. De gevolgen voor hen waren zeer dramatisch: uitsluiting van werk, handel, huwelijk, relaties enzovoort.

Paulus was daar zeer scherp in en hij bestraft zelfs de waarzegster in Efeze. Hij is niet gediend van haar woorden, hoe correct die ook zijn. Hij heeft door dat hier de kennis van deze waarzegster hoger wordt aangeslagen dan 'haar mededeling dat Paulus een dienaar van de Allerhoogste G'd is".
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

benefietdiner
Majoor
Majoor

Berichtdoor benefietdiner » 07 sep 2017 12:50

ereunao schreef:benefiet:

Ja dat dacht ik wel dat jij die godslasterlijke vertoning ook prachtig zou vinden. Je mag in deze tijd gerust godsdienstig zijn , graag zelfs, dominee en kerkenraad hebben natuurlijk meer aan mensen die naar de kerk komen dan aan hen die liever in het stadion zitten. Maar wie God vreest en zich voor het recht in de poort begeeft stelt zijn ziel tot een roof.
. Die wordt er onherroepelijk uitgetrapt of op zijn minst onder ( liefst stille, anders zouden er wel eens lastige vragen uit de gemeente kunnen komen) censuur gezet
Soms vraag ik mij verbijsterd af of wij er hier dan helemaal geen geweten meer op nahouden! En hiermee ga ik van mijn kant deze discussie met jou afsluiten gr: ereunao

Het is beter nederig van geest te zijn met de zachtmoedigen, dan roof te delen met de hovaardigen. Spreuken 16:19

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 07 sep 2017 15:52

benefietdiner schreef:De apostel Paulus gebruikte in zijn tijd en cultuur alle legitieme middelen om het Evangelie te verspreiden (1 Korinthe 9:22).
Wij zijn veel te slap in het verspreiden van het Evangelie. De stad waar jij woont word overspoeld door buitenlandse bevolking groepen voornamelijk door islamieten, dat hoef ik jou niet te vertellen want als jij je deur uit stapt zie je ze allemaal. The Passion vind ik een goede evangelie verkondiging voornamelijk voor hen, die islamieten dus.

Hoe naief ben je als je denkt dat door een dergelijk spektakel moslims bekeerd zouden worden tot het christelijk geloof.
WE zijn helemaal niet te slap. Spreek dan voor jezelf.
Ben je weleens meegeweest met een gebedsreis naar een land waar vervolgde christenen zijn? Waar moslims tot bekering komen?
Zo nee, ga je dan eerst eens verdiepen.
Zo ja, dan weet je dat het een heel proces is, dat er een Wonder moet plaatsvinden.
En dat wonder komt niet door popliedjes, gezongen door heidense zangers en acteurs, terwijl ze een plastic kruis sjouwen.
Het geloof geeft kracht en moed in het leven, maar de liefde geeft warmte.

MoesTuin
Majoor
Majoor

Berichtdoor MoesTuin » 08 sep 2017 11:18

Broeders en Zuster, laten we elkaar juist bemoedigen en opwekken in het Geloof in de Heer Jezus Christus
Laten we on topic gaan en voldoen aan de bijbelse opdracht
"Gij zult Mijn getuigen zijn"

Radio TV Internet Kerkdiensten, het is een Zegen door en van God verkregen voor de huidige tijden waarin we Leven.
Zou voor God iets onmogelijk zijn?
Wat denken toch klein zo vaak en dat is gelijk de beperking van ons mensjes die het wel denken te weten hoe het behoord.

Ds C Blenk, inmiddels al lang emeritus predikant op Gereformeerde Grondslag.
Maar niet gebonden aan de kerkmuren.
Een prachtige dienst, leerzaam, over de werken van de Heilige Geest, hoogst actueel.
vanaf minuut 13.40 ds C Blenk te gast in de Christengemeente te Bunde / Meersen via onderstaande link

Herkent gij de Stem van de Goede Herder?

https://www.youtube.com/watch?v=6EZs7S6IuSc&t=896s

MoesTuin
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!

MoesTuin
Majoor
Majoor

Berichtdoor MoesTuin » 10 sep 2017 12:57

Een bemoedigende kerkdienst vanuit de Christelijk Gereformeerde Kerk te Antwerpen (het Evangelisch centrum aldaar)

De Opstanding van en in Christus, en het Leven wat helemaal in het teken staat van Hoop en Verwachting in en uit het geloof.

https://www.youtube.com/watch?v=Mlen65PHjf8&t=1677s

MoesTuin
Een Parel in Gods Hand!

MoesTuin
Majoor
Majoor

Berichtdoor MoesTuin » 09 dec 2017 12:51

Een kerstkerkdienst uit 1997 van uit de Christelijk Gereformeerde Kerk te Haarlem

https://www.youtube.com/watch?v=fZvYeYrH9ao
Een Parel in Gods Hand!

MoesTuin
Majoor
Majoor

Berichtdoor MoesTuin » 24 dec 2017 13:22

kerst gezinsdienst vanuit 2012 en we zijn te gast bij onze broeders en zusters vanuit Franeker.
Het Kerst Evangelie in Woord en Lied helder en bijbelgetrouw gebracht.

Heb het goed het komend uur...

Een Parel in Gods Hand!

MoesTuin
Majoor
Majoor

Berichtdoor MoesTuin » 02 feb 2018 22:25

Een kerkdienst vanuit Zuid Afrika, van onze gereformeerde mede broeders en zusters in de Heer

Een Parel in Gods Hand!

Terug naar “[Religie] - Open forum”