Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 08 feb 2015 19:16

Bekijkt of luistert u / jij weleens een kerkdienst via TV Radio of Internet?
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 08 feb 2015 19:18

Via Zendtijd voor Kerken is er elke Zondag een kerkdienst te beluisteren vanuit diverse kerken.

Hieronder een kerkdienst vanuit de Christelijke Gereformeerde Kerk te Utrecht

http://www.zvk.nl/kerkdienst/?id=1397

De dienst gaat over
'‘Bevrijdende liefde’ Dat is het thema dat ds. Anne van Olst van de Mattheüskerk in Utrecht in de kerkdienst centraal stelt. Van Olst: liefde is zo’n bekend woord, geen mens kan zonder. Liefde kan je heel blij maken, maar maakt je ook erg kwetsbaar voor verdriet en pijn. Dat liefde ook speciaal bevrijdend kan zijn, dat is waarschijnlijk niet het eerste waar je aan denkt als we het over liefde hebben. Maar als we zien hoe Jezus omging met die betrapte, gebroken vrouw, dan is dát bevrijdende liefde!
Zendtijd voor Kerken zendt hierover een dienst uit op zondag 12 oktober, vanaf 19.30 uur via Radio 5.

In het bijbelboek Johannes, dat je vindt in het Nieuwe Testament, het tweede deel van de Bijbel, staat het verhaal van de ‘overspelige vrouw’. De mensen die haar op heterdaad betrapten, hebben geen medelijden. Ze geven niets om die vrouw, ze zijn alleen geïnteresseerd in regels en wetten. Ze hebben nu een ‘geval’ waarmee ze het Jezus lastig kunnen maken. Hij, Die altijd vol liefde is, zal haar nu toch ook wel veroordelen? Maar Jezus ziet geen ‘geval’, Hij ziet een vrouw. Hij speelt hun harteloze spel niet mee. Vanuit Zijn houding en woorden spreekt bevrijdende liefde. ‘Dan veroordeel Ik u ook niet’, zei Hij, ‘ga heen en zondig niet meer.’ En ze ging, zo licht als een veertje, met voornemens die ze nog nooit eerder gehad had…

De Bijbellezingen komen uit de Herziene Statenvertaling. De samenzang uit de Psalmberijming 1773.
Het orgel worden bespeeld door Mirjam Groenenboom.

LITURGIE
Welkom
Zingen: LvdK 255: Ere zij aan God, de Vader: 1, 2
Votum en groet
Zingen: Psalm 116: 1, 11
Geloofsbelijdenis
Zingen: Psalm 27: 7
Gebed
Schriftlezing: Johannes 8: 1-11
Zingen: Psalm 25: 3, 10
Preek met als thema: ‘Bevrijdende liefde’
Tussenzang: Ps 145: 3
Zingen na de preek: Ps 86: 3, 6
Dankzegging en gebeden
Zingen: Ps 103: 1
Zegen
Zingen: LvdK 257: Halleluja, eeuwig dank en ere
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor xsidd » 08 feb 2015 19:54

@Moestuin

Begin citaat"Bekijkt of luistert u / jij weleens een kerkdienst via TV Radio of Internet?"Einde citaat.

Ja, vandaag nog :) Een preek van dominee Simons, op de volgende link : http://downloadpreken.nl/preken/sprekers_nl/Simons,A.

En ook van meneer Maasbach nog een paar afleveringen gezien, op de volgende link : http://www.maasbach.nl/categorie/kijken ... zendingen/
Laatst gewijzigd door xsidd op 09 feb 2015 15:43, 3 keer totaal gewijzigd.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor lekkerbek » 09 feb 2015 06:49

Ja ik luister heel regelmatig preken via kerkomroep. Dat kan live, maar bij een aantal kerken kun je de preken ook achteraf beluisteren.
Ook luister ik preken via prekenweb, maar t zijn wel preken en predikanten uit een bepaalde hoek, jammer dat er niet ook wat andere predikanten op staan. (geen goede zin, maar jullie begrijpen wat ik bedoel :D )

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor benefietdiner » 09 feb 2015 09:48

MoesTuin schreef:Bekijkt of luistert u / jij weleens een kerkdienst via TV Radio of Internet?

Ja ik luister heel veel via internet:
http://kerkdienstgemist.nl/
of
http://www.kerkomroep.nl/#startpagina.php
en dan mijn fovoriet:
http://kerkdienstgemist.nl/assets/11373 ... NhzUeaG_Qg

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor mona » 09 feb 2015 13:04

MoesTuin schreef:Bekijkt of luistert u / jij weleens een kerkdienst via TV Radio of Internet?
Ja, ik luister zeer regelmatig een kerkdienst via internet, ook meestal via de bovengenoemde sites. Vaak als ik de strijk doe, of als ik met een ander werkje in huis bezig ben.

Maar ik zal er nooit een dienst in mijn eigen gemeente voor verzuimen, alleen omdat het handig is om via internet te luisteren.
Of ik moet ziek zijn, of de weg naar de kerk spekglad door ijzel o.i.d.
Als ik door ziekte de dienst via internet volg, dan vind ik het erg dat ik niet bij de gemeente kan zijn.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor JeeWee » 09 feb 2015 13:17

Ik luister zelf vaak de diensten van de voorbije zondag in mijn eigen gemeente nog een keer omdat het dan nog beter door kan laten dringen.

Verder maak ik vaak lange autoritten en heb dan altijd een goed gevulde USB stick met preken: bevalt veel beter dan de radio...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

jaapo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 991
Lid geworden op: 19 jan 2011 16:03

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor jaapo » 10 feb 2015 17:32

Internet is een prachtig middel voor zieken bijv. of mensen die om andere redenen niet zelf een dienst kunnen bijwonen. Op Kerkomroep staan er honderden, ook nog van vele weken geleden. Maar er gaat m.i. niets boven een dienst meemaken in de kerk, met de medegelovigen lijfelijk om je heen, in het zingen, bidden en luisteren. En vergeet niet de grote waarde van na de dienst nog koffiedrinken met elkaar. Maar..... natuurlijk zou ik mensen die nooit in de kerk komen niet als ongelovigen willen benoemen. Ik ken er vele. Kerkgang moet ook nooit een zekere dwang hebben, niet van buitenaf en niet van binnenuit.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor Rozijn » 10 feb 2015 19:59

lekkerbek schreef:Ja ik luister heel regelmatig preken via kerkomroep. Dat kan live, maar bij een aantal kerken kun je de preken ook achteraf beluisteren.
Ook luister ik preken via prekenweb, maar t zijn wel preken en predikanten uit een bepaalde hoek, jammer dat er niet ook wat andere predikanten op staan. (geen goede zin, maar jullie begrijpen wat ik bedoel :D )

Bedoel je anderen uit de Ger.Gem.? Of anderen uit andere kerkverbanden?

Zelf luister ik thuis via de kerktelefoon wel eens mee, als het 's avonds kerk is en ik heb oppasdienst.

Verder luister ik een enkele keer een preek van Prekenweb, onderweg in de auto.

Verder stem ik met Jaapo in dat het luisteren viavia voor mij niet het bijwonen van een dienst kan vervangen. En dan zie ik ook weer een verschil tussen meeluisteren met de eigen gemeente en het luisteren van een dienst uit een andere gemeente.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor Teus » 10 feb 2015 23:54

Ik luister regelmatig preken en studies via internet. Met regelmaat bezoek ik een wekelijke dienst waarbij ik me ook thuis voel.
Het maakt mij niet veel uit waar ik God Woord luister, ik wil een ontmoeting met de Heere Jezus en dat kan overal, met en zonder kerkdienst.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Bambi

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor Bambi » 11 feb 2015 04:45

lekkerbek schreef:Ook luister ik preken via prekenweb, maar t zijn wel preken en predikanten uit een bepaalde hoek, jammer dat er niet ook wat andere predikanten op staan. (geen goede zin, maar jullie begrijpen wat ik bedoel :D )

Hier hebben ze preken van verschillende kerkverbanden:

http://media.cgkmiddelharnis.nl/

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 18 mei 2015 09:00

Een bemoedigende (samenzang) dienst
op Hemelvaartsdag 2015 in de Bethelkerk te Urk
Gesproken woord: ds. E.J. de Groot
Thema: "Tussen Hemelvaart en Wederkomst, wat te doen in de tussentijd?"
met medewerking van het Gereformeerd Kerkkoor o.l.v. Thom Hesseling
en het Hervormd Kinderkoor "de Regenboog"o.l.v. Willy Walma
Orgel en piano: Menno Hakvoort

Klik: https://www.youtube.com/watch?v=gMCrDgv4GBw

Video Inhoudsopgave:
00:00 Samenzang: Vol verwachting blijk ik uitzien (Johan de Heer lied 769)
02:58 Hervormd kinderkoor: Hij kent je naam
05:57 Samenzang: Psalm 21 vers 1,4,5 en 13 - O HEER', de Koning is verheugd
11:43 Gereformeerd Kerkkoor: Take now my voice
14:36 Gereformeerd Kerkkoor: Wees stil voor het aangezicht van God
21:58 Samenzang; Lied 300 (Liedboek) vers 1 en 5 - Eens, als de bazuinen klinken
23:27 Gedicht: "Met bazuingeschal ontvangen" door Tiny van den Berg
24:33 Samenzang: Johan de Heer - Lied 843 vers 3 - U, die als Heer der heerlijkheid
26:28 Hervormd Kinderkoor: Ik neem even de tijd om met u te praten
30:24 Samenzang: Johan de Heer 720 vers 1 en 3 - Gouden harpen ruisen bij der Eng'len zang;
37:36 Lezing Lucas 19:11 - 27 (door Linda Bakker)
40:31 Samenzang Lied 585 Opwekking: Er is een dag, waar al wat leeft al lang op wacht,
44:36 Gesproken Woord door ds. E. J. de Groot: Thema: Tussen Hemelvaart en Wederkomst, wat te doen in de tussentijd?
1:03:34 Samenzang: Gezang 56 vers 1 en 2 - Al heeft Hij ons verlaten, Hij laat ons nooit alleen
1:06:05 Apostolische Geloofsbelijdenis door Lisa Bakker
1:07:17 Samenzang: Majesteit
1:10:02 Gereformeerd Kerkkoor: Heilige Geest van God, vul opnieuw mijn hart
1:13:24 Gereformeerd Kerkkoor: Sing to the KING
1:16:21 Samenzang: Lied 158 vers 4 - G'ontsloot u voor de vorst der ere
1:18:22 Hervormd Kinderkoor: Dit is de tijd van Eila
1:26:21 Samenzang: Opwekking 497 - Ik wil leven door uw Geest
1:30:52 Toegift Gereformeerd Kerkkoor
Samenzang : Slotzang: Jezus leeft in eeuwigheid
Beantwoording zegen met het zingen van lied 893 vers 4 - Gods bazuin zal weldra klinken. Jezus komt in majesteit.


Heb een goed anderhalf uur zo in verbondenheid in Hem, die ons allen onvoorwaardelijk Lief heeft, stel u hart open voor Hem en Hij zal met u zijn.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 27 sep 2015 16:14

Een kerkdienst vanuit de Christelijke Gereformeerde Kerk te Heerde
"Wie had dat gedacht" is het thema.

http://www.zvk.nl/kerkdienst/?id=1449#overdekerkdienst

De Bijbellezingen komen uit de Herziene Statenvertaling en de samenzang uit de Psalmen in de berijming van 1773.
De muzikale medewerking wordt verzorgd door: Matthijs Voskuil, orgel en Wilco Veldkamp die zowel het orgel als de piano bespeelt.

Liturgie
Welkom
Zingen: Psalm 99:1,2 (‘God, de Heer, regeert’)
Votum en groet
Zingen: Psalm 116:1,2,3 (‘God heb ik lief, want die getrouwe Heer hoort mijn stem’)
Gebed en voorbede
Zingen: Psalm 91:1 (‘Hij, die op Gods bescherming wacht’)
Schriftlezing: Jona 2:10-3:10
Zingen: Psalm 86:3,5 (‘Heer, door goedheid aangedreven’)
Preek over Jona 3:10 met als thema: ‘Wie had dat gedacht?!’
Zingen (tussenzang): Psalm 31:7 (‘Bewijs, o Heer, Uw mededogen’
Vervolg preek
Zingen: Psalm 103:(5,)6 (‘Zo hoog Zijn troon’)
Dankgebed
Zingen: Psalm 6:9 (‘De Heer wilde op mijn kermen’)
Geloofsbelijdenis
Zingen: Psalm 36:2 (‘Uw goedheid, Heer, is hemelhoog’)
Zegen
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Albert69
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2015 22:16

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor Albert69 » 27 sep 2015 22:21

In vind dit wel een interessante discussie omdat ik zelf beheerder ben van de GKV van Delfzijl waarbij we gebruik maken van kerkdienstgemist.nl
Onze kerk is hier te vinden: http://kerkdienstgemist.nl/assets/96#.VghZh3lxA_w
Ik ben wel benieuwd of er meer beheerders zijn op dit forum ven kerken die gebruik maken van kerkdienstgemist.
Ik vraag me nl. al een tijd af, waarom onze kerk tot nu toe de enige is (voor zover ik een aantal kerken bekeken heb), die in 64 kb uitzendt.
De bestanden zijn weliswaar wat groter, maar de kwaliteit is veel beter dan de meeste kerken die in 16 kb uitzenden, en het kost niks extra.

Verder vraag ik me af waarom de meeste kerken van de Ger. Gemeenten besloten zijn en dus niet voor iedereen toegankelijk zijn.
Het is toch een mooi evangelisatiemiddel, waarbij je ook mensen kunt bereiken, die om wat voor reden dan ook, niet naar de kerk gaan, maar toch graag naar kerkdiensten willen luisteren.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor Chaya » 28 sep 2015 15:41

Albert69 schreef:Verder vraag ik me af waarom de meeste kerken van de Ger. Gemeenten besloten zijn en dus niet voor iedereen toegankelijk zijn.
Het is toch een mooi evangelisatiemiddel, waarbij je ook mensen kunt bereiken, die om wat voor reden dan ook, niet naar de kerk gaan, maar toch graag naar kerkdiensten willen luisteren.

Dat ligt in het verleden. Er waren predikanten die ook geen bandopname wilden. Er is ook het argument dat mogelijk de privacy onbedoeld wordt geschonden, als er bijvoorbeeld met naam en toenaam voor iemand gebeden wordt.
En er zijn predikanten die principieel tegen internet zijn (al zijn dat er niet veel meer).
Maar zelfs de PKN kerken hier ter plaatse, hadden tot voor een paar maanden geen mogelijkheid tot beluisteren hoor.
Als je op een druk moment kijkt, (op zondagmorgen) zie je dat er ruim 800 kerken zijn ingeschakeld dan, maar er zijn veel meer kerken in Nederland. Een gedeelte heeft geen dienst op zondag (zevendedagsadventisten bijvoorbeeld) maar de rest is kennelijk nog niet aangesloten.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 37 gasten