Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

ereunao

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor ereunao » 07 sep 2017 09:57

benefiet:
Wij zijn veel te slap in het verspreiden van het Evangelie. De stad waar jij woont word overspoeld door buitenlandse bevolking groepen voornamelijk door islamieten, dat hoef ik jou niet te vertellen want als jij je deur uit stapt zie je ze allemaal. The Passion vind ik een goede evangelie verkondiging voornamelijk voor hen, die islamieten dus. Nu kun je van alles vinden over die The Passion, discussiëren daar over kan hier viewtopic.php?f=2&t=29271 maar ik keur het zeker niet af. Voor ons is The Passion meer een satire maar hij is ook niet voor ons bestemd.

Wij zitten in een kerk die veel te gesloten is en we houden het Evangelie voor onszelf en zitten te kibbelen met onze broeders en zusters of er nu wel of geen camera in mag om dat Evangelie ver te verspreiden. We moeten ons zeer schamen.
‘Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader, en de Zoon en de Heilige Geest, en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb.’ Matteüs 28:18-19


Ja dat dacht ik wel dat jij die godslasterlijke vertoning ook prachtig zou vinden. Je mag in deze tijd gerust godsdienstig zijn , graag zelfs, dominee en kerkenraad hebben natuurlijk meer aan mensen die naar de kerk komen dan aan hen die liever in het stadion zitten. Maar wie God vreest en zich voor het recht in de poort begeeft stelt zijn ziel tot een roof.
. Die wordt er onherroepelijk uitgetrapt of op zijn minst onder ( liefst stille, anders zouden er wel eens lastige vragen uit de gemeente kunnen komen) censuur gezet
Soms vraag ik mij verbijsterd af of wij er hier dan helemaal geen geweten meer op nahouden! En hiermee ga ik van mijn kant deze discussie met jou afsluiten gr: ereunao

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor Jesaja40 » 07 sep 2017 10:40

Benefietdiner schreef:
De apostel Paulus gebruikte in zijn tijd en cultuur alle legitieme middelen om het Evangelie te verspreiden (1 Korinthe 9:22).


Paulus hield rekening met de Thora geboden om het Evangelie te verkondigen en sloot geen compromis als iets daar tegen in zou gaan. De techniek van Paulus was om zijn uitmuntende Bijbelkennis uit te leggen aan zijn Joodse broeders en zusters. Hij kende de zwakke plekken en wist ook dat velen onder hen beïnvloed werden door de het bestuur van de plaatselijke synagogen. Zij, die zijn getuigenis van aangaande de Messias Yeshua geloofden werden uitgestoten uit de Joodse gemeenschap. De gevolgen voor hen waren zeer dramatisch: uitsluiting van werk, handel, huwelijk, relaties enzovoort.

Paulus was daar zeer scherp in en hij bestraft zelfs de waarzegster in Efeze. Hij is niet gediend van haar woorden, hoe correct die ook zijn. Hij heeft door dat hier de kennis van deze waarzegster hoger wordt aangeslagen dan 'haar mededeling dat Paulus een dienaar van de Allerhoogste G'd is".
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor benefietdiner » 07 sep 2017 12:50

ereunao schreef:benefiet:


Ja dat dacht ik wel dat jij die godslasterlijke vertoning ook prachtig zou vinden. Je mag in deze tijd gerust godsdienstig zijn , graag zelfs, dominee en kerkenraad hebben natuurlijk meer aan mensen die naar de kerk komen dan aan hen die liever in het stadion zitten. Maar wie God vreest en zich voor het recht in de poort begeeft stelt zijn ziel tot een roof.
. Die wordt er onherroepelijk uitgetrapt of op zijn minst onder ( liefst stille, anders zouden er wel eens lastige vragen uit de gemeente kunnen komen) censuur gezet
Soms vraag ik mij verbijsterd af of wij er hier dan helemaal geen geweten meer op nahouden! En hiermee ga ik van mijn kant deze discussie met jou afsluiten gr: ereunao

Het is beter nederig van geest te zijn met de zachtmoedigen, dan roof te delen met de hovaardigen. Spreuken 16:19

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor Chaya » 07 sep 2017 15:52

benefietdiner schreef:De apostel Paulus gebruikte in zijn tijd en cultuur alle legitieme middelen om het Evangelie te verspreiden (1 Korinthe 9:22).
Wij zijn veel te slap in het verspreiden van het Evangelie. De stad waar jij woont word overspoeld door buitenlandse bevolking groepen voornamelijk door islamieten, dat hoef ik jou niet te vertellen want als jij je deur uit stapt zie je ze allemaal. The Passion vind ik een goede evangelie verkondiging voornamelijk voor hen, die islamieten dus.

Hoe naief ben je als je denkt dat door een dergelijk spektakel moslims bekeerd zouden worden tot het christelijk geloof.
WE zijn helemaal niet te slap. Spreek dan voor jezelf.
Ben je weleens meegeweest met een gebedsreis naar een land waar vervolgde christenen zijn? Waar moslims tot bekering komen?
Zo nee, ga je dan eerst eens verdiepen.
Zo ja, dan weet je dat het een heel proces is, dat er een Wonder moet plaatsvinden.
En dat wonder komt niet door popliedjes, gezongen door heidense zangers en acteurs, terwijl ze een plastic kruis sjouwen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 08 sep 2017 11:18

Broeders en Zuster, laten we elkaar juist bemoedigen en opwekken in het Geloof in de Heer Jezus Christus
Laten we on topic gaan en voldoen aan de bijbelse opdracht
"Gij zult Mijn getuigen zijn"

Radio TV Internet Kerkdiensten, het is een Zegen door en van God verkregen voor de huidige tijden waarin we Leven.
Zou voor God iets onmogelijk zijn?
Wat denken toch klein zo vaak en dat is gelijk de beperking van ons mensjes die het wel denken te weten hoe het behoord.

Ds C Blenk, inmiddels al lang emeritus predikant op Gereformeerde Grondslag.
Maar niet gebonden aan de kerkmuren.
Een prachtige dienst, leerzaam, over de werken van de Heilige Geest, hoogst actueel.
vanaf minuut 13.40 ds C Blenk te gast in de Christengemeente te Bunde / Meersen via onderstaande link

Herkent gij de Stem van de Goede Herder?


https://www.youtube.com/watch?v=6EZs7S6IuSc&t=896s

MoesTuin
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 10 sep 2017 12:57

Een bemoedigende kerkdienst vanuit de Christelijk Gereformeerde Kerk te Antwerpen (het Evangelisch centrum aldaar)

De Opstanding van en in Christus, en het Leven wat helemaal in het teken staat van Hoop en Verwachting in en uit het geloof.

https://www.youtube.com/watch?v=Mlen65PHjf8&t=1677s

MoesTuin
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 09 dec 2017 12:51

Een kerstkerkdienst uit 1997 van uit de Christelijk Gereformeerde Kerk te Haarlem

https://www.youtube.com/watch?v=fZvYeYrH9ao
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 24 dec 2017 13:22

kerst gezinsdienst vanuit 2012 en we zijn te gast bij onze broeders en zusters vanuit Franeker.
Het Kerst Evangelie in Woord en Lied helder en bijbelgetrouw gebracht.

Heb het goed het komend uur...

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 02 feb 2018 22:25

Een kerkdienst vanuit Zuid Afrika, van onze gereformeerde mede broeders en zusters in de Heer

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 18 mei 2018 21:11

unieke beelden uit 1973 van een radio kerkdienst van de gereformeerde dominee Gerrit Toornvliet vanaf zee, vanaf de piratenzender, radio Veronica op Zondagochtend.

Via Radio Veronica, Ds Toornvliet, bij Veronica 259 vanaf MV Mi Amigo 15 april 1973

https://www.youtube.com/watch?v=UrD_PPR2IlY&t=581s

te beluisteren, rijk nog altijd voor nu ook!
Veronica helpt de radiogemeente en hoe ds Gerrit Toornvliet hier zo prachtig op inhaakt met alle verwijzing naar de Heere Jezus Christus!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

ereunao

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor ereunao » 19 mei 2018 11:42

Moestuin, ik herinner mij die uitzendingen van radio Bloemendaal met ds.Toornvliet nog heel goed. Hij sprak altijd een bezielend woord en wij luisterden er graag naar als wij hem bereiken konden. Want het was een regionale zender met een zeer beperkt bereik. Ik heb ook nooit bezwaar gemaakt tegen die radiouitzendingen van kerkdiensten. Want het Woord is niet gebonden. Maar het wordt iets anders als de erediensten der Gemeente waarin zij voor Gods aangezicht treedt en Hij Zijn volk wil ontmoeten tot een kijkspel voor publiek vermaak gemaakt en Gods knechten wereldwijd op de kansel in beeld gezet worden.En dan de manier waarop het sluipenderwijze als het paard van Troje de kerk binnengehaald is. Want als men een traditie van bijna 20 eeuwen waarin de Heere uitsluitend door de prediking van het Woord Zijn Gemeente vergaderd en bewaard heeft loslaat en besluit de mimiek van de predikant kunstmatig aan de prediking toe te voegen mag men zich daar eerst wel eens ernstig en kerkbreed bij een open bijbel en gebed op bezinnen.Maar daar is geen sprake van geweest, het is geruisloos ingevoerd en breidt zich over de hele kerk uit als een olievlek. We zijn gewoon voor een voldongen feit geplaatst.En de predikanten worden op deze manier tegen elkaar uitgespeeld. Want ze kunnen formeel wel bezwaar maken zich op de kansel in beeld te laten zetten, maar als je collega het wel doet kun je er wel zeker van zijn dat je in die gemeente nooit meer gevraagd wordt om voor te gaan.En het bleek al spoedig een hellend vlak te zijn, het ging van kwaad tot erger.Want binnen de kortste keren werden ook de beelden van de bediening van het H.A, het onderpand Zijner liefde dat de Heere Zijn gemeente geschonken heeft als een reclamespotje voor het oog van heel de wereld als parels voor de zwijnen op straat gegooid! Hoewel de afspraak met de gemeente vanaf het 1e begin was dat de beelden niet uitgezonden zouden worden. Maar toen iemand bezwaar maakte tegen deze gang van zaken kreeg hij ten antwoord dat het niet tot de bediening behoort zolang er nog geen gasten aan de tafel zitten en de dominee alleen achter de tafel staande het brood breekt en de bekers met wijn vult ! In de praktijk wordt dus niet het sacrament, maar alleen de avondmaalgangers in buiten beeld gehouden. Wij kunnen allemal dagelijks zien hoe verslavend die beeldcuktuur werkt. Jong en oud staat ermee op en gaat ermee naar bed, Tijd voor bezinning en inkeer is er niet meer, het is een strik van de duivel geworden. Gr:ereunao

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 20 mei 2018 08:26

ereunao schreef:Moestuin, ik herinner mij die uitzendingen van radio Bloemendaal met ds.Toornvliet nog heel goed. Hij sprak altijd een bezielend woord en wij luisterden er graag naar als wij hem bereiken konden. Want het was een regionale zender met een zeer beperkt bereik. Ik heb ook nooit bezwaar gemaakt tegen die radiouitzendingen van kerkdiensten. Want het Woord is niet gebonden.


Citaat:
Ds. Toornvliet, een schallende piratendominee

Uit de Televizier van 23 november 1974.

Ds. G. Toornvliet spreekt. Over de radio.
Elke zondagmiddag om vijf uur via Mi Amigo, Neerlands enige overgebleven piraat.
Een unieke “religieuze reclameboodschap” in gekochte zendtijd.
Sinds 1 september mag het niet, maar de omstreden dominee doet het toch.
Hij moet, vindt hij, om duizenden mensen in nood een schallend hart onder de riem te steken.

Radio Bloemendaal, zender van de gereformeerde kerk aldaar.
Ouder dan de oudste AVRO; religie in de ether op basis van een zeer antiek privilege in de wet dat nog altijd geldt.
Een kleine zender met een eigen golflengte, die jarenlang een luide, veelgehoorde stem had.
De stem van dominee G. Toornvliet.
Uiterst welbespraakt, gedreven, overtuigd.
Verguisd door velen vanwege zijn eigenzinnige opstelling, geliefd bij minstens zoveel anderen, mensen in nood, die hem honderden brieven schrijven waaruit blijkt, dat ze zich gesterkt voelen door zijn “donderpreken”.
Toornvliet, dominee voor de buitenkerkelijken, de thuislozen.



Het begon met een vroege belangstelling voor Nietzsche en zijn werk als studentenpredikant in Leiden.
Het eindigde met een daverend en langdurig conflict tussen de gereformeerde kerk in Bloemendaal en een dominee die zijn eigen weg ging, die via Radio Bloemendaal duizenden bereikte, uit die contacten een beweging zag groeien en in de ogen van gereformeerd Bloemendaal zijn eigen gemeente verwaarloosde.
Drie jaar geleden barstte de bom.
Beschuldigingen vlogen over en weer, waarbij ook de riante villa van de dominee betrokken werd.
Hij zou het leed van anderen “gebruiken”.
Helemaal uitgespeeld werd de zaak nooit, ds. Toornvliet ging eruit.
Weg radio, weg contact met zijn eigen beweging.
Veel wil de dominee er nu niet meer over zeggen: “Een groot gedeelte van de mensen die buiten de kerk zijn komen te staan is uitgestoten door de kerkmens zelf.
Ze voelen zich niet meer thuis, maar ze hebben wel degelijk nog religieuze behoeften.
Ik heb altijd het gevoel gehad dat juist bij deze buitenkerkelijken mijn taak lag.
Ik ben nooit een dominee geweest die alleen maar theevisites aflegt Ik moet onder de mensen zijn, ik ben eigenlijk in hart en nieren evangelist.
Vroeger stond ik op boerenkarren, of gewoon, midden op een plein.
In Bloemendaal heb ik de radio ontdekt, een modern en fantastisch medium.
Dat ik eruit gegooid werd vond ik voor mezelf niet erg, wel voor die duizenden mensen voor wie ik als het ware een vader was geworden.
En we hadden geen sou, geen cent.
Maar we moesten.
Van alle kanten schreven, belden en zeiden de mensen mij: Dominee, ga door.



Ds. Toornvliet in de studio met de opname-apparatuur voor de uitzendingen voor Mi Amigo.
“Tot 1 september sprak ik hier mijn radiopreken in.
Nu worden ze elders opgenomen zonder dat ik het weet.”

De radio was weggevallen dus we huurden concertzalen, gaven een blad uit met gestencilde preken.
Alles werd altijd, en wordt nog steeds bekostigd uit giften en collectes.
Van de mensen zelf, bedoeld vóór, en ook altijd gebruikt dóór de beweging.
En laat ik er nogmaals op wijzen, dat we nooit een aparte kerk hebben willen zijn en nog niet.
Onder geen beding.
Goed.
Maar we misten de radio.
Geen enkele zuil wilde ons een kans geven, dus er bleef niets anders over dan zendtijd te kopen bij popstations, zodat wij dit belangrijke werk dat God ons heeft opgedragen, verder konden doen.
Dat werk is, ik herhaal, een Radiogemeenschap, een gemeenschap van luisteraars, die elkaar niet kennen, maar die wel dezelfde gevoelens hebben en elkaar daarin vinden.” Dominee Toornvliet werd piraat. Hij koos heel toepasselijk de “King David”, maar dit schip sloeg al na zes weken zenden in een storm op het strand.
De dominee moest gaan schipperen.
Hij vond voor korte perioden onderdak bij de Hiro en Caroline en verschafte zich zelfs ook één keer zendtijd op Veronica.
“Natuurlijk vonden die diskjockeys het vreemd, maar ze waren toch geïnteresseerd.
Die buitenkerkelijke mens hè.
Hij wordt in de weg gestaan door die veelheid van kerken, en door dat enghartige, dat keiharde oordeel, van jij hoort erbij en jij niet.
Dat is funest.”
Via Caroline werd het voor ds. Toornvliet en zijn Radiogemeenschap Mi Amigo, piraten product van een Belgische wafelfabrikant en stijgend in Nederlandse populariteit nu Veronica en Noordzee op 1 september jongstleden zijn weggevallen.
– U realiseert zich dat u strafbaar bent?


Met regenjas en hoed.
“lk ben geen dominee voor thee-visites, ik moet de straat op, onder de mensen zijn.”

“Vóór l september maakten we in onze eigen studio zelf banden van preken, die we opstuurden.
Maar dat is afgelopen.
Wie op zondag tussen vijf en half zes goed luistert, merkt dat Mi Amigo mij als het ware op heterdaad betrapt.
Ik sta ergens te preken en dat wordt opgenomen en uitgezonden.
Bovendien, er zijn onder zieken en bejaarden in binnen- en buitenland honderden banden van mij in omloop.
Dan weet ik echt niet of er toevallig een band gebruikt wordt.
Dat kan ik niet tegengaan.
” Een domineesleugentje om bestwil.
Geboren uit de niet weg te branden overtuiging bij deze 66-jarige, dat zijn werk moet doorgaan. Koste wat het kost.


“Ik zeg u eerlijk: ik hoop van ganser harte dat Mi Amigo blijft bestaan.
Ik vind het een onding dat Veronica en Noordzee moesten verdwijnen.
Laten ze liever oprukken tegen de misdaad in Nederland dan deze “muziekdozen”
— waar velen aan gehecht waren — van de zee weg te vagen.”
Ds. Toornvliet is godsblij met zijn radio.
Het is de basis voor zijn gemeenschap, voor het prachtige centrum in Bloemendaal, waar bejaarden- en ziekendagen worden gehouden, waar het met Kerstmis en Pasen open huis is, waar een jongerensociëteit is ingericht, waar een Bijbelschool komt.
“Dat huis is een geschenk van de Hemel.
We hebben het kunnen kopen voor slechts f 30.000 inclusief de grond, als opvangcentrum voor mensen in nood.
Ik ben voor al die duizenden in de loop der jaren een bindende factor geworden, maar denkt u niet dat ik het allemaal alleen doe.
Zonder mijn vrouw en vijf kinderen en de honderdvijftig vrijwilligers die meehelpen, zou ik het nooit kunnen doen.”


Het riante opvangcentrum van de Radiogemeente in Bloemendaal.
“Een geschenk uit de hemel, we hebben het voor dertigduizend gulden kunnen kopen.”

Ds. G. Toornvliet.
Voor velen een “Luther van de twintigste eeuw”.
Voor vele anderen een omstreden figuur bij wie de demagogie het wint van de inhoud.
De dominee zelf zit er niet mee.
“We leven in een “godvergeten” tijd.
Een van de grote oorzaken moeten we bij de kerken zoeken die niet voldoende naar de mensen zijn toegegaan en er te lang en te veel vanuit zijn gegaan dat de mensen maar naar hen toe moesten komen.
Ik heb een taak voor mensen met religieuze gevoelens, met of zonder kerk.
Dat voel ik niet alleen, dat blijkt ook uit de brieven en telefoontjes.
Vaak zijn het mensen in nood.
Die kun je niet in de steek laten.
Daarom ga ik door.
Vorig jaar ben ik erg ziek geweest.
Als God tegen me zegt: “Het is afgelopen met je”, dan zeg ik:
“nou fijn, dank U zeer.”
Maar zolang ik leef en zolang ik de kans krijg, wil ik alles geven.
En dan ben ik natuurlijk ook bereid de consequenties te aanvaarden als ik door de uitzendingen op Mi Amigo in strijd zou blijken te zijn met de wet.”

2 Petrus 3:9

9De Heer is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen menen;

hij heeft alleen maar geduld met u, omdat hij wil dat iedereen tot inkeer komt en niemand verloren gaat.

Einde citaat.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 20 mei 2018 10:49

Via radio Veronica waar bij zeer hoge uitzondering het Woord van God klonk......wie had dat kunnen denken en ooit voor mogelijk gehouden



MoesTuin schreef:unieke beelden uit 1973

te beluisteren, rijk nog altijd voor nu ook!
Veronica helpt de radiogemeente en hoe ds Gerrit Toornvliet hier zo prachtig op inhaakt met alle verwijzing naar de Heere Jezus Christus!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 19 okt 2018 12:32

Dienst vanuit Kapel t Oude landt te Woerden

https://beta.kerkdienstgemist.nl/statio ... 6600001424

vanuit de kapel van Zorgcomplex ’t Oude Landt, prachtig samenzijn in al zijn eenvoud, rijk!
De dienst begint vanaf ongeveer minuut 6
Laatst gewijzigd door MoesTuin op 11 okt 2019 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 09 nov 2018 08:18

Ds Jac van Dijk
Zijn tijd ver vooruit toen al....
Hieronder de afscheidsdienst van de Hervormde Bonds Gemeente te Monster vele jaren terug maar de inhoud hoogst actueel voor nu....
Thema..." Gemeente , het gaat u Wel"
Met het zicht enkel in en uit en op Christus
"Hoe dichter de mens bij Christus des te minder verschil onderling, dan praat je niet meer over kerkelijke perrikkelen maar Christus alleen al alle de Eer"
Rijke Woorden..(..de preek kent een opbouw....en verdiept al verder meer en meer)




ds Jac van Dijk afscheidsdienst te Monster
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten