Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 02 dec 2016 11:53

Een kerkdienst vanuit de Bron in Lelystad
emeritus predikant P Gerrets gaat hierin voor.
Een aanrader de rijke inhoud van de verkondiging.

http://www.debronlelystad.nl/downloads/ ... er-gerrets

Klik verder naar mp3 afspelen om de dienst te beluisteren (zonder beeld)

Goed samenzijn!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 26 dec 2016 09:00

Een mooie Kerstdienst vanuit Heerenveen hier te beluisteren via onder staande link en dan doorklikken

http://www.eo.nl/gelovenprogramma/kerkd ... 25t093000/
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Vdhb1989
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2016 19:45

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor Vdhb1989 » 05 jan 2017 13:23

alleen internet

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 11 jan 2017 12:44

Een bemoedigende kerkdienst vanuit een kleine kerkelijke gemeenschap vanuit Enkhuizen
Voorganger, Ds C.A. v t Hof uit Ermelo

https://www.youtube.com/watch?v=5dmUo9uqJVc&t=3354s
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 01 apr 2017 11:12

Een kerkdienst vanuit Verpleeghuis de "Wijngaard" te Zeist (op Gereformeerde Grondslag)
bijzonder om deelgenoot van deze dienst uit te mogen maken.
Een goede dienst met elkaar....

https://kerkdienstgemist.nl/assets/1389 ... N973ZCLTrc
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor MoesTuin » 21 aug 2017 11:01

Gisteren, Zondag 20 Augustus, kerkdienst vanuit de Noorderkerk te Amsterdam
Ds C Blenk gaat voor.
Goede samenvattende dienst over het begin van de bijbel en het eind van de bijbel
"Het Paradijs" (Hoe het begon....Hoe het bedoeld was....Hoe het goed kan komen....de Toekomst en zekerheid van het Geloof)
Het Evangelie rijk en eenvoudig en onomwonden verkondigt.

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor irmo » 25 aug 2017 13:56

Ik werd hier vanochtend wel heel blij van :)

http://www.prekenweb.nl/nl/Preek/Open/22447

ereunao

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor ereunao » 05 sep 2017 14:11

Er is m.i niets op tegen de moderne communicatiemiddelen in te zetten voor de verbreiding van het evangelie. Maar dan wel op een gepaste, discrete manier. Wij dienen wel te beseffen dat de gemeente in haar ambtelijke eredienst voor Gods aangezicht treed en Hij daar Zijn volk wil ontmoeten. De toegang is vrij en openbaar en gasten zijn hartelijk welkom. Maar zodra de deuren gesloten zijn en de gemeente in de Naam des Heren haar eredienst aanvangt krijgt die een besloten karakter. Zie Hoogl.4:12.En zolang het nog uitsluitend audio gebeurt is het nog tot daaraan toe, maar in steeds meer gemeenten worden ook videobeelden van de dienst uitgezonden en de predikant in vol ornaat op de kansel in beeld gezet en wereldwijd op openinternet uitgezonden. Ja, het gebeurt in steeds meer gemeenten dat zelfs de bediening van het H.A. op deze wijze voor het oog van de hele wereld als parels voor de ze wijnen op straat gegooid wordt. Maar dan vraag ik mij af of de Heere het sacrament op de straten van Jeruzalem of in de besloten kring van Zijn discipelen ingesteld heeft? Maar er zijn gelukkig ook nog veel gemeenten waar men er heel wat discreter mee omgaat. Zo ken ik verschillende gemeenten die alleen audio uitzenden. Sommigen zijn ook dan nog alleen bereikbaar met een inlogcode van de kerkenraad om misbruik te voorkomen.

De Heere heeft nu bijna 20 eeuwen alleen door de prediking van het Woord en het getuigenis van de H.Geest Zijn gemeente vergaderd en bewaard. Maar het volk is met lust bevangen, het walgt van die flauwe kost; er moet iets te zien en te beleven zijn dat ze een kick geeft en waar ze een goed gevoel aan overhouden! Maar het is surrogaat, wij hebben een andere beeldvorming nodig, het ‘beeldend’ spreken van de H.Geest die Christus present stelt in de prediking. Dan zal het Woord Gods ons tot zaligheid zijn. En waar dit op uitloopt kunt u zien aan de EO die ieder jaar van het kruisevangelie een vrolijk amusement maakt waar 1000 en op afkomen, maar nooit een mens door bekeerd zal worden! Kortom, ik vind heel die steeds meer in de kerk opdringende beeldcultuur een ramp voor de kerk.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor benefietdiner » 05 sep 2017 14:28

ereunao schreef: ik vind heel die steeds meer in de kerk opdringende beeldcultuur een ramp voor de kerk.
Ach...brengt de leeftijd met zich mee denk.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor Chaya » 05 sep 2017 15:18

benefietdiner schreef:Ach...brengt de leeftijd met zich mee denk.

Niet zo denigrerend!
ereunao schreef:De toegang is vrij en openbaar en gasten zijn hartelijk welkom. Maar zodra de deuren gesloten zijn en de gemeente in de Naam des Heren haar eredienst aanvangt krijgt die een besloten karakter. Zie Hoogl.4:12

Precies!
ereunao schreef: Zo ken ik verschillende gemeenten die alleen audio uitzenden. Sommigen zijn ook dan nog alleen bereikbaar met een inlogcode van de kerkenraad om misbruik te voorkomen.

Die ken ik ook. Of dat de dienst kort na uitzending weer gewist wordt. Ook uit privacy-overweging.
Er wordt nl. voorbede gedaan voor mensen.
ereunao schreef:En waar dit op uitloopt kunt u zien aan de EO die ieder jaar van het kruisevangelie een vrolijk amusement maakt waar 1000 en op afkomen, maar nooit een mens door bekeerd zal worden! Kortom, ik vind heel die steeds meer in de kerk opdringende beeldcultuur een ramp voor de kerk.


'En opdat de mensen tot het geloof gebracht worden, zendt God goedertierenlijk verkondigers van deze zeer blijde boodschap, tot wie Hij wil en wanneer Hij wil; door wier dienst de mensen geroepen worden tot bekering en geloof in Christus de gekruisigde.''
Uit: Dordtse Leerregels 1.3
In deze omschrijving wordt de oorsprong van het ambt prachtig gelegd bij God die zendt (de missio Dei). Daarom speelt het woord apostel en apostolisch ook zo''n grote rol in de ambtsleer, want apostel betekent gezondene. In dat opzicht heeft elk ambt een apostolische trek. Hier hangt ook mee samen dat Christus ons oproept om tot God te bidden dat Hij arbeiders in zijn wijngaard zal uitstoten.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

ereunao

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor ereunao » 05 sep 2017 15:40

Ach...brengt de leeftijd met zich mee denk ik.


Nou , dat weet ik nog zo net niet, de wijsheid komt niet altijd met de jaren. De Schrift kent zowel een arm en wijs jongeling als een oude dwaze koning. Zie Pred. 4:13. Wel weet ik dat in het geloof geldt dat woorden nog altijd meer kunnen verbeelden dan beelden kunnen verwoorden

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor benefietdiner » 05 sep 2017 17:28

ereunao schreef:Nou , dat weet ik nog zo net niet, de wijsheid komt niet altijd met de jaren. De Schrift kent zowel een arm en wijs jongeling als een oude dwaze koning. Zie Pred. 4:13.
=D>
ereunao schreef: Wel weet ik dat in het geloof geldt dat woorden nog altijd meer kunnen verbeelden dan beelden kunnen verwoorden
Nou….. dat weet ik zo net nog niet en hoelang zal het nog duren dat de beamer in de kerk zal worden geïnstalleerd en geïntroduceerd (in sommige kerken doen ze dat al).
Nu gebruikt jullie wijk predikant nog de zondagsbrief waar hij ook heel vaak een plaatje op zet. Ook neemt hij wel instrumenten / hulpmiddelen mee de kansel op om als voorbeeld te dienen, daar is toch niets mis mee. We leven nu en zijn aangekomen in een beeldcultuur waarbij ik toch echt wel moet zeggen dat een beeld veel meer kan zeggen dan ellenlange ingewikkelde regels / woorden. Zelf heb ik een opvoeding genoten met de kinderbijbel van Johan Vreugdenhil waar ook plaatjes in stonden. Tot op vandaag kan ik mij die nog herinneren en wat te denken van de oude Statenbijbel met zijn velen kleurplaten en In de loop der eeuwen hebben talloze kunstschilders zich laten inspireren door verhalen uit de Bijbel.

Natuurlijk staat er dat het geloof uit het gehoor is maar kan dat geloof ook niet door een ander zintuig naar binnen komen en tot onze ziel spreken? Ik denk zeker van wel. Dan is de kerkomroep met beeld een goede begin fase om straks met de beamer er bij ook het evangelie verder te brengen dan alleen de kerkmuren. Wij willen de kerk wel eens graag met de tempel vergelijken. Nou die tempel zaten geen deuren in daar kon iedereen zomaar naar binnen lopen ook als de offers gebracht werden, offers….. over beelden te spreken, dat was ook een uitbeelding.

ereunao

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor ereunao » 05 sep 2017 18:24

Nou….. dat weet ik zo net nog niet en hoelang zal het nog duren dat de beamer in de kerk zal worden geïnstalleerd en geïntroduceerd (in sommige kerken doen ze dat al).
Nu gebruikt jullie wijk predikant nog de zondagsbrief waar hij ook heel vaak een plaatje op zet. Ook neemt hij wel instrumenten / hulpmiddelen mee de kansel op om als voorbeeld te dienen, daar is toch niets mis mee. We leven nu en zijn aangekomen in een beeldcultuur waarbij ik toch echt wel moet zeggen dat een beeld veel meer kan zeggen dan ellenlange ingewikkelde regels / woorden. Zelf heb ik een opvoeding genoten met de kinderbijbel van Johan Vreugdenhil waar ook plaatjes in stonden. Tot op vandaag kan ik mij die nog herinneren en wat te denken van de oude Statenbijbel met zijn velen kleurplaten en In de loop der eeuwen hebben talloze kunstschilders zich laten inspireren door verhalen uit de Bijbel.

Natuurlijk staat er dat het geloof uit het gehoor is maar kan dat geloof ook niet door een ander zintuig naar binnen komen en tot onze ziel spreken? Ik denk zeker van wel. Dan is de kerkomroep met beeld een goede begin fase om straks met de beamer er bij ook het evangelie verder te brengen dan alleen de kerkmuren. Wij willen de kerk wel eens graag met de tempel vergelijken. Nou die tempel zaten geen deuren in daar kon iedereen zomaar naar binnen lopen ook als de offers gebracht werden, offers….. over beelden te spreken, dat was ook een uitbeelding.Nou….. dat weet ik zo net nog niet en hoelang zal het nog duren dat de beamer in de kerk zal worden geïnstalleerd en geïntroduceerd (in sommige kerken doen ze dat al).
Nu gebruikt jullie wijk predikant nog de zondagsbrief waar hij ook heel vaak een plaatje op zet. Ook neemt hij wel instrumenten / hulpmiddelen mee de kansel op om als voorbeeld te dienen, daar is toch niets mis mee. We leven nu en zijn aangekomen in een beeldcultuur waarbij ik toch echt wel moet zeggen dat een beeld veel meer kan zeggen dan ellenlange ingewikkelde regels / woorden. Zelf heb ik een opvoeding genoten met de kinderbijbel van Johan Vreugdenhil waar ook plaatjes in stonden. Tot op vandaag kan ik mij die nog herinneren en wat te denken van de oude Statenbijbel met zijn velen kleurplaten en In de loop der eeuwen hebben talloze kunstschilders zich laten inspireren door verhalen uit de Bijbel.

Natuurlijk staat er dat het geloof uit het gehoor is maar kan dat geloof ook niet door een ander zintuig naar binnen komen en tot onze ziel spreken? Ik denk zeker van wel. Dan is de kerkomroep met beeld een goede begin fase om straks met de beamer er bij ook het evangelie verder te brengen dan alleen de kerkmuren. Wij willen de kerk wel eens graag met de tempel vergelijken. Nou die tempel zaten geen deuren in daar kon iedereen zomaar naar binnen lopen ook als de offers gebracht werden, offers….. over beelden te spreken, dat was ook een uitbeelding.


Ik weet ook niet hoelang deze rampzalige ontwikkeling nog duren zal tot zij haar dieptepunt bereikt zal hebben in de TV beelden van de lijken van de 2 getuigen Gods op de straten van Jeruzalem waarover dan de hele wereld zich verheugen zal. En het gebruik van allerlei voorwerpen ter verduidelijking voor de kinderen is van een heel andere orde. En die offeranden waren door God zelf ongesteld en wezen naar de Messias. Maar ik wil graag van jou weten in welk opzicht de mimiek van de predikant iets bijdraagt tot een beter begrip van het gepredikte Woord? Johannes de Doper wees van zichzelf af op het Lam Gods, maar hier wordt de aandacht juist afgeleid naar de predikant! En ik heb er ook geen bezwaar tegen gemaakt als het buiten de kerkmuren bij andere bijeenkomsten gebruikt wordt. Alleen niet in de erediensten der gemeente waar zij voor Gods aangezicht treed en Hij Zijn volk wil ontmoeten. Het is een hellend vlak; in onze gemeente is het ook al meer dan eens gebeurd dat ook de bediening van het H.A. voor het oog van heel de wereld als parels voor de zwijnen op straat gegooid werd. En zeg er maar niets van want dan ben je een oude zeurpiet die zijn tijd niet verstaat!

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor Race406 » 05 sep 2017 18:45

ereunao schreef:En zeg er maar niets van want dan ben je een oude zeurpiet die zijn tijd niet verstaat!
Heeft niets te maken met je tijd al dan niet verstaan. Maar dit soort dingen uitmaken voor duivels en dat soort termen getuigt niet van veel inlevingsvermogen in de mensen die in deze bijzaak(!!!!!!!!!!!) anders denken. Voor mij hoeft het ook niet, maar ik ben niet de enige in mijn gemeente. En nergens krijg je het precies zoals je het hebben wilt. Behalve als je voor jezelf begint. En dan ben je weer een sekte...
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

ereunao

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor ereunao » 05 sep 2017 20:25

Heeft niets te maken met je tijd al dan niet verstaan. Maar dit soort dingen uitmaken voor duivels en dat soort termen getuigt niet van veel inlevingsvermogen in de mensen die in deze bijzaak(!!!!!!!!!!!) anders denken. Voor mij hoeft het ook niet, maar ik ben niet de enige in mijn gemeente. En nergens krijg je het precies zoals je het hebben wilt. Behalve als je voor jezelf begint. En dan ben je weer een sekte...

I
k kan het moeilijk een bijzaak noemen; de evangelieverkondiging in het bijzonder in de erediensten der gemeente, is als bediening der verzoening het tegenbeeld van het altaar van Israël. En daar mocht geen vreemd vuur op aangestoken worden, dat heeft 2 zonen van Aäron het leven gekost. Maar goed, je hebt gelijk dat wij hier geen breekpunt van moeten maken, al is een waarschuwing hier zeker op zijn plaats. Toen ik zag dat dit getij niet meer te keren was heb ik mij er dan ook bij neergelegd onder voorwaarde dat tenminste de avondmaaldiensten niet meer uitgezonden zouden worden. En dat is mij toen beloofd. Maar na 3jr was de hunkering naar dit zinnelijke genot zo groot geworden dat de kerkenraad besloot om die belofte te breken en die diensten toch weer uit te gaan zenden zonder mij een verklaring daarvoor te geven. Het was een wettig kerkenraadsbesluit en ik had dat maar te nemen ! Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad en veel frustraties aan beide kanten opgeleverd en ik heb er een hoge prijs voor moeten betalen (nee, niet in € hoor) voordat ze dit besluit weer terugdraaiden! En, hoe je ook over die zaak op zich denkt, dan zeg ik toch: ‘Zo moet het in ieder geval niet (!!!!!!)


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten

cron