Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor Speedy » 05 jul 2016 09:26

Je kan het vreemd vinden wat Ereunao vindt, maar het is al een aantal keren gebeurd. Dat er stukjes uit een preek zijn geknipt, vervolgens op een site zijn gezet (compleet uit het verband gerukt) en dat naam, adres en telefoonnummer van de predikant er bij werden vermeld. Je wilt niet weten welke smerigheden er zijn uitgestort over de desbetreffende gezinnen. Daarnaast in Engeland en USA zijn stukjes van opnames van kerkdiensten misbruikt in allerlei smerige clips.

Daarnaast weet ik inmiddels dat het ook voorkomt dat personen niet meer naar de kerk willen, omdat ze vanwege prive omstandigheden niet in beeld willen komen. Bezwaar gemaakt bij kerkenraad/oudsten van de gemeente, maar die vinden het maar vreemd. Het is inmiddels nu zover in een van deze situaties dat men een advocaat heeft ingeschakeld. De kerk hoort een veilige omgeving te zijn en blijkbaar bezinnen kerkenraden/oudsten zich daar niet over.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

ereunao

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor ereunao » 06 jul 2016 11:31

Speedy:
Je kan het vreemd vinden wat Ereunao vindt, maar het is al een aantal keren gebeurd. Dat er stukjes uit een preek zijn geknipt, vervolgens op een site zijn gezet (compleet uit het verband gerukt) en dat naam, adres en telefoonnummer van de predikant er bij werden vermeld. Je wilt niet weten welke smerigheden er zijn uitgestort over de desbetreffende gezinnen. Daarnaast in Engeland en USA zijn stukjes van opnames van kerkdiensten misbruikt in allerlei smerige clips.


En dan gaat het vermoedelijk nog maar alleen over een audiodienst. Maar wat als er dan ook nog een prent van de betreffende predikant live op de kansel bijgevoegd wordt? Dat is op dit forum ook gebeurd; mijn wijkpredikant was daar zeer verbolgen over en ik kreeg de schuld! ereunao

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor Chaya » 06 jul 2016 12:29

ereunao schreef:Dat is op dit forum ook gebeurd; mijn wijkpredikant was daar zeer verbolgen over en ik kreeg de schuld! ereunao

Je had de link moeten laten verwijderen door de mods, zoals ik je aanraadde.
Waar was hij nu precies verbolgen over?
Als je toestemming geeft dat je gefilmd wordt, kun je verwachten dat beelden kunnen gaan "zwerven".
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

ereunao

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor ereunao » 06 jul 2016 13:13

chaya:
Je had de link moeten laten verwijderen door de mods, zoals ik je aanraadde.
Waar was hij nu precies verbolgen over?
Als je toestemming geeft dat je gefilmd wordt, kun je verwachten dat beelden kunnen gaan "zwerven’

Dat heb ik ook gedaan, maar intussen was het kwaad al geschied en had hij het al gezien. En ik kan wel begrijpen dat hij er niet van gediend was dat zijn naam zonder zijn voorkennis rechtstreeks verbonden werd aan deze discussie.
Maar niet dat hij zelf niet aanvoelt dat:. We ons niet moeten niet laten verleiden om tegemoet te komen aan de huidige beeldcultuur door het zichtbare beeld te introduceren in de prediking Dat is surrogaat. We hebben een andere beeldvorming nodig, namelijk de ´verbeelding´ van de Heilige Geest die Christus present stelt in de prediking. Dan zal het Woord ons tot een kracht Gods tot zaligheid zijn. gr; ereunao

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor Speedy » 06 jul 2016 16:19

ereunao schreef:Dat heb ik ook gedaan, maar intussen was het kwaad al geschied en had hij het al gezien. En ik kan wel begrijpen dat hij er niet van gediend was dat zijn naam zonder zijn voorkennis rechtstreeks verbonden werd aan deze discussie.
Maar niet dat hij zelf niet aanvoelt dat:. We ons niet moeten niet laten verleiden om tegemoet te komen aan de huidige beeldcultuur door het zichtbare beeld te introduceren in de prediking Dat is surrogaat. We hebben een andere beeldvorming nodig, namelijk de ´verbeelding´ van de Heilige Geest die Christus present stelt in de prediking. Dan zal het Woord ons tot een kracht Gods tot zaligheid zijn. gr; ereunao


ereunao, je moet dit absoluut terzijde schuiven. Als je predikant er niet van gediend is, dan moet hij de kerkdiensten niet laten uitzenden via internet of via toegangscode. Dit is openbaar en hij mag jou daar niet op aanspreken. Dat is de ellende van internet en tegelijk onderstreept het jouw gelijk.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

ereunao

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor ereunao » 06 jul 2016 18:11

Speedy:
ereunao, je moet dit absoluut terzijde schuiven. Als je predikant er niet van gediend is, dan moet hij de kerkdiensten niet laten uitzenden via internet of via toegangscode. Dit is openbaar en hij mag jou daar niet op aanspreken. Dat is de ellende van internet en tegelijk onderstreept het jouw gelijk.


Zo denk ik er ook over: maar ik ervaar het toch als een indiscretie als die beelden in een andere context geplaatst worden. En toen ik zag dat dit tij niet meer te keren was heb ik alleen om erger te voorkomen mij er bij neergelegd onder voorwaarde dan tenminste de avondmaal dienst niet meer uitgezonden zou worden. Dat is mij toen beloofd, maar de kerkenraad heeft die belofte 4x achter elkaar geschonden. Nu heeft zij mij daarover spijt betuigd en excuses aangeboden. Daarom kom ik hier in de gemeente niet meer op terug. Maar ik behoud mij het recht voor op deze site mijn bezwaren te handhaven en te onderbouwen. En als het idd. een privézender met inlogcode was zou ik er minder bezwaar tegen hebben dan nu.
mvrgr:ereunao

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor benefietdiner » 06 jul 2016 21:06

Speedy schreef:Je kan het vreemd vinden wat Ereunao vindt, maar het is al een aantal keren gebeurd. Dat er stukjes uit een preek zijn geknipt, vervolgens op een site zijn gezet (compleet uit het verband gerukt) en dat naam, adres en telefoonnummer van de predikant er bij werden vermeld. Je wilt niet weten welke smerigheden er zijn uitgestort over de desbetreffende gezinnen. Daarnaast in Engeland en USA zijn stukjes van opnames van kerkdiensten misbruikt in allerlei smerige clips.

Bron ??
Speedy schreef:Daarnaast weet ik inmiddels dat het ook voorkomt dat personen niet meer naar de kerk willen, omdat ze vanwege prive omstandigheden niet in beeld willen komen. Bezwaar gemaakt bij kerkenraad/oudsten van de gemeente, maar die vinden het maar vreemd. Het is inmiddels nu zover in een van deze situaties dat men een advocaat heeft ingeschakeld. De kerk hoort een veilige omgeving te zijn en blijkbaar bezinnen kerkenraden/oudsten zich daar niet over.

Ik vind dat echt onzin. Dan kun je tegenwoordig nergens meer komen je wordt overal door beveiligingscamera opgenomen. Zelf bij mij op de hoek van de rotonde staat een politie camera als ik de deur uitstap word ik opgenomen. Ook in winkelcentrum en openbare gebouwen staan ze. Natuurlijk maken kerkenraden zich niet druk voor een camera omdat een kerk een openbaargebouw is ook als de deuren gesloten zijn.
ereunao schreef:Dat heb ik ook gedaan, maar intussen was het kwaad al geschied en had hij het al gezien. En ik kan wel begrijpen dat hij er niet van gediend was dat zijn naam zonder zijn voorkennis rechtstreeks verbonden werd aan deze discussie.
Maar niet dat hij zelf niet aanvoelt dat:. We ons niet moeten niet laten verleiden om tegemoet te komen aan de huidige beeldcultuur door het zichtbare beeld te introduceren in de prediking Dat is surrogaat. We hebben een andere beeldvorming nodig, namelijk de ´verbeelding´ van de Heilige Geest die Christus present stelt in de prediking. Dan zal het Woord ons tot een kracht Gods tot zaligheid zijn. gr; ereunao


Het ging impliciet niet om de foto die werd toegevoegd. Het ging expliciet om het feit dat je middels Refo-Web je gelijk wilde halen dat een camera in de kerk niet juist was. * Verwijderd door moderator: ga niet elkaars motieven in twijfel trekken. *

ereunao

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor ereunao » 06 jul 2016 21:54

Het ging impliciet niet om de foto die werd toegevoegd. Het ging expliciet om het feit dat je middels Refo-Web je gelijk wilde halen dat een camera in de kerk niet juist was. Het was het achterbakse / geniepige wat je deed.


Het ging de dominee wel degelijk om die foto van hem. Hij heeft mij nooit het recht ontzegt om mijn bezwaren op dit forum te uiten. Maar dat doe jij wel door het achterbaks/geniepig te noemen. Maar ik vind het geniepig dat jij eerst die discussie met verwijzing naar onze gemeente op die andere topic en vervolgens op deze door die link de maranathakerk aangewezen hebt!

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor blijblij » 07 jul 2016 08:29

Het enige voorbeeld dat we dus daadwerkelijk gezien hebben van mensen die aan de haal gaan met opnames is van ereunao zelf! =D> =D> =D> :lol: :lol: :-oo :-oo

Het is alsof je tijdens een discussie over kleding in de kerk in je blote bast in de kerk gaat zitten om vervolgens je hoofd te schudden over hoe mensen er tegenwoordig bijzitten.....

ereunao

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor ereunao » 07 jul 2016 09:28

Het enige voorbeeld dat we dus daadwerkelijk gezien hebben van mensen die aan de haal gaan met opnames is van ereunao zelf!
Het is alsof je tijdens een discussie over kleding in de kerk in je blote bast in de kerk gaat zitten om vervolgens je hoofd te schudden over hoe mensen er tegenwoordig bijzitten.....

Pardon, ik heb deze topic niet geopend en ook die foto niet geplaatst! ereunao

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor blijblij » 08 jul 2016 08:07

ereunao schreef:Dat is op dit forum ook gebeurd; mijn wijkpredikant was daar zeer verbolgen over en ik kreeg de schuld! ereunao


Chaya schreef:Je had de link moeten laten verwijderen door de mods, zoals ik je aanraadde.
Waar was hij nu precies verbolgen over?
Als je toestemming geeft dat je gefilmd wordt, kun je verwachten dat beelden kunnen gaan "zwerven".


Excuus, ereunao, ik had bovenstaande verkeerd begrepen....
Ik las het als: "zoals ik je aanraadde, had je de link moeten verwijderen."
Nogmaals excuus

ereunao

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor ereunao » 08 jul 2016 10:43

Excuus, ereunao, ik had bovenstaande verkeerd begrepen....
Ik las het als: "zoals ik je aanraadde, had je de link moeten verwijderen."
Nogmaals excuus.

Excuses aanvaard; maar ik begrijp dit niet. Je weet toch ook wel dat allen de mods bevoegd zijn om postings te verwijderen of er iets in te schrappen?.

De laatste reactie van benefiet was niet aan mij, maar aan Speedy gericht en hij kan voor zichzelf spreken. Maar het moet mij van het hart dat de scribent ook hier weer bewijst geen onderscheid te kennen tussen het publieke domein en hetgeen aan de dienst van God gewijd is. Maar God heeft dat Israël tot zonde gerekend! (Ezech.43:8) en ervoor gezorgd dat het in de toekomst in het herstelde Israël niet meer gebeurt. (Ezech.44:23)

ereunao

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor ereunao » 08 jul 2016 10:44

gewist

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor blijblij » 08 jul 2016 12:52

ereunao schreef:Excuses aanvaard; maar ik begrijp dit niet. Je weet toch ook wel dat allen de mods bevoegd zijn om postings te verwijderen of er iets in te schrappen?.

Je kan wel in een eigen post schrappen. Vandaar de verwarring.

ereunao

Re: Radio / TV / Internet Kerkdiensten

Berichtdoor ereunao » 08 jul 2016 13:37

Je kan wel in een eigen post schrappen. Vandaar de verwarring.


Je kan alleen in een eigen post schrappen zolang je na het posten online blijft; daarna niet meer ereunao


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten