Ze moeten op tv het goede voorbeeld geven(stelling)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Ze moeten op tv het goede voorbeeld geven(stelling)

Berichtdoor Chaya » 17 jan 2015 10:22

reborn68 schreef:En zo zijn er nog veel meer voorbeelden als je een beetje zoekt. Zelf heb ik al jaren geen TV meer in huis en dat bevalt prima. Het valt me wel op dat waneer ik hier logees krijg (neefjes en nichtjes) dat ze de eerste paar uren erg onrustig zijn, geen houding weten te geven nu hun ' afleiding' er niet is en dreigen ze ook nog eens chagrijnig te worden, lol. Dus ja, dat zegt toch wel iets..

Zegt zeker wel iets ja.
Het gewone TV kijken raakt steeds meer uit. Mensen kijken liever on demand.
Op hun tijd. Er komen steeds meer aanbieders die series uitzenden en men kijkt dan een hele serie op een dag, achter elkaar dus.
Terwijl van oudsher een serie 1 x per week, of soms 1 x per maand kwam, net als het feuilleton in de krant, of het vervolgverhaal in een tijdschrift.
In de jaren 50 en 60 schaarde het hele gezin zich rond de beeldbuis, het was nog bijzonder.
Maar die status heeft de tv allang niet meer, ik begrijp dan ook niet goed de gespannen verhouding en het verbod dat sommige kerken (nog) uitvaardigen.
Internet heeft veel meer gevaren in zich, als het daar over gaat.

Ik denk dat er meer internetverslaafden en "slechte" gebruikers zijn, dan verslaafde en verkeerde TV-kijkers.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
reborn68
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2015 12:25

Re: Ze moeten op tv het goede voorbeeld geven(stelling)

Berichtdoor reborn68 » 17 jan 2015 13:05

Wikipedia ; Een complottheorie (of samenzweringstheorie) is een opvatting of aanname waarin gesteld wordt dat een bepaalde gebeurtenis, ontwikkeling of toestand op sociaal, politiek of economisch gebied het resultaat is van een samenzwering tussen twee of meer personen of groeperingen. Volgens zulke theorieën spannen immorele en voor niets terugdeinzende individuen of groeperingen heimelijk samen om hun kwalijke doelen te realiseren.
[/quote]

Daar sla je de spijker op de kop en dat is precies wat er gebeurt. Iedereen mag er van vinden wat hij/zij wil maar dat verandert niets aan de feiten.
Verreweg de meeste mensen heden ten dage hebben geen idee van hoe dingen werken en welke uitwerking dat heeft op de menselijke psyche en het lichaam. Ieder levend wezen vibreert op een bepaalde frequentie welke ook wel de Schumann resonantie wordt genoemd. Wordt deze verstoord dan verstoort ook de harmonie binnen dat wezen. Een verduidelijking kan het voorbeeld zijn van een glas water naast een luidspreker en wat je dan ziet is dat het water rimpelingen gaat vertonen. Google de term 'Scymatics' en er zal een heleboel duidelijk worden.

Mensen hebben over het algemeen geen enkele moeite om dingen te onderzoeken of geloven welke ver van hun realiteit staat. Echter het accepteren van het bestaan er van na degelijk onderzoek (zelfs als men door zelf gevonden feiten is overtuigd) is weer heel erg moeilijk en deze nieuwe waarheden worden meestal weg gewuift of belachelijk gemaakt.

We leven heden ten dage in een Luciferiaans systeem waarbinnen de politiek, media en zelfs verenigingsleven God wordt weg gelaten en vervangen door iets anders wat de mens verder en verder van God laat dwalen.
En waar God niet is kan Satan zich vrijelijk uitleven.
Eph. 6:12

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Ze moeten op tv het goede voorbeeld geven(stelling)

Berichtdoor StillAwake » 21 jan 2015 09:39

BladeStraight schreef:Ik geloof niet zo dat mensen geweld zien op de televisie en het dus zelf ook maar na gaan doen. Vroeger was het relatief een stuk gewelddadiger dan nu, en toen waren er ook geen moderne media.

De wortel van geweld is haat, en haat is iets dat in ons aller hart leeft. Mensen worden niet gewelddadig van de televisie, of van spelletjes. Mensen zijn gewelddadig omdat we vol haat tegenover God en onze naaste zitten.

Ik heb ook nooit na het lezen van Asterix mensen uit hun schoenen geslagen, en spaarde ook geen helmen van neergeslagen tegenstanders...
Dat kan er mee te maken hebben dat er bij ons in de straat weinig Romeinen voorkwamen, maar het kan er ook mee te maken hebben dat je, ook als kind, over het algemeen wél onderscheid kunt maken tussen fictie en werkelijkheid.
Er wordt beweerd dat Anders Breivik via computerspelletjes tot zijn daden is gekomen, maar zou het anders een brave lieve burger zijn?
Of had hij in zijn verkniptheid uiteindelijk toch niet gewoon hetzelfde gedaan?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten