Het vieren van Sinterklaas

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Het vieren van Sinterklaas

Berichtdoor Johan100 » 05 dec 2016 22:26

Prisma23 schreef:

Inderdaad zeer vreemd. Zou het serieus bedoeld zijn?


Ik denk het.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Het vieren van Sinterklaas

Berichtdoor Teus » 05 dec 2016 22:31

Verschrikkelijk, nog ff gaan we hem het type van de Heere Jezus noemen, om de vrijheid te verkrijgen om sinterklaasfeest te vieren?
Ik vindt het persoonlijk een super geslaagde list van satan.
Gebaseerd op hebzucht voor zowel de winkeliers als degenen die er een feest van maken. Er is meer respect voor hem voor als voor God en Zijn woord, vanavond krijgt hij meer aandacht dan God.
Kortom het is weer een duister spelletje bedacht door de wereld heerser zelf......Of dacht je dat God dit bedacht heeft?
Hij probeert altijd God na te doen en dat is hem in dit geval aardig gelukt.
De "goedheilig man" echt erg.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Het vieren van Sinterklaas

Berichtdoor Johan100 » 07 dec 2016 21:38

Teus schreef:Verschrikkelijk, nog ff gaan we hem het type van de Heere Jezus noemen, om de vrijheid te verkrijgen om sinterklaasfeest te vieren?
Ik vindt het persoonlijk een super geslaagde list van satan.
Gebaseerd op hebzucht voor zowel de winkeliers als degenen die er een feest van maken. Er is meer respect voor hem voor als voor God en Zijn woord, vanavond krijgt hij meer aandacht dan God.
Kortom het is weer een duister spelletje bedacht door de wereld heerser zelf......Of dacht je dat God dit bedacht heeft?
Hij probeert altijd God na te doen en dat is hem in dit geval aardig gelukt.
De "goedheilig man" echt erg.

Ben ik met je eens!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het vieren van Sinterklaas

Berichtdoor Marnix » 08 dec 2016 13:24

Ik niet. Leuk feest, sinterklaas! En de duivel heeft er geen baat bij dat ik van de sint een grillpan en een leuk gedicht heb gekregen en ik voor iemand anders een rituals-pakket heb gekocht. Maar als je hier moeite mee hebt zou ik je inderdaad aanrader je verre te houden van het sinterklaasfeest.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Het vieren van Sinterklaas

Berichtdoor Cicero » 08 dec 2016 14:25

@pcrtje
Dat plaatje wat je deelde met die overeenkomsten met Jezus is gebaseerd op fantasie. Ik zeg het maar even.

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4612
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Het vieren van Sinterklaas

Berichtdoor Spreeuw » 08 dec 2016 14:27

Marnix schreef:Ik niet. Leuk feest, sinterklaas! En de duivel heeft er geen baat bij dat ik van de sint een grillpan en een leuk gedicht heb gekregen en ik voor iemand anders een rituals-pakket heb gekocht. Maar als je hier moeite mee hebt zou ik je inderdaad aanrader je verre te houden van het sinterklaasfeest.


Dat ligt eraan wat voor gedicht dat was en wat je met die grillpan gaat doen...

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Het vieren van Sinterklaas

Berichtdoor Teus » 08 dec 2016 22:19

Marnix schreef:Ik niet. Leuk feest, sinterklaas! En de duivel heeft er geen baat bij dat ik van de sint een grillpan en een leuk gedicht heb gekregen en ik voor iemand anders een rituals-pakket heb gekocht. Maar als je hier moeite mee hebt zou ik je inderdaad aanrader je verre te houden van het sinterklaasfeest.

Het is geheel niet van belang wat wij er van vinden.
Maar denk je dat God dit bedacht heb?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Het vieren van Sinterklaas

Berichtdoor blijblij » 08 dec 2016 23:22

God heeft ook stropdassen, bloemetjesjurken, gourmetten, openbaar vervoer en stedentripjes niet bedacht. (En nog wel iets meer :D )

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Het vieren van Sinterklaas

Berichtdoor meribel » 08 dec 2016 23:29

...En fora...

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Het vieren van Sinterklaas

Berichtdoor gravo » 08 dec 2016 23:42

Teus schreef:(...)Ik vindt het persoonlijk een super geslaagde list van satan. (...)


Sinterklaas, een super geslaagde list van satan? Ha, ha, ha.
Delirant isti christiani (rare jongens, die christenen).

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het vieren van Sinterklaas

Berichtdoor Marnix » 09 dec 2016 09:54

Teus schreef:Het is geheel niet van belang wat wij er van vinden.
Maar denk je dat God dit bedacht heb?


Nee, niet direct, zoals er zoveel niet direct door Hem is bedacht of als opdracht gegeven. Maar ik denk dat het elkaar geven van kado's niet onbijbels is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Het vieren van Sinterklaas

Berichtdoor Johan100 » 13 dec 2016 13:44

Spreeuw schreef:Over enkele dagen (aankomende vrijdag) is het weer Sinterklaas. Sinterklaas is een stokoude man met een lange witte baard, die een rode mantel draagt, een staf in zijn hand heeft en een mijter op zijn hoofd zet. Hij wordt ondersteund door Zwarte Pieten. Op 5 december is het pakjesavond en wordt er door veel mensen Sinterklaas gevierd met cadeautjes e.d.. Bij Sinterklaas horen o.a. pepernoten en chocoladeletters.

Ook onder christenen wordt Sinterklaas gevierd. Maar er zijn ook christenen die zeggen dat het vieren van Sinterklaas heidens is. Er is dus verschil van mening onder christenen, als het gaat om dit punt. Ook heb ik begrepen dat moslims helemaal geen Sinterklaas mogen vieren. Is het zo dat het vieren van Sinterklaas heidens is?

Wat niet van God is, is heidens? Als je zo redeneert is het inderdaad heidens!

Sinterklaas bestaat helemaal niet, dat is de buurman om de hoek of iemand anders.
En als mensen cadeautjes aan elkaar geven krijg je dat dus van een familielid, vriend(in), of andere kennis en helemaal niet van sinterklaas. Pure fantasie dus. Fantasie is een voorstelling van iets dat niet bestaat en als je dus zegt dat je iets van de sint hebt gekregen , maar in werkelijkheid van iemand anders, valt dit in dit geval dus onder gebod 9 van de 10 geboden.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Het vieren van Sinterklaas

Berichtdoor BladeStraight » 14 dec 2016 11:38

Je bent tegen fantasie? Veel succes dan.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Het vieren van Sinterklaas

Berichtdoor Johan100 » 14 dec 2016 12:11

Wat wil je van me?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het vieren van Sinterklaas

Berichtdoor Marnix » 14 dec 2016 23:19

Johan100 schreef:
Sinterklaas bestaat helemaal niet, dat is de buurman om de hoek of iemand anders.
En als mensen cadeautjes aan elkaar geven krijg je dat dus van een familielid, vriend(in), of andere kennis en helemaal niet van sinterklaas. Pure fantasie dus. Fantasie is een voorstelling van iets dat niet bestaat en als je dus zegt dat je iets van de sint hebt gekregen , maar in werkelijkheid van iemand anders, valt dit in dit geval dus onder gebod 9 van de 10 geboden.


Neeeeeeee?!? Dat meen je niet!? Is dat echt zoals je zegt? Mijn wereld stort in!
Laatst gewijzigd door Marnix op 15 dec 2016 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten