Eenvoudig Geloof / Moeilijke termen Geloof

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Roady
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:16

Re: Eenvoudig Geloof / Moeilijke termen Geloof

Berichtdoor Roady » 28 okt 2014 21:17

MoesTuin schreef:
'd eenvoudigen zal de Heere God steeds gadeslaan

In de bijbel staat toch ook in Mattheus 18 vers 1-7

De grootste in het hemelrijk

1 Te dierzelfder ure kwamen de discipelen tot Jezus, zeggende: Wie is toch de meeste in het Koninkrijk der hemelen?
2 En Jezus een kindeken tot Zich geroepen hebbende, stelde dat in het midden van hen;
3 En zeide: Voorwaar zeg Ik u: Indien gij u niet verandert, en wordt gelijk de kinderkens, zo zult gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins ingaan.
4 Zo wie dan zichzelven zal vernederen, gelijk dit kindeken, deze is de meeste in het Koninkrijk der hemelen.
5 En zo wie zodanig een kindeken ontvangt in Mijn Naam, die ontvangt Mij.
6 Maar zo wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, ergert, het ware hem nutter, dat een molensteen aan zijn hals gehangen, en dat hij verzonken ware in de diepte der zee.
7 Wee der wereld van de ergernissen, want het is noodzakelijk, dat de ergernissen komen; doch wee dien mens, door welken de ergernis komt!

De Heere Jezus houdt van de kinderen en van de grote mensen.
Worden als een kind? Het is niet vrijblijvend, maar een bevel en opdracht.
Het onderstaande lied verwoord het prachtig.....

https://www.youtube.com/watch?v=__VgSpeRt5s


Mooi gezegd Moestuin.
Het gaat in het leven niet om ingewikkeldheid. En ja, natuurlijk heeft elk vakgebied zijn eigen taal, maar daar gaat het nu niet om. Het gaat om het volgen van de Heere Jezus. Daar is echt niets ingewikkelds aan. Je mag je zelfs afvragen als daar veel mooie dure woorden en ingewikkelde constructies voor nodig zijn, of je dan niet allang van het padje af bent.

Dus blijf dicht bij jezelf, en volg eenvoudig je Heer van dag tot dag, moet jij 's kijken.....
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Eenvoudig Geloof / Moeilijke termen Geloof

Berichtdoor Marnix » 29 okt 2014 13:44

Precies.... Net als Jezus zegt: Gebruik bij uw bidden geen omhaal van woorden zoals de huichelaars doen....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bambi

Re: Eenvoudig Geloof / Moeilijke termen Geloof

Berichtdoor Bambi » 29 okt 2014 14:15

Een kind gelooft onvoorwaardelijk
Een kind vertrouwt onvoorwaardelijk
Een kind heeft onvoorwaardelijk lief.
Ook al begrijpt het er verstandelijk geen snars van, die 3 kernpunten blijven overeind.

En de fout die vele gelovigen maken, van streng Gereformeerd tot evolutionistisch, is dat ze alles verstandelijk of wetenschappelijk benaderen.
En dat doet een kind niet.
Die voelt wel vanuit het hart dat dingen wel/niet kloppen en ook al kunnen ze dat verstandelijk/wetenschappelijk niet verklaren, ze houden zich daar aan vast.
Ook al kom je met de mooiste verstandelijke of wetenschappelijk tegenbewijzen.

Ze geloven dus eigenlijk vanuit hun hart, als een gevoelsmatige zekerheid en gebruiken daar hun verstand voor.
En niet vanuit hun verstand en daar hun hart voor gebruiken.
En dat laatste zie je ook op dit forum zoveel gebeuren.
Alles wordt maar uit het verstand of vanuit de wetenschap verklaard worden, anders deugt je geloof niet.
Zal het niet andersom werken?
Verklaart een kind alles vanuit het verstand of de wetenschap?
Dacht juist van niet.
Mensen die alles verstandelijk of wetenschappelijk willen verklaren, die hebben geen kinderlijk geloof.

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Eenvoudig Geloof / Moeilijke termen Geloof

Berichtdoor parsifal » 29 okt 2014 14:40

Bambi schreef:Een kind gelooft onvoorwaardelijk
Een kind vertrouwt onvoorwaardelijk
Een kind heeft onvoorwaardelijk lief.
Ook al begrijpt het er verstandelijk geen snars van, die 3 kernpunten blijven overeind.

En de fout die vele gelovigen maken, van streng Gereformeerd tot evolutionistisch, is dat ze alles verstandelijk of wetenschappelijk benaderen.
En dat doet een kind niet.
Die voelt wel vanuit het hart dat dingen wel/niet kloppen en ook al kunnen ze dat verstandelijk/wetenschappelijk niet verklaren, ze houden zich daar aan vast.
Ook al kom je met de mooiste verstandelijke of wetenschappelijk tegenbewijzen.

Ze geloven dus eigenlijk vanuit hun hart, als een gevoelsmatige zekerheid en gebruiken daar hun verstand voor.
En niet vanuit hun verstand en daar hun hart voor gebruiken.
En dat laatste zie je ook op dit forum zoveel gebeuren.
Alles wordt maar uit het verstand of vanuit de wetenschap verklaard worden, anders deugt je geloof niet.
Zal het niet andersom werken?
Verklaart een kind alles vanuit het verstand of de wetenschap?
Dacht juist van niet.
Mensen die alles verstandelijk of wetenschappelijk willen verklaren, die hebben geen kinderlijk geloof.


Hier ben ik het mee eens. Echter het punt is dat het kind wel vragen gaat stellen en dan kan de theorie en de bijbehorende terminologie wel verdraaid handig zijn. Voor het geloven zelf heb je het allemaal niet nodig, voor toepassing van het geloof kan het goed zijn (Waarom geloof ik dat de Heere Jezus God is, terwijl Hij niet dezelfde is als de Vader, maar er toch maar 1 God is? Waarom geloven we niet dat de aarde op pilaren staat? Wat betekent het Woord in Johannes 1 precies?)

Ja, theologische terminologie kan gaan fungeren als een soort excuus om het hart er buiten te laten of anderen minder te achten. Maar om moeilijke vragen te bespreken is het toch wel nuttig om de argumenten te kennen.

Om op vliegvakantie te gaan heb je geen kennis van vliegtuigmotoren nodig. Echter, ik denk dat de mensen die zeggen dat theologische terminologie nutteloos is zijn als de mensen die in een vliegtuig willen stappen en ontkennen dat kennis van het personeel in de fabrieken en aan de ontwerptafels nuttig is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Eenvoudig Geloof / Moeilijke termen Geloof

Berichtdoor blijblij » 29 okt 2014 14:40

1 kor 13,11 Toen ik nog een kind was sprak ik als een kind, dacht ik als een kind, redeneerde ik als een kind. Nu ik volwassen ben heb ik al het kinderlijke achter me gelaten.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4547
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Eenvoudig Geloof / Moeilijke termen Geloof

Berichtdoor naamloos » 29 okt 2014 16:34

En er is onderscheid in wat genoemd wordt: melk en vaste spijs. Melk voor de zuigelingen en vaste spijs voor de volwassenen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Eenvoudig Geloof / Moeilijke termen Geloof

Berichtdoor MoesTuin » 29 okt 2014 17:18

Mooie bijdragen, bedankt!
Hier kan ik wat mee zeker...

Er is een verhaal over de Filosoof en de Matroos

Filosoof en Matroos schreef:Op een schip dat een lange zeereis maken moest bevond zich een filosoof als passagier. Deze man had een groot denkbeeld van eigen wijsheid, en zag met minachting op degenen neer, die niet zoveel gestudeerd hadden als hij en naar hij meende dus veel dommer waren dan hij.

Hij raakte op een gegeven moment in gesprek met een matroos en wilde weten wat deze van de wetenschap geleerd had. Dat onderzoek viel hem niet erg mee te vallen, want hij antwoordde hooghartig: “Ik zie, vriendje, dat je bijna niets waard bent in de maatschappij want je schijnt weinig gestudeerd te hebben.” De matroos antwoordde: “Ik weet zeker dat ik goed zwemmen kan en dat komt in mijn vak heel goed van pas”.

De filosoof lachte erom en draaide de matroos de rug toe.

Een aantal dagen ging voorbij en plotseling ontstond er een grote storm. Het schip werd hemelhoog geslingerd en ging de ondergang tegemoet. Het liep zo vol met water, dat zelfs toen de storm bedaard was en men het land al in de verte kon zien, het niet meer boven water te houden was.

De filosoof die zo bleek als een doek radeloos op het dek rondliep kwam op de matroos af en zei tot hem: “Ach, mijn vriend, ik zie dat het schip aan het zinken is en binnen een uur ten onder zal gaan, zodat wij de dood in de golven zullen vinden: wat kunnen wij daartegen doen, want ik heb gehoord dat de reddingsboten al vol zitten”!

De matroos keek hem aan en zei: “Nu komt wat ik geleerd heb goed van pas; ik zal naar het land proberen te zwemmen, maar hoe graag ik u ook zou willen redden, ik zie geen kans u zo ver mee te slepen. Arme man nu helpt al uw geleerde wetenschap u niet”. En zo was het ook. De matroos wierp zich in zee, en bereikte met al zijn krachtsinspanning al zwemmende de oever, terwijl de filosoof verdronk.

Dit verhaal bevat een kern van waarheid die ook op het Christelijke leven toegepast kan worden. De filosoof, namelijk de aanbidder en beoefenaar van de valse wijsbegeerte, dus iemand die buiten de vreze van God en de geopenbaarde Waarheid omgaat, blikt verachtelijk op de Christen, die in de eenvoudigheid van het hart van de Schrift gelooft, die hem wijs kunnen maken tot de zaligheid. Zo’n valse wijsbegeerte moet niets van het Christendom hebben: Het is hen een ergernis en een dwaasheid, maar hen die geloven een kracht Gods.

Wanneer echter het uur van de dood slaat, moet de zodanige filosoof stil worden; zijn geleerdheid laat hem in de steek, of verleidt hem in het beste geval tot een sprong in de duisternis, waardoor hij ellendig omkomt, terwijl de gelovige door de onverdiende genade van de Heere het dal van de dood veilig doorkomt en in de haven van de eeuwigheid gelukkig aanlandt!


'k ben een koninklijk kind, door de Vader bemind!
Ja, als je dat mag weten, diep in je hart, je ziel....dat is voldoende....
Samen zo leven met jou Heere en Heiland, elke dag opnieuw in Genade en uit Genade enkel en alleen.
Groots ben je dan, als Kind van Hem!

https://www.youtube.com/watch?v=karxhQr0uNY


1.
'k Ben een koninklijk kind, door de Vader bemind,
En 'k zal wonen in 's Konings paleis.
In die stad nooit aanschouwd, met straten van goud;
Glorievol als een schoon paradijs.

Koor.
'k Ben een koninklijk kind, door de Vader bemind,
En zijn oog rust zo teder op mij!
Als de daag'raad straks gloort, de bazuin wordt gehoord,
Roept Hij mij om te staan aan zijn zij!

2.
'k Ben een koninklijk kind, niet slechts dienstknecht of vrind,
'k Ben gekocht met het bloed van mijn Heer!
En dat bloed geeft mij recht, meer te zijn dan een knecht,
'k Ben Gods kind, dat verblijdt mij zo zeer.

3.
'k Ben een koninklijk kind, dat zijn vreugd daar in vindt,
God te loven met juub'lende stem;
Tot ik sta voor de poort, van het hemelse oord,
Waar ik zijn zal voor eeuwig met Hem!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Eenvoudig Geloof / Moeilijke termen Geloof

Berichtdoor Mortlach » 29 okt 2014 19:49

Ik snap het doel van dit soort anti-intellectuele propaganda nooit zo. Die filosoof had net zo goed bescheiden, mild en geduldig kunnen zijn. Nu koppel je intelligentie direct aan iets negatiefs of zelfs anti-christelijks en dat is nergens voor nodig.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

maaarten

Re: Eenvoudig Geloof / Moeilijke termen Geloof

Berichtdoor maaarten » 29 okt 2014 20:38

Mortlach schreef:Voor de doorsnee gelovige is een plaats, maar ook voor de doorgewinterde theologen. Dat die groepen elkaar zo nu en dan niet goed verstaan, ach, wat zou dat?


Hier ben ik het helemaal mee eens.

Het is belangerijk dat we elkaar gunnen om hetzelfde geloof te beleven op een manier die bij ons past. Zowel de simpele mensen als de intellectuelen hebben God nodig en beide groepen zijn geroepen om de talenten die God hun gegeven heeft tot Zijn eer te gebruiken.

Het kan allebei de kanten op verkeerd doorslaan. Mensen kunnen arrogant worden een neerkijken op simpelere mensen, maar tegelijkertijd is een anti-intellectuele houding wat mij betreft net zo schadelijk.

Gebruikersavatar
Roady
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:16

Re: Eenvoudig Geloof / Moeilijke termen Geloof

Berichtdoor Roady » 29 okt 2014 23:36

maaarten schreef:Het kan allebei de kanten op verkeerd doorslaan. Mensen kunnen arrogant worden een neerkijken op simpelere mensen, maar tegelijkertijd is een anti-intellectuele houding wat mij betreft net zo schadelijk.


Een anti-intellectuele houding?
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

maaarten

Re: Eenvoudig Geloof / Moeilijke termen Geloof

Berichtdoor maaarten » 30 okt 2014 09:56

Roady schreef:Een anti-intellectuele houding?


Zie bijvoorbeeld het verhaal over de filosoof en de matroos, dat Moestuin heeft gepost. Daar wordt de geleerde afgeschildert als een arrogant persoon, wiens geleerdheid als het erop aankomt alleen maar nutteloos is, terwijl de praktische vaardigheden van de matroos hem uiteindelijk redden. Natuurlijk is een filosoof niet beter dan een matroos, maar nu krijg je haast de indruk - hoewel het ongetwijfeld niet zo verregaand bedoelt is - dat de matroos beter is dan de filosoof, dat lijkt me net zo onwenselijk.

Gebruikersavatar
Roady
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:16

Re: Eenvoudig Geloof / Moeilijke termen Geloof

Berichtdoor Roady » 30 okt 2014 10:45

maaarten schreef:Zie bijvoorbeeld het verhaal over de filosoof en de matroos, dat Moestuin heeft gepost. Daar wordt de geleerde afgeschildert als een arrogant persoon, wiens geleerdheid als het erop aankomt alleen maar nutteloos is, terwijl de praktische vaardigheden van de matroos hem uiteindelijk redden. Natuurlijk is een filosoof niet beter dan een matroos, maar nu krijg je haast de indruk - hoewel het ongetwijfeld niet zo verregaand bedoelt is - dat de matroos beter is dan de filosoof, dat lijkt me net zo onwenselijk.


Oh aha dat bedoel je.
Ik denk dat Moestuin het verhaal met een bepaalde intentie heeft geplaatst.
Misschien moet je hem 's om uitleg vragen, dat lijkt me beter dan er zelf een draai aan geven, zonder hem echt te begrijpen.
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Eenvoudig Geloof / Moeilijke termen Geloof

Berichtdoor Mortlach » 30 okt 2014 11:12

Dat kan, maar op deze manier wordt duidelijk hoe zo'n stukje in deze context overkomt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Roady
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:16

Re: Eenvoudig Geloof / Moeilijke termen Geloof

Berichtdoor Roady » 30 okt 2014 11:36

Mortlach schreef:Dat kan, maar op deze manier wordt duidelijk hoe zo'n stukje in deze context overkomt.


Maar.... is dat niet persoonlijk?
Gaat het erom hoe iets overkomt of gaat het erom te begrijpen wat iemand echt bedoelt?
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Eenvoudig Geloof / Moeilijke termen Geloof

Berichtdoor MoesTuin » 30 okt 2014 12:55

Het gaat ten diepste hierom, dat bij de grens van leven en dood je niets kan meenemen.
Alles zal achter gelaten moeten worden.
(de filosoof, al zijn geleerdheid, en de matroos tot zijn zwembroek aan toe, om die twee in een evenwichtig en niet nader te veroordelen positie te houden)

Er is niks mis met bestuderen, filosoof,
Er is niks mis met de eenvoud, matroos,

Het gaat erom dat de Heere Jezus duidelijk heeft geantwoord op de vraag. Wat moet ik doen om behouden te worden? Volg Mij, laat alles achter u.

Dit moment komt er voor ieder mens eens onherroepelijk aan.
Is Uw Paspoort getekend met het Bloed van de Heere Jezus,
Zijn Genade is oneindig, maar beslist niet goedkoop.

Het gaat ten diepste niet enkel om het verstand, maar of de Heere Jezus jou ten diepste kent, Je Hart, Je Ziel

Kerken hebben een aantal uitdrukkingen en bewoordingen die we niet in de bijbel terug vinden.
Ik zal ze nu niet allemaal proberen op te noemen, maar je moet je inderdaad wel steeds afvragen wat de bijbel zegt.
Het evangelie is vandaag nog net zo eenvoudig als de woorden die Jezus zelf sprak.
We mogen daar niet ingewikkeld over doen.
De Here Jezus zegt twee belangrijke dingen:

Ten eerste: Joh. 14

5 Thomas zeide tot Hem: Heere, wij weten niet, waar Gij heengaat; en hoe kunnen wij den weg weten?
6 Jezus zeide tot hem:
Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.
7 Indien gijlieden Mij gekend hadt, zo zoudt gij ook Mijn Vader gekend hebben; en van nu kent gij Hem, en hebt Hem gezien.


Ten tweede: Joh.10

1 Voorwaar, voorwaar zeg Ik ulieden: Die niet ingaat door de deur in den stal der schapen, maar van elders inklimt, die is een dief en moordenaar.
2 Maar die door de deur ingaat, is een herder der schapen.
3 Dezen doet de deurwachter open, en de schapen horen zijn stem; en hij roept zijn schapen bij name, en leidt ze uit.
4 En wanneer hij zijn schapen uitgedreven heeft, zo gaat hij voor hen heen; en de schapen volgen hem, overmits zij zijn stem kennen.
5 Maar een vreemde zullen zij geenszins volgen, maar zullen van hem vlieden; overmits zij de stem des vreemden niet kennen.
6 Deze gelijkenis zeide Jezus tot hen; maar zij verstonden niet, wat het was, dat Hij tot hen sprak.
7 Jezus dan zeide wederom tot hen: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Ik ben de Deur der schapen.
8 Allen, zovelen als er voor Mij zijn gekomen, zijn dieven en moordenaars; maar de schapen hebben hen niet gehoord.
9 Ik ben de Deur; indien iemand door Mij ingaat, die zal behouden worden; en hij zal ingaan en uitgaan, en weide vinden.
10 De dief komt niet, dan opdat hij stele, en slachte, en verderve; Ik ben gekomen, opdat zij het leven hebben, en overvloed hebben.
11 Ik ben de goede Herder; de goede herder stelt zijn leven voor de schapen


Er is dus maar één weg, en die weg is Jezus ZELF!
Er is maar één deur, en dat is Jezus ZELF!
Daar kan en mag niemand tussenin staan.
Geen mens mag ons verhinderen om tot Jezus te komen.
Geen enkele kerk of organisatie mag "lidmaatschap" als voorwaarde stellen voor toegang tot Gods Koninkrijk. !!
En geen mens kan ons gerechtvaardigd tot de Vader brengen.
Gerechtvaardigd wil zeggen dat de satan geen RECHT meer op ons heeft.

Of Jezus dan, zoals bij de gelijkenis van de tien (dwaze) maagden uiteindelijk zal zeggen: “Ik ken u niet”
zal niet bepaald worden door een kerknaam, kerkleer, of kerkelijke-gebondenheid.
Dat is ronduit onbijbels.
Jezus zal “Ik ken u niet” zeggen tegen degene die Hem nooit ZELF (persoonlijk, in de binnenkamer) heeft gezocht.
Een gemeente met broeders en zusters is natuurlijk wel belangrijk, maar het lidmaatschap kan je niet verlossen.

Ja, Gelukkig is de mens die deze woorden niet alleen hoort, maar juist opneemt tot diep in zijn / haar hart / ziel en vanuit deze wetenschap leeft, samen met de Opgestane Heere Jezus.

Dan kan je zingen, welk een ommekeer heeft God in mijn leven gebracht, sinds Jezus nu woont in mijn hart.
Bid hier maar om, elke dag weer, "O Heere Jezus, kom in mijn hart, woon in mij en maak mij in U geheel vrij"
want vanuit onszelf kunnen we niks, enkel uit Genade in en door Hem!


https://www.youtube.com/watch?v=NZll7QgkBy0


Welk een ommekeer schreef:1.
Welk een omkeer heeft God in mijn leven gebracht,
sinds Jezus nu woont in mijn hart;
er is vrede in mijn ziel en een vreugd' ongedacht
sinds Jezus nu woont in mijn hart.




Refrein:
Sinds Jezus nu woont in mijn hart.
Sinds Jezus nu woont in mijn hart,
is mijn blijdschap en vree als de golven der zee,
sinds Jezus nu woont in mijn hart.

2.
In de hoop op zijn komst ligt mijn anker nu vast,
sinds Jezus nu woont in mijn hart;
en geen twijfel drukt langer mijn ziel als een last,
sinds Jezus nu woont in mijn hart.

3.
'k Ben verzekerd, aan 't eind wacht m' een kroon na de strijd,
sinds Jezus nu woont in mijn hart;
'k reis nu blij naar de stad, die door God is bereid,
sinds Jezus nu woont in mijn hart.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten

cron