Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor mealybug » 07 okt 2014 18:52

Hoe is het mogelijk dat de mensen die het meeste kennis schijnen(!) te hebben van wat de Bijbel leert, en nu refereer ik met name naar wat Paulus zegt, - je niet te kleden om begeerte op te wekken-, hun kinderen dit niet mee te geven, noch er op toe te zien.


Ik sta perplex.

mohamed

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor mohamed » 07 okt 2014 19:26

Begeerte opwekken gebeurt inderdaad niet meer als iedere vrouw een hoofddoek opdoet en gewoon een lange rok tot op de enkels draagt. :roll:

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor mealybug » 07 okt 2014 19:33

mohamed schreef:Begeerte opwekken gebeurt inderdaad niet meer als iedere vrouw een hoofddoek opdoet en gewoon een lange rok tot op de enkels draagt. :roll:

Doen dan.

mohamed

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor mohamed » 07 okt 2014 19:35

Nee dank je.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor hettys » 07 okt 2014 19:39

mealybug schreef:Hoe is het mogelijk dat de mensen die het meeste kennis schijnen(!) te hebben van wat de Bijbel leert, en nu refereer ik met name naar wat Paulus zegt, - je niet te kleden om begeerte op te wekken-, hun kinderen dit niet mee te geven, noch er op toe te zien.


Ik sta perplex.


Oh? heeft Paulus dat gezegd? waar staat dat dan?

Ik vind het ronduit schandalig dat het een vrouw wordt aangerekend wat een man allemaal wel niet denkt als ie een vrouw ziet met een leuke jurk.
Dat is hetzelfde als een vrouw beschuldigen van het hebben van flinke borsten omdat een man daar nu eenmaal zin van krijgt...

Het zijn dus de gebreken van de man die vrouwen worden aangerekend. De omgekeerde wereld nietwaar?
Ook gif is geschapen.

JAB
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2014 20:13

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor JAB » 07 okt 2014 20:34

Erg jammer dat er weer zoveel ophef over wordt gemaakt. Laat wel duidelijk zijn: Als ouders hun kind naar een school sturen hoort men in te stemmen met de schoolregels. Als er kledingregels worden ingevoerd omdat veel jongedames er soms inderdaad "hoerig" bijlopen is dat het recht van de school die geen slechte naam wil. En ook jongens kunnen er wat van met die afschuwelijke afzakbroeken. Voor alle duidelijkheid: Ook de jongens worden aangesproken. Zoals om teksten op shirts waarvoor je je behoort te schamen als christenjongere. Ik weet dat veel ouders er ook moeite mee kunnen hebben omdat hun kinderen niet willen leven en kleden zoals God dat van hen mag vragen. Maar laten de dames eens doordenken welke gevoelens ze losmaken bij de jongens, en bij docenten. Het is bekend dat mannen meer visueel zijn ingesteld dan vrouwen. Maak daar geen misbruik van door uit te dagen, of let er op als je het niet uitdagend bedoeld. Alleen de kleding is niet alles bepalend, ook het totale gedrag speelt mee. Een jongedame in een net en vlot jurkje kan door uitspraken en gedrag zich als een "zeer onchristelijk" persoon gedragen. Jongens idem dito, met een nette broek aan en wel vloeken op het plein (zelf gehoord) of gore filmpjes aan de klasgenoten laten zien?

Nog iets heel anders: Als deze jongedames en jongemannen gaan solliciteren bij hun stagebedrijf of een vaste werkgever waar kleding- en gedragsregels gelden, ga je daar dan ook tegenin? Zeg je dan ook: Ik bedoel het niet zo sexy maar ik trek lekker aan wat ik wil? Ik denk dat je er snel achter komt dat je de keus krijgt: De regels volgen (ook andere regels) of je zoekt een andere baas. Waarom zo schoppen tegen de school, en het personeel wat het beste met je voorheeft? Ze pesten niet, ze willen graag dat de jeugd (hun jeugd), en de school een goede naam verspreidt, en hun christelijke overtuiging ook kan tonen aan de omgeving. Werk daar aan mee, daar bouw je meer respect mee op dan met dwarsliggen en uitdagen, ook bij niet kerkelijken. Ik spreek uit ervaring. En wie dat niet kan of wil, ook ouders, zoek dan een school waar het allemaal wel mag.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor Boerin » 07 okt 2014 20:41

hettys schreef:
Oh? heeft Paulus dat gezegd? waar staat dat dan?

Ik vind het ronduit schandalig dat het een vrouw wordt aangerekend wat een man allemaal wel niet denkt als ie een vrouw ziet met een leuke jurk.
Dat is hetzelfde als een vrouw beschuldigen van het hebben van flinke borsten omdat een man daar nu eenmaal zin van krijgt...

Het zijn dus de gebreken van de man die vrouwen worden aangerekend. De omgekeerde wereld nietwaar?

Er is zo'n tekst over zedige ingetogen klederdracht. Oh klederdracht, misschien is dat een uitkomst.
Een kind van 13 met een minirok vindt dat gewoon leuk staan, weet dat kind veel, toen ze 5 was stond het toch ook leuk en je houdt niet heel de dag rekening met pedo's, zodat een kind van 5 geen rokje aan kan met een maillot. Mijn ouders lieten me gewoon in een minirok lopen toen ik 14 was, dat was toen in. Geen probleem hoor, maar wat dom en naief van ze om me zo in het buitenland rond te laten lopen. Nou ja, tsja, m'n moeder kon d'r niks aan doen dat ze zo naief was en ik ook niet, maar had toch liever een wat minder naief persoon gehad die me had gewaarschuwd dan zo'n halve zool op vakantie die z'n tengels niet thuis kon houden, maar ja.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor mealybug » 07 okt 2014 20:43

hettys schreef:
Oh? heeft Paulus dat gezegd? waar staat dat dan?


Maar bekleed u met de Heere Jezus Christus, en verzorg het vlees niet om begeerten op te wekken. (Rom. 13:14)

Dus niet zo:

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... t_1_783374

visje36

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor visje36 » 08 okt 2014 09:03

hettys schreef:Bedenk wel dat elke vrouw anno 2014 zich kleedt als een hoer vergeleken met 100 jaar geleden. En dat schooluniformpjes ook best sexy kunnen zijn, en dat 'als een hoer' maar gewoon een mening is. We willen geen vrouwen in boerka's, want als een gewone leuke jurk ook veel harten sneller laat kloppen, moet je die ook maar verbieden..
Het is zelfs zo dat de eerste jurkjesdag in het voorjaar vaak de krant haalt....


Ik vindt het veel erger als een kort rokje het tegengestelde oproept, namelijk afschuw. Dat je met maat 46 denkt dat je sexy uitziet in je minirokje...


Of maatje 46 in een skinny Jeans, of legging, en daarbij dan een mooi vetrolletje erover heen maar dat zit onder een veel te strak shirtje, en enkelaarsjes maken het dan af. En die combinatie komt vaker voor dan je denkt. Dan denk je, hebben zij geen spiegel thuis, of zo hup met de ogen dicht iets aangetrokken en de deur uit gegaan, op hoop van zegen.
:roll:

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3475
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor benefietdiner » 08 okt 2014 14:01

woensdag 08 okt 2014, Op het schoolplein van het Van Lodenstein College in Kesteren is het razend druk: cameraploegen dringen bij de hekken, journalisten wringen zich tussen de leerlingen door het plein op. Leerlingen drukken hun neus tegen het glas. De nieuwe kledingvoorschriften van de gereformeerde scholengemeenschap brengen een ware hype op gang (Blikopnieuws).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor hettys » 08 okt 2014 16:29

mealybug schreef:Maar bekleed u met de Heere Jezus Christus, en verzorg het vlees niet om begeerten op te wekken. (Rom. 13:14)


Het vrouwelijk lichaam is per definitie ontworpen om de begeerte van een man op te wekken: wie op gewicht blijft, gezond, gewassen, gepoetste tanden en een beetje netjes aangekleed, is zelfs met enkellange rok, en een hoofddoek nog zeer aantrekkelijk voor de heteroseksuele man.
Dat dient namelijk de voortplanting, en is een natuurlijk gegeven. Alle verzorging die het lichaam gezond houdt wekt begeerte op.

Die tekst ook niet bedoeld om op de roepen tot een slechte verzorging. Wie heel Rom 13 vanaf vers 12 leest, kan zien dat Paulus waarschuwt tegen allerlei zonden, omdat de tijd nog maar kort is.

11 En dit te meer, omdat wij het beslissende tijdstip kennen, namelijk dat de tijd reeds is aangebroken dat wij uit de slaap ontwaken. Want nu is de zaligheid dichter bij ons dan toen wij tot geloof kwamen.
12 De nacht is ver gevorderd en de dag is nabij gekomen. Laten wij dus de werken van de duisternis afleggen en de wapens van het licht aandoen.
13 Laten wij, als op klaarlichte dag, op een gepaste wijze wandelen, niet in zwelgpartijen, niet in dronkenschappen, niet in slaapkamers en losbandigheden, niet in ruzie en afgunst.
14 Maar bekleed u met de Heere Jezus Christus, en verzorg het vlees niet om begeerten op te wekken.


Hij wilde dus dat mensen niet meer zouden trouwen, want dat bracht vrij veel zorg en tijd met zich mee.



Bedoel je die foto's van elegant aangeklede reformatorische dames? Wat is daarmee?

Meisjes van een bepaalde leeftijd zijn van nature geneigd om kleding aan te trekken die hen goed staan en de vormen, die ze ook door de Schepper hebben meegekregen te accentueren, ook dit bevorderd de voortplanting. Hun hormonale huishouding is daar volledig op gericht. Daarom kopen ze kleren die hen goed staan.
In de kerk kunnen ze niet alleen het goede woord ontvangen, maar kunnen daar ook kennis maken met een eventuele echtgenoot. Dat is van levensbelang voor de dames, die tenslotte toch een aardige echtgenoot moeten vinden om een aantal reformatorische kinderen op de wereld te zetten.
Paulus kon ook niet voorzien dat de tijd helemaal niet kort was, en dat voortplanting uiteindelijk de beste manier is om de kerk groot te houden.
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor mealybug » 08 okt 2014 16:54

benefietdiner schreef:woensdag 08 okt 2014, Op het schoolplein van het Van Lodenstein College in Kesteren is het razend druk: cameraploegen dringen bij de hekken, journalisten wringen zich tussen de leerlingen door het plein op. Leerlingen drukken hun neus tegen het glas. De nieuwe kledingvoorschriften van de gereformeerde scholengemeenschap brengen een ware hype op gang (Blikopnieuws).
Afbeelding


Volgens mij is dit de foto van de vroege aankomst van Sinterklaas , helemaal rechts op de foto.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor hettys » 08 okt 2014 17:03

JAB schreef: Maar laten de dames eens doordenken welke gevoelens ze losmaken bij de jongens, en bij docenten. Het is bekend dat mannen meer visueel zijn ingesteld dan vrouwen. Maak daar geen misbruik van door uit te dagen, of let er op als je het niet uitdagend bedoeld. Alleen de kleding is niet alles bepalend, ook het totale gedrag speelt mee. Een jongedame in een net en vlot jurkje kan door uitspraken en gedrag zich als een "zeer onchristelijk" persoon gedragen. Jongens idem dito, met een nette broek aan en wel vloeken op het plein (zelf gehoord) of gore filmpjes aan de klasgenoten laten zien?

Nog iets heel anders: Als deze jongedames en jongemannen gaan solliciteren bij hun stagebedrijf of een vaste werkgever waar kleding- en gedragsregels gelden, ga je daar dan ook tegenin? Zeg je dan ook: Ik bedoel het niet zo sexy maar ik trek lekker aan wat ik wil? Ik denk dat je er snel achter komt dat je de keus krijgt: De regels volgen (ook andere regels) of je zoekt een andere baas. Waarom zo schoppen tegen de school, en het personeel wat het beste met je voorheeft? Ze pesten niet, ze willen graag dat de jeugd (hun jeugd), en de school een goede naam verspreidt, en hun christelijke overtuiging ook kan tonen aan de omgeving. Werk daar aan mee, daar bouw je meer respect mee op dan met dwarsliggen en uitdagen, ook bij niet kerkelijken. Ik spreek uit ervaring. En wie dat niet kan of wil, ook ouders, zoek dan een school waar het allemaal wel mag.


Natuurlijk. In elke cultuur, elk land, gelden bepaalde regels wat betreft kleding. en met alles geldt: TE is nooit goed, (maar dat wil er bij het puberale verstand nog soms niet in) Natuurlijk zijn er regels.


Maar wat ik een beetje mis in het hele verhaal is de opvoeding van jongens. Jongens moeten vanuit hun kindertijd respect voor de vrouw meekrijgen, en een beetje beheersing bijgebracht worden, zodat ze een opgewassen zijn tegen de pubertijd.

Ga niet zeggen: Ze vroeg erom, want ze had dit of dat aan. Zo werkt het niet in het leven.

Wat vooral betekent: goed voorgelicht, zowel op seksueel gebied als over de maatschappij waar ze onvermijdelijk in terecht komen. En inderdaad:
Hoe gedraag je je, los van je kleding. Ook dat is opvoeding.
En dan denk ik wel: Als je thuis heel strak wordt gehouden, en weinig voorlichting krijgt over de maatschappij, dan ga je misschien als puber erger uit de band op het schoolplein.
Bedenk wel dat niet alleen de bijbel hier iets over zegt, maar ook de hormonen.

Als ik kijk naar mijn 4 volwassen kinderen: Die snappen wel waar het om gaat, als het om vrouwen gaat en kleding etc. We hebben ze voorgelicht toen ze 8 waren, (evangelisch advies, trouwens) en ze voorgehouden dat ze met hun poten van de meisjes moeten afblijven zolang ze nee zeggen, ongeacht wat die meiden aantrekken.
Het heeft gewerkt.


Dat mis je soms bij reformatorische kinderen. Die snappen er niets van, want hun opvoeding is dan wel heel kerkelijk, maar mist vaak cruciale elementen wat betreft voorlichting. Dat geldt trouwens ook voor meisjes. Op school zijn ze even weg van: thuis mag niets en er wordt nergens over gepraat.
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3475
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor benefietdiner » 08 okt 2014 18:36

Afbeelding

mealybug schreef:Volgens mij is dit de foto van de vroege aankomst van Sinterklaas , helemaal rechts op de foto.

|:)|

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor JeeWee » 08 okt 2014 22:41

Mortlach schreef:Wel grappig dan dat dit altijd alleen maar op vrouwen van toepassing is. Of worden de heren met strakke broeken of T-shirts ook aangesproken?

De heren worden ook aan de kledingtucht onderworpen: de 'afzakbroek" is taboe
Afbeelding
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten