Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor mealybug » 08 okt 2014 23:10

JeeWee schreef:De heren worden ook aan de kledingtucht onderworpen: de 'afzakbroek" is taboe
Afbeelding

Mode versus het ''gij geheel anders''.
Zouden ze het zelf nog geloven?

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor elbert » 09 okt 2014 11:47

Ik wil hier opmerken dat niet alleen reformatorische scholen kledingregels opstellen.
Ook sommige openbare scholen hebben kledingregels. Daarbij gaat het vaak om naveltruitjes, hotpants, te korte broekjes of rokjes, hoofddeksels enzovoorts.
Dus het is gewoon een kwestie van goed fatsoen en elke school mag daarin (binnen de richtlijnen die door de overheid zijn gesteld: geen discriminatie bijvoorbeeld) zijn eigen beleid kiezen.
Dus dat er nu zo'n punt over gemaakt wordt omdat een reformatorische school zo'n beleid heeft, snap ik niet goed.
mealybug schreef:Maar bekleed u met de Heere Jezus Christus, en verzorg het vlees niet om begeerten op te wekken. (Rom. 13:14)
Je bekleden met de Heere Jezus Christus kan ook inhouden dat je het vlees bedekt met passende kleding juist om geen verkeerde begeerten op te wekken. Dat hoeft niets met wetticisme te maken te hebben trouwens.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor Optimatus » 09 okt 2014 13:59

benefietdiner schreef:De vestiging van het reformatorische Van Lodenstein College in Kesteren heeft vier kledingcoaches aangesteld.
Deze coaches gaan meisjes aanspreken als ze te korte rokjes aan hebben.
Afbeelding
http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... oach.dhtml
Ik vind Van Lodenstein College heeft helemaal gelijk.
Het is toch geen potje en vergeef mij de uitdrukking het lijk wel een hoeren verschijning die meiden met die korte rokken.
Op het Driestar College in Gouda is het al idem zo. Dit College zit aan een redelijk drukke weg waar veel leerlingen langs lopen en over moeten steken van het station naar die school. Veel Gouwenaren e.a. zeggen het lijkt de hoerenbuurt wel daar.
Tja en dat alles ook omdat men geen broek aan mag #-o


Misschien dat een internetcoach jou ook wel vooruit zou helpen. Laat die mensen gewoon lekker dragen wat ze willen, we hebben een vrij land.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor mealybug » 09 okt 2014 18:26

elbert schreef:Je bekleden met de Heere Jezus Christus kan ook inhouden dat je het vlees bedekt met passende kleding juist om geen verkeerde begeerten op te wekken. Dat hoeft niets met wetticisme te maken te hebben trouwens.

Nee, het betekent dat je je bekeerd hebt en het vlees en de werkingen ervan gedood.
Dan zijn er geen regels en wet meer nodig.
Maar het wetticisme leert dat je door netjes te leven meer kans op bekering maakt.
De volgorde is omgedraaid.
De bijbel leert, Zoek EERST het Koninkrijk en de rest zal u gegeven worden.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor elbert » 09 okt 2014 18:56

mealybug schreef:Nee, het betekent dat je je bekeerd hebt en het vlees en de werkingen ervan gedood.
Dan zijn er geen regels en wet meer nodig.
Maar het wetticisme leert dat je door netjes te leven meer kans op bekering maakt.
De volgorde is omgedraaid.
Wie zegt dat dat de reden is van de kledingregels op school? Dat maak jij ervan. Bovendien: ben je klaar met je bekering? Of is dat iets wat je hele leven duurt? Als ik Kol. 3:5 lees, dan is dat een opdracht waar je zo maar niet mee klaar bent. In dat geval kunnen regels daarbij helpen, een hersensteuntje zijn. Dit nog afgezien van het feit dat er op een school (wat zeg ik: overal) niet-bekeerde mensen rondlopen, die sowieso regels kunnen gebruiken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor mealybug » 09 okt 2014 19:27

elbert schreef:ben je klaar met je bekering? Of is dat iets wat je hele leven duurt? Als ik Kol. 3:5 lees, dan is dat een opdracht waar je zo maar niet mee klaar bent. In dat geval kunnen regels daarbij helpen, een hersensteuntje zijn.


Wie zijn vlees gekruisigd heeft, is verzegeld met de Heilige Geest die ons gestuurd werd.
Je wou toch niet zeggen dat het lichaam, de tempel des Heiligen Geestes, een openluchttheater kan zijn geworden, wat zaterdagnacht even een etmaal lang dicht gaat?

http://www.youtube.com/watch?v=6Q-AenZs3tk

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor elbert » 10 okt 2014 06:57

mealybug schreef:Wie zijn vlees gekruisigd heeft, is verzegeld met de Heilige Geest die ons gestuurd werd.
Je wou toch niet zeggen dat het lichaam, de tempel des Heiligen Geestes, een openluchttheater kan zijn geworden, wat zaterdagnacht even een etmaal lang dicht gaat?
Je stelt het heel zwart-wit, alsof je ofwel zodanig door de Geest vervuld bent, dat je eigenlijk volmaakt leeft. Of dat je helemaal niet de Heilige Geest hebt, zodat dat helemaal niet het geval is.
Maar de werkelijkheid kent niet zo'n zwart-wit onderscheid: daar zie je niet-christenen, ook niet-christenen die verder heel netjes leven, mensen die slechts nominaal lid zijn van een kerk maar eigenlijk geen gelovige genoemd kunnen worden, christenen die wel een gelovige zijn, maar er een slordige levenswandel op na houden, christenen die hele strakke principes hebben en christenen die wat losser zijn enzovoorts.
In principe heb je trouwens gelijk: je bent een kind van God of je bent het niet. Daar zit niets tussen. Maar hoe dat in het dagelijks leven uitwerkt, dat kan nogal eens verschillen, ook tussen kinderen van God.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor xsidd » 10 okt 2014 17:29

#Mealbug

Begin citaat"Hoe is het mogelijk dat de mensen die het meeste kennis schijnen(!) te hebben van wat de Bijbel leert, en nu refereer ik met name naar wat Paulus zegt, - je niet te kleden om begeerte op te wekken-, hun kinderen dit niet mee te geven, noch er op toe te zien."Einde citaat.

Ik wilde hetzelfde zeggen, en wilde die tekst ook aandragen.

Het is gewoon helder lijkt mij, wat deze tekst inhoud!

Romeinen 13 vers 14 (HS)
Maar bekleed u met de Heere Jezus Christus, en verzorg het vlees niet om begeerten op te wekken.

Galaten 5 vers 16 (HS)
Maar ik zeg: Wandel door de Geest en u zult zeker de begeerte van het vlees niet volbrengen.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor Boerin » 10 okt 2014 18:15

Wijd geen zorg aan het vlees betekent toch hou je niet bezig met wat je vlees wil, niet: verzorg je lichaam niet, LOL ook een oplossing dan heeft niemand meer last van begeerte als je euit ziet als een zwerver en stinkt als een beerput, wel een idee. Kleding is gewoon cultureel en soms kan het ook demonisch geinspireerd zijn, maar dat moet je dan ook maar net inzien. In het Midden Oosten zijn kleren die hier super decent zijn aanstootgevend. Als je zeker wilt zijn dat niemand je lastig valt moet je erbij lopen als een kerel, deed ik altijd totdat ik m'n ex ontmoette die het wat vreemd vond en dat mag nu juist niet van God.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor Spons » 19 okt 2014 16:11

de oplossing , gewoon een vuilniszak aantrekken tot over de knie .. probleem opgelost.

maar even zonder gekheid.

sommige dames lopen met een strakke legging / panty een rok tot een aardig end boven de knie en een strak shirt waarin vooral de voorgevel en de kont (van toepassing op de rok uiteraard ) vol benadrukt worden.

maar kan me goed voorstellen dat als je iets wil uitstralen je dit tegenspreekt. Soms denk ik wel eens van als je lastig gevallen wordt heb je er zelf om gevraagd, daarmee wil ik niet zeggen dat ik dat goed keur , verre van maar kan me voorstellen dat als ze de borsten en kont benadrukken met een strakke legging er onder, dat men inderdaad uitdaagt...

En dat ga ik als niet GG er zeggen ](*,) shocked...

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor Boerin » 19 okt 2014 16:26

Spons schreef:de oplossing , gewoon een vuilniszak aantrekken tot over de knie .. probleem opgelost.

maar even zonder gekheid.

sommige dames lopen met een strakke legging / panty een rok tot een aardig end boven de knie en een strak shirt waarin vooral de voorgevel en de kont (van toepassing op de rok uiteraard ) vol benadrukt worden.

maar kan me goed voorstellen dat als je iets wil uitstralen je dit tegenspreekt. Soms denk ik wel eens van als je lastig gevallen wordt heb je er zelf om gevraagd, daarmee wil ik niet zeggen dat ik dat goed keur , verre van maar kan me voorstellen dat als ze de borsten en kont benadrukken met een strakke legging er onder, dat men inderdaad uitdaagt...

En dat ga ik als niet GG er zeggen ](*,) shocked...

Ze zijn gewoon onnozel soms volgens mij. Sommige gasten vallen je nog lastig als je er als een houthakker bijloopt overigens.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor Bambi » 19 okt 2014 17:58

Boerin schreef:Ze zijn gewoon onnozel soms volgens mij. Sommige gasten vallen je nog lastig als je er als een houthakker bijloopt overigens.

Vorige week was het nog bij 'Opsporing verzocht'
Poging tot verkrachting van een 68-jarige vrouw.

http://web.avrotros.nl/opsporingverzoch ... hting.aspx

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Kledingcoaches tegen te korte rokjes

Berichtdoor Spons » 20 okt 2014 16:55

sommigen moet je inderdaad castreren :P

aan de andere kant , als ik zie hoe bepaalde figuren er bij lopen van artikel 31 of de GG door de weeks (toevallig weet ik waar deze kerken dat zegt niet dat ze er allemaal zo bij lopen ) als ik een dochter zou hebben geef ik haar nog liever een broek ... en liep ze er niet zo uitdagend bij ...

Immers alles bedekt maar strak kan ook uitdagend over komen...


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten