De derde tempel

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: De derde tempel

Berichtdoor Jan » 02 okt 2014 20:47

Jan schreef:Begrijp je nu beter ja. Het verschil tussen onze zienswijzen zit hem denk ik in de invulling van de profetische termen. Wat ik ben gaan geloven is dat woorden zoals tempel en Jeruzalem en Sion profetische symbolen zijn die niet direct één op één overgenomen kunnen worden van oud naar nieuw.

Dus de tempel is meestal niet meer letterlijk op te vatten. Het is in het N.T. vernieuwd zo getuigen de teksten die ik eerder citeerde.
En er is een nieuw Jeruzalem waarover geprofeteerd is:


hettys schreef:In het nieuwe testament staat het volgende:

2 Tess 2
1 Broeders en zusters, over de komst van onze Heer Jezus Christus en het tijdstip waarop we met hem worden verenigd, zeggen we u: 2 verlies niet meteen uw verstand en raak niet in paniek wanneer een profetie, een uitspraak of een brief die door ons zou zijn geschreven, het voorstelt alsof de dag van de Heer op het punt staat aan te breken. 3 Laat u door niemand misleiden, op geen enkele manier. De dag van de Heer breekt niet aan voordat velen zich van het geloof hebben afgekeerd en de wetteloze mens verschenen is, hij die verloren zal gaan. 4 Hij zal alles wat goddelijk en heilig is bestrijden en zich erboven verheffen, om in Gods tempel plaats te nemen op de troon en zich voor te doen als God zelf.

Die tempel: is dat symbolisch of een echte tempel?


Ik kan zelf meer met de symbolische uitleg waar het gaat om de tempel van je lichaam, je verstand. Of je laat daar de geest van wetteloosheid heersen of je laat God heersen via Zijn geboden. Als je 'de mens van wetteloosheid' volgt gaat hij op de troon van je verstand zitten. Er zijn vele misleiders in de wereld die als antichrist fungeren. Bepaalde mensen of groepen mensen met hun geloofssystemen die niet blijven in de leer van Christus.

7 Want het geheimenis van de wetteloosheid is al werkzaam. Alleen is er iemand die hem nu weerhoudt, totdat hij uit het midden verdwenen is.

7 Want er zijn vele misleiders uitgegaan in de wereld, die de komst van Jezus Christus in het vlees niet belijden. Dit is de misleider en de antichrist. 8 Let op uzelf, dat gij niet verliest wat wij verricht hebben, maar uw loon ten volle ontvangt. 9 Een ieder, die verder gaat en niet blijft in de leer van Christus, heeft God niet; wie in die leer blijft, deze heeft zowel de Vader als de Zoon. 10 Indien iemand tot u komt en deze leer niet brengt, ontvangt hem niet in uw huis en heet hem niet welkom. 11 Want wie hem welkom heet, heeft deel aan zijn boze werken. (2 Joh. 1)

5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam en zeggen: Ik ben de Christus; en zij zullen velen misleiden.
24 want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zó dat zij – als het mogelijk zou zijn – ook de uitverkorenen zouden misleiden. (Mat. 24)

1 Geliefden, geloof niet elke geest, maar beproef de geesten of zij uit God zijn; want er zijn veel valse profeten in de wereld uitgegaan. (1 Joh. 4)

Waarom wachten op 'de antichrist' waar je toch niets tegen kunt doen. Beter kijken we nu al uit dat we geen deel hebben aan de geest van wetteloosheid.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: De derde tempel

Berichtdoor xsidd » 02 okt 2014 22:36

#Jan

Dat lachen kwam over op mij, als een soort revence ofzo.. Maar goed, fijne avond.

Groet.

Bambi

Re: De derde tempel

Berichtdoor Bambi » 30 nov 2017 00:25

Ik wist niet waar ik het anders moest plaatsen, maar vond dit wel een mooi filmpje om te delen, over de tempel van Salomo, met Bijbelteksten erbij, die dingen uit de tempel verwijzen naar andere delen van de Bijbel



(Als je op het woord youtube rechtsonder klikt, kun je hem zien op youtube in gewone grootte)


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten