De derde tempel

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: De derde tempel

Berichtdoor xsidd » 01 okt 2014 17:58

#Mortlach

Begin citaat"Het is zo jammer alleen dat er gelovigen zijn die bereid zijn over lijken te gaan voor hun God. Dat is voor mij als atheïst gewoon ontzettend eng om te zien.¨Einde citaat.


Op welke gelovigen, doel je nu precies??

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De derde tempel

Berichtdoor Mortlach » 01 okt 2014 18:29

xsidd schreef:
Op welke gelovigen, doel je nu precies??


De lui van het TempelInstitute en de mensen die dat instituut financieel steunen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: De derde tempel

Berichtdoor xsidd » 01 okt 2014 18:38

#Mortlach

En wat is de bron? ik kan toch moeilijk dit nu aannemen, omdat jij het zegt? Hoe kan ik weten, dat deze mensen echt over lijken gaan? Heb je daar informatie over?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De derde tempel

Berichtdoor Mortlach » 01 okt 2014 18:58

xsidd schreef:#Mortlach

En wat is de bron? ik kan toch moeilijk dit nu aannemen, omdat jij het zegt? Hoe kan ik weten, dat deze mensen echt over lijken gaan? Heb je daar informatie over?


Ik begrijp niet wat je precies van me verwacht. De mensen van het TempleInstitute zeggen zelf op hun site dat de enige plek waar de derde tempel kan worden gebouwd, de plek is waar nu moslim-heiligdommen staan. En totdat iemand uitvindt hoe je ruimte kunt buigen zodat je twee gebouwen op 1 plek kunt zetten, is sloop van de oude gebouwen de enige optie.

En ze zullen vast iets verzonnen hebben waarom alle moslims wereldwijd het niets kan schelen dat hun heiligdommen worden gesloopt, maar wat die redenen zijn, interesseert me niet zo veel, want als je ze gelooft, ben je het contact met de realiteit een beetje kwijt. Iedereen die eerlijk is kan je vertellen dat de sloop van heiligdommen niet zonder bloedvergieten zal gaan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: De derde tempel

Berichtdoor hettys » 01 okt 2014 19:05

xsidd schreef:En wat is de bron? ik kan toch moeilijk dit nu aannemen, omdat jij het zegt? Hoe kan ik weten, dat deze mensen echt over lijken gaan? Heb je daar informatie over?


Gedurende een internationale giftencampagne van twee maanden voor de bouw van de Derde Tempel in Jeruzalem is meer dan 100.000 dollar binnengekomen. Meer dan 900 gevers uit 30 landen hebben meegedaan, aldus het Tempelinstituut in Jeruzalem volgens Israël Today. De organisatie is ook in Israël omstreden. Zij zet zich in voor de herbouw van de tempel op de plaats waar momenteel de islamitische Al-Aqsamoskee en de Rotskoepel staan.

Het plan wordt echter door veel rabbijnen kritisch bekeken. Zij geloven dat de Derde Tempel niet door mensen, maar door de Almachtige gebouwd zal worden. Veel evangelisch-protestantse christenen verwachten op grond van bijbelse profetieën dat er ooit een derde tempel in Jeruzalem komt, die wordt opgericht door de Messias. Het streven van het Tempelinstituut zou tot een oorlog met moslims uit de hele wereld leiden, vrezen critici.


Die laatste zin zegt wel genoeg. We weten dat alle moslims ter wereld daar over zouden vallen: De rotskoepel slopen... Dat zou wat zijn.
Wie dat wil gaat dus over lijken...

Wat evangelische protestantse christenen denken over de tempel vindt ik een beetje gek omdat Paulus schreef dat juist de antichrist in de tempel zal gaan zitten...
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: De derde tempel

Berichtdoor mealybug » 01 okt 2014 19:19

Zei Jezus Zelf niet tegen de joden:
''Hij die in zijn eigen naam komt, die neemt gij aan'' ?

GDK
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 26 mar 2014 21:29

Re: De derde tempel

Berichtdoor GDK » 01 okt 2014 19:23

Het plan wordt echter door veel rabbijnen kritisch bekeken. Zij geloven dat de Derde Tempel niet door mensen, maar door de Almachtige gebouwd zal worden.


Maar hoe komen ze daar nou bij? Staat daar wat over in de Bijbel? Zo ja, waar dan, als ik vragen mag?
Vooruit met de geit!

mohamed

Re: De derde tempel

Berichtdoor mohamed » 01 okt 2014 19:24

Volgens mij heb ik dat wel eens gelezen. Wat heeft dat hier mee te maken?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De derde tempel

Berichtdoor Mortlach » 01 okt 2014 19:25

hettys schreef:Wat evangelische protestantse christenen denken over de tempel vind ik een beetje gek omdat Paulus schreef dat juist de antichrist in de tempel zal gaan zitten...


Maar dat gebouw moet wel bestaan om de profetiën een beetje op gang te helpen. Van geduld kun je die lui niet echt beschuldigen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: De derde tempel

Berichtdoor mohamed » 01 okt 2014 20:05

Eh nee, hoe kom je daar bij?

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: De derde tempel

Berichtdoor xsidd » 01 okt 2014 20:09

#Mortlach

Menselijker wijs zou je inderdaad denken dat het een oorlog zou worden, maar dat zal in de toekomst blijken.

#hettys

Zou er nog een andere mogelijkheid zijn, dan oorlog?

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: De derde tempel

Berichtdoor hettys » 01 okt 2014 20:17

Mortlach schreef:Maar dat gebouw moet wel bestaan om de profetiën een beetje op gang te helpen. Van geduld kun je die lui niet echt beschuldigen.


Geduld is zulk een schone zaak... Voor zover ik weet is het bouwen van de tempel voorlopig nog lang geen optie in Israël, wat christenen ook mogen vinden of wensen. christenen zijn sowieso vrij ongewenst in Israël. (of in elk geval evangelisatie)
en de rabbijnen zien het sowieso niet zitten, want bijbels gezien zou de bouw van een tempel niet met bloedvergieten gepaard mogen gaan, zoals te lezen in 1 kronieken 22 vers 8.
Men spaart voor niets. al die christenen die de toekomst willen manipuleren.

xsidd schreef:Zou er nog een andere mogelijkheid zijn, dan oorlog?


Nee. Of God moet de rotskoepel plotsklaps veranderen in een tempel. zullen we daar dan maar op wachten?
Ook gif is geschapen.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: De derde tempel

Berichtdoor naamloos » 01 okt 2014 20:29

Een flinke aardbeving zou ook wel helpen denk ik :mrgreen:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: De derde tempel

Berichtdoor xsidd » 01 okt 2014 20:30

#Hettys

Is het mogelijk dat het daar vrede word, als men Jezus leert kennen daar? Dat zou alles anders maken geloof ik. En ik ga ervoor bidden, en denk daar ook goed aan te doen.

Groet.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De derde tempel

Berichtdoor Mortlach » 01 okt 2014 21:12

hettys schreef:Geduld is zulk een schone zaak... Voor zover ik weet is het bouwen van de tempel voorlopig nog lang geen optie in Israël, wat christenen ook mogen vinden of wensen. christenen zijn sowieso vrij ongewenst in Israël. (of in elk geval evangelisatie)


Het gaat volgens mij om een Joodse organisatie met evangelisch geld.

en de rabbijnen zien het sowieso niet zitten, want bijbels gezien zou de bouw van een tempel niet met bloedvergieten gepaard mogen gaan, zoals te lezen in 1 kronieken 22 vers 8.
Men spaart voor niets. al die christenen die de toekomst willen manipuleren.


Ach, dat zijn van die vervelende details die je gemakkelijk kunt negeren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten