RD, ND, of een andere krant

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

RD, ND, of een andere krant

Berichtdoor moderngelovige » 27 sep 2014 12:37

Pas viel er een bon in de bus voor 2 weken gratis RD.
Deze ingevuld, tsja het is gratis. :mrgreen:

En sinds woensdag valt hij op de mat. Van sommige dingen sta ik wel ver af.
Maar eerlijk is eerlijk: ook nieuws over ontwikkelingen in de rkk. De verhoudingen rkk-protestant in het licht van het Lutherjaar. Zonder de eigen visie, van het RD dus, uit het oog te verliezen, lezenswaardige artikelen.
Lichte kritiek: soms is het wat te hoogdravend, drs. X en ds. Y.
Hoe als christen in het dagelijks leven te staan....daar gaat men wel eens beetje aan voorbij.
(Ik heb krant 1,5 jr. geleden ook maandje gelezen.)

ND ken ik niet, dat is toch niet gericht op de gereformeerd bevindelijke hoek? Ook tv-programmas enz.
Lees ook regelmatig AD-regio-editie maar ben ik eigenlijk wel gauw mee klaar.
Eerlijk gezegd lees ik meer artikelen en langer in een RD-editie dan een AD-uitgave!!
En dat voor een roomskatholiek!

Wat lezen jullie voor krant en waarom?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: RD, ND, of een andere krant

Berichtdoor Mortlach » 27 sep 2014 12:45

moderngelovige schreef:Pas viel er een bon in de bus voor 2 weken gratis RD.
Deze ingevuld, tsja het is gratis. :mrgreen:

En sinds woensdag valt hij op de mat. Van sommige dingen sta ik wel ver af.
Maar eerlijk is eerlijk: ook nieuws over ontwikkelingen in de rkk. De verhoudingen rkk-protestant in het licht van het Lutherjaar. Zonder de eigen visie, van het RD dus, uit het oog te verliezen, lezenswaardige artikelen.
Lichte kritiek: soms is het wat te hoogdravend, drs. X en ds. Y.
Hoe als christen in het dagelijks leven te staan....daar gaat men wel eens beetje aan voorbij.
(Ik heb krant 1,5 jr. geleden ook maandje gelezen.)

ND ken ik niet, dat is toch niet gericht op de gereformeerd bevindelijke hoek? Ook tv-programmas enz.
Lees ook regelmatig AD-regio-editie maar ben ik eigenlijk wel gauw mee klaar.
Eerlijk gezegd lees ik meer artikelen en langer in een RD-editie dan een AD-uitgave!!
En dat voor een roomskatholiek!

Wat lezen jullie voor krant en waarom?


Ik heb vroeger vooral veel kranten bezorgd; goede bijbaan als je tegen vroeg opstaan kunt, maar de Telegraaf op zaterdag was een crime. Ik geloof dat er in de Brabantse stad waar ik woonde 2 mensen met het RD waren en één met het ND (op +/-60.000 inwoners)

Toen ik nog in Nederland woonde, las ik voornamelijk de VK en de Trouw. In Ierland lees ik nauwelijks kranten, maar ik kan wel weer eens kijken of ik een gratis proefabonnement op een Amerikaanse/Internationale krant kan regelen via de Kindle.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Re: RD, ND, of een andere krant

Berichtdoor Faramir » 27 sep 2014 14:10

moderngelovige schreef:Wat lezen jullie voor krant en waarom?

Ik heb geen abbo op een krant. Zo nu en dan een proef abonnement maar veelal stapelden de kranten zich dan op omdat ik er geen tijd voor had of zin in had. Ik lees nu wat ik wel waar ik wil op het internet.

Ik kan je overigens van harte Katholiek Nieuwsblad aanraden. 1 keer in de week en veelal een frisse kijk op nieuws.

Jbkb

Re: RD, ND, of een andere krant

Berichtdoor Jbkb » 28 sep 2014 14:54

Ik heb nu 2 maanden het ND voor de proef, maar dit wordt hem niet.
ND is wel erg dun altijd. De band met de GKv merk je nog best sterk. Veel nieuws haalt men uit een ander landelijk dagblad (weet niet precies welke), dus ik zie de meerwaarde van deze krant niet echt.

Anoniem_89

Re: RD, ND, of een andere krant

Berichtdoor Anoniem_89 » 28 sep 2014 22:27

Lees de Telegraaf online om te kijken welke leugens er in de wereld gebracht worden.
Daarnaast Geenstijl om te kijken wat de Telegraaf niet over mag of durft te schrijven :)

Gebruikersavatar
Tijn
Luitenant
Luitenant
Berichten: 566
Lid geworden op: 26 jun 2004 10:51
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: RD, ND, of een andere krant

Berichtdoor Tijn » 29 sep 2014 07:40

Ik heb net een proefabonnement gehad op het AD, een krant die ik wel fijn vind, maar merk wel dat ik er door de weeks echt te weinig tijd voor heb om te lezen. Dus voor mij hooguit een keer op zaterdag het AD kopen, maar verder geen krant voor mij.
Laat je leiden door Hem!

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: RD, ND, of een andere krant

Berichtdoor Arco » 29 sep 2014 10:06

Ik heb een poosje nu het RD op zaterdag. Maar dat gaat ik opzeggen.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: RD, ND, of een andere krant

Berichtdoor pannenkoek » 29 sep 2014 11:00

epaper van het RD.
Is goed koper, en vanwege de afstand krijgen we hem anders per post, dus een dag later.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7974
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: RD, ND, of een andere krant

Berichtdoor StillAwake » 29 sep 2014 12:58

Arco schreef:Ik heb een poosje nu het RD op zaterdag. Maar dat gaat ik opzeggen.

Ik heb hem ook gehad, maar ben nooit echt onder de indruk geweest van het journalistieke gehalte van deze krant.
Dieptepunt was een zaterdagbijlage met een paginagroot artikel waarin (terecht) de verafgoding van voetballers bekritiseerd werd.
Op de andere kant van deze pagina een verhaal over de prinsesjes en de rest van ons koningshuis, waarbij deze krant zich een pagina verder schuldig maakte aan iets wat de pagina ervoor veroordeeld werd.
Per direct mijn abonnement opgezegd (rond een groot voetbaltoernooi in 2006 of in 2008).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: RD, ND, of een andere krant

Berichtdoor Arco » 29 sep 2014 14:12

Bij mij zijn de redenen tweeledig. De tijd ontbreekt me om de krant te lezen. En als ik de krant lees, dan baal ik van de kwaliteit. Een artikel met prof. Paul heeft mij diep teleurgesteld. De beste man werd geen enkele vorm van kritiek aangebracht. En de beweringen, waarvan ik elke grondslag mistte, werden gewoon als feit gepresenteerd.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: RD, ND, of een andere krant

Berichtdoor moderngelovige » 29 sep 2014 17:35

Arco,
Je maakt me nieuwsgierig, waar ging het artikel over met professor Paul.

Anoniem-89, had noooooooit gedacht dat jij de krant van wakker NL las.
Vind het helemaal niet bij je passen, maar dan vergis ik me.
Zou je meer een figuur vinden voor......Trouw.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: RD, ND, of een andere krant

Berichtdoor Arco » 30 sep 2014 09:31

"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: RD, ND, of een andere krant

Berichtdoor Mortlach » 30 sep 2014 09:43

Ik volg de link niet zo. Dat lijkt me toch een vrij goed artikel. De man heeft twijfels die hij opsomt. Ik zie weinig feiten en vooral veel vragen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: RD, ND, of een andere krant

Berichtdoor Arco » 30 sep 2014 09:50

Hoor en wederhoor. Een website wordt genoemd, maar de tegenargumenten die op die website zouden staan, worden niet genoemd in het artikel. Ik proef in de vraagstellingen van prof. Paul dat hij wel vragen stelt, maar lijkt niet geïnteresseerd te zijn in de antwoorden of in de fysieke werkelijkheid dat de ark nog echt zou bestaan.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: RD, ND, of een andere krant

Berichtdoor Mortlach » 30 sep 2014 10:01

Arco schreef:Hoor en wederhoor. Een website wordt genoemd, maar de tegenargumenten die op die website zouden staan, worden niet genoemd in het artikel. Ik proef in de vraagstellingen van prof. Paul dat hij wel vragen stelt, maar lijkt niet geïnteresseerd te zijn in de antwoorden of in de fysieke werkelijkheid dat de ark nog echt zou bestaan.


Ah, okee. Nu wordt er wel gelinkt naar de site, dus je kunt zelf naar de argumenten kijken. Verder geloof ik geen moment dat hij niet geïnteresseerd is, maar wel dat hij volledig terecht skeptisch is. Is de ark gevonden, ik zou bijna zeggen: natuurlijk niet. Maar goed, daar gaat het onderwerp hier nu niet over. Sorry.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten