Zijn de presentatoren van het NOS-Journaal niet kerkelijk?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Faramir

Re: Zijn de presentatoren van het NOS-Journaal niet kerkelij

Berichtdoor Faramir » 16 sep 2014 05:56

Het maakt mij niet uit wat de nieuwslezer voor geloof aanhangt. Ik zou liever hebben dat het daadwerkelijk neutrale berichtgeving doet en niet zoals nu een propaganda spreekbuis is van de overheid.

mohamed

Re: Zijn de presentatoren van het NOS-Journaal niet kerkelij

Berichtdoor mohamed » 16 sep 2014 10:54

Boos zijn op een nieuwslezer vanwege diens opvattingen is nagenoeg hetzelfde als boos zijn op Tommy vanwege zijn uitspraken. Een nieuwslezer leest het nieuws, hij schrijft het niet en dus doet zijn mening er totaal niet toe.

Faramir

Re: Zijn de presentatoren van het NOS-Journaal niet kerkelij

Berichtdoor Faramir » 16 sep 2014 11:11

mohamed schreef:Boos zijn op een nieuwslezer vanwege diens opvattingen is nagenoeg hetzelfde als boos zijn op Tommy vanwege zijn uitspraken. Een nieuwslezer leest het nieuws, hij schrijft het niet en dus doet zijn mening er totaal niet toe.

Volgens mij zit een beetje nieuwslezer ook in de redactie. En de redactie heeft wel degelijk invloed op hoe het nieuws gebracht wordt en wat er als nieuws gebracht wordt.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Zijn de presentatoren van het NOS-Journaal niet kerkelij

Berichtdoor StillAwake » 16 sep 2014 11:14

mohamed schreef:Boos zijn op een nieuwslezer vanwege diens opvattingen is nagenoeg hetzelfde als boos zijn op Tommy vanwege zijn uitspraken. Een nieuwslezer leest het nieuws, hij schrijft het niet en dus doet zijn mening er totaal niet toe.

Toch bepaald de nieuwslezer meer dan je denkt. Vooral Filip Freriks had er een handje van er erg veel culturele bagger doorheen te gooien...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zijn de presentatoren van het NOS-Journaal niet kerkelij

Berichtdoor ajl » 16 sep 2014 11:19

Of zij chr/kerkelijk zijn weet ik niet. Wel heb ik begrepen dat de nieuwslezers de teksten grotendeels zelf schrijven. En ik betrapte 'onze' Rob toch echt afgelopen zondag op een opmerking waaruit duidelijk zijn eigen visie rondom een bepaald onderwerp bleek.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Zijn de presentatoren van het NOS-Journaal niet kerkelij

Berichtdoor StillAwake » 16 sep 2014 11:22

ajl schreef:Of zij chr/kerkelijk zijn weet ik niet. Wel heb ik begrepen dat de nieuwslezers de teksten grotendeels zelf schrijven. En ik betrapte 'onze' Rob toch echt afgelopen zondag op een opmerking waaruit duidelijk zijn eigen visie rondom een bepaald onderwerp bleek.

Sowieso is het vrijwel onmogelijk om je eigen voorkeur niet te laten blijken.
Alleen al het vraagstuk of iemand rebel, terrorist of vrijheidsstrijder genoemd wordt is al een discussie op zich waard.
NRC schreef een poos geleden een artikel hierover.
Als ik de link vind zal ik hem plaatsen!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Zijn de presentatoren van het NOS-Journaal niet kerkelij

Berichtdoor Katlheen » 16 sep 2014 14:25

Klopt, in de vacature staat ook duidelijk dat men atheïst moet zijn, of niet praktiserend boeddhist.


Natuurlijk is dit onzin. Zuig ik gewoon uit mijn duim. Wat is de meerwaarde van de vraag of de leespop die het nieuws opleest, christelijk is of niet?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant
Berichten: 372
Lid geworden op: 14 jul 2013 11:33
Locatie: Leiden

Re: Zijn de presentatoren van het NOS-Journaal niet kerkelij

Berichtdoor EenVasteBurcht » 16 sep 2014 17:13

mohamed schreef:Klopt, want ze lezen alleen maar een tekst van het cue bord. Of verkeren er hier mensen in de veronderstelling dat Journaallezers zelf hun teksten schrijven of ter plekke bedenken?

NOS presentators werken wel degelijk ook zelf mee aan het nieuws, samen met een groot team. Het zijn geen domme spreekpoppen die alleen maar voorlezen wat de autocue zegt.

Anoniem_89

Re: Zijn de presentatoren van het NOS-Journaal niet kerkelij

Berichtdoor Anoniem_89 » 17 sep 2014 00:24

EenVasteBurcht schreef:NOS presentators werken wel degelijk ook zelf mee aan het nieuws, samen met een groot team. Het zijn geen domme spreekpoppen die alleen maar voorlezen wat de autocue zegt.


Ja wel man, ze weten wanneer ze hun mond moeten houden over de politiek en wanneer ze erover (op een goede manier) mogen spreken.
Kritiek zul je niet horen. En daarom zijn het óf gehersenspoelde mensen, óf ze krijgen een bonus als ze hun mondje dicht houden :mrgreen:

mohamed

Re: Zijn de presentatoren van het NOS-Journaal niet kerkelij

Berichtdoor mohamed » 17 sep 2014 00:31

@ Faramir, StillAwake en VasteBurcht.

Nee? Natuurlijk wel. ;)

Geintje, nee zou kunnen dat de nieuwslezers van de NOS meedenken, ik wist dat niet, maar geloof het graag.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Zijn de presentatoren van het NOS-Journaal niet kerkelij

Berichtdoor StillAwake » 17 sep 2014 07:25

mohamed schreef:@ Faramir, StillAwake en VasteBurcht.

Nee? Natuurlijk wel. ;)

Geintje, nee zou kunnen dat de nieuwslezers van de NOS meedenken, ik wist dat niet, maar geloof het graag.

Een familielid van mij heeft ooit een blauwe maandag het journaal gelezen, van diegene heb ik mijn info...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Faramir

Re: Zijn de presentatoren van het NOS-Journaal niet kerkelij

Berichtdoor Faramir » 17 sep 2014 07:51

mohamed schreef:@ Faramir, StillAwake en VasteBurcht.

Nee? Natuurlijk wel. ;)

Geintje, nee zou kunnen dat de nieuwslezers van de NOS meedenken, ik wist dat niet, maar geloof het graag.

Volgens mij is het een full-time baan met aardig salaris. Het lijkt mij dat ze dan wat meer moeten doen dat het nieuws voorlezen. Alhoewel, publieke omroep......

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Zijn de presentatoren van het NOS-Journaal niet kerkelij

Berichtdoor cornelia77 » 17 sep 2014 08:37

Volgens mij is de vraag niet of nos-nieuwslezers christelijk zijn, maar of de nos daarop selecteerd. Dat vind ik niet zo'n heel bespottelijke vraag.
Maar volgens mij is het niet toegestaan om daarop te selecteren.

Faramir

Re: Zijn de presentatoren van het NOS-Journaal niet kerkelij

Berichtdoor Faramir » 17 sep 2014 08:41

cornelia77 schreef:Volgens mij is de vraag niet of nos-nieuwslezers christelijk zijn, maar of de nos daarop selecteerd. Dat vind ik niet zo'n heel bespottelijke vraag.

Ik weet ook niet of dat zo is. Dara moet bewijs voor aangedragen worden lijkt mij. Van horen zeggen kunnen we niet zoveel mee.
Maar volgens mij is het niet toegestaan om daarop te selecteren.

Het is ook niet toegestaan om op leeftijd te selecteren. Geloof je dat dat niet gebeurd?

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Zijn de presentatoren van het NOS-Journaal niet kerkelij

Berichtdoor mealybug » 17 sep 2014 09:15

Om de topicvraag te beantwoorden:
Nee, waarschijnlijk niet, maar misschien dat ze wel eens een synagoge bezoeken :wink: :

Marga van Praag, Sascha de Boer, Hadassah de Boer, Loretta Schrijver, Debbie Petter, Hans van Willegenburg, Rik Felderhof, Maurice de Hond, Ischa Meijer, Ralph Inbar, Jack van Gelder, Fritz Barend,
Harry de Winter, Diewertje Blok...


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten