Ranglijst christenvervolging 2014

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor Spreeuw » 29 jul 2014 16:37

Hierbij de link naar de Open Doors Ranglijst Christenvervolging 2014:
https://www.opendoors.nl/vervolgdechris ... jst-kaart/


Noord-Korea staat al jaren op nummer 1 op de ranglijst christenvervolging. De leider van Noord-Korea, Kim Jung-un is een dictator. Alleen zijn opvattingen zijn geldend voor dit land. Andere overtuigingen, zoals van christenen, moeten uit de weg geruimd worden. Er is in Noord-Korea dan ook geen ruimte voor een bepaalde religie.

De nummers 2 t/m 10 op de ranglijst (Somalië, Syrië, Irak, Afghanistan, Saudi-Arabië, Malediven, Pakistan, Iran, Jemen) zijn allemaal islamitische landen. Extremistische moslims maken zich schuldig aan de christenvervolging.

Wat mogen we blij zijn dat wij als christenen in Nederland niet vervolgd (mogen) worden. Tegelijkertijd denk ik aan al die landen, waar christenen zo te kampen hebben met vervolging. Wat kun je tegen deze christenvervolging doen?

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor xsidd » 29 jul 2014 16:45

@Spreeuw

We behoren voor de verdrukte Christenen te bidden, en aan hun gedenken alsof het ons zelf overkwam. Dit is de verantwoording van een individueel mens.

Als je van uit de overheid denkt, heb je een andere verantwoording, en zou ingrijpen misschien goed zijn!!

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor Spreeuw » 29 jul 2014 16:51

xsidd schreef:@Spreeuw

We behoren voor de verdrukte Christenen te bidden, en aan hun gedenken alsof het ons zelf overkwam. Dit is de verantwoording van een individueel mens.

Als je van uit de overheid denkt, heb je een andere verantwoording, en zou ingrijpen misschien goed zijn!!


Ik bid vrijwel elke dag voor de verdrukte christenen.
Vanuit de overheid is ingrijpen wel wenselijk. Ik kan werkelijk niet begrijpen dat Noord-Korea zich helemaal verbindt aan 1 leider, je kunt als bevolking toch in opstand komen tegen die ene? Een groep van tienduizenden is sterker dan een eenling!
En van extremistische moslims is het ook erg. Waarom leren zij niet van democratische landen?

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor xsidd » 29 jul 2014 17:00

@Spre

Ik zeg je gelijk eerlijk, dat ik niet elke dag bid voor hen... Maar als ik dan weer berichten zie, en het onrecht zie, begin ik met vuur voor hen te bidden.

En op je vraag, waarom de mensen het niet zien?

Ze zijn als kind opgevoed met een massa hypnose. Ze worden gedrild, en helemaal gehersenspoeld.

Ze zijn blind, en verblind... Maar bij God is alles mogelijk. Ook, dat die schreeuwende leider, tot inkeer komt.
Laatst gewijzigd door xsidd op 29 jul 2014 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Xenius
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2014 13:41

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor Xenius » 29 jul 2014 17:01

Ik voor ALLE Noord Koreanen vrijheid. Niet alleen voor christenen! Ik vind het inhumaan om hierin verschil aan te brengen.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor xsidd » 29 jul 2014 17:03

Xenius

Als de vrijheid daar kan komen voor de Christenen, dan ook zeker voor alle mensen die er leven in het deel van het land.

P.s Je zal alleen de mensen moeten leren, wat een democratie inhoud, en wat de hoofdlijnen zijn.. Ze zijn van jongs af aan gehersenspoeld dat je onvoorwaardelijk moet luisteren naar de leider. Ze kennen geen democratie.

Xenius
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2014 13:41

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor Xenius » 29 jul 2014 17:13

Als onderdrukte atheïsten daar vrijheid krijgen en zorgen voor Godsdienstvrijheid?

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor xsidd » 29 jul 2014 17:24

Wil je me eerst uitleggen welke Atheist, er voor zou zorgen voor dat er Godsdienstvrijheid zou komen? De basis is toch van een Atheist, dat hij of zij niet in God gelooft?

Ik ben in mijn leven verschillende Atheisten tegengekomen... En die wilden van alles, behalve dat ik zou spreken over God, en Jezus Christus, en het evangelie als redding voor de ziel.. Goedendag, wat een weerstand gaf dat...

Maar ik moet je ook eerlijk bekennen, dat ik hier op Refoweb een Atheist ben tegengekomen, die anders is. Die wel open staat voor anderen hun mening.


Heb je dan berichten uit dat deel van de wereld, en in dat land, dat daar Atheisten daar verdrukt zouden worden?

Anoniem_89

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor Anoniem_89 » 29 jul 2014 17:37

Spreeuw schreef:Ik bid vrijwel elke dag voor de verdrukte christenen.
Vanuit de overheid is ingrijpen wel wenselijk. Ik kan werkelijk niet begrijpen dat Noord-Korea zich helemaal verbindt aan 1 leider, je kunt als bevolking toch in opstand komen tegen die ene? Een groep van tienduizenden is sterker dan een eenling!
En van extremistische moslims is het ook erg. Waarom leren zij niet van democratische landen?


Ze zijn gehersenspoeld in Noord-Korea Spreeuw.. :(

Xenius
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2014 13:41

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor Xenius » 29 jul 2014 17:40

In Noord Korea word je opgepakt en vervolgd wanneer iemand uit jou familie een overtreding heeft begaan.......

Je kan daar ook opgepakt worden als je buren iets gedaan hebben.

Er zijn daar kinderen in kampen die daar geboren zijn en nooit zullen worden vrijgelaten....

Ik noem dat allemaal vervolging.

En nee berichten uit dat land heb ik niet zoveel.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor xsidd » 29 jul 2014 17:45

@Xenius

Was dit bericht een antwoord op de vraag die ik je stelde? :)

Ja, ik schaar ook die zaken onder vervolging, en wanbeleid.

Mag ik je iets vragen? Ben jij Atheist? Omdat je die vraag zo speciefiek stelde over Atheisten?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor Mortlach » 29 jul 2014 18:01

Spreeuw schreef:Vanuit de overheid is ingrijpen wel wenselijk. Ik kan werkelijk niet begrijpen dat Noord-Korea zich helemaal verbindt aan 1 leider, je kunt als bevolking toch in opstand komen tegen die ene? Een groep van tienduizenden is sterker dan een eenling!


Dan wil ik je toch eens uitnodigen dit boek te lezen. Mao: het onbekende verhaal. Dan zie je precies waar staatsterreur toe in staat is. De dictatuur is compleet, mensen geven zichzelf aan als ze ook maar vermoeden dat ze iets verkeerd hebben gedacht. En opstand? Als je het alleen al over opstand hebt, wordt je hele familie doodgeschoten, misschien zelfs je hele dorp.

Ik kan het je niet kwalijk nemen, zo moeten leven is totaal onvoorstelbaar, maar het is dus echt zo simpel niet als 'even in opstand komen'. Echt, dat boek is een aanrader. Het is wel even een dikke pil, maar als e-boek maar 9 euro. Dat geld kun je mijns inziens moeilijk beter besteden dan aan dit boek.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Xenius
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2014 13:41

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor Xenius » 29 jul 2014 19:59

Het schijnt dat er permanent hongersnood is in dat land. Een van de methodes tegen een volksopstand is honger, die wordt dus waarschijnlijk in stand gehouden.
Verder is er idioot veel repressie.

Als je opkomt voor alle mensen ben je dan Atheïst?

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor xsidd » 29 jul 2014 20:11

@Xenius

Natuurlijk ben je geen automatisch een Atheist, als je opkomt voor alle mensen, maar ik mag het wel vragen toch? of jij Atheist bent? Als je zou zeggen dat je Atheist bent respecteer ik je net zo goed hoor.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor Optimatus » 29 jul 2014 20:37

xsidd schreef:@Spreeuw

We behoren voor de verdrukte Christenen te bidden, en aan hun gedenken alsof het ons zelf overkwam. Dit is de verantwoording van een individueel mens.

Als je van uit de overheid denkt, heb je een andere verantwoording, en zou ingrijpen misschien goed zijn!!


Waar wil je beginnen met ingrijpen?
Voor je het weet, zit je in een wespennest waar je de eerstkomende vijfendertig jaar niet meer uitkomt en of je daar vervolgde christenen mee helpt, ik vrees van niet. De ellende in Irak is mede te danken aan de capriolen van de door rechtse christenen zo geadoreerde George Bush - hij was immers zo fel tegen homohuwelijk en abortus, in tegenstelling tot die vreselijke democraten... (cynische toon zelf bijfantaseren).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten