Ranglijst christenvervolging 2014

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor Mortlach » 29 jul 2014 20:50

xsidd schreef:Ik ben in mijn leven verschillende Atheisten tegengekomen... En die wilden van alles, behalve dat ik zou spreken over God, en Jezus Christus, en het evangelie als redding voor de ziel.. Goedendag, wat een weerstand gaf dat...


Natuurlijk. Als een Hindoe of een moslim of iemand van scientology tegen jou begint te 'evangeliseren' in hun smaakje, dan verwacht ik niet dat jij of velen anderen geduldig zouden gaan luisteren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor Mortlach » 29 jul 2014 20:53

Optimatus schreef:Waar wil je beginnen met ingrijpen?
Voor je het weet, zit je in een wespennest waar je de eerstkomende vijfendertig jaar niet meer uitkomt en of je daar vervolgde christenen mee helpt, ik vrees van niet. De ellende in Irak is mede te danken aan de capriolen van de door rechtse christenen zo geadoreerde George Bush - hij was immers zo fel tegen homohuwelijk en abortus, in tegenstelling tot die vreselijke democraten... (cynische toon zelf bijfantaseren).


Ingrijpen in Noord-Korea? Dat gaat niet gebeuren zolang China Korea beschermt. Verder is geloof ik elke mogelijke sanctie tegen dat land van kracht, dus hoeveel meer kun je dan nog doen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor xsidd » 29 jul 2014 21:13

@Optimatus

Als je daarmee wil beginnen, moet je de leider veranderen. Nu is dat menselijk gezien onmogelijk, maar wat bij ons onmogelijk is mogelijk bij God. Zou voor Hem iets te wonderlijk zijn?

Dus wat ik er nu voor kan doen is bidden.


@Mortlach

Ieder heeft toch keuzevrijheid gekregen van God? Tenminste in normale omstandigheden gezien. Als een Atheist kiest om niet te geloven, heb ik dat ook te respecteren. Andersom verwacht ik dat hij mij ook respecteert.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor moderngelovige » 29 jul 2014 21:34

Mmm ja lopen wel veel onderwerpen over op refoweb.
Irak en ISIS, opmars van de Islam waar repressie en vervolging van christenen daar ter sprake komt in islamitische landen.

Dus beperken we ons hier even tot Noordkorea:
Toch zijn daar christenen, die moeten we opdragen in onze gebeden!*
Tevens dat aan dat regime een einde komt.
Steun hen via Open Doors!

Onmogelijk? Binnen een paar jaar was het met de DDR en aanverwante staten ook bekeken.
Daar werden christenen "gedoogd" en "gevolgd" en indien iets het regime niet aanstond vervolgd.
De DDR was wel fanatieker met het vervolgen van christenen dan bv. Polen waar de Kerk een factor van belang was en tevens de val van het communistische regime versnelde.
Al zijn in de laatste ook priesters vermoord en gevangen gezet.

Over de ranglijst, idd heel veel moslimlanden waar broeders en zuster het moeilijk hebben.
Maar Vietnam en India "prijken" hier ook nog tussen, moeten we ook bedenken.

Xenius
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2014 13:41

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor Xenius » 29 jul 2014 21:37

Helaas is Noord Korea vele malen erger dan de toenmalige DDR (als je erg met erg kan vergelijken)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor StillAwake » 30 jul 2014 08:52

moderngelovige schreef:Over de ranglijst, idd heel veel moslimlanden waar broeders en zuster het moeilijk hebben.
Maar Vietnam en India "prijken" hier ook nog tussen, moeten we ook bedenken.

En Israël is heel diplomatiek uit dit lijstje weggelaten...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor Spreeuw » 30 jul 2014 09:00

StillAwake schreef:En Israël is heel diplomatiek uit dit lijstje weggelaten...


Ja, dat begrijp ik ook niet, aangezien christenen het daar zeker niet makkelijk hebben. Misschien valt Israël net onder de top 50?

Lees ook: http://christenenvoorisrael.nl/2013/09/ ... edreigd-2/

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor StillAwake » 30 jul 2014 09:03

Spreeuw schreef:Ja, dat begrijp ik ook niet, aangezien christenen het daar zeker niet makkelijk hebben. Misschien valt Israël net onder de top 50?

Lees ook: http://christenenvoorisrael.nl/2013/09/ ... edreigd-2/

Ik heb me laten vertellen dat Istraël onder de donateurs van Open Doors nogal een onschendbare status heeft. Alsof het huidige Israël één op één een voortzetting is van David's koninkrijk.
Wellicht is het, als je je donateurs niet voor het hoofd wilt stoten, gemakkelijker om een dergelijk land niet in je top 50 te noemen?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor Spreeuw » 30 jul 2014 09:19

StillAwake schreef:Ik heb me laten vertellen dat Istraël onder de donateurs van Open Doors nogal een onschendbare status heeft. Alsof het huidige Israël één op één een voortzetting is van David's koninkrijk.
Wellicht is het, als je je donateurs niet voor het hoofd wilt stoten, gemakkelijker om een dergelijk land niet in je top 50 te noemen?


Dat zou best waar kunnen zijn.

Ook SDOK heeft de vervolging van christenen in kaart gebracht. Die spreekt over christenvervolging in de Palestijnse gebieden (Gaza, Westbank).

Zie:
http://www.sdok.nl/vervolgde-christenen/kaart
http://www.sdok.nl/vervolgde-christenen ... a-westbank

Gebruikersavatar
EdW
Mineur
Mineur
Berichten: 109
Lid geworden op: 29 apr 2014 09:34

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor EdW » 30 jul 2014 10:26

Ik weet niet precies hoe het zit met vervolging in Israël, maar ik weet wel dat er in veel meer dan deze 50 landen christenvervolging plaatsvind. De ranglijst zou je kunnen zijn als een soort 'Top 50'; en landen die er (net) buiten vallen, vallen er alleen maar buiten omdat de vervolging in andere landen nog erger is.

Verder staat er in 2 Tim. 3: 12 "En ook allen die godvruchtig willen leven in Christus Jezus, zullen vervolgd worden."
Ik zeg niet dat wij de vervolging maar op moeten zoeken, maar ik denk wel dat wij hier in het westen ons weleens vaker af mogen vragen waarom wij eigenlijk niet vervolgd worden.
Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden (Joh. 3:17)

maaarten

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor maaarten » 30 jul 2014 10:58

moderngelovige schreef:Over de ranglijst, idd heel veel moslimlanden waar broeders en zuster het moeilijk hebben.Maar Vietnam en India "prijken" hier ook nog tussen, moeten we ook bedenken.


Wat mij ook verbaast is dat er een paar 'christelijke' landen op de lijst staan. In sommige van de sub-Sahara Afrikaanse landen heeft het toch weer met opkomend moslim extremisme te maken. In Colombia (de hoogste stijger!) heeft het te maken met delen van het land waar de overheid niet zoveel grip op heeft, waar criminelen en drugsbazen etc. de dienst uit maken, waar christenen begrijpelijkerwijs niet bij willen meehelpen en daar de gevolgen van ondervinden.

Toch komt in een 'christelijk' land als Ethiopië het gevaar vooral uit 'eigen hoek', zoals Open Doors aangeeft. Eritrea kent ook een christelijke traditie, maar ook een enigszins repressieve overheid die een handjevol religies (Eritrees Orthodoxe Kerk, RKK, Lutherse kerk en Islam) toestaat en het daarbij houdt. Als je toevallig een niet Lutherse Protestant bent of iets anders wat niet in bovengenoemd lijstje voorkomt, heb je een zeer groot probleem in dat land.......

Gebruikersavatar
alexander91
Majoor
Majoor
Berichten: 1624
Lid geworden op: 24 jan 2013 15:17

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor alexander91 » 30 jul 2014 11:04

Mortlach schreef:Natuurlijk. Als een Hindoe of een moslim of iemand van scientology tegen jou begint te 'evangeliseren' in hun smaakje, dan verwacht ik niet dat jij of velen anderen geduldig zouden gaan luisteren.

Natuurlijk?

Als dergelijke mensen dat bij mij zouden doen, dan sta ik ze gewoon te woord, en zal ik vragen stellen. Wat is er nu interessanter dan te spreken over wat mensen drijft?

Als je zeker bent van je eigen overtuiging, dan is er toch geen reden om ongeduldig te worden of zelfs boos te worden? Dat lijkt mij eerder een teken van onzekerheid dan.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor Mortlach » 30 jul 2014 11:10

Dat is wel de meest kromme logica die ik in vrij lange tijd heb gezien.

Vertaling: Als je niet wordt vervolgd, ben je niet christelijk genoeg... :roll:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor parsifal » 30 jul 2014 12:02

Ergens vind ik het vreemd dat Indonesie op de lijst staat. Het land heeft een grote moslimmeerderheid en inderdaad kunnen de mensen zich tegen je keren als je Christen wordt. Echter vanuit de overheid wordt discriminatie van minderheidsgroepen behoorlijk bestreden en op het moment is zelfs Ahok, de aankomend gouveneur van Jakarta (wat misschien wel de op een na machtigste man van het land) is Christen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gebruikersavatar
alexander91
Majoor
Majoor
Berichten: 1624
Lid geworden op: 24 jan 2013 15:17

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Berichtdoor alexander91 » 30 jul 2014 12:20

EdW schreef:Ik zeg niet dat wij de vervolging maar op moeten zoeken, maar ik denk wel dat wij hier in het westen ons weleens vaker af mogen vragen waarom wij eigenlijk niet vervolgd worden.
Als we het niet op hoeven zoeken, waarom moeten we ons het dan wel afvragen? En wat is nu precies wel/geen vervolging? Laten we ons christelijkheid niet toetsen aan randzaken (hoe zwart we gekleed gaan, kerkgang, en ook niet in welke mate we vervolging ondervinden), maar aan de kern: Christus, en het volgen van Hem.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten