Evolutietheorie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Bambi

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Bambi » 13 jun 2017 09:39

Pcrtje schreef:Zullen we het dan weer over de evolutietheorie hebben? :-)

Ik ben een paar dagen weg geweest dus ik heb nog niet kunnen reageren op jou, Antoon. Komt nog!

Dit was ook een vorm van evolutie. Met een einde, dat weer wel :mrgreen:

Bambi

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Bambi » 13 jun 2017 09:53

Dit hoort nog hier

Pcrtje schreef:Zeg, wil je mij geen dingen verwijten die ik niet vind? Ik heb nooit gezegd dat ik je niet mag en dat ik een pesthekel heb aan je. [-X Ik ken je niet; je zult vast een aardige vrouw zijn in het echte leven. Dat wij het grondig met elkaar oneens zijn betekent niet dat ik een hekel aan je heb!

Ohja, ik breek de Bijbel weer af. #-o Als je op mijn naam klikt en al mijn terug zou lezen, dan zou je kunnen zien met hoeveel eerbied en ootmoed ik schrijf over God.

Het probleem is dat jij iedereen die het niet met jou eens is uitmaakt voor Bijbelafbrekers en Godonteerders. Als je nou eens wat ruimte schenkt aan christenen die op sommige punten een andere mening hebben wordt het voor iedereen leuker.

Als je goed leest kun je zien dat ik me doorlopend profileer als christen in het evolutietheoriegedeelte en dat ik de Bijbel hoog houd. Overigens is er op dit moment niemand die de Bijbel aanvalt op het forum: mensen als Heintje, IRhuman en soortgelijken zijn er op dit moment niet.

Wat voer je tocht een kruistocht tegen die vrouw. Laat andere forummers nou eens in hun waarde en zoek niet overal iets achter. De hele wereld is niet tegen je.


Je verhaal klinkt als

Nee, die artiest heeft al die nummers niet gemaakt en die kunstenaar heeft al die schilderijen niet gemaakt, ik heb bewijzen van mensen die er verstand van hebben en die hebben dat bewezen en ik geloof hen boven die artiest en boven die kunstenaar. Dus het boek dat erover geschreven is, moet je niet zo lezen, dat die kunstenaar of die artiest hun werken gemaakt hebben, zoals het erin staat. Het is uit zichzelf gewoon geleidelijk ontstaan (duurde wel miljarden jaren, dat begrijp je wel) Maar degenen die geloven wat in dat boek erover staat, die zijn dom en ik ontken niks uit dat boek en niemand valt dat boek of die artiest en kunstenaar aan, waar over geschreven staat en ik acht die artiest en kunstenaar hoog, maar je moet wel leren om mensen die die mening hebben te respecteren
Laatst gewijzigd door Bambi op 13 jun 2017 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 13 jun 2017 11:12

Schilderijen planten zich niet voort met overeving van eigenschappen. :-$
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor naamloos » 13 jun 2017 11:46

Bambi schreef:Nee, die artiest heeft al die nummers niet gemaakt en die kunstenaar heeft al die schilderijen niet gemaakt, ik heb bewijzen van mensen die er verstand van hebben en die hebben dat bewezen en ik geloof hen boven die artiest en boven die kunstenaar. Dus het boek dat erover geschreven is, moet je niet zo lezen, dat die kunstenaar of die artiest hun werken gemaakt hebben, zoals het erin staat. Het is uit zichzelf gewoon geleidelijk ontstaan (duurde wel miljarden jaren, dat begrijp je wel) Maar degenen die geloven wat in dat boek erover staat, die zijn dom en ik ontken niks uit dat boek en niemand valt dat boek of die artiest en kunstenaar aan, waar over geschreven staat en ik acht die artiest en kunstenaar hoog, maar je moet wel leren om mensen die die mening hebben te respecteren
Ik geloof dat God alles gemaakt heeft wat er is. Dat hij de oerknal heeft veroorzaakt en de evolutie leidt.
Dat is echt wat anders dan dat alles uit zichzelf en toevallig is ontstaan.
Jij leest letterlijk (van mij mag je hoor), een ander heeft het over perioden (ook prima) en er zijn ook christenen die evolutionist zijn.
Hoe dan ook, voor mij gaat iedereen een grens over die op Gods stoel gaat zitten en iedereen veroordeeld die een andere overtuiging en interpretatie van de bijbel heeft dan hij of zijzelf, of in ieder geval dan een creationist.
Ik vind het naar om te lezen hoe je hier te keer gaat over andermans motieven.

De bijbel is heilsgeschiedenis, geen natuurkunde of biologieboek ofzo.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Bambi

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Bambi » 13 jun 2017 12:18

Mortlach schreef:Schilderijen planten zich niet voort met overeving van eigenschappen. :-$

Waarom niet?
Alles komt uit levende materialen. Het linnen wordt gemaakt van vlas en de olieverf uit olie van planten

Ik zit ook al eeuwen te wachten op een auto, die uit zichzelf ontstaat en een ingenieus op elkaar afgestemd mechanisme ontwikkelt, uit materialen die gewoon ook natuurlijk zijn, zoals ijzer en koper enzo met levende moleculen erin

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Johan100 » 13 jun 2017 12:43

Johan100''] Rom. 5 laat geen mogelijkheid open voor een interpretatie dat het verhaal van Adam en Eva eventueel een niet-letterlijk verhaal is.

Adam en Christus
12 Daarom, gelijk door één mens de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood, en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is, in welken allen gezondigd hebben.
13 Want tot de wet was de zonde in de wereld; maar de zonde wordt niet toegerekend als er geen wet is.
14 Maar de dood heeft geheerst van Adam tot Mozes toe, ook over degenen die niet gezondigd hadden in de gelijkheid der overtreding van Adam, welke een voorbeeld is Desgenen Die komen zou.
15 Doch niet gelijk de misdaad, alzo is ook de genadegift. Want indien door de misdaad van één velen gestorven zijn, zo is veel meer de genade Gods en de gave door de genade, die daar is van één Mens, Jezus Christus, overvloedig geweest over velen.
16 En niet gelijk de schuld was door den énen die gezondigd heeft, alzo is de gift. Want de schuld is wel uit één misdaad tot verdoemenis, maar de genadegift is uit vele misdaden tot rechtvaardigmaking.
17 Want indien door de misdaad van één de dood geheerst heeft door dien énen, veel meer zullen degenen die den overvloed der genade en der gave der rechtvaardigheid ontvangen, in het leven heersen door dien Enen, namelijk Jezus Christus.
18 Zo dan, gelijk door één misdaad de schuld gekomen is over alle mensen tot verdoemenis, alzo ook door één rechtvaardigheid komt de genade over alle mensen tot rechtvaardigmaking des levens.
19 Want gelijk door de ongehoorzaamheid van dien énen mens velen tot zondaars gesteld zijn geworden, alzo zullen ook door de gehoorzaamheid van Eén velen tot rechtvaardigen gesteld worden.

Je gelooft dat, toen de evolutie zover gevorderd was, God op een gegeven moment zei "laat ons mensen maken" .
Adam = mens(heid). God heeft toen, naar zijn beeld en gelijkenis, de adem van zijn geest in hem geblazen.
Ook dit is bespottelijk en haal je nergens uit de Bijbel.[/quote]

[quote="naamloos schreef:
Ik zei dat ik dat geloof, niet dat dit zo in de bijbel staat.

Ik dacht al die tijd dat je de Bijbel geloofde. Dan heb ik me blijkbaar vergist.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor naamloos » 13 jun 2017 13:05

Johan100 schreef:Ik dacht al die tijd dat je de Bijbel geloofde. Dan heb ik me blijkbaar vergist.
Ik geloof in God, Vader Zoon en H. G. De bijbel is mn God niet. ( al heb ik em wel nodig om God te leren kennen)
Er zijn trouwens nog veel meer dingen die ik geloof en die niet in de bijbel staan, gek he!
En je hoeft echt niet steeds Romeinen 5 voor me te citeren, die ken zo ongeveer wel uit mn hoofd.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Johan100 » 13 jun 2017 13:13

Maar de Bijbel is wel een brief uit de hemel van God. En uit Rom. 5 blijkt duidelijk dat Adam echt bestaan heeft en geen een of andere mythische verzinsel is.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 13 jun 2017 13:23

Bambi schreef:Waarom niet?
Alles komt uit levende materialen. Het linnen wordt gemaakt van vlas en de olieverf uit olie van planten


Right...

De Nachtwacht en de Mona Lisa die samen een nieuw schilderijtje verwekken?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bambi

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Bambi » 13 jun 2017 13:36

Mortlach schreef:Right...

De Nachtwacht en de Mona Lisa die samen een nieuw schilderijtje verwekken?

Je weet heel goed dat ik met de stuk over de artiest en kunstenaar, God bedoelde en zijn creaties en hoe dom het zou klinken als dat over kunstwerken van mensen gezegd zou worden. Dan zou die kunstenaar zelfs een rechtszaak aanspannen, tegen die zogenaamde wetenschappers, die vertellen dat hij dat werk niet gemaakt heeft

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 13 jun 2017 13:38

Bambi schreef:Je weet heel goed dat ik met de stuk over de artiest en kunstenaar, God bedoelde en zijn creaties en hoe dom het zou klinken als dat over kunstwerken van mensen gezegd zou worden. Dan zou die kunstenaar zelfs een rechtszaak aanspannen, tegen die zogenaamde wetenschappers, die vertellen dat hij dat werk niet gemaakt heeft


Maar Gods creaties zijn levende wezens die zich voorplanten met overerving van eigenschappen.
Kunstwerken, muziekstukken en auto's zijn GEEN levende wezens en deze zaken planten zich NIET voort met overerving van eigenschappen. Omdat iets uit 'levende materialen' komt, betekent nog niet dat het zich voortplant, etc...
Je vergelijking raakt dus kant noch wal.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor naamloos » 13 jun 2017 14:25

Johan100 schreef:Maar de Bijbel is wel een brief uit de hemel van God. En uit Rom. 5 blijkt duidelijk dat Adam echt bestaan heeft en geen een of andere mythische verzinsel is.
Hmm, verschilt maar weinig tot niets van wat de Moslims over de Koran geloven. Lijkt me op hetzelfde neer te komen.
Zelfs met de Bijbel kun je afgoderij bedrijven, en volgens mij gebeurt dat geregeld.
Maar goed, ik heb helemaal niet gezegd dat Adam niet echt bestaan heeft.
Dit zei ik: Ik geloof dat, toen de evolutie zover gevorderd was, God op een gegeven moment zei "laat ons mensen maken" .
Adam = mens(heid). God heeft toen, naar zijn beeld en gelijkenis, de adem van zijn geest in hem geblazen.
Dat kan best met een letterlijke A en E gebeurd zijn, maar dat is voor mijn geloofsleven totaal niet relevant.

Met of zonder een letterlijke Adam kom ik met Romeinen 5 tot dezelfde theologische conclusie, dus waar doe je nou zo moeilijk over?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Johan100 » 13 jun 2017 16:32

naamloos schreef:
Dat kan best met een letterlijke A en E gebeurd zijn, maar dat is voor mijn geloofsleven totaal niet relevant.


Maar dat hoort nu juist wel relevant te zijn.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Johan100 » 13 jun 2017 16:37

[-X
Laatst gewijzigd door Johan100 op 13 jun 2017 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 13 jun 2017 16:44

Johan100 schreef:Vind je het leuk om te trollen of zo?


Nee, niet echt.

Ja, bij mensen vind er in dezelfde geslachtslijn overerving van eigenschappen plaats ja. Zegt niks over evolutie of oerknal.


Ja, dat zegt dus ALLES over evolutie. Overerving van eigenschappen, variatie (we maken geen klonen van onszelf) en natuurlijke selectie, dan volgt evolutie vanzelf.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten