Evolutietheorie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 01 aug 2017 15:11

Eensgelijks!

Het is trouwens wel een goede algemene tip voor (goedgelovige) creationisten; Als je ergens een citaatje leest van professor die-en-die of dokter zo-en-zo waarin evolutie in twijfel wordt getrokken, met name als je het niet van zo iemand zou verwachten, dan is het raadzaam het even snel te googlen voordat je het als zoete koek slikt en op een openbaar forum neerplempt.

Er is helaas een slag creationisten op Internet die het niet zo nauw neemt met de waarheid en allerlei zaken verdraaien, uit de context citeren, valselijk voorstellen of gewoonweg bij elkaar verzinnen. Dit alles valt onder het kopje "quote mining" en is in mijn ogen de intellectuele smiechterigheid ten top. Gelukkig zijn er pagina's (zie de linkjes die PCR en ik gaven) waar zo'n beetje elke bekende quote mine wel weerlegd is. Doe hier dus je voordeel mee voordat je jezelf in je hemd zet.

Als vervolgstap mag je je dan gaan afvragen waarom de mensen die dat valse citaat als eerste de wereld in hebben geholpen en het volhouden, dat precies doen. Als je je waarheid toch met leugens probeert te verdedigen, en dat zo overduidelijk is, waarom zou ik dan in vredesnaam ook maar iets van wat je zegt geloven? "Christenen, o ja, dat zijn die lui die citaten bij elkaar liegen..."
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 01 aug 2017 15:18

ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Radical » 01 aug 2017 17:06

Weet je als ik jullie zo hoor en op google zoek en op youtube kijk, zijn er zoveel hele slimme mensen met allemaal tegenstrijdigheden, wereldwijd duizenden wetenschappers die zich naar aanleiding van hun ""weten schap"" er rots vast van overtuigd zijn, dat er wel een creator geweest moet zijn, en andersom ook , Ha ha tis echt grappig zelfs wetenschappers die Christen zijn geworden door hun onderzoek , professoren alles en iedereen wil hier zijn eigen plasje over doen, iedereen heeft er wel een mening over en iedereen spreekt de ander ook weer tegen..

ik vind het allemaal wel grappig eigenlijk, en geef toe er inhoudelijk niet zoveel van te begrijpen

""Stel, Ik heb een bestandje met de letter A.
kopieer en muteer naar AA (een rivier)
Kopieer en muteer naar AAA (een ranking voor videospelletjes)
Kopieer en muteer nar AAR (een graanplant)
Kopieer en muteer naar BAR (een cafe)
Kopieer en muteer naar BAAR (een lijkschouwing)
Kopieer en muteer naar BARBAAR (een woesteling)""

Als ik kijk naar een rups, die bedenkt van AA -AAA naar vlinder te gaan, vond ik deze beredenering wel de meest absurde en grappig tegelijkertijd, ik wordt er in iedergeval wel blij van :D maar Goed fijn dat jullie het samen zo goed kunnen vinden, evalueer samen nog lekker door ik wens jullie een fijne avond..
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 01 aug 2017 17:17

Radical schreef:ik vind het allemaal wel grappig eigenlijk, en geef toe er inhoudelijk niet zoveel van te begrijpen


Dat is al heel wat. Welkom bij de club, want we zijn allemaal slechts geïnteresseerde leken, nietwaar. Wat deze bescheidenheid en deze zelfkennis hopelijk oplevert, is dat je dingen nazoekt en zo net voldoende leert zodat je weet wanneer je door mensen wordt voorgelogen.

""Stel, Ik heb een bestandje met de letter A.
kopieer en muteer naar AA (een rivier)
Kopieer en muteer naar AAA (een ranking voor videospelletjes)
Kopieer en muteer nar AAR (een graanplant)
Kopieer en muteer naar BAR (een cafe)
Kopieer en muteer naar BAAR (een lijkschouwing)
Kopieer en muteer naar BARBAAR (een woesteling)""

Als ik kijk naar een rups, die bedenkt van AA -AAA naar vlinder te gaan, vond ik deze beredenering wel de meest absurde en grappig tegelijkertijd, ik wordt er in iedergeval wel blij van :D maar Goed fijn dat jullie het samen zo goed kunnen vinden, evalueer samen nog lekker door ik wens jullie een fijne avond..


Luister, je kunt natuurlijk niet mijn supereenvoudige vergelijking gebruiken om de daadwerkelijke zaken die de wetenschap onderzoekt af te wijzen. Mijn rijtje hierboven was enkel en alleen als tegenwerping dat 'er geen nieuwe informatie kan ontstaan door mutatie' - dat kan duidelijk wel.

Maar weet je, ik denk dat ik het voortaan maar op het volgende gooi: "uitspraken zonder onderbouwing mag ik dan ook zonder onderbouwing afwijzen". Ik denk dat met die houding 95% van wat creationsten allemaal neerplempen direct afvalt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Radical » 01 aug 2017 17:42

Mortlach schreef:Dat is al heel wat. Welkom bij de club, want we zijn allemaal slechts geïnteresseerde leken, nietwaar. Wat deze bescheidenheid en deze zelfkennis hopelijk oplevert, is dat je dingen nazoekt en zo net voldoende leert zodat je weet wanneer je door mensen wordt voorgelogen.


Zoveel mensen en zoveel jaren onderzoek, en kijk hoe jij jezelf omschrijft nog steeds een leek op dit gebied.
vind jij het goed dat ik ondertussen geniet, van die rups die een vlinder wordt, ik onder de indruk ben van zijn schoonheid, elegantie, een ongelofelijk vernuftig dier wat eet zich zelf voortplant, daar kan ik zo van genieten, zomaar een vlinder die voorbij komt vliegen, en als ik dan denk ik aan al die onvoorstelbare verscheidenheid, aan kleuren, vliegtechnieken, soorten en maten.
Dan denk ik aan rom 1
Want ze zijn niet gehoorzaam aan Gods waarheid. Ze verbergen die waarheid zelfs voor andere mensen. 19 Ze hadden God wel kúnnen kennen. Want Hij heeft hun laten zien wat ze van Hem moeten weten. 20 Want Gods eeuwige kracht en goddelijkheid zijn te zien in de natuur. Dat is altijd al zo geweest, vanaf het moment dat de aarde werd gemaakt. Maar ze wíllen God niet kennen. Daarom hebben ze geen excuus dat ze God niet dienen.

21 Ze hadden God dus kunnen kennen door naar de natuur te kijken. Maar tóch hebben ze Hem niet de eer gegeven waar Hij recht op heeft. Ze zijn Hem niet dankbaar geweest. Ze hebben voor alles liever hun eigen verklaring gezocht.

gezocht maar nooit gevonden vrees ik..
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 01 aug 2017 17:46

Radical schreef:Zoveel mensen en zoveel jaren onderzoek, en kijk hoe jij jezelf omschrijft nog steeds een leek op dit gebied.


Ja, natuurlijk. Ik heb namelijk geen universitair diploma in de paleontologie, archeologie, genetica of evolutiebiologie. Dus ben ik een leek. En jij, vermoed ik, dus ook.

vind jij het goed dat ik ondertussen geniet, van die rups die een vlinder wordt, ik onder de indruk ben van zijn schoonheid, elegantie, een ongelofelijk vernuftig dier wat eet zich zelf voortplant, daar kan ik zo van genieten, zomaar een vlinder die voorbij komt vliegen, en als ik dan denk ik aan al die onvoorstelbare verscheidenheid, aan kleuren, vliegtechnieken, soorten en maten.


Natuurlijk! Maar het een sluit het ander toch niet uit? Omdat we heel precies weten hoe iets gebeurt, betekent niet dat het dan ineens minder wonderlijk is. Sterker nog, hoe meer ik erover te weten kom, hoe indrukwekkender het allemaal is.

Dan denk ik aan rom 1
Want ze zijn niet gehoorzaam aan Gods waarheid. Ze verbergen die waarheid zelfs voor andere mensen. 19 Ze hadden God wel kúnnen kennen. Want Hij heeft hun laten zien wat ze van Hem moeten weten. 20 Want Gods eeuwige kracht en goddelijkheid zijn te zien in de natuur. Dat is altijd al zo geweest, vanaf het moment dat de aarde werd gemaakt. Maar ze wíllen God niet kennen. Daarom hebben ze geen excuus dat ze God niet dienen.

21 Ze hadden God dus kunnen kennen door naar de natuur te kijken. Maar tóch hebben ze Hem niet de eer gegeven waar Hij recht op heeft. Ze zijn Hem niet dankbaar geweest. Ze hebben voor alles liever hun eigen verklaring gezocht.

gezocht maar nooit gevonden vrees ik..


Oké... Da's leuk voor eigen publiek, maar daar heeft een niet-gelovige natuurlijk niet zo heel veel mee te schaften.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Pcrtje » 09 aug 2017 15:10

Radical schreef:vind jij het goed dat ik ondertussen geniet, van die rups die een vlinder wordt, ik onder de indruk ben van zijn schoonheid, elegantie, een ongelofelijk vernuftig dier wat eet zich zelf voortplant, daar kan ik zo van genieten, zomaar een vlinder die voorbij komt vliegen, en als ik dan denk ik aan al die onvoorstelbare verscheidenheid, aan kleuren, vliegtechnieken, soorten en maten.
Daar kan ik me helemaal in vinden. Maar ik denk niet dat je dat hoeft uit te spelen tegen de evolutietheorie. Wat mij betreft gaat dat samen.
"Een libelle zweeft over het water..."

Cees02
Verkenner
Verkenner
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2017 20:30

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Cees02 » 10 aug 2017 17:20

Radical schreef:Zoals Albert Einstein zei:

‘Wetenschap zonder religie is lam. Religie zonder wetenschap is blind.’


https://devrijegedachte.nl/einstein-was-echt-godvrij/

Einstein geloofde helemaal niet in God.

Cees02
Verkenner
Verkenner
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2017 20:30

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Cees02 » 10 aug 2017 17:39

Radical schreef:Hier zijn we het dan over eens dat we het oneens zijn Ha ha ( al geloof ik wel in micro evolutie ) kom ik zo op terug.

"De seculiere media en het onderwijs zetten alle zeilen bij om de massa te laten geloven dat er geen bewijs is voor het bestaan van God."

Ik weet niet hoe vaak jij gesprekken hebt met atheïsten en ant-theïsten, ik heb dit bijna (nu ff vakantie) elke dag, steeds verbaas ik me weer over de felheid waarmee ze reageren om te bewijzen dat er geen creator zou bestaan en het creationisme als iets belachelijks en doms weg te zetten, en
deze propaganda overal verspreidden waar zij maar enig invloed uit oefenen, politiek, onderwijs, media, enz enz..
wat denk je wat hieraan ten grondslag ligt ??

" als dit jou tegenargument is " Even een willekeurig voorbeeld dat zijn ongelijk laat zien: blijkbaar heeft hij nog nooit gehoord van de nylon-etende bacterie"

ik zal de nylon-etende bacterie eens onder de loep leggen..

Mutaties leveren geen informatie

Het was heel makkelijk voor Darwin en consorten om in hun tijd te verkondigen dat de ene soort uit de andere ontstaan was. Zij konden ongestoord van de daken roepen dat reptielen in vogels veranderd waren. Ze hadden er geen moeite mee om anderen te vertellen dat heel de mensheid is voortgekomen uit een aapachtig wezen. Waarom was dat voor hen geen probleem?

Omdat ze geen flauw benul hadden
van het bestaan van genen!

Wat zijn genen? Het zijn onzichtbaar kleine databanken, die zich bevinden in onze cellen. Ze bevatten alle informatie die bepalend is voor een organisme.

Elk levend wezen bevat genen. Genen bepalen wat de 'inhoud' van een levend organisme is, net zoals de woorden van een boek bepalen of het boek een liefdesroman, een thriller of een technisch handboek is.

Genen bepalen hoe jij eruit zien, wat je gaven zijn en wat je zwaktes zijn. De kleur van je ogen en het type van je huid, wordt bepaald door je genen.

Elk levend organisme bevat
een hoeveelheid genetische informatie.

Een vis heeft totaal andere genen dan een reptiel, vogel of mens. De genetische verschillen tussen verschillende soorten zijn onoverbrugbaar. Je kunt de genetische informatie van de ene soort niet combineren met deze van een andere soort.

Men heeft ook ontdekt dat deze informatie oneindig veel complexer en volmaakter is, dan alle computers op aarde samen ooit kunnen verwerken. De hoeveelheid informatie die onze genen bevatten, is duizelingwekkend. Alle harde schijven ter wereld zijn te klein om deze data te bevatten.

Een enkele levende cel bevat al
zoveel informatie als duizend boeken
van elk vijfhonderd pagina's.

Bedenk even dat het menselijk lichaam
alleen al zo'n zestig biljoen cellen bevat!

Het is pas sinds enkele jaren dat men inzicht is beginnen krijgen in genen. Darwin en zijn tijdgenoten hadden daar geen kaas van gegeten. Zij hadden geen besef van erfelijke informatie, die in de celkern van planten en dieren besloten ligt, en die bepaalt hoe het nageslacht eruit zal zien.


Dus genetisch gemodificeerde organisme kunnen niet bestaan?

Daarnaast is al lang bekend, dat verschillende genen van verschillende organisme die voor de ontwikkeling van ogen zorgen in een embryo, die kunnen worden uitgewisseld in verschillende organisme en zorgen nog steeds voor de ontwikkeling van de ogen, ook al zijn ze van een ander organisme.

https://www.youtube.com/watch?v=voQQ1dhCqZg

Naast de ontdekking van de genen is er een tweede belangrijke ontdekking die men heeft gedaan. Het is eigenlijk iets wat voor de hand ligt. Het is deze regel:

Informatie ontstaat nooit uit het niets.
Elke vorm van informatie komt altijd
ergens vandaan.


Hoe weet jij dat? En welke wet is dat? Kan je dat even citeren?

Deze wet is van groot belang voor evolutie. Als een vis verandert in een amfibie, dan moet letterlijk alle genetische informatie van de vis verwijderd worden en moet er een gigantische dosis nieuwe genetische informatie toegevoegd worden, zodat het eindproduct niet langer een vis, maar een amfibie is.

Het zenuwstelsel, de spijsvertering, de hersenen, de ogen, de longen, de huid, het geraamte, de bloedbanen, en nog veel meer, moeten honderd procent veranderen. Daar is een duizelingwekkende hoeveelheid informatie voor nodig! Bovendien moet het doelgerichte informatie zijn, die geordend is, zodat ze zeer complexe systemen, zoals het zenuwstelsel of de zintuigen kan aansturen.

De wetenschap heeft zelf ontdekt
dat informatie nooit zomaar
ergens vandaan komt.


Je denkt in hokjes, in werkelijkheid zit de natuur niet zo statisch in elkaar. Er zijn organisme gevonden die bijvoorbeeld tussen een vis en amfibie in zitten.

Een boek zal nooit vanzelf ontstaan, net zo min als de genetische informatie die ervoor zorgt dat een kangoeroe goed kan springen. Data in een computer komt van de programmeur. Waar komt de data vandaan in de 'computers' van elk levend wezen, de genen? Waar komt die onvoorstelbare hoeveelheid informatie vandaan?

Weet je wat de absolute kern, de enige echte motor van de hele evolutietheorie is? Dat heb je waarschijnlijk nooit echt beseft. Maar het is van wezenlijk belang dat je het weet.


De motor van de evolutie is natuurlijke selectie.

Het is dit: deze onvoorstelbaar grote hoeveelheid nieuwe informatie die van een vis een amfibie of van een reptiel een vogel maakt, komt volgens de evolutietheorie uit het niets. Ze ontstaat door toevallige veranderingen in de genen, mutaties genaamd.

Mutaties zijn foutjes die optreden
bij het dupliceren van de genen
tijdens de voortplanting.


Mutaties spelen waarschijnlijk niet zo'n hele belangrijke rol, belangrijker is waarschijnlijk het aan uit zetten van genen.

[quoteJe zou kunnen zeggen dat je op je computer een programma hebt om tekst te verwerken. Dat programma wordt gekopieerd naar een andere
harde schijf (voortplanting is letterlijk kopieren van de genetische informatie van de ouders naar het nageslacht). Tijdens het kopieren is er ineens een stroomstoring, waardoor er een kleine wijziging optreedt in de informatie van het programma. Het gevolg is dat je ineens geen hoofdletters meer kunt typen in je programma. Dat illustreert een beetje wat een mutatie is.[/quote]

Mutaties zijn gewoon verwijderde, ingevoegde of omgedraaide genen. Deze vergelijking klopt totaal niet

Tijdens het dupliceren van de genen gebeurt er een foutje, waardoor de informatie van het nageslacht ietsjes anders is dan bij de ouders.

Precies op die manier werkt evolutie, zeggen evolutionisten. Onzichtbaar kleine, eencellige wezentjes hebben, door miljarden jaren heen, tijdens de voortplanting zodanig veel kopieerfoutjes ondergaan, dat ze volledig veranderd zijn tot zeer complexe meercellige wezens.

Door ontelbare mutaties werden er
duizelingwekkende hoeveelheden
nieuwe informatie toegevoegd.

Blinde, doofstomme, eencellige organismen werden per ongeluk, door mutaties, intelligente mensen, die kunnen praten, schrijven, zingen, dansen, vrijen, lachen en ontzettend veel meer.


Lekker simpel.... Weet je hoeveel generaties er wel niet tussen zitten tussen bacterie en mens? Biljarden!

Dat is de essentie van de evolutietheorie.

Op die manier zijn uit de meest basale eencelligen de uiterst complexe organismen voortgekomen, zoals de dolfijn, leeuw, buffel, giraf, pauw, arend, rozen, fruitbomen, alle soorten groente, enz.

Natuurlijke selectie zorgde ervoor dat enkel de mutaties bewaard bleven die zinvol bleken te zijn. Nutteloze of schadelijke mutaties werden zogezegd weggefilterd, door overleving van de sterkste.


En organisme met nieuwe genen of uit of aangezette genen fitter waren en meer kindjes kregen.

Dat is werkelijk de kern van evolutie.

Weet je wat pas bizar is?
Nu moet je je even schrap zetten, want wat je hieronder gaat lezen, kan als een hevige schok overkomen...

Al eeuwen lang is de mensheid intensief bezig met onderzoek van de natuur. Er zijn intussen zeer uitgebreide labo's, met alle mogelijke technische middelen. Er worden miljoenen euro's gepompt in wetenschappelijk onderzoek en honderden universiteiten wereldwijd zijn zeer actief.

Maar ondanks al het uitgebreide onderzoek, tientallen jaren lang, door duizenden geleerden, heeft men in werkelijkheid (let op!) nog nooit een mutatie ontdekt die inderdaad doet wat evolutie beweert: nieuwe, zinvolle informatie aan een organisme toevoegen.

Heb je het goed gelezen? De motor van de evolutietheorie is dat door mutaties nieuwe, nuttige informatie is toegevoegd aan planten en dieren. Maar in alle eeuwen van onderzoek in de natuur heeft geen enkele natuurkundige ooit zo’n soort mutatie waargenomen!

Zit je nog op je stoel?


Misschien moet jij is van je stoel af komen en is gaan onderzoeken hoe de evolutietheorie echt in elkaar zit.

De enige mutaties die bekend zijn, zijn mutaties die de informatie in de genen lichtjes wijzigen of mutaties die informatie laten verdwijnen. Maar dat zijn niet het soort mutaties die nodig zijn voor evolutie. De informatie moet niet verdwijnen of veranderen. Nee, er moet compleet nieuwe informatie komen. Dat soort mutaties heeft men nog nooit waargenomen.


Hou toch op! Er zijn al zoveel mutaties waargenomen in de natuur en in laboratoria.

Kun je dat geloven?


Nee.....

Mutaties die nieuwe informatie toevoegen, zijn de absolute basis, de motor, de kracht van evolutie. En juist dat soort mutaties is in werkelijkheid nog nooit waargenomen...

Het is bijna te bizar om te kunnen geloven. En toch is het de werkelijkheid. Geen enkele evolutionist, hoe vurig en zelfverzekerd ook, zal deze realiteit kunnen ontkennen. Het is een basisgegeven. En het is een feit dat de evolutietheorie volslagen verplettert. Wat voor indrukwekkende documentaires, tentoonstellingen en studiemateriaal er ook worden geproduceerd. Het blijkt fundamenteel een volslagen onmogelijkheid te zijn.

Als alle leven op aarde ontstaan is
door mutaties die informatie toevoegen,
dan zouden we dat soort mutaties
over heel de wereld in een
overdonderende hoeveelheid
moeten aantreffen.

Want dan is dat het meest werkzame fenomeen op aarde, dat al miljarden jaren massaal is voorgekomen, bij alle miljoenen soorten planten en dieren.

Het ijskoude feit dat nergens op heel onze planeet zo’n soort mutatie ooit werd waargenomen, moet toch bij elk gezond denkend mens een aantal belletjes laten rinkelen?

Hoe kan iemand die dat feit beseft,
nog geloven in de evolutietheorie?

Het verklaart waarom steeds minder wetenschappers evolutie willen verdedigen. Het verklaart ook waarom sommige deskundigen uitspraken doen als:

'Evolutie is een sprookje voor volwassenen'
Prof. Louis Bounoure (was president van de Vereniging voor Biologie te Straatsburg, directeur van het Straatsburg Zoölogisch Museum, en onderzoeksdirecteur aan het Franse Nationale Centrum.)

'In de toekomstige geschiedenisboeken
zal evolutie als de grootste dwaasheid
van de mensheid beschouwd worden'.
Malcolm Muggeridge (wereldberoemd journalist en filosoof).


Dit is echt zo makkelijk, je legt de evolutietheorie verkeerd uit, kraakt het daarna af en daarna hou je een trofee boven je hoofd en roep je jezelf uit tot winnaar.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 10 aug 2017 17:44

Cees02 schreef:Je denkt in hokjes, in werkelijkheid zit de natuur niet zo statisch in elkaar. Er zijn organisme gevonden die bijvoorbeeld tussen een vis en amfibie in zitten.


Sterker nog, er zijn hele conferenties gewijd aan de discussie of een of andere nieuwe soort nou moet worden omschreven als "reptielachtige vis" of "visachtig reptiel" :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Cees02
Verkenner
Verkenner
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2017 20:30

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Cees02 » 10 aug 2017 18:00

Mortlach schreef:Sterker nog, er zijn hele conferenties gewijd aan de discussie of een of andere nieuwe soort nou moet worden omschreven als "reptielachtige vis" of "visachtig reptiel" :-)


Ik kan me ook nog herinneren dat er discussie is over, zoogdier achtig reptiel of reptiel achtig zoogdier.

Cees02
Verkenner
Verkenner
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2017 20:30

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Cees02 » 10 aug 2017 18:03

@ Radical

Als de evolutietheorie niet klopt maar natuurlijke selectie wel en er komt geen nieuwe informatie bij (door middel van mutatie of aan of uitzetten van genen) of in informatie word afgebroken, waarom zijn alle organisme van dezelfde soort dan niet precies hetzelfde? Aangezien er altijd 1 variant het allerbeste is, zouden ze allemaal nagenoeg helemaal hetzelfde moeten zijn. Toch zien we dat in de natuur niet.

Cees02
Verkenner
Verkenner
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2017 20:30

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Cees02 » 10 aug 2017 18:10



Zo zit creationisme in elkaar......

https://www.youtube.com/watch?v=C96W4jX3iQ0

Eigenlijk best wel tragisch.... Dat betekend ook dat deze hele discussie compleet zinloos is..... Aangezien creationisten tegen rivieren van bewijs in blijven geloven....

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 11 aug 2017 13:09

Cees02 schreef:@ Radical

Als de evolutietheorie niet klopt maar natuurlijke selectie wel en er komt geen nieuwe informatie bij (door middel van mutatie of aan of uitzetten van genen) of in informatie word afgebroken, waarom zijn alle organisme van dezelfde soort dan niet precies hetzelfde? Aangezien er altijd 1 variant het allerbeste is, zouden ze allemaal nagenoeg helemaal hetzelfde moeten zijn. Toch zien we dat in de natuur niet.


Nou ja, behalve bij organismen die zich geslachtsloos voortplanten. Mieren, dat zijn geloof ik binnen een kolonie allemaal kloons van elkaar.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Cees02
Verkenner
Verkenner
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2017 20:30

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Cees02 » 11 aug 2017 15:36

Mortlach schreef:Nou ja, behalve bij organismen die zich geslachtsloos voortplanten. Mieren, dat zijn geloof ik binnen een kolonie allemaal kloons van elkaar.


Ook bij organisme die zich ongeslachtelijk voortplanten zijn er verschillen binnen de soort. Als je ze uitplaat op een petrischaal en je ent ze om de 48 uur over, zal je al genetische verschillen zien. Dat zie je als je je antibiotica kuur niet goed afmaakt. Welke komen dan terug als je dat niet goed doet? De gene die genetische variaties hebben om beter tegen dat antibiotica te zijn dat jij hebt gekregen.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten