Evolutietheorie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Cees02
Verkenner
Verkenner
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2017 20:30

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Cees02 » 01 aug 2017 00:15

sjaqi schreef:Jazeker vind ik dat als ik met de wetenschappelijke methodes hiernaar ga kijken problematisch. Maar de wetenschap rekent dan ook niet met het bovennatuurlijke. De natuurwetenschap gaat over het natuurlijke in de zin van het meetbare.
Maar houd God ons dan voor de gek zoals Cees02 vraagt? Ik denk het van niet. Ik denk wel dat de Goddelijke dimensie de natuurlijke/menselijke dimensie overstijgt. Dat maakt dat er van Gods kant dingen mogelijk zijn die voor ons als mensen onmogelijk lijken te zijn.
En houd God de mensen dan voor de gek? Nee, net zo goed probeert de wetenschap het geloof ook niet voor de gek te houden door met een evolutietheorie te komen die in strijd is met de Bijbel.


Als God de wetenschap/mens niet voor de gek houd, waarom word de evolutietheorie dat zoveel bevestigd?

Uiteindelijk draait het volgens mij om de perceptie van ons eigen zijn en de wereld om ons heen. Kiezen we er bij dit thema voor om alleen dat te geloven wat de wetenschap tot ons laat komen als wetenschappelijke theorie of feit? Of kiezen we er voor om God een plaats te geven in ons leven?


Komt bij mij over als zwart wit denken....

Mag de wetenschap dan (ver)oordelen over een gelovige omdat hij iets gelooft wat niet de toets van de wetenschappelijke kritiek kan doorstaan? Volgens mij gaat de wetenschapper dan over de schreef.


Natuurlijk mag dat, iedereen mag kritiek hebben op een andere, dat noemen we vrijheid van meningsuiting.

Vandaar dat ik ook zeg dat we er voor moeten op passen dat we niet de wetenschap tot een nieuwe religie moeten verheffen. En dan sluit ik mij aan bij Cees02 dat wetenschap altijd kritisch hoort te zijn. Waarheidsclaims en zeker over dit onderwerp zouden wetenschappelijk niet gepast zijn. Keiharde bewijzen ontbreken namelijk. Volgens mij is wetenschappelijke kennis niet meer waar dan Godskennis.


Wetenschap en religie werken op totaal andere manieren.

Het is bij de wetenschap even hard nodig om op de juistheid van de door collega's gedane waarnemingen/metingen te vertrouwen.


Bij wetenschap kunnen experimenten worden herhaald en observaties worden gedaan door andere collega's. We vertrouwen in de wetenschap elkaar niet op elkaars blauwe ogen. Helaas vind er namelijk ook wel is fraude plaats, soms zien mensen iets verkeerds of is er sprake van stom toeval.

Er zijn vele mensen die ervaren dat er een God is en zijn er ook vele mensen die geloven dat er een God is. Hebben al deze mensen nep ervaringen of een nep geloof omdat God niet binnen de wetenschappelijke kaders past?


Dat iedereen iets gelooft betekend nog niet dat het waar is. Wel interessant dat je begint over dat ervaringen nep zijn. Er zijn binnen de wetenschap wel aanwijzingen dat gods ervaringen kunnen worden opgewerkt, bijvoorbeeld bij mensen die temporaalkwab epilepsie hebben. Maar goed, daar gaat dit topic niet over.

antoon

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor antoon » 01 aug 2017 06:19

Als God de wetenschap/mens niet voor de gek houd, waarom word de evolutietheorie dat zoveel bevestigd?


Integendeel de evolutie heeft geen been om op te staan, hoe toepasselijk
de Bijbelse waarheid wordt steeds bevestigd, ook door verschillende wetenschappen

Cees02
Verkenner
Verkenner
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2017 20:30

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Cees02 » 01 aug 2017 06:40

antoon schreef:Integendeel de evolutie heeft geen been om op te staan, hoe toepasselijk
de Bijbelse waarheid wordt steeds bevestigd, ook door verschillende wetenschappen


Waarom hoor ik daar dan niks van?

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Pcrtje » 01 aug 2017 07:56

Cees02 schreef:Waarom hoor ik daar dan niks van?
Omdat je Antoon nog niet eerder gesproken hebt. ;)
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Radical » 01 aug 2017 09:34

[quote][Wetenschap en religie werken op totaal andere manieren./quote]
Zoals Albert Einstein zei:

‘Wetenschap zonder religie is lam. Religie zonder wetenschap is blind.’

Kan de wetenschappelijke methode God bewijzen?
Is het mogelijk om op louter wetenschappelijke wijze aan te tonen dat God bestaat? Wetenschappelijke bewijzen worden verkregen door de zogenaamde ‘wetenschappelijke methode’ te hanteren. Volgens de Oxford English Dictionary bestaat de wetenschappelijke methode: ‘…uit systematische waarneming, meting en experiment, en het formuleren, toetsen, en aanpassen van hypothesen.’ De wetenschappelijke methode zet dus de volgende stappen:

1) WAARNEMING

2) METING

3) EXPERIMENT

4) FORMULERING

5) TOETSEN

6) AANPASSING

Kan deze wetenschappelijke methode ook toegepast worden om na te gaan of God bestaat of niet?
De logica vertelt ons dat, indien God bestaat, Hij de krachtigste realiteit moet zijn die er is. God is dan immers degene die het hele universum geschapen heeft. Het spreekt voor zich dat het niet moeilijk zou moeten zijn om bewijzen te vinden voor de krachtigste realiteit die er is.

Complexe systemen vereisen externe intelligentie
Het hoofdkenmerk van God is dat hij de schepper is van het universum en van alle levende organismen. Wat we moeten begrijpen, is dat elk levend organisme bestaat uit vele COMPLEXE, FUNCTIONERENDE SYSTEMEN. Bijvoorbeeld onze ogen, ons brein, verteringssysteem, zenuwstelsel, bloedsomloop, huid, longen, nieren, enzovoort. Het menselijk lichaam bestaat uit duizenden complexe systemen die perfect functioneren. En niet alleen werken ze individueel, ze vormen tevens een verbijsterend complexe en volmaakte samenhang met elkaar.

wetenschappelijk bewijs God natuur systemen

Om te weten of er wel of niet een schepper bestaat, moeten we wetenschappelijk antwoord krijgen op deze vraag: kunnen complexe, functionerende systemen ontstaan ZONDER de invloed van externe intelligentie? Of bewijst de wetenschap dat een complex functionerend systeem altijd een externe intelligentie VEREIST? Om hierop antwoord te krijgen, zullen we de wetenschappelijke methode toepassen.

WAARNEMING toont ons dat een complex functionerend systeem nooit ontstaat zonder de hulp van externe intelligentie. Bij elk nieuw systeem dat de mens wil ontwikkelen, is er een grote dosis intelligentie nodig om dat systeem te ontwikkelen. Nooit zal een perfect werkend, complex systeem door toevallige factoren tot stand komen. Duizenden jaren van waarneming door het menselijk ras, bevestigen deze onweerlegbare realiteit.

METING brengt aan het licht dat deze externe intelligentie vereist is bij elke fase van het bouwproces van een complex functionerend systeem. Zonder de voortdurende sturing van de externe intelligentie wordt de opbouw van een functionerend systeem onderbroken en teniet gedaan.

EXPERIMENTEN hebben alle hetzelfde resultaat: geen enkel complex functionerend systeem komt ooit tot stand zonder de voortdurende sturing van externe intelligentie.

We FORMULEREN daarom de hypothese dat geen enkel complex functionerend systeem ooit tot stand komt zonder de ononderbroken sturing, van begin to einde, van externe intelligentie. De externe intelligentie moet zich het systeem inbeelden, de verschillende elementen verzamelen om het systeem op te bouwen; deze elementen moeten precies de juiste afmetingen en het juiste gewicht hebben en van het juiste materiaal zijn, en dan moeten ze in elkaar worden gepast om het systeem te doen functioneren.

We kunnen onze experimenten zo vaak AANPASSEN als we willen om te zien of het resultaat anders is. Maar duizenden jaren ervaring tonen ons dat voor het creëren van complex functionerende systemen er steeds een externe intelligentie vereist is. Nooit heeft een experiment, hoe het ook werd aangepast, aangetoond dat complexe en goed functionerende systemen door toeval en zonder intelligentie tot stand kunnen komen.

We nemen ook waar dat, hoe complexer een systeem is, des te meer externe intelligentie er vereist is om het tot stand te brengen.
wetenschappelijk bewijs God bestaat intelligentie

Een klein kind heeft voldoende intelligentie om een speelgoedwagen te bouwen dat voorwaarts beweegt wanneer hij het duwt. Maar het kan geen echte wagen bouwen met een motor en elektronische circuits. Daarvoor is er meer intelligentie nodig. Dus waarneming, meting, experiment en testen tonen aan dat een hoger niveau van complexiteit in een functionerend systeem meer intelligentie vereist om het te bouwen.

Mensen hebben voldoende intelligentie om levenloze machines te maken, zoals horloges, computers, auto’s enzovoort. Deze machines voeren verschillende taken uit. Maar ze zijn beperkt. Ze kunnen zichzelf bijvoorbeeld niet reproduceren, ze kunnen niet groeien, zichzelf niet herstellen, enzovoort. Zulke functies hebben systemen nodig met een complexiteit die een intelligentie vereist die de menselijke capaciteit overstijgt. De natuur bestaat uit miljoenen complex functionerende systemen die niet alleen kunnen zien, horen, communiceren, rennen, vliegen of zwemmen – ze kunnen zich ook herstellen in geval van beschadiging, ze kunnen groeien, zich vermenigvuldigen, enzovoort. Wederom: deze functies vereisen meer intelligentie dan de menselijke geest bezit.

Het toepassen van de wetenschappelijke methode om het bestaan van God te bewijzen, levert twee onmiskenbare feiten op:
– Omdat we waarnemen dat geen complex functionerend systeem ooit tot stand komt zonder de voortdurende sturing van externe intelligentie, moet er een externe intelligentie zijn die de schepping heeft veroorzaakt van de ontelbare complexe functionerende systemen in de natuur.
– Omdat het niveau van complexiteit van de functionerende systemen in de natuur de vermogens van de mens om ze te creëren overstijgt, is de vereiste externe intelligentie voor de schepping van de natuur van een veel hogere orde.
Deze twee conclusies zijn het rechtstreekse gevolg van het toepassen van de wetenschappelijke methode om de vraag te beantwoorden of er wel of niet een God bestaat die alle gemaakt heeft.

op www.ontdekgod.nl/wetenschap-bewijst-god/ is nog veel meer te vinden :D
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Pcrtje » 01 aug 2017 09:42

Hahaha, haal je nou dhr. Sörensen aan als autoriteit op dit gebied? :P
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Radical » 01 aug 2017 09:49

Pcrtje schreef:Hahaha, haal je nou dhr. Sörensen aan als autoriteit op dit gebied? :P


Ik begrijp niet precies wat je bedoeld te zeggen, ik vond in dit stukje tekst een duidelijke uiteenzetting over de evolutie theorie en derg,

Ik begrijp uit jou reactie Hahaha het hier niet over eens bent, zou je dit kunnen verduidelijken..
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Pcrtje » 01 aug 2017 10:24

Radical schreef:Ik begrijp niet precies wat je bedoeld te zeggen, ik vond in dit stukje tekst een duidelijke uiteenzetting over de evolutie theorie en derg,

Ik begrijp uit jou reactie Hahaha het hier niet over eens bent, zou je dit kunnen verduidelijken..
Toegegeven, Sörensen schrijft helder en duidelijk. Helaas zit zijn stuk bomvol met de traditionele, christelijke misvattingen over evolutietheorie en wetenschap. Ik heb niet de tijd om alles in detail te behandelen. (Mortlach, jij wel? :P ) Ik zal er een paar zinsneden uit pakken en kort van commentaar voorzien. Misschien heb ik vanavond nog wat meer tijd. (En in de tussentijd kun je ook even terugbladeren in dit topic, dan kun je zien dat ik hier al vaker dingen over geplaatst heb. ;) )

  • Ik struikelde eigenlijk al over de eerste zin. "De seculiere media en het onderwijs zetten alle zeilen bij om de massa te laten geloven dat er geen bewijs is voor het bestaan van God." Wat een complottheorie. Hij geeft geen bronnen voor deze uitspraak. (Hij geeft sowieso geen bronnen, zie ik.) Denk jij werkelijk dat Sörensen hierin gelijk heeft? Denk jij dat atheïsten geniepige manipulatoren zijn die de arme, zielige massa willen indoctrineren met hun seculiere agenda - zoals hij zelf aan het einde van zijn artikel stelt?
  • Sörensen schrijft: "De logica vertelt ons dat, indien God bestaat, Hij de krachtigste [sic] realiteit moet zijn die er is." Ik hoor het hem zó zeggen, haha. :) Helaas geeft hij niet aan welke logica hij gebruikt en werkt hij niet uit hoe hij met logica tot deze conclusie komt. Zonder onderbouwing is het een loze uitspraak.
  • Sörensen weidt uit over mutaties en soortvorming. Zoals ik al eerder zei: hij geeft geen onderbouwing voor zijn uitspraken en negeert de wetenschappelijke inzichten die niet in lijn zijn met zijn standpunt. Hij concludeert halverwege het artikel: "Honderden jaren van wetenschappelijk onderzoek hebben nooit één enkele mutatie getoond die nieuwe, bruikbare genetische informatie toevoegt." Even een willekeurig voorbeeld dat zijn ongelijk laat zien: blijkbaar heeft hij nog nooit gehoord van de nylon-etende bacterie (zie hier).

Concluderend, ik vind het een slecht artikel met loze uitspraken, ononderbouwde stellingen en complotdenken. Als je het leuk vindt om je echt te verdiepen in de evolutietheorie en het spanningsveld tussen wetenschap en geloof, dan kun je mijns inziens beter andere dingen lezen. Je zou een cursus evolutiebiologie aan een universiteit kunnen overwegen en bijvoorbeeld het recent verschenen boek van prof. Van den Brink kunnen lezen.

Mijn persoonlijke mening is deze: ik geloof in God en ik denk dat de evolutietheorie en God elkaar helemaal niet uitsluiten. Wat mij betreft zijn de oerknaltheorie en de evolutietheorie op dit moment de beste verklaringsmodellen voor het ontstaan des universums en de ontwikkeling des levens (=een wetenschappelijk standpunt) en geloof ik dat God het universum en het leven door middel van oerknal en evolutie heeft geschapen (=een theologisch standpunt).
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Radical » 01 aug 2017 11:44

Pcrtje schreef:Toegegeven, Sörensen schrijft helder en duidelijk. Helaas zit zijn stuk bomvol met de traditionele, christelijke misvattingen over evolutietheorie en wetenschap. Ik heb niet de tijd om alles in detail te behandelen. (Mortlach, jij wel? :P ) Ik zal er een paar zinsneden uit pakken en kort van commentaar voorzien. Misschien heb ik vanavond nog wat meer tijd. (En in de tussentijd kun je ook even terugbladeren in dit topic, dan kun je zien dat ik hier al vaker dingen over geplaatst heb. ;) )

  • Ik struikelde eigenlijk al over de eerste zin. "De seculiere media en het onderwijs zetten alle zeilen bij om de massa te laten geloven dat er geen bewijs is voor het bestaan van God." Wat een complottheorie. Hij geeft geen bronnen voor deze uitspraak. (Hij geeft sowieso geen bronnen, zie ik.) Denk jij werkelijk dat Sörensen hierin gelijk heeft? Denk jij dat atheïsten geniepige manipulatoren zijn die de arme, zielige massa willen indoctrineren met hun seculiere agenda - zoals hij zelf aan het einde van zijn artikel stelt?
  • Sörensen schrijft: "De logica vertelt ons dat, indien God bestaat, Hij de krachtigste [sic] realiteit moet zijn die er is." Ik hoor het hem zó zeggen, haha. :) Helaas geeft hij niet aan welke logica hij gebruikt en werkt hij niet uit hoe hij met logica tot deze conclusie komt. Zonder onderbouwing is het een loze uitspraak.
  • Sörensen weidt uit over mutaties en soortvorming. Zoals ik al eerder zei: hij geeft geen onderbouwing voor zijn uitspraken en negeert de wetenschappelijke inzichten die niet in lijn zijn met zijn standpunt. Hij concludeert halverwege het artikel: "Honderden jaren van wetenschappelijk onderzoek hebben nooit één enkele mutatie getoond die nieuwe, bruikbare genetische informatie toevoegt." Even een willekeurig voorbeeld dat zijn ongelijk laat zien: blijkbaar heeft hij nog nooit gehoord van de nylon-etende bacterie (zie hier).

Concluderend, ik vind het een slecht artikel met loze uitspraken, ononderbouwde stellingen en complotdenken. Als je het leuk vindt om je echt te verdiepen in de evolutietheorie en het spanningsveld tussen wetenschap en geloof, dan kun je mijns inziens beter andere dingen lezen. Je zou een cursus evolutiebiologie aan een universiteit kunnen overwegen en bijvoorbeeld het recent verschenen boek van prof. Van den Brink kunnen lezen.

Mijn persoonlijke mening is deze: ik geloof in God en ik denk dat de evolutietheorie en God elkaar helemaal niet uitsluiten. Wat mij betreft zijn de oerknaltheorie en de evolutietheorie op dit moment de beste verklaringsmodellen voor het ontstaan des universums en de ontwikkeling des levens (=een wetenschappelijk standpunt) en geloof ik dat God het universum en het leven door middel van oerknal en evolutie heeft geschapen (=een theologisch standpunt).


Hier zijn we het dan over eens dat we het oneens zijn Ha ha ( al geloof ik wel in micro evolutie ) kom ik zo op terug.

"De seculiere media en het onderwijs zetten alle zeilen bij om de massa te laten geloven dat er geen bewijs is voor het bestaan van God."

Ik weet niet hoe vaak jij gesprekken hebt met atheïsten en ant-theïsten, ik heb dit bijna (nu ff vakantie) elke dag, steeds verbaas ik me weer over de felheid waarmee ze reageren om te bewijzen dat er geen creator zou bestaan en het creationisme als iets belachelijks en doms weg te zetten, en
deze propaganda overal verspreidden waar zij maar enig invloed uit oefenen, politiek, onderwijs, media, enz enz..
wat denk je wat hieraan ten grondslag ligt ??

" als dit jou tegenargument is " Even een willekeurig voorbeeld dat zijn ongelijk laat zien: blijkbaar heeft hij nog nooit gehoord van de nylon-etende bacterie"

ik zal de nylon-etende bacterie eens onder de loep leggen..

Mutaties leveren geen informatie

Het was heel makkelijk voor Darwin en consorten om in hun tijd te verkondigen dat de ene soort uit de andere ontstaan was. Zij konden ongestoord van de daken roepen dat reptielen in vogels veranderd waren. Ze hadden er geen moeite mee om anderen te vertellen dat heel de mensheid is voortgekomen uit een aapachtig wezen. Waarom was dat voor hen geen probleem?

Omdat ze geen flauw benul hadden
van het bestaan van genen!

Wat zijn genen? Het zijn onzichtbaar kleine databanken, die zich bevinden in onze cellen. Ze bevatten alle informatie die bepalend is voor een organisme.

Elk levend wezen bevat genen. Genen bepalen wat de 'inhoud' van een levend organisme is, net zoals de woorden van een boek bepalen of het boek een liefdesroman, een thriller of een technisch handboek is.

Genen bepalen hoe jij eruit zien, wat je gaven zijn en wat je zwaktes zijn. De kleur van je ogen en het type van je huid, wordt bepaald door je genen.

Elk levend organisme bevat
een hoeveelheid genetische informatie.

Een vis heeft totaal andere genen dan een reptiel, vogel of mens. De genetische verschillen tussen verschillende soorten zijn onoverbrugbaar. Je kunt de genetische informatie van de ene soort niet combineren met deze van een andere soort.

Men heeft ook ontdekt dat deze informatie oneindig veel complexer en volmaakter is, dan alle computers op aarde samen ooit kunnen verwerken. De hoeveelheid informatie die onze genen bevatten, is duizelingwekkend. Alle harde schijven ter wereld zijn te klein om deze data te bevatten.

Een enkele levende cel bevat al
zoveel informatie als duizend boeken
van elk vijfhonderd pagina's.

Bedenk even dat het menselijk lichaam
alleen al zo'n zestig biljoen cellen bevat!

Het is pas sinds enkele jaren dat men inzicht is beginnen krijgen in genen. Darwin en zijn tijdgenoten hadden daar geen kaas van gegeten. Zij hadden geen besef van erfelijke informatie, die in de celkern van planten en dieren besloten ligt, en die bepaalt hoe het nageslacht eruit zal zien.

Naast de ontdekking van de genen is er een tweede belangrijke ontdekking die men heeft gedaan. Het is eigenlijk iets wat voor de hand ligt. Het is deze regel:

Informatie ontstaat nooit uit het niets.
Elke vorm van informatie komt altijd
ergens vandaan.

Deze wet is van groot belang voor evolutie. Als een vis verandert in een amfibie, dan moet letterlijk alle genetische informatie van de vis verwijderd worden en moet er een gigantische dosis nieuwe genetische informatie toegevoegd worden, zodat het eindproduct niet langer een vis, maar een amfibie is.

Het zenuwstelsel, de spijsvertering, de hersenen, de ogen, de longen, de huid, het geraamte, de bloedbanen, en nog veel meer, moeten honderd procent veranderen. Daar is een duizelingwekkende hoeveelheid informatie voor nodig! Bovendien moet het doelgerichte informatie zijn, die geordend is, zodat ze zeer complexe systemen, zoals het zenuwstelsel of de zintuigen kan aansturen.

De wetenschap heeft zelf ontdekt
dat informatie nooit zomaar
ergens vandaan komt.

Een boek zal nooit vanzelf ontstaan, net zo min als de genetische informatie die ervoor zorgt dat een kangoeroe goed kan springen. Data in een computer komt van de programmeur. Waar komt de data vandaan in de 'computers' van elk levend wezen, de genen? Waar komt die onvoorstelbare hoeveelheid informatie vandaan?

Weet je wat de absolute kern, de enige echte motor van de hele evolutietheorie is? Dat heb je waarschijnlijk nooit echt beseft. Maar het is van wezenlijk belang dat je het weet.

Het is dit: deze onvoorstelbaar grote hoeveelheid nieuwe informatie die van een vis een amfibie of van een reptiel een vogel maakt, komt volgens de evolutietheorie uit het niets. Ze ontstaat door toevallige veranderingen in de genen, mutaties genaamd.

Mutaties zijn foutjes die optreden
bij het dupliceren van de genen
tijdens de voortplanting.

Je zou kunnen zeggen dat je op je computer een programma hebt om tekst te verwerken. Dat programma wordt gekopieerd naar een andere
harde schijf (voortplanting is letterlijk kopieren van de genetische informatie van de ouders naar het nageslacht). Tijdens het kopieren is er ineens een stroomstoring, waardoor er een kleine wijziging optreedt in de informatie van het programma. Het gevolg is dat je ineens geen hoofdletters meer kunt typen in je programma. Dat illustreert een beetje wat een mutatie is.

Tijdens het dupliceren van de genen gebeurt er een foutje, waardoor de informatie van het nageslacht ietsjes anders is dan bij de ouders.

Precies op die manier werkt evolutie, zeggen evolutionisten. Onzichtbaar kleine, eencellige wezentjes hebben, door miljarden jaren heen, tijdens de voortplanting zodanig veel kopieerfoutjes ondergaan, dat ze volledig veranderd zijn tot zeer complexe meercellige wezens.

Door ontelbare mutaties werden er
duizelingwekkende hoeveelheden
nieuwe informatie toegevoegd.

Blinde, doofstomme, eencellige organismen werden per ongeluk, door mutaties, intelligente mensen, die kunnen praten, schrijven, zingen, dansen, vrijen, lachen en ontzettend veel meer.

Dat is de essentie van de evolutietheorie.

Op die manier zijn uit de meest basale eencelligen de uiterst complexe organismen voortgekomen, zoals de dolfijn, leeuw, buffel, giraf, pauw, arend, rozen, fruitbomen, alle soorten groente, enz.

Natuurlijke selectie zorgde ervoor dat enkel de mutaties bewaard bleven die zinvol bleken te zijn. Nutteloze of schadelijke mutaties werden zogezegd weggefilterd, door overleving van de sterkste.

Dat is werkelijk de kern van evolutie.

Weet je wat pas bizar is?
Nu moet je je even schrap zetten, want wat je hieronder gaat lezen, kan als een hevige schok overkomen...

Al eeuwen lang is de mensheid intensief bezig met onderzoek van de natuur. Er zijn intussen zeer uitgebreide labo's, met alle mogelijke technische middelen. Er worden miljoenen euro's gepompt in wetenschappelijk onderzoek en honderden universiteiten wereldwijd zijn zeer actief.

Maar ondanks al het uitgebreide onderzoek, tientallen jaren lang, door duizenden geleerden, heeft men in werkelijkheid (let op!) nog nooit een mutatie ontdekt die inderdaad doet wat evolutie beweert: nieuwe, zinvolle informatie aan een organisme toevoegen.

Heb je het goed gelezen? De motor van de evolutietheorie is dat door mutaties nieuwe, nuttige informatie is toegevoegd aan planten en dieren. Maar in alle eeuwen van onderzoek in de natuur heeft geen enkele natuurkundige ooit zo’n soort mutatie waargenomen!

Zit je nog op je stoel?

De enige mutaties die bekend zijn, zijn mutaties die de informatie in de genen lichtjes wijzigen of mutaties die informatie laten verdwijnen. Maar dat zijn niet het soort mutaties die nodig zijn voor evolutie. De informatie moet niet verdwijnen of veranderen. Nee, er moet compleet nieuwe informatie komen. Dat soort mutaties heeft men nog nooit waargenomen.

Kun je dat geloven?

Mutaties die nieuwe informatie toevoegen, zijn de absolute basis, de motor, de kracht van evolutie. En juist dat soort mutaties is in werkelijkheid nog nooit waargenomen...

Het is bijna te bizar om te kunnen geloven. En toch is het de werkelijkheid. Geen enkele evolutionist, hoe vurig en zelfverzekerd ook, zal deze realiteit kunnen ontkennen. Het is een basisgegeven. En het is een feit dat de evolutietheorie volslagen verplettert. Wat voor indrukwekkende documentaires, tentoonstellingen en studiemateriaal er ook worden geproduceerd. Het blijkt fundamenteel een volslagen onmogelijkheid te zijn.

Als alle leven op aarde ontstaan is
door mutaties die informatie toevoegen,
dan zouden we dat soort mutaties
over heel de wereld in een
overdonderende hoeveelheid
moeten aantreffen.

Want dan is dat het meest werkzame fenomeen op aarde, dat al miljarden jaren massaal is voorgekomen, bij alle miljoenen soorten planten en dieren.

Het ijskoude feit dat nergens op heel onze planeet zo’n soort mutatie ooit werd waargenomen, moet toch bij elk gezond denkend mens een aantal belletjes laten rinkelen?

Hoe kan iemand die dat feit beseft,
nog geloven in de evolutietheorie?

Het verklaart waarom steeds minder wetenschappers evolutie willen verdedigen. Het verklaart ook waarom sommige deskundigen uitspraken doen als:

'Evolutie is een sprookje voor volwassenen'
Prof. Louis Bounoure (was president van de Vereniging voor Biologie te Straatsburg, directeur van het Straatsburg Zoölogisch Museum, en onderzoeksdirecteur aan het Franse Nationale Centrum.)

'In de toekomstige geschiedenisboeken
zal evolutie als de grootste dwaasheid
van de mensheid beschouwd worden'.
Malcolm Muggeridge (wereldberoemd journalist en filosoof).
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 01 aug 2017 11:59

Radical schreef:Zoals Albert Einstein zei:

‘Wetenschap zonder religie is lam. Religie zonder wetenschap is blind.’


Ik zou Einstein toch niet zo gauw voor je christelijke karretje proberen te spannen hoor.

Kan de wetenschappelijke methode God bewijzen?


Nee.

De logica vertelt ons dat, indien God bestaat, Hij de krachtigste realiteit moet zijn die er is. God is dan immers degene die het hele universum geschapen heeft. Het spreekt voor zich dat het niet moeilijk zou moeten zijn om bewijzen te vinden voor de krachtigste realiteit die er is.


Je houdt hier je definitie van "God" fraai verborgen, maar ik vermoed dat het neerkomt op een A = A definitie.

Complexe systemen vereisen externe intelligentie


Nee.

Het hoofdkenmerk van God is dat hij de schepper is van het universum en van alle levende organismen. Wat we moeten begrijpen, is dat elk levend organisme bestaat uit vele COMPLEXE, FUNCTIONERENDE SYSTEMEN. Bijvoorbeeld onze ogen, ons brein, verteringssysteem, zenuwstelsel, bloedsomloop, huid, longen, nieren, enzovoort. Het menselijk lichaam bestaat uit duizenden complexe systemen die perfect functioneren. En niet alleen werken ze individueel, ze vormen tevens een verbijsterend complexe en volmaakte samenhang met elkaar.


Het hoofdkenmerk nog wel...

Om te weten of er wel of niet een schepper bestaat, moeten we wetenschappelijk antwoord krijgen op deze vraag: kunnen complexe, functionerende systemen ontstaan ZONDER de invloed van externe intelligentie? Of bewijst de wetenschap dat een complex functionerend systeem altijd een externe intelligentie VEREIST? Om hierop antwoord te krijgen, zullen we de wetenschappelijke methode toepassen.

WAARNEMING toont ons dat een complex functionerend systeem nooit ontstaat zonder de hulp van externe intelligentie. Bij elk nieuw systeem dat de mens wil ontwikkelen, is er een grote dosis intelligentie nodig om dat systeem te ontwikkelen. Nooit zal een perfect werkend, complex systeem door toevallige factoren tot stand komen. Duizenden jaren van waarneming door het menselijk ras, bevestigen deze onweerlegbare realiteit.


Duizenden jaren? Poepoe, nounou, dat is me nog al wat. Weet je, duizenden jaren is op de geologische tijdschaal waar evolutie zich in voltrekt nauwelijks te onderscheiden. Tussen het eerste ontstaan van leven en het ontstaan van meercelligheid zat 1,5 miljard jaar. Als je een keer met je ogen knippert is er op geologische schaal alweer 100.000 jaar verstreken.

Aangezien je conclusie uit je waarneming al niet klopt, heeft het weinig zin om de rest van de stappen te weerleggen, want alles volgt uit je openingsfout.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Pcrtje » 01 aug 2017 12:16

Radical schreef:Ik weet niet hoe vaak jij gesprekken hebt met atheïsten en ant-theïsten, ik heb dit bijna (nu ff vakantie) elke dag, steeds verbaas ik me weer over de felheid waarmee ze reageren om te bewijzen dat er geen creator zou bestaan en het creationisme als iets belachelijks en doms weg te zetten, en deze propaganda overal verspreidden waar zij maar enig invloed uit oefenen, politiek, onderwijs, media, enz enz..
wat denk je wat hieraan ten grondslag ligt ??
Och, er zijn felle atheïsten en er zijn felle christenen, maar er zijn ook gematigde atheïsten en gematigde christenen. Toevallig spreek jij een aantal felle atheïsten; ik ken gelukkig veel mensen die gematigder zijn in hun gespreksvaardigheden en overtuigingen.

Radical schreef:ik zal de nylon-etende bacterie eens onder de loep leggen..
Okee, doe dat eens. Je gaat er niet op in in je lange schrijfsel.

Overigens ben ik als arts en wetenschapper in opleiding bekend met moderne genetica. Dat hoef je me niet uit te leggen. ;) Wat is trouwens je bron? Het ziet er niet uit alsof je dit zelf geschreven hebt.

Je lange citaat bevat in ieder geval een aantal drogredeneringen, waarvan de belangrijkste een stropopredenering is. Met andere woorden, de schrijver heeft het standpunt van de tegenstander niet correct verwoord en probeert dus alleen maar op zijn eigen, zelfgemaakte versie van dat standpunt te weerleggen. In werkelijkheid heeft de schrijver niets van de evolutietheorie begrepen...

Radical schreef:'Evolutie is een sprookje voor volwassenen'
Prof. Louis Bounoure (was president van de Vereniging voor Biologie te Straatsburg, directeur van het Straatsburg Zoölogisch Museum, en onderzoeksdirecteur aan het Franse Nationale Centrum.)

'In de toekomstige geschiedenisboeken
zal evolutie als de grootste dwaasheid
van de mensheid beschouwd worden'.
Malcolm Muggeridge (wereldberoemd journalist en filosoof).
Dit zijn misleidende citaten. Prof. Bounoure heeft dit in werkelijkheid niet gezegd en wanneer je het citaat in z'n context bekijkt kun je zien dat hij juist iets heel anders probeert te zeggen. (Zie hier voor meer informatie.) Wat betreft de uitspraak van Muggeridge, ik zou niet weten waarom ik af zou moeten gaan op de uitspraken van een - weliswaar beroemde - christenjournalist wanneer er ook experts op het gebied van evolutiebiologie en genetica zijn.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 01 aug 2017 12:32

Radical schreef:Ik weet niet hoe vaak jij gesprekken hebt met atheïsten en ant-theïsten, ik heb dit bijna (nu ff vakantie) elke dag, steeds verbaas ik me weer over de felheid waarmee ze reageren om te bewijzen dat er geen creator zou bestaan en het creationisme als iets belachelijks en doms weg te zetten, en
deze propaganda overal verspreidden waar zij maar enig invloed uit oefenen, politiek, onderwijs, media, enz enz..
wat denk je wat hieraan ten grondslag ligt ??


De grondslag? De onaflatende pogingen van bepaalde creationisten om hun god via slinkse wijze mijn leven en dat van mijn kinderen in te forceren. Stel je eens voor dat de Hindoes in Nederland significant genoeg waren om hun geloof via de politiek en het recht in jouw leven te injecteren. Hoe zou jij dan reageren?

Ik zal de nylon-etende bacterie eens onder de loep leggen..


Moet je doen. Dat is me een partij leerzaam!

Mutaties leveren geen informatie


Je gaat voor de rest van je stuk de fout in door informatie gelijk te stellen aan betekenis.

Als ik de informatiereeks AAAA heb, en dat muteert naar AAAA-A, dan is daar dus nieuwe informatie ontstaan.

Het was heel makkelijk voor Darwin en consorten om in hun tijd te verkondigen dat de ene soort uit de andere ontstaan was. Zij konden ongestoord van de daken roepen dat reptielen in vogels veranderd waren. Ze hadden er geen moeite mee om anderen te vertellen dat heel de mensheid is voortgekomen uit een aapachtig wezen. Waarom was dat voor hen geen probleem?

Omdat ze geen flauw benul hadden
van het bestaan van genen!


Gregor Mendel was anders toch echt een tijdgenoot van Darwin.

Een vis heeft totaal andere genen dan een reptiel, vogel of mens.


Het leuke is dus dat dat dus best meevalt. Natuurlijk zijn er verschillen, maar er zijn ook genoeg overeenkomsten, en als je de mate van verschillen uitzet in een diagram, krijg je een vrij bekende boomstructuur van verwantschap

De genetische verschillen tussen verschillende soorten zijn onoverbrugbaar. Je kunt de genetische informatie van de ene soort niet combineren met deze van een andere soort.


Okee, moet je je eens verdiepen in ringsoorten. Er zijn diersoorten die geografisch in een kring verspreidt liggen. Een Hagedissensoort in Californië en zeemeeuwen rond de atlantische oceaan schieten met als eerste te binnen.

Dieren op locatie A kunnen paren met die op locatie B en zijn dus dezelfde soort, die op B met C (dezelfde soort), C met D, (dezelfde soort), D met E (dezelfde soort), maar dan is de kring rond en E kan niet paren met A en zijn dus niet dezelfde soort. Rara hoe kan dat?

Men heeft ook ontdekt dat deze informatie oneindig veel complexer en volmaakter is, dan alle computers op aarde samen ooit kunnen verwerken. De hoeveelheid informatie die onze genen bevatten, is duizelingwekkend. Alle harde schijven ter wereld zijn te klein om deze data te bevatten.


Volmaakter nog wel...

Een enkele levende cel bevat al
zoveel informatie als duizend boeken
van elk vijfhonderd pagina's.

Bedenk even dat het menselijk lichaam
alleen al zo'n zestig biljoen cellen bevat!


60 biljoen keer hetzelfde boek dus?

Het is pas sinds enkele jaren dat men inzicht is beginnen krijgen in genen. Darwin en zijn tijdgenoten hadden daar geen kaas van gegeten. Zij hadden geen besef van erfelijke informatie, die in de celkern van planten en dieren besloten ligt, en die bepaalt hoe het nageslacht eruit zal zien.


Nogmaals, zie Gregor Mendel.

Informatie ontstaat nooit uit het niets.
Elke vorm van informatie komt altijd
ergens vandaan.


Dit is wel dermate vaag dat je het altijd wel naar je hand kunt zetten. Definieer eerst eens even precies wat je met 'informatie' bedoelt, anders praten we volledig langs elkaar heen.

Deze wet is van groot belang voor evolutie. Als een vis verandert in een amfibie, dan moet letterlijk alle genetische informatie van de vis verwijderd worden en moet er een gigantische dosis nieuwe genetische informatie toegevoegd worden, zodat het eindproduct niet langer een vis, maar een amfibie is.


Wat?

Het zenuwstelsel, de spijsvertering, de hersenen, de ogen, de longen, de huid, het geraamte, de bloedbanen, en nog veel meer, moeten honderd procent veranderen. Daar is een duizelingwekkende hoeveelheid informatie voor nodig! Bovendien moet het doelgerichte informatie zijn, die geordend is, zodat ze zeer complexe systemen, zoals het zenuwstelsel of de zintuigen kan aansturen.


Daar zorgt natuurlijke selectie voor. Alle 'informatie' die minder efficient is, wordt vanzelf verwijderd.

De wetenschap heeft zelf ontdekt
dat informatie nooit zomaar
ergens vandaan komt.


Wat een leuke soundbite. Moet je voor de grap eens gaan zoeken naar virtuele kwantumdeeltjes. Er ontstaat continu vanalles uit niks.

Een boek zal nooit vanzelf ontstaan, net zo min als de genetische informatie die ervoor zorgt dat een kangoeroe goed kan springen. Data in een computer komt van de programmeur. Waar komt de data vandaan in de 'computers' van elk levend wezen, de genen? Waar komt die onvoorstelbare hoeveelheid informatie vandaan?


4 miljard jaar opbouw....

Stel je hebt die kangoeroe. Versimpel het even naar een situatie waar 1 gen de efficientie van het springen bepaalt. Genen vertonen variabiliteit. Stel dat het bereik van -1% tot +1 % efficiëntie rond het gemiddelde gaat. De kangoeroes met genen die hen -1% efficiency geven, kunnen die procent energie niet besteden aan voortplanting, dus natuurlijke selectie zorgt er dan voor dat die genvariant minder talrijk wordt. Let op! dit betekent dus dat de gemiddelde springefficiency toeneemt. Een tijd later is er nog steeds dezelfde variabiliteit, -1% tot +1 procent rond het nu dus hogere gemiddelde. Herhaal dit proces tot je beesten hebt die verdraaid goed zijn in springen.


Het is dit: deze onvoorstelbaar grote hoeveelheid nieuwe informatie die van een vis een amfibie of van een reptiel een vogel maakt, komt volgens de evolutietheorie uit het niets. Ze ontstaat door toevallige veranderingen in de genen, mutaties genaamd.


En dat is dus niet niets.

Mutaties zijn foutjes die optreden
bij het dupliceren van de genen
tijdens de voortplanting.

Je zou kunnen zeggen dat je op je computer een programma hebt om tekst te verwerken. Dat programma wordt gekopieerd naar een andere
harde schijf (voortplanting is letterlijk kopieren van de genetische informatie van de ouders naar het nageslacht). Tijdens het kopieren is er ineens een stroomstoring, waardoor er een kleine wijziging optreedt in de informatie van het programma. Het gevolg is dat je ineens geen hoofdletters meer kunt typen in je programma. Dat illustreert een beetje wat een mutatie is.


Je kiest nu wel een analoog voorbeeld dat de meeste mensen als negatief zullen zien.

Stel, Ik heb een bestandje met de letter A.
kopieer en muteer naar AA (een rivier)
Kopieer en muteer naar AAA (een ranking voor videospelletjes)
Kopieer en muteer nar AAR (een graanplant)
Kopieer en muteer naar BAR (een cafe)
Kopieer en muteer naar BAAR (een lijkschouwing)
Kopieer en muteer naar BARBAAR (een woesteling)

Allemaal mutaties die allemaal naar nieuwe betekenissen leiden.


Tijdens het dupliceren van de genen gebeurt er een foutje, waardoor de informatie van het nageslacht ietsjes anders is dan bij de ouders.


En zo kom je van A uit op BARBAAR

Precies op die manier werkt evolutie, zeggen evolutionisten. Onzichtbaar kleine, eencellige wezentjes hebben, door miljarden jaren heen, tijdens de voortplanting zodanig veel kopieerfoutjes ondergaan, dat ze volledig veranderd zijn tot zeer complexe meercellige wezens.

Door ontelbare mutaties werden er
duizelingwekkende hoeveelheden
nieuwe informatie toegevoegd.

Blinde, doofstomme, eencellige organismen werden per ongeluk, door mutaties, intelligente mensen, die kunnen praten, schrijven, zingen, dansen, vrijen, lachen en ontzettend veel meer.


Je vergeet alleen het vrij belangrijke onderdeel van natuurlijke selectie. Verder is het een "ik geloof niet dat het kan, dus kan het niet"-argument.

Natuurlijke selectie zorgde ervoor dat enkel de mutaties bewaard bleven die zinvol bleken te zijn. Nutteloze of schadelijke mutaties werden zogezegd weggefilterd, door overleving van de sterkste.

Dat is werkelijk de kern van evolutie.


Hoera! Je snapt het.

Weet je wat pas bizar is?
Nu moet je je even schrap zetten, want wat je hieronder gaat lezen, kan als een hevige schok overkomen...


Wat een drama...

Al eeuwen lang is de mensheid intensief bezig met onderzoek van de natuur. Er zijn intussen zeer uitgebreide labo's, met alle mogelijke technische middelen. Er worden miljoenen euro's gepompt in wetenschappelijk onderzoek en honderden universiteiten wereldwijd zijn zeer actief.

Maar ondanks al het uitgebreide onderzoek, tientallen jaren lang, door duizenden geleerden, heeft men in werkelijkheid (let op!) nog nooit een mutatie ontdekt die inderdaad doet wat evolutie beweert: nieuwe, zinvolle informatie aan een organisme toevoegen.


Flauwekul! Sterker nog, men maakt aan de lopende band bacteriën die men zo laat muteren dat ze een bepaalde functie uitvoeren voor een experiment. Dat hoef je in moderne papers alleen maar te melden en al lang niet meer te verklaren.

Heb je het goed gelezen? De motor van de evolutietheorie is dat door mutaties nieuwe, nuttige informatie is toegevoegd aan planten en dieren. Maar in alle eeuwen van onderzoek in de natuur heeft geen enkele natuurkundige ooit zo’n soort mutatie waargenomen!

Zit je nog op je stoel?

De enige mutaties die bekend zijn, zijn mutaties die de informatie in de genen lichtjes wijzigen of mutaties die informatie laten verdwijnen. Maar dat zijn niet het soort mutaties die nodig zijn voor evolutie. De informatie moet niet verdwijnen of veranderen. Nee, er moet compleet nieuwe informatie komen. Dat soort mutaties heeft men nog nooit waargenomen.

Kun je dat geloven?


Nee, dat kan ik niet geloven, omdat het simpelweg niet waar is. :-)

Mutaties die nieuwe informatie toevoegen, zijn de absolute basis, de motor, de kracht van evolutie. En juist dat soort mutaties is in werkelijkheid nog nooit waargenomen...


Grappig is dat je je beroept op "eeuwen" onderzoek terwijl de moderne genetica nog relatief jong is. 50 tot 100 jaar.

Het is bijna te bizar om te kunnen geloven. En toch is het de werkelijkheid. Geen enkele evolutionist, hoe vurig en zelfverzekerd ook, zal deze realiteit kunnen ontkennen.


Geen enkele?



Het verklaart waarom steeds minder wetenschappers evolutie willen verdedigen. Het verklaart ook waarom sommige deskundigen uitspraken doen als:

'Evolutie is een sprookje voor volwassenen'
Prof. Louis Bounoure (was president van de Vereniging voor Biologie te Straatsburg, directeur van het Straatsburg Zoölogisch Museum, en onderzoeksdirecteur aan het Franse Nationale Centrum.)


2 seconden googlen levert het volgende op:

http://rationalwiki.org/wiki/List_of_fa ... e.2C_Louis
http://www.talkorigins.org/faqs/ce/3/part12.html


'In de toekomstige geschiedenisboeken
zal evolutie als de grootste dwaasheid
van de mensheid beschouwd worden'.
Malcolm Muggeridge (wereldberoemd journalist en filosoof).


Van dezelfde wiki-pagina:

http://rationalwiki.org/wiki/List_of_fa ... 2C_Malcolm

Echt, als ik creationisten toch eens één ding kon wijsmaken, is dat ze wel eens wat kritischer mogen zijn wat betreft hun bronnen. Maar nee, ze lezen iets wat in hun straatje past en kwakken het op het Internet zonder enige vorm van controle. Staat je goed, dat hemd!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

antoon

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor antoon » 01 aug 2017 12:39

Waarom hoor ik daar dan niks van?


Omdat jij waarschijnlijk net als de meeste atheisten niet onbevooroordeeld de dingen wil beschouwen, dan ontwikkel je een kokervisie en ben je bij FT goed op zijn plaats, ik persoonlijk en vele andere onderzoeken wel, en iedere keer blijkt de bijbel het juiste en laatste woord te hebben al jaren geef ik voorbeelden op fora en het is zeer weinig dat ik een weerwoord krijg waaruit zou blijken dat ik het misschien mis heb.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 01 aug 2017 12:49

Pcrtje schreef: Dit zijn misleidende citaten. Prof. Bounoure heeft dit in werkelijkheid niet gezegd en wanneer je het citaat in z'n context bekijkt kun je zien dat hij juist iets heel anders probeert te zeggen. (Zie hier voor meer informatie.) Wat betreft de uitspraak van Muggeridge, ik zou niet weten waarom ik af zou moeten gaan op de uitspraken van een - weliswaar beroemde - christenjournalist wanneer er ook experts op het gebied van evolutiebiologie en genetica zijn.


Joh, zouden we op dezelfde golflengte zitten? :D
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Pcrtje » 01 aug 2017 13:08

Mortlach schreef:Joh, zouden we op dezelfde golflengte zitten? :D
Met jou praten is altijd een genoegen. ^_^
"Een libelle zweeft over het water..."


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 17 gasten