Evolutietheorie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor StillAwake » 06 jun 2018 12:13

Pcrtje schreef: Interessant! Dankjewel voor je relatief uitgebreide bijdrage. Je schrijft dat je gelooft dat het verhaal van Noach waargebeurd is - met de nadruk op gelooft. Heb je ook enig idee hoe de ark eruit gezien zou kunnen hebben?

Het hoge boeg argument om hem dwars op de golven te houden snijdt geen hout, omdat het alleen werkt op het moment dat de golven en de wind in dezelfde werklijn lopen. Voor windgolven niet onrealistisch, maar voor stromingsgolven, getijdegolven en dergelijke onwaarschijnlijk.
Zodoende: ik heb bij benadering geen idee. Met een gegeven lengte, hoogte en breedte kun je nog steeds alle kanten op.

Ik geloof niet dat we de Bijbel moeten gaan gebruiken als handleiding voor scheepsbouw...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor StillAwake » 06 jun 2018 12:16

Pcrtje schreef:Afbeelding

Dit plaatje komt overigens linea recta uit 1 van mijn leerboeken, alleen de term Ark stond er niet, daar stond "vessel'
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 06 jun 2018 13:29

StillAwake schreef:Dit plaatje komt overigens linea recta uit 1 van mijn leerboeken, alleen de term Ark stond er niet, daar stond "vessel'


Wat grappig! Zouden ze het gewoon geplagieerd hebben? Of is het een 'quote mine'; daar zijn bepaalde YEC's nou niet bepaald vies van.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor StillAwake » 06 jun 2018 13:37

Mortlach schreef:Wat grappig! Zouden ze het gewoon geplagieerd hebben? Of is het een 'quote mine'; daar zijn bepaalde YEC's nou niet bepaald vies van.

Ik denk dat hij nagetekend is, want er staan ook afmetingen bij die er nooit in gestaan hebben...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 06 jun 2018 13:58

Maar dat is ongetwijfeld nog steeds een schending van het auteursrecht.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor StillAwake » 06 jun 2018 14:35

Mortlach schreef:Maar dat is ongetwijfeld nog steeds een schending van het auteursrecht.

Och, het drijfvermogen van een massief prismatisch object met een totale dichtheid van 500 kg/m^3 is nou ook weer niet zo bijzonder, het is wel een erg standaard plaatje.
De grap is alleen dat in dit plaatje een aanname gedaan wordt over de ligging van het zwaartepunt (exact in het midden) en over de soortelijke massa (het zwaartepunt ligt exact in de waterlijn).
Ik ga ervanuit dat het zwaartepunt lager gelegen heeft, en dat de totale dichtheid lager lag.
Het eerste effect is stabiliteitsverhogend, het tweede stabiliteitsverlagend vermoed ik...
Laatst gewijzigd door StillAwake op 06 jun 2018 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 06 jun 2018 14:41

Het blijkt maar weer dat de realiteit/de praktijk altijd net even iets ingewikkelder is dan men denkt. :mrgreen:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor StillAwake » 06 jun 2018 14:47

Mortlach schreef:Het blijkt maar weer dat de realiteit/de praktijk altijd net even iets ingewikkelder is dan men denkt. :mrgreen:

Tja, er zijn mensen die promoveren op scheepsstabiliteit, en anderen die denken dat het in 1 plaatje te vangen is...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 06 jun 2018 14:49

Inderdaad. Lengte x breedte x hoogte en magisch goferhout, meer heb je niet nodig!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor StillAwake » 06 jun 2018 14:51

Mortlach schreef:Inderdaad. Lengte x breedte x hoogte en magisch goferhout, meer heb je niet nodig!

Daarmee heb je overigens het drijfvermogen al aardig benaderd hoor...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Bruno

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Bruno » 06 jun 2018 18:29

Als de mens een product van de evolutie is, dan zijn wij als mutatie de kanker van deze planeet...
Ik kan niets anders concluderen.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Johan100 » 07 jun 2018 21:39

Cees02 schreef:Dan heb je niet goed gekeken.

Kun je iets specifieker zijn?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

mohamed

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor mohamed » 07 jun 2018 21:47

Voor Christus' huwelijk met de gemeente is het al dan niet kloppen van de evolutietheorie totaal niet relevant. Hetgeen dat God heeft samengebracht scheidde geen mens en een ieder die denkt van wel bewijst daarmee dat we nog steeds evolueren. :idea:

Bruno

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Bruno » 08 jun 2018 07:47

mohamed schreef:Voor Christus' huwelijk met de gemeente is het al dan niet kloppen van de evolutietheorie totaal niet relevant. Hetgeen dat God heeft samengebracht scheidde geen mens en een ieder die denkt van wel bewijst daarmee dat we nog steeds evolueren. :idea:


Natuurlijk is de ET wel relevant. Want de ET zegt ons dat God ons niet geschapen heeft, maar dat het leven door louter toeval ontstaan kan zijn. De manier waarop aanhangers van de ET de wereld rondreisden en hun arrogantie tentoon stelde deed mij inzien dat ze duivelse plannen met ons voorhebben. Ze hebben zich goed ingestudeerd, maar vraag je dieper door op details gaan ze je persoonlijk uitmaken. Die mentaliteit is wereldwijd nageaapt door mensen die weigeren (of te dom zijn) voor zichzelf te denken.

Het is de manier waarop ze iets systematisch tewerkstellen, hoe subliminaal ze dat kunnen wegsteken.
Niets is wat het op het eerste zicht lijkt. Geen religie meer op scholen, geen ET, ... Leer kinderen zelf leren en stop toch als samenleving hen alles voor te kauwen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor StillAwake » 08 jun 2018 08:19

Bruno schreef:Natuurlijk is de ET wel relevant. Want de ET zegt ons dat God ons niet geschapen heeft, maar dat het leven door louter toeval ontstaan kan zijn. De manier waarop aanhangers van de ET de wereld rondreisden en hun arrogantie tentoon stelde deed mij inzien dat ze duivelse plannen met ons voorhebben. Ze hebben zich goed ingestudeerd, maar vraag je dieper door op details gaan ze je persoonlijk uitmaken. Die mentaliteit is wereldwijd nageaapt door mensen die weigeren (of te dom zijn) voor zichzelf te denken.

Het is de manier waarop ze iets systematisch tewerkstellen, hoe subliminaal ze dat kunnen wegsteken.
Niets is wat het op het eerste zicht lijkt. Geen religie meer op scholen, geen ET, ... Leer kinderen zelf leren en stop toch als samenleving hen alles voor te kauwen.

Is dat zo?
Ik ken heel veel mensen die wel in evolutie geloven, maar dat zien als de manier waarop God de wereld geschapen heeft.
Kijk uit met het denken in al te strikte stereotypen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten