Evolutietheorie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor coby6 » 30 apr 2018 19:37

hettys schreef:Wat een grappig verhaaltje. Eva werd geschapen uit de rib van Adam dus hadden ze dezelfde bloedgroep die geërfd werd door hun kinderen die weer met elkaar trouwden. het lijkt me nauwelijks een verklaring voor de gigantische genetische diversiteit tussen mensen onderling.

Ja dat zat ik ook te denken. En er staat ook dat Hij alle mensen heeft gemaakt uit 1 bloed, in het Engels dan.
Zij zegt dat O een mutatie is.


Genetische diversiteit komt door de toren van Babel zeggen ze hier:
http://truthsnitch.com/2017/03/14/diver ... T8JRU.dpbs

Iemand anders zegt weer dat ze oorspronkelijk zwart waren in Europa en Azie, maar door een dieet van granen werden ze wit.

Actually, the first people to settle in Europe and Asia had black skin. DNA analysis shows that whiter skin evolve around eight thousand years ago, when agriculture was introduced. By moving from the varied diet of hunter-gatherers to a monotonously grain-based diet, the people were no longer getting sufficient vitamin D from their diets. Evolution of lighter skin colours in Europe and Asia enabled our ancestors to make better use of direct sunlight to produce our own vitamin D.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 30 apr 2018 20:53

hettys schreef:Wat een grappig verhaaltje. Eva werd geschapen uit de rib van Adam dus hadden ze dezelfde bloedgroep


Dezelfde botgroep :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 30 apr 2018 20:57

coby6 schreef:Ja dat zat ik ook te denken. En er staat ook dat Hij alle mensen heeft gemaakt uit 1 bloed, in het Engels dan.
Zij zegt dat O een mutatie is.


Genetische diversiteit komt door de toren van Babel zeggen ze hier:
http://truthsnitch.com/2017/03/14/diver ... T8JRU.dpbs


Toch handig als je gewoon vanalles mag verzinnen, dan los je veel problemen zo op!

Iemand anders zegt weer dat ze oorspronkelijk zwart waren in Europa en Azie, maar door een dieet van granen werden ze wit.


En om de een of andere reden werkt dat nu niet meer... Mensen in Afrika landbouwen ook gewoon en verbouwen ook gewoon graansoorten.

Actually, the first people to settle in Europe and Asia had black skin. DNA analysis shows that whiter skin evolve around eight thousand years ago, when agriculture was introduced. By moving from the varied diet of hunter-gatherers to a monotonously grain-based diet, the people were no longer getting sufficient vitamin D from their diets. Evolution of lighter skin colours in Europe and Asia enabled our ancestors to make better use of direct sunlight to produce our own vitamin D.


Right... niet-zwarte huid is ontstaan toen mensen in gebieden gingen wonen met minder zonlicht. Waarom dan in vredesnaam die tussenstap van dat eten nodig is, is me een raadsel.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor coby6 » 30 apr 2018 21:00

Mortlach schreef:Toch handig als je gewoon vanalles mag verzinnen, dan los je veel problemen zo op!



En om de een of andere reden werkt dat nu niet meer... Mensen in Afrika landbouwen ook gewoon en verbouwen ook gewoon graansoorten.



Right... niet-zwarte huid is ontstaan toen mensen in gebieden gingen wonen met minder zonlicht. Waarom dan in vredesnaam die tussenstap van dat eten nodig is, is me een raadsel.

LOL meer graan eten, dan word je wit. Binnenkort zijn ze allemaal wit in Afrika. Ja dat lijkt me stug. Deze man zegt dat ze al verschillend waren en dat het komt door natuurlijke selectie. Weet ik veel. Ik loop me ook maar stierlijk te vervelen vandaag.
http://askjohnmackay.com/if-all-races-o ... the-races/

An example of how isolation caused particular characteristics in a group of people would be the American Indian. DNA shows that the American Indian originated from oriental peoples who came across the Bering Strait which connected eastern Asia and Alaska. As they migrated south and east, they became isolated from the peoples of Asia. American Indians are considered to be Mongoloid people, but differ from Asian Mongoloids of China and Japan. isolated from their original tribes, caused the American Indian to be somewhat different from other Mongoloids of Asia. Their numbers were small at first and they married among their kin from within his group. The dominant genes of the group surfaced within a few generations and began to produce the general characteristics which are common to the American Indian today.
https://www.bible-truth.org/race.htm

Bruno

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Bruno » 01 mei 2018 05:45

Mortlach schreef:PRECIES! Dit is exact mijn punt! Als dat ark van noach verhaal waar zou zijn, zou je een veel extremere genetische overeenkomst verwachten! Ergo: dat verhaal is dus niet waar.


Het verhaal bevat voor mij persoonlijk een diepe kern van waarheid.
Ik neem de Et, noch de bijbel dan ook letterlijk.

Om het scheppingsverhaal beter te begrijpen dient men dan ook geen Hebreeuws te leren. Daarvoor dient men beeldschrift en spijkerschrift te leren. Dan zal men ondervinden dat er nog meerdere interpretaties mogelijk zijn dan via het Hebreeuws schrift.

Mozes heeft gewoon het polytheisme de rug toegekeerd en een monotheisme opgericht. De kennis die hij van het polytheimse meenam heeft hij naar begrijpbare taal vertaald. Die teksten zijn later dan ook nog eens vertaald geweest.

Er is iets “weggespoeld”. Een kennis ging daarbij verloren. Je kan dan zeggen “heel de wereld bouwde piramides, dat is niet zo abnormaal.”
Niemand kan het vandaag namaken met de middelen van toen. Al die piramides op ieder continent zijn gebouwd in co-relatie met de “hemel”. Aldus afgelijnd met sterrentekens. Je kan een lijn loodrecht op aarde volgen en je vliegt voorbij momunemnten zoals op de paaseilanden en nog wat. Loodrecht afgelijnd met elkaar.
Mensen waren niet zo primitief en zulke piramides bouwen is niet zo simpel als hier afgedaan wordt. Niemand heeft tot op heden een verklaring waarvoor ze dienden, speculaties in overvloed, maar geen uitsluitsel.
Volgens mij bouwden de mensen toen naar de gelijkenis van in wat ze geloofden. En waarin ze geloofden laat toch een enorme blijk van astrologische en wiskundige kennis zien. Snijdt anders eens zelf een granieten blok loodrecht af met een koperzaag en wat zand ertussen, hol deze ook uit en plaats daar rond granieten vazen. Bouw daar rond een monument dat alle weestomstandigheden kan ondergaan en daar duizenden jaren later nog even sterk rechtop staat zonder onderhoud. Ik daag één ieder hier uit. Plus geboorde gaten in stenen, perfect glad en egaal langsbinnen. Monumenten waar de stenen zo precies gesneden zijn dat voegen niet eens nodig zijn. Begrijp de magnitude hiervan: geen voegen.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor hettys » 02 mei 2018 18:45

coby6 schreef:Ja dat zat ik ook te denken. En er staat ook dat Hij alle mensen heeft gemaakt uit 1 bloed, in het Engels dan.
Zij zegt dat O een mutatie is.


Volgens de gewone wetenschap is B ook een mutatie, Ik vond deze site wel interessant.

http://wibnet.nl/mens/lichaam/bloedsoml ... oedgroepen

Het AB0-systeem komt voor bij mensen en bij chimpansees, gorilla’s, orang-oetans en bavianen. Het is bij een gemeenschappelijke voorouder ontstaan en kent verschillende varianten bij verschillende soorten, omdat er mutaties zijn geweest. Bij de mens zijn er nog andere bloedgroepsystemen; andere dieren hebben heel andere bloedgroepsystemen. Zo is het belangrijkste systeem bij honden het DEA-1: dog erythrocyte antigen
Ook gif is geschapen.

Cees02
Verkenner
Verkenner
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2017 20:30

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Cees02 » 02 mei 2018 22:12

Bruno schreef:Ik klets niet uit mijn nek, jij koppelt jouw kortzichtig kijken aan mijn bestaan.
Die tijd was uiteraard heel christelijk, mensen kregen zelfs nog lijfstraffen.
De wetenschappers (inclusief Darwin) waren daar niet mee ingelaten en streden als het ware tegen de kerk. Ze zochten als bezetenen in het leven bewijs dat er geen God nodig was. Het is dus niet omdat die tijd super christelijk was Darwin ook superchristelijk geaard was he.


Je hebt totaal geen idee waar je het over hebt he. Toen Darwin met beagle op reis ging en daarna de evolutietheorie op papier zette was hij nog creationist. Pas nadat zijn dochter Anne overleed zei hij geloof vaarwel.

Cees02
Verkenner
Verkenner
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2017 20:30

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Cees02 » 02 mei 2018 22:16

coby6 schreef:Het is pseudoscience omdat het tegen natuurwetten ingaat. Dat is ook wat die Lumsden zei, die eerst evolutie onderwees.

1) No one has ever observed life come from non-living molecules, cells or animals. Life always comes from life, without exception. Yet this belief (abiogenesis – which we’ll return to later) is a core belief of evolutionists. Evolutionists must believe this since there simply is no other alternative once you rule out the living God as the source of all life.

And what do they substitute for observation? Bad reasoning:

The undeniable fact is that non-living materials must have formed into living materials at least once. If not through spontaneous generation, then how? [4]
Documentary: How Life began

This is common evolutionist reasoning, but it is totally flawed. It’s like coming home and finding a body, dead, apparently from gunshot wounds, a smoking gun, and only your spouse and the family goldfish in the room – and there is gunpowder residue on your spouse’s hand. And from this you conclude the goldfish must have done it because you know your spouse couldn’t have done it. Never mind that it is impossible for your goldfish to have fired the gun; the idea of your spouse doing it is so repellent, you simply can’t even seriously consider the possibility. So it is with evolutionists and God – the idea of God creating all life on earth is so repellent to evolutionists, they won’t even consider it, and prefer instead to believe in the fantasy that processes that are known to be incapable of creating life, created life.

http://thecreationclub.com/evolution-no ... doscience/


De evolutietheorie gaat helemaal niet over het ontstaan van leven maar over de ontwikkeling van leven.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor coby6 » 02 mei 2018 22:24

Cees02 schreef:De evolutietheorie gaat helemaal niet over het ontstaan van leven maar over de ontwikkeling van leven.

Ja dat is waar. Hij zegt dat ze dat dan ook moeten geloven, maar er zijn er ook die geloven dat God het in gang heeft gezet of aliens of geen idee.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Johan100 » 03 mei 2018 07:52

Cees02 schreef:De evolutietheorie gaat helemaal niet over het ontstaan van leven maar over de ontwikkeling van leven.

Waarom probeert men dan zo graag het ontstaan van leven te achterhalen? Eerst had men binnen de evolutietheorie voor het ontstaan van leven uit dode materie als verklaring de Cambrische explosie, de oerknal genoemd. Tegenwoordig een achterhaald begrip.

Abiogenese is niet per definitie onderdeel van evolutietheorie? Ik denk dat er alleen maar wetenschappers mee bezig zijn die evolutionist zijn.
Ware gelovigen hebben Gods Woord als verklaring.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Yoshi

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Yoshi » 03 mei 2018 09:26

Johan100 schreef:Ware gelovigen hebben Gods Woord als verklaring.

Ware gelovigen doen aan waarheidsbevinding, zelfs als die buiten de eigen comfortabele kaders ligt.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 03 mei 2018 10:32

Johan100 schreef:Waarom probeert men dan zo graag het ontstaan van leven te achterhalen? Eerst had men binnen de evolutietheorie voor het ontstaan van leven uit dode materie als verklaring de Cambrische explosie, de oerknal genoemd. Tegenwoordig een achterhaald begrip.


Je haalt echt vanalles door elkaar. De Cambrische explosie is nog gewoon gangbaar hoor, het betekent alleen niet wat sommige creationisten ervan hebben gemaakt. Sowieso duurde die 'explosie' 25 miljoen jaar, geloof ik en leven ontstond niet in dat tijdsvak, maar begon ontzettend te variëren. De Oerknal is een begrip uit de kosmologie.

En waarom we het willen achterhalen? Omdat het razend interessant is, natuurlijk, niet alleen omdat het zo'n belangrijk moment was voor de geschiedenis van de aarde en van onszelf, maar ook omdat de toepassingsmogelijkheden zo goed als eindeloos zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Pcrtje » 03 mei 2018 10:33

Johan100 schreef:Ware gelovigen hebben Gods Woord als verklaring.
Ook voor zwaartekracht, infecties, elektronenniveaus en heliocentrisme? Dus die theorieën moeten we ook verwerpen ten gunste van God?
"Een libelle zweeft over het water..."

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Johan100 » 03 mei 2018 21:41

Pcrtje schreef:Ook voor zwaartekracht, infecties, elektronenniveaus en heliocentrisme? Dus die theorieën moeten we ook verwerpen ten gunste van God?

Wat een vreemde vraag! Het gaat over het ontstaan van leven en niet over zwaartekracht, etc.
Ten gunste van God? Wie denk je dat God is? Ik hoop dat je in Zijn gunst mag vallen.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor hettys » 05 mei 2018 19:56

Johan100 schreef:Wat een vreemde vraag! Het gaat over het ontstaan van leven en niet over zwaartekracht, etc.
Ten gunste van God? Wie denk je dat God is? Ik hoop dat je in Zijn gunst mag vallen.


Er staat duidelijk in de bijbel dat de zon om de aarde draait. Dus jij gelooft dat omdat de ware gelovige, die jij ongetwijfeld bent, gelooft wat er in de bijbel staat? Of geloven de ware gelovigen dat de aarde plat is? Weet je wel hoeveel mensen zich 'ware gelovigen' noemen om een bepaald wereldbeeld te verdedigen? Dat de aarde plat is staat ook in de bijbel. En dat de vogels rondvliegen in een uitspansel waarin ook de sterren hangen staat ook in de bijbel. Welke waarheden wil jij uit de bijbel halen?
Ook gif is geschapen.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten