Evolutietheorie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 19 okt 2016 17:30

Bruno schreef:Ik heb veel gehoord over zijn selfish gene.
Weet je wat ik mis? Een unificatie van de theorie en religie. Bestaat dat ergens? :)


Ik weet dat de katholieke kerk de theorie officieel heeft aangenomen, dus misschien kun je daar je licht een opsteken.

Aan de andere kant is het ook wel weer een beetje een hopeloze zaak, omdat de wetenschap nooit of te nimmer rekening houdt met het al dan niet bestaan van het bovennatuurlijke. Dan valt er ook weinig te verenigen natuurlijk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bruno

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Bruno » 19 okt 2016 17:33

Neen katholiek ben ik zeker niet.
Ik zie wel evolutie, maar ook creatie. Daar sta ik dan...

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Pcrtje » 20 okt 2016 10:55

Bruno schreef:Weet je wat ik mis? Een unificatie van de theorie en religie. Bestaat dat ergens? :)
Bruno schreef:Neen katholiek ben ik zeker niet. Ik zie wel evolutie, maar ook creatie. Daar sta ik dan...
Het is niet aan de wetenschap om iets dergelijks te maken, dat is aan de volgers van religies. Dat je niet rooms-katholiek bent betekent niet dat je iets van hun standpunt kunt leren. Als je je wilt verdiepen in een synthese zul je eens moeten verdiepen in hetgeen de RKK daarover heeft gepubliceerd. Verder zijn er ook prominente Nederlanders die zich op dit gebied begeven. Kijk eens naar René Fransens boek Gevormd uit Sterrenstof, Taede Smedes' God en Darwin en Cees Dekkers trilogie.
"Een libelle zweeft over het water..."

Bruno

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Bruno » 20 okt 2016 12:55

Ik zal mij nooit verdiepen in Vaticaan afkomstige teksten.

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor de passant » 20 okt 2016 13:24

Bruno schreef:Neen katholiek ben ik zeker niet.
Ik zie wel evolutie, maar ook creatie. Daar sta ik dan...
Misschien heb je hier iets aan http://www.sterrenstof.info/

Bruno

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Bruno » 20 okt 2016 13:28

Ik ben bekend met die theorie en Jezus bevestigt dat.
Het koninkrijk is in en rondom U.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Pcrtje » 20 okt 2016 17:23

Bruno schreef:Ik zal mij nooit verdiepen in Vaticaan afkomstige teksten.
Ohja. Dom van me. Hoe kan ik nou iets van die verduisterden van hart, die antichristenen, aanprijzen? Je hebt helemaal gelijk.
"Een libelle zweeft over het water..."

Yoshi

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Yoshi » 20 okt 2016 17:44

Bruno schreef:Ik zal mij nooit verdiepen in Vaticaan afkomstige teksten.

Dat is vooral heel erg jammer voor jezelf en getuigt enkel van geestelijke armoede. Geen wonder dat je zo'n makkelijke prooi bent voor het WTG. Tip; lees nooit iets over de ontstaansgeschiedenis van de bijbel, dan zal je die waarschijnlijk ook bij het grof vuil moeten zetten.

mohamed

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor mohamed » 20 okt 2016 18:29

Bruno schreef:Ik zal mij nooit verdiepen in Vaticaan afkomstige teksten.

Yoshi schreef:Dat is vooral heel erg jammer voor jezelf en getuigt enkel van geestelijke armoede. Geen wonder dat je zo'n makkelijke prooi bent voor het WTG. Tip; lees nooit iets over de ontstaansgeschiedenis van de bijbel, dan zal je die waarschijnlijk ook bij het grof vuil moeten zetten.

Kerkgeschiedenis leert mij dat de Hebreeuwse Bijbel niet door het Vaticaan gecanoniseerd is en de vertalingen van het NT die rondgingen in Arabië evenmin.

Yoshi

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Yoshi » 20 okt 2016 18:35

Je bedoelt het OT, nee, dat was er immers al. De bijbel bestaat uit meer boeken.

Bruno

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Bruno » 20 okt 2016 18:58

Yoshi schreef:Dat is vooral heel erg jammer voor jezelf en getuigt enkel van geestelijke armoede. Geen wonder dat je zo'n makkelijke prooi bent voor het WTG. Tip; lees nooit iets over de ontstaansgeschiedenis van de bijbel, dan zal je die waarschijnlijk ook bij het grof vuil moeten zetten.


Ik denk anders dus ben arm van geest?

Bruno

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Bruno » 20 okt 2016 19:01

Pcrtje schreef: Ohja. Dom van me. Hoe kan ik nou iets van die verduisterden van hart, die antichristenen, aanprijzen? Je hebt helemaal gelijk.


Neih dat is mijn motief niet... ;)
Mijn motief is vooral haar geschiedenis, schandalen en omdat Jezus ons waarschuwde voor mensen die in Zijn naam zouden prediken.

Yoshi

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Yoshi » 20 okt 2016 19:05

Bruno schreef:Ik denk anders dus ben arm van geest?

Je opmerking getuigd van geestelijke armoede, dat is wat ik zei. Wat je er verder zelf van maakt moet je helemaal zelf weten.

Yoshi

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Yoshi » 20 okt 2016 19:06

Bruno schreef:Neih dat is mijn motief niet... ;)
Mijn motief is vooral haar geschiedenis, schandalen en omdat Jezus ons waarschuwde voor mensen die in Zijn naam zouden prediken.

Als dat je motief is, en je daar oprecht in bent dan heb je al helemaal niets bij het WTG te zoeken.

mohamed

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor mohamed » 20 okt 2016 19:11

Yoshi schreef:Je bedoelt het OT, nee, dat was er immers al. De bijbel bestaat uit meer boeken.

Nee, ik bedoelde de Hebreeuwse Bijbel die wij nu kennen als het OT welke in die tijd rondging als Septuaginta. Maar er waren daarna ook Nieuwe Testamenten die gelezen werden welke niet door het Vaticaan gecanoniseerd zijn. De inhoud daarvan wijkt slechts weinig af van de Bijbels die wij kennen. Dat is immers ook kerkgeschiedenis.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten

cron