Evolutietheorie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Cees02
Verkenner
Verkenner
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2017 20:30

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Cees02 » 12 aug 2017 22:41

antoon schreef:Weer een nieuwe evo drammer op het forum, het verschil is alleen dat de laatste door lijkt te drammen en de huidige crew Mortlach en Pcrtje weleens een beetje voorbehoud lijken te maken, een zee van bewijs weer voor het evo verhaal ](*,) , gek he dat als er nader onderzocht wordt er geen druppel op zijn plaatsblijft, he, als ik denk aan de crew waar is de tante Til eigenlijk.

ik heb meermalen discussie gevolgd over dit onderwerp met scheppingsgelovigen en evolutionisten die met de materie op de hoogte zijn, evos geven dan vaak blijk van kokervisie en zijn ook vaak de eersten die op de man gaan spelen.


antoon schreef:Je ziet het volgens mij niet helemaal juist Gravo, de heer Cees begint te drammen over rivieren van bewijs, en tragische scheppingsgelovigen, Wie wind zaait zal storm oogsten, ik noem het gewoon zoals het is.


WIe heeft het bewijs achter zich? De evolutietheorie of de "scheppingstheorie"? Antoon heb je enig idee hoeveel wetenschappelijke publicaties de evolutietheorie ondersteunen? Ik weet het niet, maar het zijn er heel veel. Hoeveel wetenschappelijk publicaties ondersteunen het scheppingsverhaal? Dat weet ik wel. Geen enkele! Dus wie speelt hier nou op de man ipv op de bal??...

antoon

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor antoon » 13 aug 2017 05:01

komen die publicaties ook met bewijzen? geregeld alleen maar praten in eigen straatje en nietszeggende filosofie
En buiten dat je hebt blijkbaar niet gelezen wat ik je vriendelijk verzocht, geld, macht, tegenbewijzen negeren en aanzien zijn de sleutelwoorden, daar wordt goed wetenschappelijk onderzoek aan onderhorig aangemaakt. onderzoeken van scheppingsgelovigen worden meestal geweigerd door wetenschappelijke bladen en zenders, dus beste vriend je inbrengende posting is in die richting helaas zinloos.

Tja, als je kunt kiezen tussen je onderzoekseuro uitgeven aan een gedegen onderzoeksteam met een realistisch idee dat zich in het verleden al bewezen heeft met resultaten te komen, of een groep dogmatici met oogkleppen op die 200 jaar achter lopen en die nooit of te nimmer met daadwerkelijk informatieve resultaten zijn gekomen en waarschijnlijk ook nooit zullen komen; dan is die keuze toch niet zo heel erg moeilijk.

schreef Mortlach
Dat is niet waar er is geen resultaat bij de ET richting bewijs voor hun stellingen, tenzij je een afgang in onderzoek als resultaat wil zien.


Dat is niet het argument waar gravo om vraagt. Buiten dat 'onbevooroordeeld' zoals jij dat ongetwijfeld bedoeld waarschijnlijk al een onhaalbare eis is zeg je dus dat als er een overtuigend argument voor evolutie komt, je dat zou geloven. Het gaat er nu om specifiek te zijn. Welke meting, welk feit kan iemand jou laten zien waardoor je van gedachten verandert?

Echter dat is nog niet gebeurd, en zijn gewoon geen tekenen dat dat zal plaatsvinden


Dat scheelt, want ik vermoed dat je zelfs dan je standpunt niet zou verlaten.

Van Gravo

We praten over een wereld die niet bestaat met het risico dat we gaan drammen, daar pas ik voor,
het is hetzelfde als welk bewijs is voldoende om je in de boze wolf te laten geloven.
dat heeft ook geen basis om het letterlijk te nemen ET. evenaans dit is een zinloze discussie, ik heb wel de criteria aangegeven, om het te geloven
en daar is dus in de verste verte geen sprake van

antoon

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor antoon » 13 aug 2017 05:57

Het is even geen of niet precies evolutie, maar een antwoord op wetenschappelijke onderzoeken waar evolutionisten blijk van geven dat ze op zijn minst geloofwaardig zijn.

Egypte is een goed voorbeeld, want als daar iets niet volgens de wetenschappelijke consensus is verlopen komt voor hen (naturalisten) in het algemeen, misschien die akelige Bijbelse beschrijving weer in beeld, daar huiveren ze voor, Egyptologen verschillen niet veel van evolutionisten.

Ik doe al jaren bijna dagelijks onderzoek, ik weet onderhand waar voor iedere partij de schoen wringt, en wat er in de markt is, waarbij ik ook veel onderzoeken van gelovigen helaas moet afdoen als knoeien in de marge, geheel of deels.
Maar neem nu bv. RELEVATION off the PYRAMIDS, een gedegen onderzoek door een neutrale verslaggever die zeer kundige vooraanstaande vertegenwoordigers van divers Expertises aan het woord laat, zoals ingenieurs, bouwkundigen, wiskundigen, geologen enz.

Het komt hierop neer, dat van de consensus onder Egypte geleerden werkelijk geen steek klopt. en vergis je niet het gaat niet om het persoonlijk waarde oordeel van deskundigen, maar exact alleen om hun vakgebied, hun mogelijkheden en onmogelijkheden.
Ik bedoel maar, verlaat je niet altijd op geleerden binnen hun straatje, maar probeer persoonlijk zelf alle toeters en bellen van ieder onderzoek te beschouwen en een goed oordeel te vormen.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor gravo » 13 aug 2017 08:56

antoon schreef:Het is even geen of niet precies evolutie, (...)


antoon, dit is het topic "Evolutietheorie". Dus draai nu niet weg in de richting van je geliefde studierichting, de egyptologie.

De vraag die ik je stelde maakt deel uit van wat we falsificatie noemen. Een belangrijke toets in de wetenschap. Het komt er op neer dat je een experiment verzint waarvan de uitkomst je eigen (!) theorie ondergraaft. Op Wikipedia staat een simpel, maar aardig voorbeeld over de zwaartekrachttheorie. Om de zwaartekrachttheorie ernstig te verzwakken, zou je eigenlijk een experiment moeten verzinnen waarbij een omhoog gegooide steen niet terugvalt naar de aarde. Zolang niemand in staat is om dat experiment uit te voeren, blijft de zwaartekrachttheorie onaangetast en voorlopig de beste verklaring voor zwaartekracht.

Mijn vraag gaat over jouw scheppingstheorie. Wat zou jouw scheppingstheorie echt onderuit kunnen halen? Tip: neem je allersterkste wetenschappelijke argument dat tegen evolutie pleit en vóór schepping en probeer daar nu eens voor te verzinnen hoe dat argument ontkracht zou kunnen worden. Formuleer dat netjes en helder. En vraag dan of er iemand is die in staat is het geformuleerde aan te tonen. Zo organiseer je je eigen tegenspraak aangaande het meest wezenlijke punt van je scheppingstheorie. Heel leerzaam en ook nog steeds zuiver binnen het wetenschappelijk discours.

Als je dat niet wil of niet kan, dan blijft jouw theorie een kwestie van geloof. Dat is ook een optie. Ik geloof ook in de Schepping. Maar dan opereer je buiten de wetenschap.
Wat geen schande is. Er is meer te zeggen, te denken en te geloven, dan empirisch kan worden ervaren. Denk aan fantasie, kunst of andere scheppingen van de menselijke geest.

Maar laten we eerlijk zijn over onze bezigheden.
Of we geloven (wensen, verlangen, willen, verwachten, hopen, dromen, verbeelden)
Of we weten (zien, meten, logisch redeneren)

gravo

PS. Als het weer niet tot (een begin van) een antwoord komt, stop ik er mee. Mijn conclusie is dan: antoon probeert schepping wetenschappelijk te verdedigen, maar slaagt daar niet in; vooralsnog gaat het hier dus om geloof in schepping. Als dat de conclusie wordt, hebben antoon en ik aangaande dit punt precies dezelfde overtuiging.
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

antoon

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor antoon » 13 aug 2017 09:33

De vraag die ik je stelde maakt deel uit van wat we falsificatie noemen. Een belangrijke toets in de wetenschap. Het komt er op neer dat je een experiment verzint waarvan de uitkomst je eigen (!) theorie ondergraaft. Op Wikipedia staat een simpel, maar aardig voorbeeld over de zwaartekrachttheorie. Om de zwaartekrachttheorie ernstig te verzwakken, zou je eigenlijk een experiment moeten verzinnen waarbij een omhoog gegooide steen niet terugvalt naar de aarde. Zolang niemand in staat is om dat experiment uit te voeren, blijft de zwaartekrachttheorie onaangetast en voorlopig de beste verklaring voor zwaartekracht.


Ik begrijp je en ik neem aan dat wetenschap zo werkt
We ervaren zwaartekracht zonder het wezenlijk als een geheel te zien, niemand ontkent het en door wetenschap weten we waarom het zo werkt. gravitatie bv. , even terzijde als gravitatie of krachten die daarmee verband houden zoals kernkrachten maar een zeer klein gedeelte lager of hoger was, was leven op aarde niet mogelijk, de schepper voorzag in wat wij nodig hebben en wij mogen wetenschappelijk het hoe en waarom onderzoeken.
Zwaartekracht om het zo te noemen is zeker de beste verklaring van wetenschap.

Mijn vraag gaat over jouw scheppingstheorie. Wat zou jouw scheppingstheorie echt onderuit kunnen halen? Tip: neem je allersterkste wetenschappelijke argument dat tegen evolutie pleit en vóór schepping en probeer daar nu eens voor te verzinnen hoe dat argument ontkracht zou kunnen worden. Formuleer dat netjes en helder. En vraag dan of er iemand is die in staat is het geformuleerde aan te tonen. Zo organiseer je je eigen tegenspraak aangaande het meest wezenlijke punt van je scheppingstheorie. Heel leerzaam en ook nog steeds zuiver binnen het wetenschappelijk discours.


Het allersterkste argument tegen evolutie en een argument voor schepping, en ik moet het na veel nadenken proberen te ontkrachten, ik geef je mee dat dat zeer goed is, deze methode pas ik al jaren toe op mijn persoonlijk onderzoek van dingen in de bijbel. het is ook ijzersterk om dingen te onthouden, ze zijn als het ware gelabeld.

ik kan argumenten gaan noemen maar ik vraag mij af of jij en anderen het inzicht hebben in de draagwijdte, de bijbel is gewoon niet makkelijk, jaren en jaren onderzoek en dan heb je maar zicht op een klein gedeelte van het hele boek.

maar ik ben sportief genoeg om te beginnen
soort naar soort wordt voortgebracht volgens Genesis
Er is een wetenschappelijk onderzoek geweest van scheppingsgelovigen naar fossielen in cambrium, het had goedkeuring en enige meewerking van evolutionisten die hun bewondering niet onder stoelen of banken plaatsten
het bleek te kloppen soort brengt soort voor en echt niets niets anders ER ZIJN OOK GEEN VERBINDINGEN NAAR ELKAAR ook niet als we in de miljoenen jaren van evolutionisten geloven.

Cees02
Verkenner
Verkenner
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2017 20:30

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Cees02 » 13 aug 2017 12:06

antoon schreef:komen die publicaties ook met bewijzen? geregeld alleen maar praten in eigen straatje en nietszeggende filosofie.


Evolutie is geen filosofie maar een wetenschappelijke theorie. En, waarom google je niet is een keer naar scientific publication evolution?? Kan je de bewijzen zelf is een keer zien....

En buiten dat je hebt blijkbaar niet gelezen wat ik je vriendelijk verzocht, geld, macht, tegenbewijzen negeren en aanzien zijn de sleutelwoorden, daar wordt goed wetenschappelijk onderzoek aan onderhorig aangemaakt.


Antoon je kletst uit je nek. Als jij kan bewijzen dat de evolutietheorie niet klopt, dan ga je de nobelprijs voor de biologie winnen.

onderzoeken van scheppingsgelovigen worden meestal geweigerd door wetenschappelijke bladen en zenders, dus beste vriend je inbrengende posting is in die richting helaas zinloos.


Je slaat de spijker op zijn kop. Scheppingsgelovigen. In de wetenschap doen we niet aan geloven, maar je moet goed onderzoek publiceren. Als je onderzoek niet goed is zal het niet worden geaccepteerd. Jou hele houding komt een beetje over of je geloof dat er een groot complot aan de gang is.....

Cees02
Verkenner
Verkenner
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2017 20:30

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Cees02 » 13 aug 2017 12:08

antoon schreef:Het is even geen of niet precies evolutie, maar een antwoord op wetenschappelijke onderzoeken waar evolutionisten blijk van geven dat ze op zijn minst geloofwaardig zijn.


Dat loop je nu wel de hele tijd te vertellen, dat het niet geloofwaardig is, maar waarom dan niet??...... Ik weet niet of je het weet Antoon, maar evolutie word door verschillende wetenschappen bevestigd. Concordance noemen we dat.

Egypte is een goed voorbeeld, want als daar iets niet volgens de wetenschappelijke consensus is verlopen komt voor hen (naturalisten) in het algemeen, misschien die akelige Bijbelse beschrijving weer in beeld, daar huiveren ze voor, Egyptologen verschillen niet veel van evolutionisten.


Wat heeft dit met evolutie te maken????

Ik doe al jaren bijna dagelijks onderzoek, ik weet onderhand waar voor iedere partij de schoen wringt, en wat er in de markt is, waarbij ik ook veel onderzoeken van gelovigen helaas moet afdoen als knoeien in de marge, geheel of deels.
Maar neem nu bv. RELEVATION off the PYRAMIDS, een gedegen onderzoek door een neutrale verslaggever die zeer kundige vooraanstaande vertegenwoordigers van divers Expertises aan het woord laat, zoals ingenieurs, bouwkundigen, wiskundigen, geologen enz.


Waarom publiceer je je onderzoek dan niet in een wetenschappelijk vakblad??

Het komt hierop neer, dat van de consensus onder Egypte geleerden werkelijk geen steek klopt. en vergis je niet het gaat niet om het persoonlijk waarde oordeel van deskundigen, maar exact alleen om hun vakgebied, hun mogelijkheden en onmogelijkheden.
Ik bedoel maar, verlaat je niet altijd op geleerden binnen hun straatje, maar probeer persoonlijk zelf alle toeters en bellen van ieder onderzoek te beschouwen en een goed oordeel te vormen.


Antoon, kom is met voorbeelden.... Nogmaals, als jij kan aantonen dat iets niet klopt en de wetenschappelijke wereld op zijn kop zet, dan loop je kans om een nobelprijs te winnen.

Cees02
Verkenner
Verkenner
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2017 20:30

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Cees02 » 13 aug 2017 12:27

Antoon

Als God alle dieren perfect in 6 dagen geschapen heeft, waarom zitten veel organisme dan niet zo goed ontworpen in elkaar? Bijvoorbeeld de mens heeft te kleine kaken voor al zijn tanden en diep in de grond waar nooit zuurstof komt, leven bacterieen die hun stofwisseling plaats kunnen laten vinden met zuurstof, terwijl het er helemaal niet is.

En hoe verklaar je dit??

https://www.youtube.com/watch?v=AN74qV7SsjY

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 13 aug 2017 13:17

antoon schreef:Dat is niet waar er is geen resultaat bij de ET richting bewijs voor hun stellingen, tenzij je een afgang in onderzoek als resultaat wil zien.


Herhaal dat maar lekker vaak tegen jezelf; het maakt het geen spat meer waar, maar je slaapt er vast beter door.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 13 aug 2017 13:20

antoon schreef:Egypte is een goed voorbeeld, want als daar iets niet volgens de wetenschappelijke consensus is verlopen komt voor hen (naturalisten) in het algemeen, misschien die akelige Bijbelse beschrijving weer in beeld, daar huiveren ze voor, Egyptologen verschillen niet veel van evolutionisten.


Geloof me, de Bijbel is totaal irrelevant voor de Egyptologie.

Ik doe al jaren bijna dagelijks onderzoek, ik weet onderhand waar voor iedere partij de schoen wringt, en wat er in de markt is, waarbij ik ook veel onderzoeken van gelovigen helaas moet afdoen als knoeien in de marge, geheel of deels.


Nog steeds bezig met het overdoen van het huiswerk van die ene schrijver uit het jaar 200? Wie was het ook alweer? Aurelius? Parnassus?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor gravo » 13 aug 2017 18:28

antoon schreef:(...)
maar ik ben sportief genoeg om te beginnen
soort naar soort wordt voortgebracht volgens Genesis
Er is een wetenschappelijk onderzoek geweest van scheppingsgelovigen naar fossielen in cambrium, het had goedkeuring en enige meewerking van evolutionisten die hun bewondering niet onder stoelen of banken plaatsten
het bleek te kloppen soort brengt soort voor en echt niets niets anders ER ZIJN OOK GEEN VERBINDINGEN NAAR ELKAAR ook niet als we in de miljoenen jaren van evolutionisten geloven.

1.Je bent niet duidelijk genoeg.
Je doet een poging, maar je taalgebruik is niet consequent.
Je hebt het over wat je in Genesis leest: "soort naar soort wordt voortgebracht".
Even later (als uitkomst van het aangehaalde onderzoek) heb je het over: "soort brengt soort voor" (ik denk overigens dat je hier voort bedoelt?)
Beide frasen zijn op zich al moeilijk te begrijpen (wat betekent het eigenlijk), maar ze zijn beide ook nog eens verschillend. Ik kan er niets mee.
Verder vind ik de opmerking in kapitalen volstrekt los en betekenisloos. Wat bedoel je nu precies met "er zijn ook geen verbindingen naar elkaar"? Op welke vraag is dit een antwoord?
Tot slot geef je op geen enkele manier aan hoe dit onderzoek heet, waar het is gepubliceerd, wie er aan hebben meegewerkt.
Het is allemaal erg diffuus en onduidelijk. Niet exact genoeg en daarom in de verste verte geen antwoord op mijn vraag.

2. Je haalt een onderzoek aan dat jouw positie ondersteunt. Maar de vraag was om eens te formuleren wat er voor nodig zou zijn om jouw positie te ontkrachten.

Ik kom dus tot de conclusie dat je visie op dit moment door jou niet wetenschappelijk ondersteund kan worden en dat het daarom ook geen wetenschappelijk alternatief kan zijn voor de consensus over het ontstaan van de soorten via evolutie.

Alleen maar vinden dat evolutie niet kan is onvoldoende.
Alleen maar zeggen dat evolutie niet kan is onvoldoende.
Alleen maar geloven, hopen, dromen of er vast van overtuigd zijn dat evolutie niet kan is ook niet voldoende.

Evolutie wordt ondersteund door talrijke waarnemingen. Het is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Je zult die waarnemingen stuk voor stuk moeten nalopen en de daaruit voortgekomen gegevens die wijzen op evolutie stuk voor stuk een andere plausibele verklaring moeten geven.
Da's veel werk, maar dat is wel het echte en enige werk dat nodig is om steekhoudende argumenten tegen evolutie te verzamelen.

Of je moet, zoals Cees02 al even vermoedde, menen dat wetenschap op zich een onbetrouwbare bezigheid is, vanwege vermeend ongeloof van de bedrijvers, vanwege een vermeende demonische aansturing van lagerhand of vanwege continu aanwezige verblindheid of andere menselijke gebreken. Misschien ga je zelfs zover dat je een conspiracy vermoedt, een samenzwering of een complot.

Hoe het ook zij, als je wetenschappelijk mee wilt praten, moet je dat volgens de wetenschappelijke methode doen.
Doe je dat niet en spreek je vanuit geloof of een diep gekoesterde wens, dan neemt de wetenschap je visie niet serieus.
Want geloofsinhoud is onbewijsbaar, zoals je weet.

Je zult moeten leren dat er kennis voorhanden is, die net zo goed aangenaam kan zijn als onaangenaam.
En die kennis verdwijnt niet meer. Dus als jij de opgedane kennis van evolutie onaangenaam vindt... sterkte dan, want je zult er mee moeten leren leven.
Die kennis is er nu eenmaal en die krijg je niet weg-gewuifd, niet weg-gehoopt, niet weg-geloofd en niet weg-gewenst.
Ik laat het hierbij,

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

antoon

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor antoon » 14 aug 2017 10:06

Allereerst aan Mortlach over Egypte en dat het niet relevant zou zijn aan de bijbel
Er zijn tenminste 4 Farao,a en talrijke belangrijke gebeurtenissen die in de bijbel staan en later eeuwen later door de wetenschap ontdekt en als geheel erkend worden als feiten.

Dus vergeet je woorden maar.

de anderen heb ik gelezen ik kom nog met reactie

Cees02
Verkenner
Verkenner
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2017 20:30

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Cees02 » 14 aug 2017 13:03

antoon schreef:Allereerst aan Mortlach over Egypte en dat het niet relevant zou zijn aan de bijbel
Er zijn tenminste 4 Farao,a en talrijke belangrijke gebeurtenissen die in de bijbel staan en later eeuwen later door de wetenschap ontdekt en als geheel erkend worden als feiten.

Dus vergeet je woorden maar.

de anderen heb ik gelezen ik kom nog met reactie


Wat heeft dit met de evolutietheorie te maken? Laten we het daar over gaan hebben ipv Egypte ;)

antoon

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor antoon » 14 aug 2017 13:49

Je zult moeten leren dat er kennis voorhanden is, die net zo goed aangenaam kan zijn als onaangenaam.
En die kennis verdwijnt niet meer. Dus als jij de opgedane kennis van evolutie onaangenaam vindt... sterkte dan, want je zult er mee moeten leren leven.
Die kennis is er nu eenmaal en die krijg je niet weg-gewuifd, niet weg-gehoopt, niet weg-geloofd en niet weg-gewenst.
Ik laat het hierbij,

Ik denk dat jij je vergist, ik zou met mijn handen in het haar zitten vanwege vermeende wetenschappelijke onderzoeken/
niets van dat alles en ik weet zeker dat er miljoenen mensen meer zijn die niet voor zoete koek slikken wat wetenschappers weer te zeggen hebben, en er ook echt niet van onderste boven zijn .

Natuurlijk zie en hoor ik ook in Docs het mantra van miljoenen jaren, keer op keer, ze doen maar, alleen zichzelf hebben zij daarmee.
ik hou mij liever bij wetenschappelijke bewezen controleerbare nuchtere feiten, bij de ET. gaat en kan het gewoon niet, het is een theorie en waarom moet ik een theorie ontkrachten, zeker nu die zich met voortschrijdende kennis zichzelf onmogelijk maakt, en kom nu niet met plaatjes en tekeningen gelardeerd met filosofie, ik kan mijn tijd beter gebruiken en dat geldt ook voor jou.

Cees02
Verkenner
Verkenner
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2017 20:30

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Cees02 » 14 aug 2017 14:06

antoon schreef:Ik denk dat jij je vergist, ik zou met mijn handen in het haar zitten vanwege vermeende wetenschappelijke onderzoeken/
niets van dat alles en ik weet zeker dat er miljoenen mensen meer zijn die niet voor zoete koek slikken wat wetenschappers weer te zeggen hebben, en er ook echt niet van onderste boven zijn .

Natuurlijk zie en hoor ik ook in Docs het mantra van miljoenen jaren, keer op keer, ze doen maar, alleen zichzelf hebben zij daarmee.
ik hou mij liever bij wetenschappelijke bewezen controleerbare nuchtere feiten, bij de ET. gaat en kan het gewoon niet, het is een theorie en waarom moet ik een theorie ontkrachten, zeker nu die zich met voortschrijdende kennis zichzelf onmogelijk maakt, en kom nu niet met plaatjes en tekeningen gelardeerd met filosofie, ik kan mijn tijd beter gebruiken en dat geldt ook voor jou.


Misschien moet je is met voorbeelden komen ipv alleen maar roepen dat het niet klopt......


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten