geloof en wetenschap

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4564
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

geloof en wetenschap

Berichtdoor naamloos » 22 feb 2014 15:25

Een artikel uit de nieuwe 'opwekking'. Ik vond het wel leuk dit te delen voor degenen die het nog niet kennen. :D Wat vinden jullie ervan :?:


Een hoogleraar was college aan het geven over de wetenschap toen hij een vraag stelde aan een christelijke student.

Hoogleraar: Jij bent christen, of niet?
Student: Ja, meneer
Hoogleraar: Dus jij gelooft in God?
Student: Absoluut, meneer
Hoogleraar: Is die God een goede God?
Student: Zeker
Hoogleraar: Is God machtig?
Student: Ja
Hoogleraar: Mijn broer is gestorven aan kanker terwijl hij gebeden heeft tot God om hem te genezen. De meeste mensen willen andere mensen helpen als ze ziek zijn, maar God niet. Is God goed?

Student was even stil...

Hoogleraar: Je kunt die vraag niet beantwoorden he? Ik stel de vraag opnieuw, is God goed?
Student: Ja
Hoogleraar: Is satan goed?
Student: Nee
Hoogleraar: Waar komt satan vandaan?
Student: Van... God...
Hoogleraar: Dat klopt, dus vertel me: is er slechtheid in deze wereld?
Student: Ja
Hoogleraar: Slechtheid is overal of niet? En God maakte alles, dat klopt toch?
Student: Ja
Hoogleraar: Dus, wie maakte het slechte?

De student antwoordde niet...

Hoogleraar: Is er ziekte? Immoraliteit? Haat? Lelijkheid? Al deze slechte dingen bestaan in de wereld of niet?
Student: Ja, meneer
Hoogleraar: Dus, wie heeft dat geschapen?

De student had geen antwoord...

Hoogleraar: De wetenschap vertelt ons dat je met 5 zintuigen moet waarnemen om iets te kunnen identificeren en te observeren in
deze wereld. Dus vertel me, heb je God ooit gezien?
Student: Nee, meneer
Hoogleraar: Heb je God ooit gehoord?
Student: Nee, meneer
Hoogleraar: Heb je God ooit gevoeld, hem geproefd of geroken?
Student: Nee, meneer. Ik ben bang van niet.
Hoogleraar: En toch geloof je in Hem?
Student: Ja
Hoogleraar: Volgens de wetenschap bestaat God niet, wat zeg je daarop?
Student: Niks, ik heb mijn geloof.
Hoogleraar: Ja, geloof. En dat is het probleem in de wetenschap.



Student: Hoogleraar, is er zoiets als warmte?
Hoogleraar: Ja
Student: Is er zoiets als kou?
Hoogleraar: Ja
Student: Nee, meneer. Dat bestaat niet.

De hele collegezaal was stil...

Student: Meneer, er bestaan veel soorten warmte: heel warm, mega warm, een beetje warm of niet warm. Maar we hebben niet iets wat koud heet. We kunnen in graden ver onder nul gaan zodat het niet warm is, maar we kunnen niet verder dan dat. Er bestaat niet iets zoals kou. Het is alleen een woord dat we gebruiken om te zeggen dat er geen warmte is. We kunnen kou niet meten. Kou is niet het tegenovergestelde van warmte, meneer, het is de absentie daarvan.

Je kon een speld horen vallen in de collegezaal.

Student: En wat over duisternis, meneer? Bestaat er zoiets als duisternis?
Hoogleraar: Ja, als het nacht is, is er duisternis toch?
Student: U heeft het weer fout meneer. Duisternis is de absentie van iets. Je hebt een beetje licht, normaal licht, helder licht. Maar als je niet constant licht hebt, dan heb je niets en dat noemen we duisternis. In werkelijkheid bestaat er geen duisternis. En als het wel zo is dan zou je toch de duisternis duisterder kunnen maken?

Hoogleraar: Wat is het punt dat je wil maken jongeman?
Student: Ik wil hiermee zeggen dat uw filosofische uitgangspunt onjuist is.
Hoogleraar: Onjuist? Kun je uitleggen waarom?
Student: Uw uitgangspunt is dualiteit. U zegt dat als er leven is, er ook dood is. Een goede God en een slechte God. U ziet God als een concept van iets dat eindig is, iets wat we kunnen meten. Meneer, wetenschap kan niet uitleg geven over een gedachte die we hebben. Het heeft te maken met elektriciteit en magnetisme, maar we hebben het nooit gezien en kunnen het al helemaal niet begrijpen. Als je dood beschouwt als het tegenovergestelde van leven, negeer je het feit dat de dood niet kan bestaan als losstaand ding.

Dood is niet het tegenovergestelde van leven, het is de absentie daarvan. Dus vertel me leraar, leert u uw leerlingen dat ze geëvolueerd zijn uit een aap?

Hoogleraar: Als je de natuurlijke evolutie theorie bedoeld, dan ja: natuurlijk doe ik dat.
Student: Heeft u zelf ooit evolutie gezien met uw eigen ogen?

De hoogleraar schudde zijn hoofd en glimlachte, hij begon te begrijpen wat dit heen ging...

Student: Dus nu niemand heeft kunnen observeren dat er evolutie gaande is en al helemaal niet kunnen bewijzen dat dit proces voor altijd door gaat, bent u dan niet een mening aan het onderwijzen, meneer? Ben u dan niet een dominee in plaats van een wetenschapper?

Er ontstond wat oproer in de klas.

Student: Is er iemand in deze klas die het brein van deze leraar heeft gezien?

Iedereen in de zaal begon te lachen.

Student: Is er iemand die ooit de hersenen van de leraar heeft gehoord, gevoeld, aangeraakt of geroken? Het lijkt er niet op dat iemand dat heeft gedaan. Dus op basis van de wetenschapsregels blijkt dat volgens de wetenschap u geen hersenen heeft meneer. Met alle respect, meneer, hoe kunnen we dan uw lezingen vertrouwen?

De zaal was weer stil. De hoogleraar staarde zijn student aan, ondoorgrondelijk.

Professor: Ik denk dat je dat moet geloven.

Student: Dat is het meneer, precies. De link tussen een man en God is GELOOF. Dat is alles wat ons in leven houdt.

P.S. Deze student was Einstein.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: geloof versus wetenschap

Berichtdoor Mortlach » 22 feb 2014 15:45

Leuk verhaal, maar van A tot Z verzonnen.

http://urbanlegends.about.com/od/religi ... in_god.htm
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: geloof versus wetenschap

Berichtdoor Mortlach » 22 feb 2014 16:10

Het is trouwens wel interessant hoe deze verhalen de boegbeelden van de wetenschap (Newton, Darwin, Einstein, Hawking) voor het geloofskarretje proberen te spannen. Het heeft iets hijgerigs, iets van 'zie je wel, jullie helden geloven/geloofden ook!'

En dan is de desillusie als het verhaal bij elkaar gelogenonwaar blijkt te zijn des te groter. Je kunt er natuurlijk niet vanuitgaan dat de mensen achter zo'n verhaal christelijk zijn, maar het doet me toch vermoeden. Jokken voor de Heere, want dan is het goed!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4564
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: geloof versus wetenschap

Berichtdoor naamloos » 22 feb 2014 16:22

Poeh zeg, ik citeer alleen wat ik in dat blad las. Ik zei al dat ik geen studiebol ben, dus ik heb de ballen geen verstand van wetenschap.
Ik ben dus helemaal niet hijgerig bezig van 'zie je wel .....' :^o :^o :^o
Het maakt me geen knal uit wie het geschreven heeft, het gaat me om de inhoud.

P.S. Ik ben het wel met je eens dat duidelijk moet zijn of het verhaal historisch juist is of niet. Dus dat vind ik niet zo netjes van de redactie van dat blad.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: geloof versus wetenschap

Berichtdoor Mortlach » 22 feb 2014 16:25

naamloos schreef:Poeh zeg, ik citeer alleen wat ik in dat blad las. Ik zei al dat ik geen studiebol ben, dus ik heb de ballen geen verstand van wetenschap.
Ik ben dus helemaal niet hijgerig bezig van 'zie je wel .....' :^o :^o :^o
Het maakt me geen knal uit wie het geschreven heeft, het gaat me om de inhoud.


Het was ook niet tegen jou persoonlijk gericht. Ik had gezien dat het uit een blad kwam.

P.S. Ik ben het wel met je eens dat duidelijk moet zijn of het verhaal historisch juist is of niet. Dus dat vind ik niet zo netjes van de redactie van dat blad.


Precies, dat is dus mijn hele punt. Of ze hebben het niet onderzocht en dan is het nalatig (onderzoekt alles en behoudt het goede?) of ze wisten het en hebben het TOCH geplaatst, en je kunt zelf wel bedenken welke geboden dat allemaal overtreedt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: geloof versus wetenschap

Berichtdoor mohamed » 22 feb 2014 16:27

Mortlach schreef:Jokken voor de Heere, want dan is het goed!

Als je blij bent met schijn bekeringen is dat zeker aan te raden!

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4564
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: geloof versus wetenschap

Berichtdoor naamloos » 22 feb 2014 16:35

Mortlach schreef:Precies, dat is dus mijn hele punt. Of ze hebben het niet onderzocht en dan is het nalatig (onderzoekt alles en behoudt het goede?) of ze wisten het en hebben het TOCH geplaatst, en je kunt zelf wel bedenken welke geboden dat allemaal overtreedt.
Goed bij deze heb je vastgesteld dat de redactie iets te verwijten valt, dan kan er nu overgegaan worden op de inhoud. (ik neem aan dat het de redactie daar ook om te doen is)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: geloof versus wetenschap

Berichtdoor Mortlach » 22 feb 2014 16:41

Een natuurkundeprofessor die een knip voor de neus waard is, zal nooit zeggen dat 'koude' bestaat, of duisternis, of dat je dingen direct moet kunnen waarnemen. Als je je dat bedenkt, valt het hele verhaal eigenlijk weg.

Daarbij, over welk onderwerp is die man in vredesnaam professor? Natuurkunde (warmte, licht), Biologie (evolutie) of theologie (God). Het is een samenraapsel van termen waar christenen zich lekker over kunnen opwinden, maar die totaal ongeloofwaardig is als je ooit zelf in de collegebanken hebt gezeten.

Heel veel meer woorden is er niet aan vuil te maken, als ik eerlijk ben. Ongeloofwaardig en verzonnen, wat wil je nog meer?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: geloof versus wetenschap

Berichtdoor Mortlach » 22 feb 2014 17:22

Toch nog even iets. Het is zo jammer dat dit soort wetenschapsvijandige verhalen zo vaak opduiken. En dan zeker als ze ook nog eens niet waar zijn. Maar goed, om dat te achterhalen moet je wel even Google bij de hand hebben en de moeite nemen het te controleren. De verspreiders van dit soort verhalen is daar uiteraard niet mee gediend, en ze vertrouwen er ongetwijfeld op dat het merendeel van hun publiek het verhaal voor zoete koek zal slikken.

Je zegt dat eht uit een blad genaamd 'Opwekking' komt? Is dat toevallig een evangelische uitgave? De Evangelicals zijn namelijk in het bijzonder wetenschapsvijandig.

Nu je weet dat het verhaal aan alle kanten rammelt, ben je van plan de redactie een mailtje te sturen? Als broederlijke vermaning, zeg maar. Als waarschuwing dat ze zich - ongetwijfeld onwetend - hebben schuldig gemaakt aan het verspreiden van aantoonbare misinformatie? Misschien plaatsen ze dan in de volgende uitgave een rectificatie, daar kun je ze in ieder geval toe aansporen.

Ik geloof natuurlijk geen moment dat ze dat zullen doen. Sterker nog, ik heb zoiets eerder gedaan in een andere situatie, en de reactie die ik toen kreeg was verre van christelijk. Een totale ontmaskering. Van de illusie dat het dat soort lui om eerlijkheid en integriteit is te doen, ben ik destijd voorgoed verlost.

Serieus, ik hoop echt dat je ze even een mailtje stuurt. Het adres zal ongetwijfeld in de colofon staan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
alexander91
Majoor
Majoor
Berichten: 1624
Lid geworden op: 24 jan 2013 15:17

Re: geloof versus wetenschap

Berichtdoor alexander91 » 22 feb 2014 19:41

Nou nou, je reageert er wel heel erg overtrokken op. Ik heb wel in natuurkunde-collegebanken gezeten en filosofisch gezien is het geen onaardig verhaal dat naamloos hier post (ook al zitten er enkele onvolledigheden in; maar ja, in welk argument niet?). De leegte of zinloosheid (dus eigenlijke zonde) is de logische tegenhanger van God. Dat is min of meer de boodschap, welke het argument dat God zonde heeft voortgebracht kan bestrijden.

Daarbij heb ik vaak genoeg zogenaamde "wetenschappelijke" columns gelezen waarin het bestaan van God met manke argumenten wordt ontkracht, dus de pot verwijt te ketel. Mensen zoeken argumenten voor wat ze willen geloven (of niet), en het wisselen van de mening is vaak eerder psychosociaal bepaald dan dat het op onweerlegbare argumenten gebeurt...

Al met al, je mag best de fouten aanwijzen, maar in mijn ogen doe je wel heel snel het kind met het badwater weg. Als je de waarheid zoekt, dan zou je moeten weten dat er altijd een schil van onjuistheden omheen zit.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: geloof versus wetenschap

Berichtdoor hettys » 22 feb 2014 20:11

[quote="alexander91]Nou nou, je reageert er wel heel erg overtrokken op. Ik heb wel in natuurkunde-collegebanken gezeten en filosofisch gezien is het geen onaardig verhaal dat naamloos hier post (ook al zitten er enkele onvolledigheden in; maar ja, in welk argument niet?). De leegte of zinloosheid (dus eigenlijke zonde) is de logische tegenhanger van God. Dat is min of meer de boodschap, welke het argument dat God zonde heeft voortgebracht kan bestrijden[/quote]

Liegen is zonde, dus iets als waar gebeurd op internet zetten wat gewoon niet waar is. Afgezien van wat het verhaal is. En aangezien liegen vrij onchristelijk is...

Maar vertel gerust wat je gelezen hebt aan mankementen in columns wat betreft wetenschap.
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: geloof versus wetenschap

Berichtdoor Mortlach » 22 feb 2014 20:15

alexander91 schreef:Nou nou, je reageert er wel heel erg overtrokken op.


Dat spijt me dan. Je wordt zo nu en dan gewoon moedeloos van de stroom christelijke misinformatie. Ik heb er niet altijd de kracht voor.

Ik heb wel in natuurkunde-collegebanken gezeten en filosofisch gezien is het geen onaardig verhaal dat naamloos hier post (ook al zitten er enkele onvolledigheden in; maar ja, in welk argument niet?). De leegte of zinloosheid (dus eigenlijke zonde) is de logische tegenhanger van God. Dat is min of meer de boodschap, welke het argument dat God zonde heeft voortgebracht kan bestrijden.


En er is helemaal niets mis met die boodschap. De vorm, echter... Waarom moet het per se in de vorm wetenschap tegen christendom?

Daarbij heb ik vaak genoeg zogenaamde "wetenschappelijke" columns gelezen waarin het bestaan van God met manke argumenten wordt ontkracht, dus de pot verwijt te ketel.


Ik heb geen idee over welke columns je het hebt, dus dat dat pot/ketel-verwijt leg ik naast me neer.

Mensen zoeken argumenten voor wat ze willen geloven (of niet), en het wisselen van de mening is vaak eerder psychosociaal bepaald dan dat het op onweerlegbare argumenten gebeurt...


Inderdaad, maar er is nogal een verschilletje tussen 'onweerlegbare argumenten' en een overduidelijk bij elkaar verzonnen anekdote doen lijken alsof het historisch is.

Al met al, je mag best de fouten aanwijzen, maar in mijn ogen doe je wel heel snel het kind met het badwater weg. Als je de waarheid zoekt, dan zou je moeten weten dat er altijd een schil van onjuistheden omheen zit.


Als je leugens nodig hebt om de waarheid te verkondigen, dan is het toch wel bijzonder treurig met je gesteld. Ik heb dan inderdaad de neiging om je boodschap in haar geheel te negeren, want grote kans dat je dan over meer zaken aan het liegen bent.

Dat er een schil van onjuistheden om waarheid zit is één, maar je moet toch toegeven dat het bewust omhullen van je waarheid met leugens wel wat ernstiger is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4564
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: geloof versus wetenschap

Berichtdoor naamloos » 22 feb 2014 21:39

Mortlach schreef:Je zegt dat eht uit een blad genaamd 'Opwekking' komt? Is dat toevallig een evangelische uitgave? De Evangelicals zijn namelijk in het bijzonder wetenschapsvijandig.
Ja joh, gewoon lekker generaliseren! ](*,) ](*,) ](*,)
Mortlach schreef:Nu je weet dat het verhaal aan alle kanten rammelt, ben je van plan de redactie een mailtje te sturen?
Die eer laat ik aan jou, tenslotte heb jij ze ontmaskert.
Mortlach schreef:Als broederlijke vermaning, zeg maar. Als waarschuwing dat ze zich - ongetwijfeld onwetend - hebben schuldig gemaakt aan het verspreiden van aantoonbare misinformtatie?
Normaal gesproken slik ik alles als zoete koek natuurlijk, maar iets zegt me dat jij helemaal niet van de mogelijkheid uitgaat dat de redactie te goeder trouw was. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik hou in ieder geval de mogelijkheid open, zielig hé, dat dat zelfs maar in me opkomt?
Mortlach schreef:Misschien plaatsen ze dan in de volgende uitgave een rectificatie, daar kun je ze in ieder geval toe aansporen.

Ik geloof natuurlijk geen moment dat ze dat zullen doen. Sterker nog, ik heb zoiets eerder gedaan in een andere situatie, en de reactie die ik toen kreeg was verre van christelijk. Een totale ontmaskering. Van de illusie dat het dat soort lui om eerlijkheid en integriteit is te doen, ben ik destijd voorgoed verlost.
Nou meneer 'groot intellect' als je dat op net zo'n meewarige neerbuigende toon gedaan hebt ...pffft :!: waarmee ik een on-christelijke reactie niet mee goed wil praten hoor
Dus omdat jij dat een keer eerder gedaan hebt met negatief resultaat, daarom is er van anderen ook niets goeds te verwachten :?: :?: :?:

Ik denk dat ik maar nooit meer in gesprek ga met atheïsten, dat soort lui vind ik nogal zelfingenomen :lol: :lol: :lol:
Mortlach schreef:Serieus, ik hoop echt dat je ze even een mailtje stuurt. Het adres zal ongetwijfeld in de colofon staan.
Wie weet wat ik doe als ik weer afgekoeld ben.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: geloof versus wetenschap

Berichtdoor Mortlach » 22 feb 2014 22:20

naamloos schreef:Ja joh, gewoon lekker generaliseren!


O, het spijt me, ik dacht dat dat gewoon algemeen bekend was.

Normaal gesproken slik ik alles als zoete koek natuurlijk,


Nou, het bleek toch uit niets dat je het verhaal had gecheckt voordat je het overnam.

maar iets zegt me dat jij helemaal niet van de mogelijkheid uitgaat dat de redactie te goeder trouw was. :


Nee, daar ben ik inderdaad cynisch genoeg voor.

Ik hou in ieder geval de mogelijkheid open, zielig hé, dat dat zelfs maar in me opkomt?


Dat zijn jouw woorden. Ik vind het dan wel weer behoorlijk naief.

Nou meneer 'groot intellect' als je dat op net zo'n meewarige neerbuigende toon gedaan hebt ...pffft :!: waarmee ik een on-christelijke reactie niet mee goed wil praten hoor
Dus omdat jij dat een keer eerder gedaan hebt met negatief resultaat, daarom is er van anderen ook niets goeds te verwachten :?: :?: :?:


Je zet het er gelukkig nog heel klein bij. En het is natuurlijk niet die ene keer die me zo cynisch heeft gemaakt. Het is gewoon een patroon dat je steeds ziet terugkeren. Liegen, en zodra je dat aantoont, zeggen 'ach, maar het gaat om de boodschap.' Nee, zodra je met liegen begint, gaat het direct niet meer over de inhoud, enkel en alleen nog maar over het liegen.

Wie weet wat ik doe als ik weer afgekoeld ben.


Houd je ons op de hoogte als je een reactie krijgt. Ben ik wel benieuwd naar, namelijk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: geloof versus wetenschap

Berichtdoor Boerin » 23 feb 2014 00:04

Zag deze laatst toevallig. Afbeelding
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten