vraag over bidden...

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

bashtian
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 feb 2014 21:45

vraag over bidden...

Berichtdoor bashtian » 21 feb 2014 23:44

Als ik honger heb moet ik dan bidden voor het eten?

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: vraag over bidden...

Berichtdoor xsidd » 22 feb 2014 10:09

Wat zou jij verwachten van hem of haar die jij te eten gaf? Zou een DANKUWEL, dan niet op zijn plaats zijn?

Ja, vooral danken voor het eten dus. Jezus deed dit geen twee keer staat er ergens, en ik bid ook alleen voor het eten. En dat het eten gezegend mag worden is ook heel belangerijk!

Met vriendelijke groet.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: vraag over bidden...

Berichtdoor Boerin » 22 feb 2014 10:23

Als je uitgehongerd bent of je bent het vergeten zegen je gewoon achteraf het eten in je maag en dank je God ervoor.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: vraag over bidden...

Berichtdoor schelpje3 » 22 feb 2014 10:40

bashtian schreef:Als ik honger heb moet ik dan bidden voor het eten?

Mijn moeder zei altijd: je hebt geen honger, je hebt trek!
Kinderen in Afrika hebben honger.
En het is geen verdienste dat je eten op je bord hebt, dat is ook Genade!

antoon

Re: vraag over bidden...

Berichtdoor antoon » 22 feb 2014 10:48

Paulus zijn woorden, breng in verband met alles dank
Ik denk ook wel eens dat een zegen die ik krijg toeval is, toch is het wijs alles aan de schepper te koppelen, stel dat verhoor op gebed toch toeval zou zijn dan nog kan je God danken God die alle dingen geschapen heeft en aan de oorsprong is ook van toevallige dingen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: vraag over bidden...

Berichtdoor schelpje3 » 22 feb 2014 10:53

Dat is nog eens geloven, af en toe iets koppelen aan toeval :?

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: vraag over bidden...

Berichtdoor Wilsophie » 22 feb 2014 13:03

De Bijbel leert dat wij als gelovigen alles krijgen wat we van node hebben en daar vertrouw ik op.
Dus dank ik onder alles. Daarom is je uithongeren of vasten terwijl God je zoveel heeft gegeven zo enorm ondankbaar en zinloos. Het afwijzen van letterlijk brood wat aangeboden wordt heeft hetzelfde effect als het manna dat uit de hemel gegeven is afwijzen.
Je ontledigt en je biedt ruimte aan andere machten en krachten en dat doen bepaalde wereldgodsdiensten danook. Volledig in strijd met de Bijbel dus gaan er andere machten in de leegte zitten en zich manifesteren want ze waren al lang op zoek naar een lichaam.
Het is heel goed om in gebed te gaan en te naderen tot de troon van genade maar ik zie geen verband met bepaalde lusten of behoeften zoals eten en slapen.
Maar er is niets op tegen om voor deze lusten te danken, want wij zijn al gezet in de hemel en worden al gezegend met alle zegeningen in Christus.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4548
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: vraag over bidden...

Berichtdoor naamloos » 22 feb 2014 13:12

Wilsophie schreef:De Bijbel leert dat wij als gelovigen alles krijgen wat we van node hebben en daar vertrouw ik op.
Dus dank ik onder alles. Daarom is je uithongeren of vasten terwijl God je zoveel heeft gegeven zo enorm ondankbaar en zinloos. Het afwijzen van letterlijk brood wat aangeboden wordt heeft hetzelfde effect als het manna dat uit de hemel gegeven is afwijzen.
Je ontledigt en je biedt ruimte aan andere machten en krachten en dat doen bepaalde wereldgodsdiensten danook. Volledig in strijd met de Bijbel dus gaan er andere machten in de leegte zitten en zich manifesteren want ze waren al lang op zoek naar een lichaam.
Het is heel goed om in gebed te gaan en te naderen tot de troon van genade maar ik zie geen verband met bepaalde lusten of behoeften zoals eten en slapen.
Maar er is niets op tegen om voor deze lusten te danken, want wij zijn al gezet in de hemel en worden al gezegend met alle zegeningen in Christus.
Als ik niet eet komen er dan andere machten op de lege plek :shock: :shock: :shock:
Bij mij werkt dat anders, ik val gewoon af :D :D :D
Ik snap dat het vasten daar niet voor bedoelt is, maar het is leuk neveneffect als je dat nodig hebt.
Ik lees niet in de bijbel dat andere machten zich in mensen manifesteerden wanneer zij vastten.

Sorry, maar ik snap geen pepernoot van wat je hier zegt.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: vraag over bidden...

Berichtdoor Marnix » 22 feb 2014 14:05

Waarom zou je je het niet doen? Het hoeven geen uitgebreide gebeden te zijn. Je kan (als een kind) zeggen: Here dank u voor dit lekkere eten, amen. Kan me niet voorstellen dat je daar geen tijd voor hebt als je trek hebt ;) smaakt het eten vast alleen maar lekkerder door.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: vraag over bidden...

Berichtdoor Boerin » 22 feb 2014 14:54

Wilsophie schreef:De Bijbel leert dat wij als gelovigen alles krijgen wat we van node hebben en daar vertrouw ik op.
Dus dank ik onder alles. Daarom is je uithongeren of vasten terwijl God je zoveel heeft gegeven zo enorm ondankbaar en zinloos. Het afwijzen van letterlijk brood wat aangeboden wordt heeft hetzelfde effect als het manna dat uit de hemel gegeven is afwijzen.
Je ontledigt en je biedt ruimte aan andere machten en krachten en dat doen bepaalde wereldgodsdiensten danook. Volledig in strijd met de Bijbel dus gaan er andere machten in de leegte zitten en zich manifesteren want ze waren al lang op zoek naar een lichaam.
Het is heel goed om in gebed te gaan en te naderen tot de troon van genade maar ik zie geen verband met bepaalde lusten of behoeften zoals eten en slapen.
Maar er is niets op tegen om voor deze lusten te danken, want wij zijn al gezet in de hemel en worden al gezegend met alle zegeningen in Christus.

Toch staat er: dit geslacht vaart niet uit tenzij door gebed en vasten. Er zullen dagen komen als de Bruidegom van hen weggenomen is, dan zullen zij vasten. Oh nee da's vast weer voor de zoveelste bedeling, lekker makkelijk, kun je lekker blijven bikken en hoef je ook niet te bidden en vasten als een ander last heeft van machten.
Je ontledigt je niet, want je bidt in de Geest en bent vol van Hem.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: vraag over bidden...

Berichtdoor Wilsophie » 22 feb 2014 16:14

naamloos schreef:Als ik niet eet komen er dan andere machten op de lege plek :shock: :shock: :shock:
Bij mij werkt dat anders, ik val gewoon af :D :D :D
Ik snap dat het vasten daar niet voor bedoelt is, maar het is leuk neveneffect als je dat nodig hebt.
Ik lees niet in de bijbel dat andere machten zich in mensen manifesteerden wanneer zij vastten.

Sorry, maar ik snap geen pepernoot van wat je hier zegt.



Dat begrijp ik en ik wou dat ik ook zou afvallen want er gebeurt bij mij alleen maar het gejojo. Het ging mij om bidden voor of na het eten en om extreme onderwerpen als "vasten" , blijkbaar was ik daar niet duidelijk in. Met excuus.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: vraag over bidden...

Berichtdoor Wilsophie » 22 feb 2014 16:18

Toch staat er: dit geslacht vaart niet uit tenzij door gebed en vasten. Er zullen dagen komen als de Bruidegom van hen weggenomen is, dan zullen zij vasten. Oh nee da's vast weer voor de zoveelste bedeling, lekker makkelijk, kun je lekker blijven bikken en hoef je ook niet te bidden en vasten als een ander last heeft van machten.
Je ontledigt je niet, want je bidt in de Geest en bent vol van Hem.


Ik vrees dat het over een bepaald geslacht en situatie gaat, maar kun je de bijbelgedeelte noemen alsjeblieft. En je sarcastische mening over bedelingen achterwege laten, want daar gaat het totaal niet over.
Verder begrijp ik niet dat ik moet bidden of vasten voor een ander die last heeft van "machten". Wat versta je eronder.
En ik had het niet over bidden in de Geest. Tenzij jij beweert dat dat hetzelfde is als bidden voor of na het eten.
Want dat zie ik niet als zijnde "vol van Hem" als dat zo is zie ik de relatie niet tot eten ( te beperken) .

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: vraag over bidden...

Berichtdoor Boerin » 22 feb 2014 18:16

Wilsophie schreef:Ik vrees dat het over een bepaald geslacht en situatie gaat, maar kun je de bijbelgedeelte noemen alsjeblieft. En je sarcastische mening over bedelingen achterwege laten, want daar gaat het totaal niet over.
Verder begrijp ik niet dat ik moet bidden of vasten voor een ander die last heeft van "machten". Wat versta je eronder.
En ik had het niet over bidden in de Geest. Tenzij jij beweert dat dat hetzelfde is als bidden voor of na het eten.
Want dat zie ik niet als zijnde "vol van Hem" als dat zo is zie ik de relatie niet tot eten ( te beperken) .

Denk wel dat je dat gelijk als antwoord geeft, want er staat dat de discipelen moesten vasten en bidden en het zouden doen als de Bruidegom weg is.
Matteus 17
14 En toen zij bij de schare gekomen waren, kwam iemand tot Hem, knielde voor Hem neder, en zeide: 15 Here, heb medelijden met mijn zoon, want hij is maanziek en hij is er slecht aan toe; want dikwijls valt hij in het vuur en dikwijls in het water. 16 En ik heb hem naar uw discipelen gebracht en zij hebben hem niet kunnen genezen. 17 Jezus antwoordde en zeide: O, ongelovig en verkeerd geslacht, hoelang zal Ik nog bij u zijn? Hoelang zal Ik u nog verdragen? Breng hem Mij hier. 18 En Jezus bestrafte hem en de boze geest ging van hem uit, en de knaap was genezen van dat ogenblik af. 19 Toen kwamen de discipelen bij Jezus en zeiden, toen zij met Hem alleen waren: Waarom hebben wij hem niet kunnen uitdrijven? 20 Hij zeide tot hen: Vanwege uw klein geloof. Want voorwaar, Ik zeg u, indien gij een geloof hebt als een mosterdzaad, zult gij tot deze berg zeggen: Verplaats u vanhier daarheen en hij zal zich verplaatsen en niets zal u onmogelijk zijn. 21 [Maar dit geslacht vaart niet uit dan door bidden en vasten.]

Jij zegt hierboven dat er machten komen als je vast net als in andere godsdiensten. Machten gaan juist weg als je bidt en vast, daar is het voor. Maar goed het dwaalt een beetje af van bidden voor het eten.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: vraag over bidden...

Berichtdoor mohamed » 22 feb 2014 18:19

Bidden en vasten voor het eten? Dat lijkt me een lastige en op langere termijn zelfs dodelijke combinatie.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: vraag over bidden...

Berichtdoor Wilsophie » 22 feb 2014 19:08

@ Boerin ik duidde heel voorzichtig op anorexia. Omdat dit gepaard gaat met het horen van stemmen in sommige gevallen.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten