Evangelische alverzoening

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Evangelische alverzoening

Berichtdoor coby » 03 sep 2013 14:38

http://www.hopebeyondhell.net/pdf/Hoop_ ... de_Hel.pdf
Gelooft er iemand in uiteindelijke alverzoening? Ik kreeg deze net van iemand, een tijdje terug las ik ook al zoiets. Die teksten kloppen anders ook niet, van de laatste penning terugbetalen, voor Sodom zal het draaglijker zijn in het oordeel. Wie van die wil niet geweten heeft zal weinig slaag ontvangen. Ik geloof het wel.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Anonymous_1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 aug 2013 20:17
Locatie: Veenendaal

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor Anonymous_1 » 03 sep 2013 15:47

Ik geloof zelf niet in alverzoening.

Je wilt ermee zeggen dat iedereen, gelovig of ongelovig toch uiteindelijk gered zal worden?

Als dat zo is, waarom zou je dan nog gelovig moeten zijn?
Dan zou ik lekker mijn ding doen (niets met geloof) met de zekerheid dat ik toch wel behouden ben.


Openbaring 20:12-15
12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor coby » 03 sep 2013 16:13

Anonymous_1 schreef:Ik geloof zelf niet in alverzoening.

Je wilt ermee zeggen dat iedereen, gelovig of ongelovig toch uiteindelijk gered zal worden?

Als dat zo is, waarom zou je dan nog gelovig moeten zijn?
Dan zou ik lekker mijn ding doen (niets met geloof) met de zekerheid dat ik toch wel behouden ben.


Openbaring 20:12-15
12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.

Ik weet niet of het klopt, maar het klinkt wel aannemelijk. Hij zegt dat eeuwig wel een einde heeft en uiteindelijk wordt de tweede dood overwonnen. De eerste dood was eigenlijk bescherming, anders had Adam niet gered kunnen worden. Maar weet het ook niet, zou leuk zijn.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor meribel » 03 sep 2013 16:15

Anonymous_1 schreef:Ik geloof zelf niet in alverzoening.

Je wilt ermee zeggen dat iedereen, gelovig of ongelovig toch uiteindelijk gered zal worden?

Als dat zo is, waarom zou je dan nog gelovig moeten zijn?
Dan zou ik lekker mijn ding doen (niets met geloof) met de zekerheid dat ik toch wel behouden ben.

.


Los van de alverzoening; dit begrijp ik niet!

Als zou er niets zijn, al zouden alle christenen zich vergissen, dan zou ik toch niets anders doen! Het geloof brengt me nu al rust en vrede, Je klinkt alsof je geloof een last is. Iets wat moet?


En verder, de bijbel spreekt niet van een alverzoening maar ik hoop het voor iedereen wel van harte!

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor schaapje » 03 sep 2013 16:21

@Coby, sorry dat ik dit schrijf maar ik heb de indruk dat jij wel heel gauw bent te beinvloeden.
En dan nog Evangelische alverzoening. [-X Houdt het bij de Bijbel en niet bij al die dingen die je op internet kan vinden.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Anonymous_1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 aug 2013 20:17
Locatie: Veenendaal

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor Anonymous_1 » 03 sep 2013 16:23

Je klinkt alsof je geloof een last is. Iets wat moet?


Nee sorry dan had ik het verkeerd gezegd.
Ik bedoelde hiermee de tijd vóórdat ik tot geloof kwam.

Ik zou feesten tot diep in de nacht en zou behoorlijk egoïstisch zijn denk ik.

Anonymous_1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 aug 2013 20:17
Locatie: Veenendaal

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor Anonymous_1 » 03 sep 2013 16:31

Ik ken je niet Coby, maar je moet je inderdaad vasthouden aan wat de bijbel zegt, niet wat op internet staat.
Soms lees ik ook dingen, en denk ik 'ja dat zou weleens waar kunnen zijn'.
Maar als ik het vergelijk met wat anders dan spreekt het toch tegen wat ik eerder voor waarheid aangenomen heb.

Byte
Luitenant
Luitenant
Berichten: 745
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:46

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor Byte » 03 sep 2013 18:08

Toevallig zei mijn schoonmoeder dit zondag ook nog. Ik geloof dat iedereen zalig zal worden.
Maar even wakker gemaakt :shock:
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor Lalage » 03 sep 2013 20:22

*steekt vinger op*
Ik geloof hier zeker in! Dat is toch het goede nieuws: dat Jezus voor iedereen de dood overwonnen heeft. Gods liefde is sterker dan de dood. Natuurlijk moeten er dingen recht gezet worden en dat kan pijnlijk zijn: je wordt geconfronteerd met de consequenties van je daden hier op aarde. Toch zal het uiteindelijk goed komen en zal God alles in allen zijn. Dit staan letterlijk in de bijbel.

Zelf heb ik hier een aantal jaren geleden erg mee geworsteld en ik heb er veel over gelezen en bijbelstudie gedaan. Daarom ben ik er ook van overtuigd dat dit een bijbelse waarheid is. Ook op dit forum heb ik daar weleens een en ander over uitgelegd.

Bijbelstudies kan je hier luisteren: http://inperspectief.com/
Goede boeken over dit onderwerp zijn 'Het ene doel van God' van ds Jan Bonda en 'De onweerstaanbare liefde van God' door Thomas Talbott. Die kan je op bovenstaande website bestellen (klik rechtsboven op webwinkel).

Anonymous_1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 aug 2013 20:17
Locatie: Veenendaal

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor Anonymous_1 » 03 sep 2013 20:34

Lalage schreef:*steekt vinger op*
Ik geloof hier zeker in! Dat is toch het goede nieuws: dat Jezus voor iedereen de dood overwonnen heeft. Gods liefde is sterker dan de dood. Natuurlijk moeten er dingen recht gezet worden en dat kan pijnlijk zijn: je wordt geconfronteerd met de consequenties van je daden hier op aarde. Toch zal het uiteindelijk goed komen en zal God alles in allen zijn. Dit staan letterlijk in de bijbel.

Zelf heb ik hier een aantal jaren geleden erg mee geworsteld en ik heb er veel over gelezen en bijbelstudie gedaan. Daarom ben ik er ook van overtuigd dat dit een bijbelse waarheid is. Ook op dit forum heb ik daar weleens een en ander over uitgelegd.

Bijbelstudies kan je hier luisteren: http://inperspectief.com/
Goede boeken over dit onderwerp zijn 'Het ene doel van God' van ds Jan Bonda en 'De onweerstaanbare liefde van God' door Thomas Talbott. Die kan je op bovenstaande website bestellen (klik rechtsboven op webwinkel).


Waar slaat die tekst uit Openbaring dan op die ik eerder gepost had?
Daarnaast bestaat alverzoening niet.
Dan kan je net zo goed stoppen met geloven, je komt toch wel in de hemel.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor meribel » 03 sep 2013 20:47

Nogmaals de vraag anonymous, waarom zou dat betekenen dat je dan zou ophouden met geloven??

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor schaapje » 03 sep 2013 20:58

Alverzoening: Dat betekent God tot een leugenaar maken, Jezus kwam op aarde om zondaren te redden, bekeert u anders gaat u verloren, wie gelooft heeft het eeuwig leven en komt niet in het oordeel, wie niet gelooft is reeds veroordeeld.
Ik kan zo nog wel een poosje doorgaan....is Hij tevergeefs gestorven?

Ik vind het te erg om over te praten? En gebaseerd op één tekst die zegt God in allen...wie zijn die allen?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Anonymous_1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 aug 2013 20:17
Locatie: Veenendaal

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor Anonymous_1 » 03 sep 2013 21:02

meribel schreef:Nogmaals de vraag anonymous, waarom zou dat betekenen dat je dan zou ophouden met geloven??


Oh sorry Meribel,

Ik spreek dan even niet namens mezelf, maar ik bedoelde wat een ongelovige zou kunnen denken.
Als je toch in de hemel komt, ongeacht of je gelovig was of niet.
Wat heeft het dan voor zin om te geloven?
Je kunt immers alles doen wat God verboden heeft en weet ik veel wat meer.
Als je komt te sterven, dan kom je toch in de hemel.


Daarnaast heeft evangeliseren dan ook weinig nut.
Je komt toch in de hemel.
Dit terwijl de gave van evangelisatie aan ons allen gegeven is.
(ik zoek nog even op waar het staat).


@Schaapje,
daar haal je een heel sterk punt naar voren. Mooi gezegd.




EDIT:

Lucas 23:39-43


39 Eén der gehangen misdadigers lasterde Hem: Zijt Gij niet de Christus? Red Uzelf en ons! 40 Maar de andere antwoordde en zeide, hem bestraffende: Vreest zelfs gij God niet, nu gij hetzelfde vonnis ontvangen hebt? 41 En wij terecht, want wij ontvangen vergelding, naar wat wij gedaan hebben, maar deze heeft niets onbehoorlijks gedaan. 42 En hij zeide: Jezus, gedenk mijner, wanneer Gij in uw Koninkrijk komt. 43 En Hij zeide tot hem: Voorwaar, Ik zeg u, heden zult gij met Mij in het paradijs zijn.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor coby » 03 sep 2013 21:09

Maar in die link zeggen ze alleen dat de hel niet eeuwig is en dat het aionen zijn in de grondtekst, dus dat er uiteindelijk na de tweede dood alverzoening is. Evangeliseren blijft dus nog steeds nuttig.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Anonymous_1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 aug 2013 20:17
Locatie: Veenendaal

Re: Evangelische alverzoening

Berichtdoor Anonymous_1 » 03 sep 2013 21:19

coby schreef:Maar in die link zeggen ze alleen dat de hel niet eeuwig is en dat het aionen zijn in de grondtekst, dus dat er uiteindelijk na de tweede dood alverzoening is. Evangeliseren blijft dus nog steeds nuttig.


Coby,

er staat ook geschreven in Johannes 141-7:
1 Wees niet ongerust, maar vertrouw op God en op mij. 2 In het huis van mijn Vader zijn veel kamers; zou ik anders gezegd hebben dat ik een plaats voor jullie gereed zal maken? 3 Wanneer ik een plaats voor jullie gereedgemaakt heb, kom ik terug. Dan zal ik jullie met me meenemen, en dan zullen jullie zijn waar ik ben. 4 Jullie kennen de weg naar waar ik heen ga.’ 5 Toen zei Tomas: ‘Wij weten niet eens waar u naartoe gaat, Heer, hoe zouden we dan de weg daarheen kunnen weten?’ 6 Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij. 7 Als jullie mij kennen zullen jullie ook mijn Vader kennen, en vanaf nu kennen jullie hem, want jullie hebben hem zelf gezien.’


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron