Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
alexander91
Majoor
Majoor
Berichten: 1624
Lid geworden op: 24 jan 2013 15:17

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor alexander91 » 03 sep 2013 09:14

mohamed schreef:Ik waardeer het dat je me als een christen ziet, maar waarom behandel je me dan als een dwaas? Er staat letterlijk dat Kain naar het land Nod ging en met zijn vrouw trouwde, nadat hij verbannen werd door God vanwege broedermoord. Lees Genesis 4 maar en als je het niet kan zien zet dan een goede bril op. Uitgaande van jouw pleidooi voor incest: denk je dat zijn zus Kain 'nog' aantrekkelijk vond na wat er gebeurd was? Zou een dochter van Eva (die niet gezondigd had) trouwen met de man die haar broer Abel had vermoord, door God vervloekt en verbannen werd, schuldig was aan laster en broedermoord en die nota bene ook vlees van haar vlees was? Dat lijkt me geen type om mee thuis te komen! Vergeleken bij Kain valt de zonde van Adam in het niet zou je denken.

Bovendien vergt het een flink staaltje inlegkunde om hard te maken wanneer Kain zijn zus trof, aangezien hij direct na de moord op Abel verbannen werd. Ging zijn zuster hem na in het land Nod? Bewijs het maar, want ik pas ervoor om je lariekoek te slikken zonder slag of stoot. Een vraag die Coby reeds stelde naar aanleiding van de volgende passage is wie?

14 Zie, U verdrijft mij heden van het aangezicht van de aardbodem en ik zal voor Uw aangezicht verborgen zijn en dolend en dwalend over de aarde gaan; en het zal zo zijn dat al wie mij tegenkomt, mij zal doden.
15 Maar de HEERE zei tegen hem: Daarom zal al wie Kaïn doodt zevenvoudig gewroken worden! En de HEERE merkte Kaïn met een teken, zodat niemand die hem tegenkwam, hem zou doden.


Objectief bezien waren er volgens Genesis meerdere mensen, want de familieleden wisten wel wie Kain was en wat hij gedaan had. Maar blijf het vooral ontkennen en frustreer het gesprek nog maar wat meer. Waarom zeg je niet gewoon dat het je niet uitkomt? Dat zou je enorm sieren weet je, want ik weet dat het zo is.

1. Waar staat dat Kain in Nod zijn vrouw vond? Quote de tekst dan voor mij, dan kan ik er niet meer omheen. Anders zal je toch zelf je gekleurde bril af moeten zetten...
2. Jij legt het er nu toch zelf in dat als Kain met zijn zus zou zijn getrouwd, dat die hem niet meer zou willen na de moord? Ik ken genoeg vrouwen in de geschiedenis die bij hun man bleven, ook al was dat een monster.
3. Ik geef alleen een mogelijkheid en als je mijn posts erop zou nagaan dan zie je dat ik die mogelijkheid openlaat evenals dat de aarde al bevolkt was in die tijd. Maar ik ga geen mogelijkheden sluiten op basis van de smaak van mensen.
4. Kain kon netzogoed voor de moord al getrouwd zijn geweest. Er staat nergens dat hij in Nod pas trouwde. In Nod kreeg hij kinderen met zijn vrouw, dat staat er alleen.
5. Degenen die hem wilden doden volgend uit de tekst die je aanhaalt, kunnen juist ook zijn andere broers en zussen zijn die eropuit zijn getrokken, die niet uit verliefdheid met hem zijn getrouwd.
6. Het gaat er mij helemaal niet om wat mijn eigen mening is; ik geef hier alleen mogelijkheden die ik open houdt. Voor mezelf weet ik niet wat waarheid is; ik was er toen immers niet (en ook niet in de hof van Eden, dus ik weet ook niet hoe de natuur toen werkte, en ik zal niet zonder bewijs aannemen dat het toen precies hetzelfde werkte als dat het nu is). Daarbij hoef je helemaal niet te slikken wat ik zeg. Je moet er mee doen wat je zelf wilt, maar ik heb het recht om mijn mening hier neer te zetten. Tis nu eenmaal een open forum-gedeelte en niet het gedeelte dat voldoet aan de smaak en inzettingen van Mohamed. Als ik je redeneringen zie, dan zit er nergens een sluitende argumentatie in, want het zand loopt er aan alle kanten uit, en met sterke bewoordingen wordt onzin heus niet meer waarheid hoor.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Gebruikersavatar
alexander91
Majoor
Majoor
Berichten: 1624
Lid geworden op: 24 jan 2013 15:17

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor alexander91 » 03 sep 2013 09:36

hettys schreef:Hadden spinnen nog geen mogelijkheid tot het spinnen van een web? Aten ze geen vliegen? Zo niet, waarom was de aarde dan niet vergeven van de vliegen? En van alle dieren? We weten tegenwoordig dat er eco-systemen bestaan en voedselketens. Als je niet gelooft dat het zo is geschapen geloof je gewoon niet in een schepping zoals wij die kennen.
Mortlach schreef:Inderdaad. Als je wilt beweren dat alle dieren vegetarisch waren, dan moet je ook geloven dat God van elke diertje de voortplantingsdrang micromanagede...

Voor mezelf wil ik dat niet beweren. Maar als er een schepping is geweest, dan kan ik moeilijk met zekerheid beweren dat de natuur toen precies hetzelfde is als nu. Dat is een aanname die jullie aannemen om deze mogelijkheid te ontkrachten, maar die helemaal niet onderbouwd is. Hoogstens probeer je het onaannemelijk te doen lijken, maar een sluitend bewijs geef je niet. Niet dat dat hoeft, maar dan is het ook niet nodig om het uitgangspunt van een schepping uit te sluiten, want daar zijn dan geen gegronde redenen voor.

Mortlach schreef:Vooral omdat ik ook geen idee heb wat een 'perfect gen' zou moeten voorstellen... Maar goed, net als met zoveel van die creationistische nonsens werkt het allemaal prima, zolang je maar niets van de materie afweet :-)
Ik weet niet wie het over een perfect gen heeft (misschien heb ik het ergens zo genoemd, maar uit de uitleg die ik erbij gaf kun je duidelijk afleiden wat ik eigenlijk bedoel:), maar het gaat over onbeschadigd DNA, of DNA zonder mutaties. Dat weet jij heel goed. Mensen die in aanraking zijn geweest met veel radioactieve straling, hebben veel fouten in hun DNA. De nakomelingen hebben vervolgens een grote kans op afwijkingen. Soortgelijke zaken gebeuren ook bij incest, maar dan gaat het om mutaties die in een populatie aanwezig zijn. Als er geen mutaties zouden zijn, dan zou incest geef afwijkende kinderen opleveren, en dan zou er veel minder tegen te zeggen zijn. Incest wordt alleen geassocieerd met afwijkende kinderen en daarom heeft iedereen negatieve gevoelens bij incest, maar als je er goed over nadenkt dan zijn het de negatieve effecten waar mensen negatieve gevoelens bij hebben, en dat komt door incest, maar gaat onvermijdelijk samen met DNA mutaties die leiden tot afwijkingen.

hettys schreef:En de menselijkheid is ontstaan uit incest, want de genen waren nog perfect. gewoon een verzinsel. Allemaal onzin, met name omdat we uit onderzoek weten waar we vandaan komen. Elk wetenschappelijk bewijs negeren is misschien wel makkelijk, maar ook dom gedrag.
Ah, jij noemt de genen perfect. Dat zal ook niemand lang blijven beweren, dus je eerste zin bevat ook niets nieuws.
En het onderzoek wat je noemt is een goed punt, en ik ontken het ook helemaal niet, maar mij heeft het nog niet volledig overtuigd, vooral omdat mensen vaak verdacht sterke bewoordingen gebruiken om de boodschap van die wetenschappelijke bewijzen bij anderen door de strot te duwen. Als wetenschappelijk bewijs sterk genoeg is, waarom dan heel hard roepen dat de rest onzin is en een verzinsel. Leg het bewijs gewoon op tafel en neem vragen serieus, maar overspeel de hand niet door er van alles bij te roepen. Wetenschap hoort objectief te zijn, en niet emotioneel. Daar hebben veel "pro-wetenschappers" die zelf geen wetenschapper zijn behoorlijk vaak een handje van namelijk. Als ik zo kijk in de wereld van nu en in het recente nieuws (zie Syrie), dan is het roepen dat er ergens bewijs voor is dat overduidelijk is, niet echt een goede garantie voor de waarheid. Waarom iemand vertrouwen op de blauwe ogen? Dat lijkt mij een behoorlijke peiler van de wetenschap, maar toch eisen veel mensen hier dat anderen dat doen.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor Mortlach » 03 sep 2013 10:43

alexander91 schreef:Voor mezelf wil ik dat niet beweren. Maar als er een schepping is geweest, dan kan ik moeilijk met zekerheid beweren dat de natuur toen precies hetzelfde is als nu. Dat is een aanname die jullie aannemen om deze mogelijkheid te ontkrachten, maar die helemaal niet onderbouwd is.


We kunnen toch behoorlijk oude fossielen van spinnen / haaien / krokodillen vinden en geen van die fossielen konden ooit planten eten.


Ik weet niet wie het over een perfect gen heeft (misschien heb ik het ergens zo genoemd, maar uit de uitleg die ik erbij gaf kun je duidelijk afleiden wat ik eigenlijk bedoel:), maar het gaat over onbeschadigd DNA, of DNA zonder mutaties. Dat weet jij heel goed. Mensen die in aanraking zijn geweest met veel radioactieve straling, hebben veel fouten in hun DNA. De nakomelingen hebben vervolgens een grote kans op afwijkingen. Soortgelijke zaken gebeuren ook bij incest, maar dan gaat het om mutaties die in een populatie aanwezig zijn. Als er geen mutaties zouden zijn, dan zou incest geef afwijkende kinderen opleveren, en dan zou er veel minder tegen te zeggen zijn. Incest wordt alleen geassocieerd met afwijkende kinderen en daarom heeft iedereen negatieve gevoelens bij incest, maar als je er goed over nadenkt dan zijn het de negatieve effecten waar mensen negatieve gevoelens bij hebben, en dat komt door incest, maar gaat onvermijdelijk samen met DNA mutaties die leiden tot afwijkingen.


Niet alle mutaties zijn nadelig, dat om te beginnen. Je kunt je afvragen welke extreme stralingsbron Adam en Eva (of Mozes, of wie dan ook) moeten hebben gevonden om het DNA van 'onbeschadigd' naar de huidige staat te krijgen...

Als wetenschappelijk bewijs sterk genoeg is, waarom dan heel hard roepen dat de rest onzin is en een verzinsel. Leg het bewijs gewoon op tafel en neem vragen serieus, maar overspeel de hand niet door er van alles bij te roepen. Wetenschap hoort objectief te zijn, en niet emotioneel. Daar hebben veel "pro-wetenschappers" die zelf geen wetenschapper zijn behoorlijk vaak een handje van namelijk.


Het maakt LETTERLIJK niet uit waar je mee komt, sommige gelovigen zullen het NOOIT accepteren als het in strijd is met hun interpretatie van de Bijbel. Wetenschappelijk bewijs is sterk genoeg, maar de mens is niet alleen rationeel.

Als ik zo kijk in de wereld van nu en in het recente nieuws (zie Syrie), dan is het roepen dat er ergens bewijs voor is dat overduidelijk is, niet echt een goede garantie voor de waarheid. Waarom iemand vertrouwen op de blauwe ogen? Dat lijkt mij een behoorlijke peiler van de wetenschap, maar toch eisen veel mensen hier dat anderen dat doen.


In de loop der jaren is er veel, heel veel bewijs langsgekomen in verschillende topics hier. En nog steeds zijn er lui die zeggen "Ja maar het kan ook allemaal anders hoor!" zonder dat ze de gevolgen van dat 'anderszijn' doordenken...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor coby » 03 sep 2013 10:50

Mortlach schreef:We kunnen toch behoorlijk oude fossielen van spinnen / haaien / krokodillen vinden en geen van die fossielen konden ooit planten eten.

Dat zegt niks, toen was er ook dood. De dieren die in Genesis geschapen waren kregen het groene kruid tot spijs, maar als dat zo is dat ze vegetarisch waren zul je er toch geen bewijs van kunnen vinden, ze stierven namelijk niet en na de zondeval aten die beesten wel direct vlees. Straks zal de leeuw ook weer stro eten als het rund.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

mohamed

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor mohamed » 03 sep 2013 12:54

coby schreef:Straks zal de leeuw ook weer stro eten als het rund.

Liever een leeuw die eet als een rund dan een rund die denkt een leeuw te zijn. :lol:

Gebruikersavatar
alexander91
Majoor
Majoor
Berichten: 1624
Lid geworden op: 24 jan 2013 15:17

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor alexander91 » 03 sep 2013 13:02

Mortlach schreef:Niet alle mutaties zijn nadelig, dat om te beginnen. Je kunt je afvragen welke extreme stralingsbron Adam en Eva (of Mozes, of wie dan ook) moeten hebben gevonden om het DNA van 'onbeschadigd' naar de huidige staat te krijgen...
Netzoals het dan misschien geen zin heeft om op mensen als ik in te praten, laat je hiermee zien dat je zelf ook niet veel vlugger bent. Niet alle mutaties zijn nadelig (dat zeg ik overigens nergens, maar je lijkt het te lezen, komt niet echt wetenschappelijk objectief over), want ze zorgen voor variaties, maar sommigen wel. Beiden kunnen gebeuren en mutaties hebben allerlei verschillende oorzaken zoals de wetenschap laat zien. Je hoeft niet een kernbom overleeft te hebben om mutaties te krijgen. Gewoon zonlicht kan al genoeg zijn om over de tijd het genetische materiaal dat doorgegeven wordt van mens op mens steeds verder te muteren (zowel nadelig als positief). Voor iemand die claimt er veel van te weten, laat je hier toch wel wat steken vallen, wat ik erg typerend vind voor de betrouwbaarheid van jouw waarheid...

Als wetenschappelijk bewijs sterk genoeg is, waarom dan heel hard roepen dat de rest onzin is en een verzinsel. Leg het bewijs gewoon op tafel en neem vragen serieus, maar overspeel de hand niet door er van alles bij te roepen. Wetenschap hoort objectief te zijn, en niet emotioneel. Daar hebben veel "pro-wetenschappers" die zelf geen wetenschapper zijn behoorlijk vaak een handje van namelijk.

Mortlach schreef:Het maakt LETTERLIJK niet uit waar je mee komt, sommige gelovigen zullen het NOOIT accepteren als het in strijd is met hun interpretatie van de Bijbel. Wetenschappelijk bewijs is sterk genoeg, maar de mens is niet alleen rationeel.
Daar heb je gelijk in, maar dat ontslaat je nog steeds niet van de door de wetenschappelijke methode opgelegde plicht om te bewijzen met bewijzen, en niet door te zeggen dat er bewijs voor is. Ik snap dat dat frustrerend is, maar is onze wetenschap niet volwassen geworden doordat mensen zeiden: laat het dan maar zien. Een kritische houding is beter voor de wetenschap dan alles voor zoete koek slikken.

Als ik zo kijk in de wereld van nu en in het recente nieuws (zie Syrie), dan is het roepen dat er ergens bewijs voor is dat overduidelijk is, niet echt een goede garantie voor de waarheid. Waarom iemand vertrouwen op de blauwe ogen? Dat lijkt mij een behoorlijke peiler van de wetenschap, maar toch eisen veel mensen hier dat anderen dat doen.

Mortlach schreef:In de loop der jaren is er veel, heel veel bewijs langsgekomen in verschillende topics hier. En nog steeds zijn er lui die zeggen "Ja maar het kan ook allemaal anders hoor!" zonder dat ze de gevolgen van dat 'anderszijn' doordenken...
Tot die lui voel ik mij niet verwant ;-). Ik doordenk de gevolgen wel degelijk, en zoals je hier terug kunt lezen, doordenk ik ook vooraannames die gedaan worden maar waarvan je eist dat ik ze zonder bewijs aanneem.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

mohamed

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor mohamed » 03 sep 2013 13:14

alexander91 schreef:1. Waar staat dat Kain in Nod zijn vrouw vond? Quote de tekst dan voor mij, dan kan ik er niet meer omheen. Anders zal je toch zelf je gekleurde bril af moeten zetten...

Die heb ik afgezet toen ik me uitschreef uit de hervormde kerk.
In Genesis 4 staat de geschiedenis van Kain, dat je dat niet eens weet en toch een oordeel hebt. Typisch weer.
alexander91 schreef:2. Jij legt het er nu toch zelf in dat als Kain met zijn zus zou zijn getrouwd, dat die hem niet meer zou willen na de moord? Ik ken genoeg vrouwen in de geschiedenis die bij hun man bleven, ook al was dat een monster.

Dat geloof ik graag, maar jij bent ook behoorlijk liberaal over incest en er zijn ook nog gezonde vrouwen.
alexander91 schreef:3. Ik geef alleen een mogelijkheid en als je mijn posts erop zou nagaan dan zie je dat ik die mogelijkheid openlaat evenals dat de aarde al bevolkt was in die tijd. Maar ik ga geen mogelijkheden sluiten op basis van de smaak van mensen.

Nou zet dan potdorie die gereformeerde bril een keertje af!
alexander91 schreef:4. Kain kon netzogoed voor de moord al getrouwd zijn geweest. Er staat nergens dat hij in Nod pas trouwde. In Nod kreeg hij kinderen met zijn vrouw, dat staat er alleen.

Er staat 'U verdrijft mij heden van het aangezicht van de aardbodem' (Gen 4,14) maar er zat natuurlijk nog een huwelijk tussen met zijn volle zuster die aangetrokken was tot de rebel. Nee, dat klinkt heel plausibel hoor Alexeander91 en totaal niet speculatief. ](*,)
alexander91 schreef:5. Degenen die hem wilden doden volgend uit de tekst die je aanhaalt, kunnen juist ook zijn andere broers en zussen zijn die eropuit zijn getrokken, die niet uit verliefdheid met hem zijn getrouwd.

Er staat dat God om wraak te voorkomen Kain voorzag van een merkteken en zoals ik eerder opmerkte wist zijn familie wel wie Kain was.

Maar ja, nu je het zo aankaart denk ik ook inderdaad dat zijn familie hem nareisde en pas bij het zien van dat teken zich wel even bedacht. Ja, je hebt gelijk, zo moet het zijn gegaan. [/ironie] :lol:
alexander91 schreef:6. Het gaat er mij helemaal niet om wat mijn eigen mening is; ik geef hier alleen mogelijkheden die ik open houdt. Voor mezelf weet ik niet wat waarheid is; ik was er toen immers niet (en ook niet in de hof van Eden, dus ik weet ook niet hoe de natuur toen werkte, en ik zal niet zonder bewijs aannemen dat het toen precies hetzelfde werkte als dat het nu is).

Als je jouw hersenspinsels mogelijkheden noemt zeg ik dat een kinderhand kennelijk gauw gevuld is. Ik zie dat gekonkel van jou als smoesjes van een baby die vadsig is geworden van de melk en vaste voeding weigert.
alexander91 schreef:Daarbij hoef je helemaal niet te slikken wat ik zeg. Je moet er mee doen wat je zelf wilt, maar ik heb het recht om mijn mening hier neer te zetten. Tis nu eenmaal een open forum-gedeelte en niet het gedeelte dat voldoet aan de smaak en inzettingen van Mohamed. Als ik je redeneringen zie, dan zit er nergens een sluitende argumentatie in, want het zand loopt er aan alle kanten uit, en met sterke bewoordingen wordt onzin heus niet meer waarheid hoor.

Afkomstig van jou zie ik dat als een groot compliment en slappe argumenten worden nou eenmaal weerlegd met sterke woorden. Het zand wat je meent te zien in mijn betoog zit hem in je eigen ogen, Klaas Vaak heeft dat erin gestrooid omdat je staande slaapt en ziende blind bent.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor coby » 03 sep 2013 13:26

-
Laatst gewijzigd door coby op 03 sep 2013 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
alexander91
Majoor
Majoor
Berichten: 1624
Lid geworden op: 24 jan 2013 15:17

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor alexander91 » 03 sep 2013 13:34

mohamed schreef:Die heb ik afgezet toen ik me uitschreef uit de hervormde kerk.
In Genesis 4 staat de geschiedenis van Kain, dat je dat niet eens weet en toch een oordeel hebt. Typisch weer.

Dat geloof ik graag, maar jij bent ook behoorlijk liberaal over incest en er zijn ook nog gezonde vrouwen.

Nou zet dan potdorie die gereformeerde bril een keertje af!

Er staat 'U verdrijft mij heden van het aangezicht van de aardbodem' (Gen 4,14) maar er zat natuurlijk nog een huwelijk tussen met zijn volle zuster die aangetrokken was tot de rebel. Nee, dat klinkt heel plausibel hoor Alexeander91 en totaal niet speculatief. ](*,)

Er staat dat God om wraak te voorkomen Kain voorzag van een merkteken en zoals ik eerder opmerkte wist zijn familie wel wie Kain was.

Maar ja, nu je het zo aankaart denk ik ook inderdaad dat zijn familie hem nareisde en pas bij het zien van dat teken zich wel even bedacht. Ja, je hebt gelijk, zo moet het zijn gegaan. [/ironie] :lol:

Als je jouw hersenspinsels mogelijkheden noemt zeg ik dat een kinderhand kennelijk gauw gevuld is. Ik zie dat gekonkel van jou als smoesjes van een baby die vadsig is geworden van de melk en vaste voeding weigert.

Afkomstig van jou zie ik dat als een groot compliment en slappe argumenten worden nou eenmaal weerlegd met sterke woorden. Het zand wat je meent te zien in mijn betoog zit hem in je eigen ogen, Klaas Vaak heeft dat erin gestrooid omdat je staande slaapt en ziende blind bent.


Gelukkig laat je in je post zien hoe een christen die wel de melk en vaste voedsel binnenkrijgt zich gedraagt. Heel bemoedigend voorbeeld ben je zo ;-), maar je hebt vast een tekstje waarmee je dat voor jezelf ook kunt goedpraten. Je blijft om mijn woorden heendraaien en waar je erop ingaat, probeer je ze te verdraaien, om in elk geval maar geen poging te hoeven doen om een inhoudelijk gesprek te voeren. Jij bent er vroeger bij geweest, want je lijkt het allemaal precies te weten, en enige afwijking van de instellingen van Mohamed wordt neergesabeld.
Ik zou graag uit deze discussie willen komen als broeders, maar dat lijkt niet te kunnen, op een mogelijkheid na, maar daar ben ik (helaas?) nog niet van overtuigd.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor Mortlach » 03 sep 2013 13:58

coby schreef:Dat zegt niks, toen was er ook dood. De dieren die in Genesis geschapen waren kregen het groene kruid tot spijs, maar als dat zo is dat ze vegetarisch waren zul je er toch geen bewijs van kunnen vinden, ze stierven namelijk niet en na de zondeval aten die beesten wel direct vlees. Straks zal de leeuw ook weer stro eten als het rund.


Wil ik hem zien doen met dat gebit en dat maagdarmkanaal!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 okt 2012 13:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor Wim2600 » 03 sep 2013 14:01

Mortlach schreef:Wil ik hem zien doen met dat gebit en dat maagdarmkanaal!


Ongetwijfeld impliceert een nieuwe hemel en een nieuwe aarde ook een nieuw gebit en een nieuw maagdarmstelsel voor de carnivoren onder ons... op een vleugje hocuspocus méér of minder zal het heus niet aankomen ;)

mohamed

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor mohamed » 03 sep 2013 15:14

Mortlach schreef:Wil ik hem zien doen met dat gebit en dat maagdarmkanaal!

Wim2600 schreef:Ongetwijfeld impliceert een nieuwe hemel en een nieuwe aarde ook een nieuw gebit en een nieuw maagdarmstelsel voor de carnivoren onder ons... op een vleugje hocuspocus méér of minder zal het heus niet aankomen ;)

Een leeuw zonder gebit is een poes.

mohamed

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor mohamed » 03 sep 2013 15:25

mohamed schreef:Die heb ik afgezet toen ik me uitschreef uit de hervormde kerk.
In Genesis 4 staat de geschiedenis van Kain, dat je dat niet eens weet en toch een oordeel hebt. Typisch weer.

Dat geloof ik graag, maar jij bent ook behoorlijk liberaal over incest en er zijn ook nog gezonde vrouwen.

Nou zet dan potdorie die gereformeerde bril een keertje af!

Er staat 'U verdrijft mij heden van het aangezicht van de aardbodem' (Gen 4,14) maar er zat natuurlijk nog een huwelijk tussen met zijn volle zuster die aangetrokken was tot de rebel. Nee, dat klinkt heel plausibel hoor Alexeander91 en totaal niet speculatief. ](*,)

Er staat dat God om wraak te voorkomen Kain voorzag van een merkteken en zoals ik eerder opmerkte wist zijn familie wel wie Kain was.

Maar ja, nu je het zo aankaart denk ik ook inderdaad dat zijn familie hem nareisde en pas bij het zien van dat teken zich wel even bedacht. Ja, je hebt gelijk, zo moet het zijn gegaan. [/ironie] :lol:

Als je jouw hersenspinsels mogelijkheden noemt zeg ik dat een kinderhand kennelijk gauw gevuld is. Ik zie dat gekonkel van jou als smoesjes van een baby die vadsig is geworden van de melk en vaste voeding weigert.

Afkomstig van jou zie ik dat als een groot compliment en slappe argumenten worden nou eenmaal weerlegd met sterke woorden. Het zand wat je meent te zien in mijn betoog zit hem in je eigen ogen, Klaas Vaak heeft dat erin gestrooid omdat je staande slaapt en ziende blind bent.

alexander91 schreef:Gelukkig laat je in je post zien hoe een christen die wel de melk en vaste voedsel binnenkrijgt zich gedraagt. Heel bemoedigend voorbeeld ben je zo ;-), maar je hebt vast een tekstje waarmee je dat voor jezelf ook kunt goedpraten. Je blijft om mijn woorden heendraaien en waar je erop ingaat, probeer je ze te verdraaien, om in elk geval maar geen poging te hoeven doen om een inhoudelijk gesprek te voeren. Jij bent er vroeger bij geweest, want je lijkt het allemaal precies te weten, en enige afwijking van de instellingen van Mohamed wordt neergesabeld.
Ik zou graag uit deze discussie willen komen als broeders, maar dat lijkt niet te kunnen, op een mogelijkheid na, maar daar ben ik (helaas?) nog niet van overtuigd.

Een voorbeeld? Dat ben ik niet en pretendeer ik evenmin te zijn, maar er staat geschreven word boos en zondig niet (Ef 4,26) en heb ik tegen jou gezondigd?

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor coby » 03 sep 2013 15:53

mohamed schreef:Een voorbeeld?

Nou dat van die vadsige baby is een beetje beledigend zeg maar.
Ik verwijs u naar het 'zeg iets positiefs' topic.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

scheermes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 514
Lid geworden op: 24 feb 2009 20:15

Re: Zijn wij nou zo slim en is de grote meerderheid zo dom?

Berichtdoor scheermes » 03 sep 2013 16:30

coby schreef:Die komen uiteindelijk omdat Adam zondigde en de aardbodem omdat hij wilde zondigen vervloekt was (Genesis 3:17), gevolg van de zonde en door de zondvloed. Voor de zondvloed waren er geen orkanen, het had nog nooit geregend. En natuurrampen zijn al voorspeld in Matteus 24, dat zijn barensweeen, omdat er een nieuwe hemel en aarde komt. Maar het is allemaal uiteindelijk terug te leiden tot de zonde van Adam en/of die lui van voor de zondvloed.

Maar dat is onrechtvaardig en immoreel! Al die onschuldigen die gestraft worden, omdat een voorouder iets verkeerd gedaan heeft? Dat doen wij toch ook niet met kinderen van een misdadiger?

coby schreef:...
En sommigen zeggen: evolutie is min of meer bewezen, dan nemen we de Bijbel maar figuurlijk.

Je bevestigt mijn punt dat de bijbel niet duidelijk is.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten