Plaats voor de (christelijke) God?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Plaats voor de (christelijke) God?

Berichtdoor irmo » 10 nov 2012 16:54

Deze vraag had ik een tijdje geleden in de vragenrubriek gesteld, maar niet echt een antwoord op gekregen, dus vandaar dat ik de vraag hier nog eens probeer te stellen. Als hij hier verkkerd staat, wil iemand hem dan verplaatsen naar het juiste forum?

Hier komt ie :D :


Ik heb een occult verleden. Nu raakte ik laatst in gesprek met een christen, en die zei dat asl ik de christen zou worden, dat ik een beter leven zou krijgen. Kan iemand mij uitleggen waarom?

En:
Wie/Wat is God en waarom zou er in mijn leven een plaats zijn voor de (christelijke) god?

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: vragen??

Berichtdoor schaapje » 10 nov 2012 17:04

irmo schreef:Deze vraag had ik een tijdje geleden in de vragenrubriek gesteld, maar niet echt een antwoord op gekregen, dus vandaar dat ik de vraag hier nog eens probeer te stellen. Als hij hier verkkerd staat, wil iemand hem dan verplaatsen naar het juiste forum?

Hier komt ie :D :


Ik heb een occult verleden. Nu raakte ik laatst in gesprek met een christen, en die zei dat asl ik de christen zou worden, dat ik een beter leven zou krijgen. Kan iemand mij uitleggen waarom?

En:
Wie/Wat is God en waarom zou er in mijn leven een plaats zijn voor de (christelijke) god?

Misschien is er in jou leven geen plaats voor de Christelijke God.
Daar kan jij zelf het beste een antwoord op geven, dacht ik zo!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: vragen??

Berichtdoor schelpje3 » 10 nov 2012 17:22

Wat wil je irmo. Een beter leven nu of een leven na dit leven?

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: vragen??

Berichtdoor Wilsophie » 10 nov 2012 18:30

Het leven na dit leven is reeds begonnen want de Bijbel leert nooit dat je iets zal krijgen, maar wel dat je iets zult HEBBEN.

Faramir

Re: vragen??

Berichtdoor Faramir » 10 nov 2012 18:49

irmo schreef:Ik heb een occult verleden. Nu raakte ik laatst in gesprek met een christen, en die zei dat asl ik de christen zou worden, dat ik een beter leven zou krijgen. Kan iemand mij uitleggen waarom?

Of het daadwerkelijk beter is tijdens dit aardse zal voornamelijk aan de persoon zelf liggen denk ik. Ik heb in Christus in ieder geval troost en bevrijding gevonden.
En:
Wie/Wat is God en waarom zou er in mijn leven een plaats zijn voor de (christelijke) god?

Er is slechts 1 God. Mensen kijken op verschillende wijze naar die ene God en houden er andere interpretaties op na. Voor een ieder leven is er plaats voor God. En God heeft plaats voor ieder leven. Christen worden zal echter wel een overtuiging vanuit jezelf moeten zijn. Men kan niet de ene dag op gaan staan en besluiten maar in God te gaan geloven, het tegenovergestelde gaat ook moeilijk.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: vragen??

Berichtdoor gravo » 10 nov 2012 20:46

irmo schreef:(...) Ik heb een occult verleden. Nu raakte ik laatst in gesprek met een christen, en die zei dat asl ik de christen zou worden, dat ik een beter leven zou krijgen. Kan iemand mij uitleggen waarom?(...)


Wat een rare vraag. Immers, wie geen christen is of daar nog heel weinig van weet zal weinig aandrang voelen om het occulte als iets van zijn verleden te zien. De opmerking 'Ik heb een occult verleden' houdt in dat de schrijver zich al in christelijke kring begeeft of begeven heeft.
Daarom is deze vraag ofwel provocerend (ik doe net of ik nog van niets weet, maar probeer eigenlijk christenen uit de tent te lokken) of het is een verkeerd gestelde vraag, waarbij vergeten is te melden dat hij zich al in christelijke kring bewogen heeft. De uitdrukking 'occult' is immers al een door en door christelijk oordeel over sommige praktijken.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

beantsje
Mineur
Mineur
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 aug 2012 19:36

Re: vragen??

Berichtdoor beantsje » 11 nov 2012 19:05

schelpje3 schreef:Wat wil je irmo. Een beter leven nu of een leven na dit leven?


Schelpje, dit lijkt een beetje te impliceren dat als je kiest voor het christelijk geloof, het leven nu niet beter wordt?

Mijn ervaring is dat je werkelijk gelukkig wordt als je oprecht probeert God te dienen. Ook nu, in dit leven.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: vragen??

Berichtdoor mw » 11 nov 2012 19:57

Ligt er wel aan welke definitie je aan het woordje geluk hangt. Ik kan beamen dat je echt ontzettend gelukkig wordt als je God oprecht dient, een geluk die alle verstand te boven gaat. Maar dat betekend niet dat je problemen worden opgelost en beproevingen je bespaard blijven.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: vragen??

Berichtdoor henkie » 12 nov 2012 11:24

irmo schreef:Deze vraag had ik een tijdje geleden in de vragenrubriek gesteld, maar niet echt een antwoord op gekregen, dus vandaar dat ik de vraag hier nog eens probeer te stellen.


Niet echt een antwoord gekregen of niet het antwoord gekregen wat je wilde? ;-)

Gebruikersavatar
JHM
Kapitein
Kapitein
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:08

Re: Plaats voor de (christelijke) God?

Berichtdoor JHM » 12 nov 2012 11:34

Beste Irmo,

De vraag die je stelt kun je tevens zelf het best beantwoorden. Ieder gaat zijn eigen 'journey', een vraag die je allereerst aan jezelf moet stellen 'sta ik open voor God'. Als je die vraag met 'ja' kunt beantwoorden zou ik eens rustig beginnen met het lezen van de Bijbel en alle vragen die daar uit voortkomen onderzoeken.

Zelf ben ik begonnen met Genesis en daarna doorgegaan met de evangelie in het nieuwe testament (Mattheus, Markus, Johannes, Lucas). Een relatie met Jezus is een persoonlijke relatie en voor een ieder van ons verschillend.

Welke weg je ook gaat dat het de goede zijn.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Plaats voor de (christelijke) God?

Berichtdoor Lichtzwaard » 13 nov 2012 14:20

@Irmo maak je niet druk om je leven of dat leuker zal worden of niet je kan je beter druk maken om na dit leven behouden zijn of niet dus bekeer je en de Genade Gods zal jou niet in de steek laten ook in dit aardse leven niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Plaats voor de (christelijke) God?

Berichtdoor Wilsophie » 13 nov 2012 14:48

Ik ben zo blij dat de Bijbel leert dat ik niet na dit leven behouden ben, maar nu al.
Johannes zegt dat zo duidelijk dat Wie in Hem gelooft die zal eeuwig leven HEBBE en niet krijgen.
Het is triest als christenen uitzien naar het hiernamaals want dat bestaat niet.
Het is het daarnamaals.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Plaats voor de (christelijke) God?

Berichtdoor Wilsophie » 13 nov 2012 14:52

Ik heb een occult verleden. Nu raakte ik laatst in gesprek met een christen, en die zei dat asl ik de christen zou worden, dat ik een beter leven zou krijgen. Kan iemand mij uitleggen waarom?

En:
Wie/Wat is God en waarom zou er in mijn leven een plaats zijn voor de (christelijke) god?


Het is al moeilijk om te stellen dat als je een Christen zou worden dan zou je een beter leven krijgen.

Als er in jouw leven geen plaats is voor de levende God Die hemel een aarde en jou gemaakt heeft dan kun je een fantastisch leven hebben op aarde, maar het leidt tot de dood. Toch?
Een occult verleden is net zo duister als welk verleden danook. Zodra je erkent dat je op zoek bent naar het Licht in plaats van naar de duisternis wat of welke occult is dan zal Het Licht Zich aan jou openbaren.
Of je dan een beter leven krijgt staat nergens in de Bijbel , je krijgt een ander leven.
Zo simpel is het.
Dag hoor!

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Plaats voor de (christelijke) God?

Berichtdoor hubert » 13 nov 2012 16:56

En:
Wie/Wat is God en waarom zou er in mijn leven een plaats zijn voor de (christelijke) god?


Wie/wat God is, is niet uit te leggen. Gemakshalve: hou het op de Schepper!
Of je God een plaats wil geven in je leven bepaal je zelf.
Als je God ontdekt, bv door over het leven van Jezus te lezen, krijg je steeds meer zin om meer te weten te komen.
Het geloof geeft rust in de ziel en biedt perspectief voor tijd en eeuwigheid.
Veel genoegen op je zoektocht!

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: vragen??

Berichtdoor irmo » 13 nov 2012 21:13

Wow, wat veel reacties.. Ik zal eens kijken of ik iedereeen juist kan quoten en alle vragen kan beantwoorden.

schaapje schreef:Misschien is er in jou leven geen plaats voor de Christelijke God.
Daar kan jij zelf het beste een antwoord op geven, dacht ik zo!


Als ik het antwoord al had, zou ik de vraag niet gesteld hebben, dacht ik zo :idea:

Wat wil je irmo. Een beter leven nu of een leven na dit leven?


Geen idee. Wat bedoel je hier precies mee?

Wat een rare vraag. Immers, wie geen christen is of daar nog heel weinig van weet zal weinig aandrang voelen om het occulte als iets van zijn verleden te zien. De opmerking 'Ik heb een occult verleden' houdt in dat de schrijver zich al in christelijke kring begeeft of begeven heeft.
Daarom is deze vraag ofwel provocerend (ik doe net of ik nog van niets weet, maar probeer eigenlijk christenen uit de tent te lokken) of het is een verkeerd gestelde vraag, waarbij vergeten is te melden dat hij zich al in christelijke kring bewogen heeft. De uitdrukking 'occult' is immers al een door en door christelijk oordeel over sommige praktijken.


Ik ben een zij... :) En het is niet de bedoeling om te provoceren, maar ik had geen idee hoe ik het anders moet opschrijven. En ik heb dit weekend van een christen gehoord wat het betekend, dus ik gebruik mijn kennis gelijk... :idea:

Niet echt een antwoord gekregen of niet het antwoord gekregen wat je wilde?


Geen antwoord gekregen.

@Irmo maak je niet druk om je leven of dat leuker zal worden of niet je kan je beter druk maken om na dit leven behouden zijn of niet dus bekeer je en de Genade Gods zal jou niet in de steek laten ook in dit aardse leven niet


En nu in normaal Nederlands? Bovendien, was jij niet diegeen die me al veroordeelde voor ik de vraag stelde? Dus waarom zou ik van jou iets aannemen? ](*,)

Als er in jouw leven geen plaats is voor de levende God Die hemel een aarde en jou gemaakt heeft dan kun je een fantastisch leven hebben op aarde, maar het leidt tot de dood. Toch?
Een occult verleden is net zo duister als welk verleden danook. Zodra je erkent dat je op zoek bent naar het Licht in plaats van naar de duisternis wat of welke occult is dan zal Het Licht Zich aan jou openbaren.
Of je dan een beter leven krijgt staat nergens in de Bijbel , je krijgt een ander leven.
Zo simpel is het.


Wat voor ander leven dan? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. KUn je daar iets over vertellen?


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten