Titels

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Titels

Berichtdoor Wilsophie » 14 apr 2012 10:13

De Bijbel leert ook dat wij de allen die boven ons gesteld zijn gehoorzaam zijn. Paulus doet in 2 kor. zijn beroep op zijn gezag als apostel.

Gezag is wat anders dan macht. Maar stel dat je onder een moslim regiem leeft, moet je dan in de moskee gaan bidden om dat de overheid je dat opdraagt?
Moesten onze voorouders de Joden vervolgen omdat Hitler hen dat opdroeg?

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Titels

Berichtdoor Wilsophie » 14 apr 2012 10:34

="Farimir"Veruit de meeste mensen die een titel voeren hebben die verdient door studie of daden. Het gaat ze ook niet om macht, maar om duidelijkheid. Maar goed, het zal ongetwijfeld dat jij je ook ingenieur wil noemen of dokter. Ik ben echter bijzonder blij dat daar regels aan gebonden zijn zodat ik weet met wie ik van doen heb wanneer ik weer eens naar het ziekenhuis, de notaris oid moet. En ja, verantwoordelijkheid brengt macht met zich mee.

De meeste mensen gelukkig wel, maar niet iedere titel is beschermd.
Dominee is een onbeschermde titel.
En die regels zijn helemaal niet zo streng als jij suggereert.
In Amerika kun je een titel kopen en die in Nederland hanteren, ik weet dat iemand zich Doctor noemt en dit in Amerika heeft opgevist, en hier onder zijn boeken zet en in de aankondiging van zijn spreekbeurten.
Ingenieur is ook verwarrend want ik ken mensen die Ir voor hun naam zetten maar het moet zijn Ing. en dat is niet de postbank. #-o

Ewan
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 28 feb 2012 10:00

Re: Titels

Berichtdoor Ewan » 14 apr 2012 10:55

*off topic*
Somebody up there likes you

Flavius
Sergeant
Sergeant
Berichten: 370
Lid geworden op: 31 dec 2008 10:52

Re: Titels

Berichtdoor Flavius » 14 apr 2012 14:36

Wilsophie schreef:Ingenieur is ook verwarrend want ik ken mensen die Ir voor hun naam zetten maar het moet zijn Ing. en dat is niet de postbank. #-o
Tegenwoordig wordt vaker en vaker een internationale vorm gebruikt, oftewel:

In plaats van ing. Flavius is het dan Flavius BASc, of in plaats van ir. Flavius is het dan Flavius BSc.

In ieder geval vind ik het nogal zielig om valse, of irrelevante, titels te gebruiken. Ik kan mij echter goed voorstellen dat ter herkenning gebruik gemaakt wordt van een titel [waarbij internationale vormen nóg meer duidelijkheid verschaffen]. BASc betekent bijvoorbeeld Bachelor of Applied Sciences [hogeschool] en BSc betekent Bachelor of Science [universiteit].

Wat jij overigens zegt, dat ir. moet zijn ing. is niet waar. Het betekent beide ingenieur, echter zit het verschil 'm in het gegeven dat ir. voor universitair geschoolden is en dat ing. voor hogeschool geschoolden is:
Wikipedia schreef:Universitair geschoolde ingenieurs voeren de titel ir., Hogeschool-ingenieurs daarentegen de afkorting ing. Deze verschillen zijn historisch gegroeid. Wanneer een academische ingenieur promoveert mag hij de titels dr. ir. voeren.

Bron: Wikipedia.org
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

Ewan
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 28 feb 2012 10:00

Re: Titels

Berichtdoor Ewan » 14 apr 2012 14:42

Faramir schreef:Het heeft er alle schijn van dat een paar randgevallen van het christendom enkel God boven zich duiden en dan wel hun privé interpretatie van wie God dan zou moeten zijn en wat Hij dan zou willen. Anarchie dus, de kern van dit topic.


pater, pontificaat, heilige vader, om deze titels ging het voornamelijk, heeft niets met anarchie te maken, een groep gelovigen dient God en elkaar.
Somebody up there likes you

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Titels

Berichtdoor Wilsophie » 14 apr 2012 14:46

Wat jij overigens zegt, dat ir. moet zijn ing. is niet waar. Het betekent beide ingenieur, echter zit het verschil 'm in het gegeven dat ir. voor universitair geschoolden is en dat ing. voor hogeschool geschoolden is:
Klopt Farimir, ik heb hier een aantal geleerden zitten en ze legden mij dit uit.
Ing moest er dan achter staan, maar tegenwoordig is het Bachelor en Master of zoiets.
Wat jij zegt klopt hoor.

Flavius
Sergeant
Sergeant
Berichten: 370
Lid geworden op: 31 dec 2008 10:52

Re: Titels

Berichtdoor Flavius » 14 apr 2012 15:24

Wilsophie schreef:Klopt Farimir, ik heb hier een aantal geleerden zitten en ze legden mij dit uit.
Ing moest er dan achter staan, maar tegenwoordig is het Bachelor en Master of zoiets.
Wat jij zegt klopt hoor.
Farimir? :-k

Overigens plaats je ir. of ing. voor je naam, niet achter je naam. De internationale vormen plaats je wel achter je naam. En je kunt beide vormen níet tegelijk gebruiken. :wink:
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

Trajecto
Sergeant
Sergeant
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 jan 2012 12:26

Re: Titels

Berichtdoor Trajecto » 14 apr 2012 15:43

Flavius schreef:Farimir? :-k

Overigens plaats je ir. of ing. voor je naam, niet achter je naam. De internationale vormen plaats je wel achter je naam. En je kunt beide vormen níet tegelijk gebruiken. :wink:

Haha al die namen en soms lijken ze op elkaar. Je moet het maar allemaal onthouden en uit elkaar houden. 't Is wat... :lol:

Toen het ingevoerd werd, werd ing. erachter geplaatst maar later is dat veranderd en werd het ervóór, net als ir.
Nulla aetas ad discendum sera

Flavius
Sergeant
Sergeant
Berichten: 370
Lid geworden op: 31 dec 2008 10:52

Re: Titels

Berichtdoor Flavius » 14 apr 2012 15:45

Trajecto schreef:Toen het ingevoerd werd, werd ing. erachter geplaatst maar later is dat veranderd en werd het ervóór, net als ir.
Ah, daar was ik niet van op de hoogte; iets te jong voor. :wink: :mrgreen:
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

Faramir

Re: Titels

Berichtdoor Faramir » 14 apr 2012 16:23

Ewan schreef:pater, pontificaat, heilige vader, om deze titels ging het voornamelijk, heeft niets met anarchie te maken, een groep gelovigen dient God en elkaar.

za apr 14, 2012 9:52 am ga je nog akkoord met wat Wilsophie aangeeft....
Maar goed, je hebt dus een probleem met titels als dominee, diaken, ouderling, scriba enz enz. Lijkt me jouw probleem.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten