evangelische broedergemeente wat houd dat in?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
pipgirl
Mineur
Mineur
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:38
Contacteer:

evangelische broedergemeente wat houd dat in?

Berichtdoor pipgirl » 16 jan 2012 11:20

Is er iemand hier bekend met de evangelische broedergemeente?

Is dit net zoiets als de evangelische gemeente,ik heb wel wat gegoogeld maar niet echt veel
wijzer geworden.

Dus ben wel benieuwd of iemand hier iets over weet.
Wij kunnen elkaar pas wezenlijk zien, als ik de moeite neem mijn ogen te sluiten om door die van jou de wereld te aanschouwen.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3401
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: evangelische broedergemeente wat houd dat in?

Berichtdoor Cicero » 16 jan 2012 11:36

Dit is niet een op Amerikaans leest geschoeide beweging, maar komt oorspronkelijk uit Duisland via meneer Zinzendorf, en ze worden ook wel Hernhutters genoemd. De beweging stamt uit de tijd van het piëtisme in de 18e eeuw.

Wikipedia

Gebruikersavatar
pipgirl
Mineur
Mineur
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:38
Contacteer:

Re: evangelische broedergemeente wat houd dat in?

Berichtdoor pipgirl » 17 jan 2012 13:21

Ik had al op wikipedia gekeken,en las ook dat er veel surinamers hierheen gaan en toch lijkt het
ook wel op de protestantse kerk,alleen meer naar de opwekking kant toe.

Vroeger had je veel meer dat mensen vonden dat gereformeerd,of hervormd toch een beetje de juiste richting was
maar tegenwoordig heb je zoveel geloven.En het is natuurlijk het belangrijkste dat je een relatie met de Heere hebt.

Maar ik merk, dat nu onze kinderen ouder worden dat je daar meer me bezig bent,of ze iemand tegenkomen die dezelfde
kerkelijke achtergrond heeft als hen.En onze dochter heeft een jongen leren kennen die kerkt bij deze gemeente,vandaar mijn vraag.
Wij kunnen elkaar pas wezenlijk zien, als ik de moeite neem mijn ogen te sluiten om door die van jou de wereld te aanschouwen.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten