Ons gebed tot God onze Vader.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Ons gebed tot God onze Vader.

Berichtdoor mohamed » 28 apr 2012 11:02

Ik ook niet. :mrgreen:

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Ons gebed tot God onze Vader.

Berichtdoor boer » 28 apr 2012 11:30

Troost je, ook de paus en de reformatoren komen volgens mij niet in aanmerking.
Maar ook menige polemische kerk- en oudvader kan wel inpakken, volgens mij.

beantsje
Mineur
Mineur
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 aug 2012 19:36

Re: Ons gebed tot God onze Vader.

Berichtdoor beantsje » 11 aug 2012 22:11

Soms zijn het net mensen..... :mrgreen:

maar goed, even weer on topic.
Vroeger heb ik geleerd dat je 'naar Gods wil' moest bidden. Waar dit op gebaseerd was, weet ik niet. Maar het is wel een uitgangspunt geworden in mijn gebed.
Ik zie God niet als een mega-sinterklaas waar ik verlanglijstjes kan indienen voor een fijne vakantie, gezondheid, mooi weer etc.
Wel breng ik mijn vragen en gedachten bij de Heer. Lijkt misschien heel dicht bij elkaar te liggen, maar 't is toch anders.
De essentie is, dat ik bewust de regie bij de Heer leg: Uw wil geschiede. Dat ik vervolgens mijn zorgen, mijn gedachten en mijn last bij Hem neerleg, krijgt dan een hele andere lading. Géén verlanglijstje, maar steun en nabijheid, ook als alles totaal anders verloopt dan dat ikzelf in de planning had.
Soms vind ik dat overigens heel moeilijk, en ook dat spreek ik dan uit in mijn gebed. En dat werkt altijd!

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8823
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Ons gebed tot God onze Vader.

Berichtdoor elbert » 12 aug 2012 18:39

beantsje schreef:Vroeger heb ik geleerd dat je 'naar Gods wil' moest bidden. Waar dit op gebaseerd was, weet ik niet.
Volgens mij is dit gebaseerd op 1 Joh. 5:14:
En dit is de vrijmoedigheid die wij hebben in het toegaan tot God, dat Hij ons verhoort, telkens als wij iets bidden naar Zijn wil.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

beantsje
Mineur
Mineur
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 aug 2012 19:36

Re: Ons gebed tot God onze Vader.

Berichtdoor beantsje » 13 aug 2012 16:33

Bedankt!

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Ons gebed tot God onze Vader.

Berichtdoor Lichtzwaard » 05 sep 2012 12:19

beantsje schreef:Soms zijn het net mensen..... :mrgreen:

maar goed, even weer on topic.
Vroeger heb ik geleerd dat je 'naar Gods wil' moest bidden. Waar dit op gebaseerd was, weet ik niet. Maar het is wel een uitgangspunt geworden in mijn gebed.
Ik zie God niet als een mega-sinterklaas waar ik verlanglijstjes kan indienen voor een fijne vakantie, gezondheid, mooi weer etc.
Wel breng ik mijn vragen en gedachten bij de Heer. Lijkt misschien heel dicht bij elkaar te liggen, maar 't is toch anders.
De essentie is, dat ik bewust de regie bij de Heer leg: Uw wil geschiede. Dat ik vervolgens mijn zorgen, mijn gedachten en mijn last bij Hem neerleg, krijgt dan een hele andere lading. Géén verlanglijstje, maar steun en nabijheid, ook als alles totaal anders verloopt dan dat ikzelf in de planning had.
Soms vind ik dat overigens heel moeilijk, en ook dat spreek ik dan uit in mijn gebed. En dat werkt altijd!


Je hebt het geheel begrepen wat bidden is. 8>) 8>) 8>)
VERITAS VOS LIBERABIT.

Gebruikersavatar
MarcMichel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2012 18:39
Locatie: Hoek van Holland
Contacteer:

Re: Ons gebed tot God onze Vader.

Berichtdoor MarcMichel » 07 sep 2012 21:02

Ik bid veel meer sinds ik gehandicapt ben en ben geloviger geworden. Ben ook bij de gebedsgroep van mijn kerk(PKN) gegaan. Eens per week. Ik maak ook geen verlanglijstjes maar prijs God en dank Hem voor alle zegeningen op mijn pad. En ik bid voor mezelf voor mijn geloof en voor andere mensen. Ik vraag ook vaak of Hij bij me wil zijn door De Heilige Geest. En of het leven zo mooi mag blijven en dank Hem dat ik altijd blij opsta en tevreden ga slapen.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten