Het Verlossingsplan voor/van de mens, door wie?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Het Verlossingsplan voor/van de mens, door wie?

Berichtdoor schaapje » 10 okt 2011 17:59

quote="Pasker"
Luc 17,33
Ieder, die zijn leven zal trachten te behouden, die zal het verliezen, maar ieder, die het verliezen zal, die zal het vernieuwen.


Waarom een tekst posten als je de betekenis er niet van weet ?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Het Verlossingsplan voor/van de mens, door wie?

Berichtdoor schaapje » 10 okt 2011 18:07

quote="Pasker"
Door de Heilige Geest die in de wedergeboren mens leeft (het kenmerk van een wedergeborene) is men in staat uit vrije wil, de wil van de Vader te doen. Hoeft niet natuurlijk maar de Vader zal het zeker op prijs stellen als mensen Zijn wil willen doen.


Of is dat jouw interpretatie van het leven verliezen om het weer door God te laten behouden...
door je eigen wil te doen, omdat men de wil van de Vader niet HOEFT te doen.

Jezus zegt; wat noemt gij Mij Here Here, en doet niet wat ik zeg !
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Het Verlossingsplan voor/van de mens, door wie?

Berichtdoor Pasker » 10 okt 2011 22:42

schaapje schreef:quote]quote="Pasker"
Luc 17,33
Ieder, die zijn leven zal trachten te behouden, die zal het verliezen, maar ieder, die het verliezen zal, die zal het vernieuwen./quote]

Waarom een tekst posten als je de betekenis er niet van weet ?

Hoezo, heb je mijn antwoorden niet gelezen dan of begrijp je ze niet?

marin
Luitenant
Luitenant
Berichten: 590
Lid geworden op: 02 jan 2007 23:06

Re: Het Verlossingsplan voor/van de mens, door wie?

Berichtdoor marin » 11 okt 2011 10:38

Pasker schreef:

NBG-vertaling 1951
Lucas17,33Ieder, die zijn leven zal trachten te behouden, die zal het verliezen, maar ieder, die het verliezen zal, die zal het vernieuwen.

Herziene Statenvertaling
Lucas 17: 33 Wie zijn leven zal proberen te behouden, zal het verliezen. En wie het zal verliezen, zal het behouden.

@Pasker zou je iets meer over deze tekst willen vertellen? (onderwerp verlossingsplan)

@Pasker schreef:
Helaas moet ik je dan teleurstellen want ik kan niet meer bedenken dan wat ik hierboven al aan @schaapje schreef want het verlossingsplan van God is door Jezus al volbracht. Je kan het volgens mij nog hooguit hebben over alternatieve "verlossingsplannen" van andere goden maar daar kan ik je helaas niet bij helpen.

@Pasker , @Schaapje geeft wel de kern neer waar het omgaat ‘totale verlossing door Zijn Verzoening’,
@Schaapje zegt: Of is dat jouw interpretatie van het leven verliezen om het weer door God te laten behouden...door je eigen wil te doen, omdat men de wil van de Vader niet HOEFT te doen.

@Pasker daar gaat het nu om, of door het volbrachte werk van Christus het eigen leventje van voor het wederom geboren zijn weer oppakken (want we kunnen toch niets van ons zelf, terwijl de Geest de kracht geeft tot overwinning), die zal het verliezen; onze eigen wil zal worden veranderd om de wil van God te doen (de kracht door de Heilige Geest) als we het volbrachte werk van Jezus door Zijn Leven en Zijn offer aan te nemen.
Het leven van Jezus in menselijk vlees zoals wij maakt deel uit in het plan van verlossing, strijd en overwinning, en door Het Leven te geven.
‘Ons leventje zal ook een strijd tegen…. en overwinningen moeten behalen, met Hem en door Hem om de wil van de Vader te volbrengen.
Dus het 'eigen leven verliezen' dan wordt ons denken en doen vernieuwd door de Geest van Christus die in ons wil wonen, dat is het werk van Christus om een volk voor te bereiden op Zijn komst.
Het Verlossingsplan: Het leven van Jezus door als Zoon van God (Zoon voor ons te worden) naar deze wereld te komen, Zijn sterven aan het kruis voor onze zonden om ons met God te verzoenen en de vloek van de zonde weg te nemen, om Zijn volk (en ieder persoonlijk) over heel de wereld door het werk in het hemels heiligdom het Verzoeningswerk als Hogepriester te vervolmaken om als Koning der Koningen zich straks bij Zijn volk te voegen en zal zeggen komt gij gezegenden Mijns Vaders in alles zijt zijt gij getrouw geweest over veel zal Ik u stellen.
Wat een toekomst!!
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Het Verlossingsplan voor/van de mens, door wie?

Berichtdoor schaapje » 11 okt 2011 11:22

....heb me bedacht..,.geen posting meer
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Het Verlossingsplan voor/van de mens, door wie?

Berichtdoor Pasker » 11 okt 2011 16:44

marin schreef:@Pasker , @Schaapje geeft wel de kern neer waar het omgaat ‘totale verlossing door Zijn Verzoening’,
@Schaapje zegt: Of is dat jouw interpretatie van het leven verliezen om het weer door God te laten behouden...door je eigen wil te doen, omdat men de wil van de Vader niet HOEFT te doen.

Er staat: Strijd om in te gaan door de enge poort, maar dat is dan toch alleen als je dóór die enge poort naar binnen wil of zie ik dat verkeerd. Wil schaapje mij nu gaan vertellen dat we op de brede weg en de brede poort ook bij de vader zullen komen?

marin schreef:@Pasker daar gaat het nu om, of door het volbrachte werk van Christus het eigen leventje van voor het wederom geboren zijn weer oppakken (want we kunnen toch niets van ons zelf, terwijl de Geest de kracht geeft tot overwinning)

Beste Marin, als we na het volbrachte werk van Christus ons eigen oude leventje weer oppakken dan doen we net of Christus Zijn werk nog niet volbracht heeft. Wanneer we werkelijk geloven wedergeboren te zijn dan zullen we over ons oude vleselijke leven (wat we nu de schuld geven van onze zonden) moeten heersen want het is de Geest van Christus die in ons werkt en dat is één en de zelfde Geest. Het is dus een beetje dwaas om het lichaam de schuld te geven van de zonde terwijl jij zelf in de Geest van Chrustus daar over zou moeten heersen.

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Het Verlossingsplan voor/van de mens, door wie?

Berichtdoor Pasker » 22 okt 2011 16:59

Pasker schreef:Beste Marin, als we na het volbrachte werk van Christus ons eigen oude leventje weer oppakken dan doen we net of Christus Zijn werk nog niet volbracht heeft. Wanneer we werkelijk geloven wedergeboren te zijn dan zullen we over ons oude vleselijke leven (wat we nu de schuld geven van onze zonden) moeten heersen want het is de Geest van Christus die in ons werkt en dat is één en de zelfde Geest. Het is dus een beetje dwaas om het lichaam de schuld te geven van de zonde terwijl jij zelf in de Geest van Chrustus daar over zou moeten heersen.

Waar blijf je nu Marin?


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten