Leraar ontslagen op christelijke school

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Leraar ontslagen op christelijke school

Berichtdoor Spons » 05 nov 2011 14:23

of je nu voor of tegen homo's bent , al dan niet uitgaande vanuit een geloofs standpunt,

het feit is dat de school , per direct en zonder enig overleg (voor zover ik dat kan opmaken uit de verhalen ) en zonder wederhoor dit gedaan wil krijgen en niet de juridische stappen wil volgen om dit voldaan te krijgen.

Ik kan me gezien het standpunt van de school begrijpen , al hoewel er wel twijfel is qua conseqentie als gescheiden en samenwonende wel worden toegestaan (volgens de stukken die ik hier hoor he ) .

Dus het lijkt me niet meer dan logisch dat er toch op een normale manier een conflict situatie wordt opgelost waarin beide partijen praten , en niet een eenzijdig.. nee !

In dit geval ben ik het met de rechter eens, en als er gesuggereerd wordt dat de man het om het geld te doen is vindt ik dat een kwalijke zaak.

jaapo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 991
Lid geworden op: 19 jan 2011 16:03

Re: Leraar ontslagen op christelijke school

Berichtdoor jaapo » 05 nov 2011 21:01

Wat klopt er van de berichten, dat zijn ex er gewoon bij was in de rechtzaal? Als dat zo is, dan staat de kwestie in een geheel ander licht. Ik ken trouwens meer gevallen, waarbij na een moeizaam huwelijk, de partners in vrede gaan scheiden, omdat één van hen toch homo/lesbisch blijkt te zijn. Dat is dan voor beide kanten een opluchting en vervolgens blijven ze goede vrienden en zorgen ook goed voor de kinderen, die er merkwaardigerwijs vaak toch ook zijn. Dan is er geen sprake van overspel en in feite ook geen echte echtscheiding, want in bijbelse zin is het nooit een huwelijk geweest.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

DDD
Sergeant
Sergeant
Berichten: 269
Lid geworden op: 27 jan 2011 18:33

Re: Leraar ontslagen op christelijke school

Berichtdoor DDD » 06 nov 2011 13:52

Hoezo geen huwelijk geweest???

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Leraar ontslagen op christelijke school

Berichtdoor JeeWee » 06 nov 2011 15:31

Ik begrijp Jaapo wel, maar uiteraard is het wel een huwelijk geweest.
Helaas gebeurt het ook nu nog steeds dat de sociale druk vanuit vooral de kerkelijke omgeving zo groot is, dat men uiteindelijk, tegen de eigen geaardheid in, maar gaat trouwen.
Met alle gevolgen van dien.

Juist in onze kringen zijn er zoveel homo's met een dubbelleven.
Als de bespreekbaarheid groter zou zijn, zou men ook gewoon kunnen zeggen: "nee, ik trouw niet, want ik ben homo".

En dat staat los van het al dan niet hebben van een homoseksuele relatie.
Ik denk nog altijd dat het beter is om als homo niet met een vrouw te trouwen en er met God uit te komen of dat betekent dat je alleen blijft, een 'David-en-Jonathan-vriendschap' aangaat of een volledige m/m of v/v relatie aangaat.

Het blijft een persoonlijke zaak tussen God en de betrokkene.
Ik zal dus nooit een veroordeling uitspreken over een homo die dan zijn vrouw verlaat als ze er beiden ongelukkig van worden.
Als het mij zelf zou overkomen, denk ik dat ik vanuit de theorie gedacht, wel bij mijn vrouw zou zijn gebleven.

Dat alles neemt niet weg dat deze school en velen van ons wel heftig met twee maten meten:
Het hebben van een homoseksuele relatie lijkt door de school en veel andere christenen veel erger gevonden te worden, dan van je man of vrouw te scheiden.
En laat nou juist dat laatste met naam en toenaam in de Tien Geboden genoemd worden...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Leraar ontslagen op christelijke school

Berichtdoor meribel » 06 nov 2011 20:44

JeeWee schreef:Als het mij zelf zou overkomen, denk ik dat ik vanuit de theorie gedacht, wel bij mijn vrouw zou zijn gebleven.


moeten we even niet de strijd voor de vrouw ( of man natuurlijk ) van de homoseksueel vergeten.

Stel je komt uit de kast maar tegelijk zeg je tegen je vrouw dat je er alles aan zal doen om toch bij haar te blijven is het verhaal nog niet klaar. Dan kan het natuurlijk altijd nog gebeuren dat de vrouw desbetreffende situatie niet aan kan en zelf haar man verlaat.

daar sta je dan als homo met je beste intenties om bij je vrouw te blijven ondanks je geaardheid, en wie is dan de schuldige? ( alhoewel ik 'schuldige' een zeer akelige aanduiding vind)
En is de man dan vrij om te hertrouwen?

Want is het niet zo dat als bij een hetero echtpaar er één scheidt tegen de zin in van de ander en hertrouwd, dan de weg om terug te gaan voor die ander gesloten is en ook voor die ander het open staat om opnieuw te trouwen?


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten