het teken aan rechterhand of voorhoofd ?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

het teken aan rechterhand of voorhoofd ?

Berichtdoor schaapje » 02 okt 2011 12:46

http://www.anarchiel.com/display/nederl ... uidse_chip

We horen er weinig over in het nieuws, maar er zijn wel degelijk voorbereidingen en plannen.
Ik zou graag willen horen hoe anderen hierover denken. is dit wat in Openbaring 13;16-17
wordt bedoeld?

Zeker is dat als dit ingevoerd wordt er een totale wereld-controle is en een oplossing voor alle
fraude en misdaden die er gepleegd worden.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: het teken aan rechterhand of voorhoofd ?

Berichtdoor Mortlach » 02 okt 2011 12:54

schaapje schreef:http://www.anarchiel.com/display/nederland_is_klaar_voor_de_onderhuidse_chip

We horen er weinig over in het nieuws, maar er zijn wel degelijk voorbereidingen en plannen.
Ik zou graag willen horen hoe anderen hierover denken. is dit wat in Openbaring 13;16-17
wordt bedoeld?

Zeker is dat als dit ingevoerd wordt er een totale wereld-controle is en een oplossing voor alle
fraude en misdaden die er gepleegd worden.


Ik sta echt vooraan in de rij zodra dit wordt ingevoerd.

En je kunt die chip natuurlijk ook altijd in je linkerhand laten zetten, of in je grote teen als je dat beter lijkt. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3401
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: het teken aan rechterhand of voorhoofd ?

Berichtdoor Cicero » 02 okt 2011 15:16

@schaapje

Vergeet je je aluhoedje niet op te zetten?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: het teken aan rechterhand of voorhoofd ?

Berichtdoor meribel » 03 okt 2011 09:33

schaapje schreef:
Zeker is dat als dit ingevoerd wordt er een totale wereld-controle is en een oplossing voor alle
fraude en misdaden die er gepleegd worden.


ik denk niet dat er een oplossing bestaat voor alle fraude en misdaden die gepleegd worden.

Ook denk ik niet dat dit chippen er doorkomt, het artikel schrijft dat in 2016 iedereen gechipt wordt maar ik kan het me niet voorstellen....
ook denk ik niet dat je openbaringen zo letterlijk moet opvatten,

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: het teken aan rechterhand of voorhoofd ?

Berichtdoor schaapje » 03 okt 2011 10:19

ik denk niet dat er een oplossing bestaat voor alle fraude en misdaden die gepleegd worden.


In ieder geval is er geen geld meer in omloop, als iedereen gechipt is, en een totale controle.
Winkeliers willen al, ik dacht in 2014, dat er alleen nog maar betaald gaat worden met pinnen.
Ook denk ik niet dat dit chippen er doorkomt, het artikel schrijft dat in 2016 iedereen gechipt wordt maar ik kan het me niet voorstellen....

Ik kan me het ook haast niet voorstellen, maar dat betekent toch niet dat het er zeker niet gaat
komen?

ook denk ik niet dat je openbaringen zo letterlijk moet opvatten,


Daar is natuurlijk altijd een verschil van mening over, maar waarom zou het in de Bijbel staan,
dat die het teken niet hebben niet kunnen kopen of verkopen? als jij daar een verklaring voor hebt hoor ik het graag, Meribel.
Groetjes
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: het teken aan rechterhand of voorhoofd ?

Berichtdoor Mortlach » 03 okt 2011 10:34

schaapje schreef:In ieder geval is er geen geld meer in omloop, als iedereen gechipt is, en een totale controle.


Totale controle... hoe zie je dat precies voor je?

Winkeliers willen al, ik dacht in 2014, dat er alleen nog maar betaald gaat worden met pinnen.


En terecht. Betalen met schijfjes metaal of papieren waardebewijzen is wel heel erg 17de eeuws.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

marin
Luitenant
Luitenant
Berichten: 590
Lid geworden op: 02 jan 2007 23:06

Re: het teken aan rechterhand of voorhoofd ?

Berichtdoor marin » 03 okt 2011 10:37

schaapje schreef:http://www.anarchiel.com/display/nederland_is_klaar_voor_de_onderhuidse_chip

We horen er weinig over in het nieuws, maar er zijn wel degelijk voorbereidingen en plannen.
Ik zou graag willen horen hoe anderen hierover denken. is dit wat in Openbaring 13;16-17
wordt bedoeld?

Zeker is dat als dit ingevoerd wordt er een totale wereld-controle is en een oplossing voor alle
fraude en misdaden die er gepleegd worden.




@schaapje
Het is niet alleen om de controle te verkrijgen op fraude en misdaden, dat wordt gebruikt als motief, maar het is de controle om op politiek/maatschappelijke en geestelijke machten je keuze te laten bepalen, het is satans middel om macht over de mens te kunnen hebben en uit te oefenen.
Maar zo als je al opmerkte uit Openbaringen, God heeft ons daar voor gewaarschuwd en het wordt voor onze ogen uitgerold.

Weet je wat het probleem is, het gebeurd heel geleidelijk in allerlei vormen,satan heeft de tijd als hij zijn doel maar bereikt, de controle mogelijkheden zijn zo verfijnd dat je alleen moet richten tot de Here Jezus om overzicht te krijgen waar je afstand van moet nemen.

Daar en tegen heeft God beloften gedaan in Openbaring voor Zijn kinderen (de oprechten) die zullen geen hinder ondervinden door de verzegeling (ook aan hun voorhoofd door hun verstand) doordat Gods Geest hen leidt vlak voordat de 4 winden (Gods engelen) zich langzaam zich terug trekken van deze aarde, dan wordt alles openbaar wat zonde is, maar ook dat Zijn kinderen het volle Licht van Jezus kunnen verspreiden vlak voor de wederkomst van onze Heiland en Verlosser.

@schaapje hier is veel over te vertellen, maar een forum leent zich daar niet voor, de meningen daarvoor zijn te verschillend, dat mag, maar uiteindelijk God zal het werk doen en Profetiesche periodes afsluiten om Zijn werk te volbrengen, daarom is studie van Gods Woord om inzicht te krijgen in de tijd waarin wij leven te koppelen.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: het teken aan rechterhand of voorhoofd ?

Berichtdoor meribel » 03 okt 2011 10:45

schaapje schreef:
In ieder geval is er geen geld meer in omloop, als iedereen gechipt is, en een totale controle.
Winkeliers willen al, ik dacht in 2014, dat er alleen nog maar betaald gaat worden met pinnen.


vind ik ook terecht, ik pin zelf alles, al is het 50 cent. het is ook een stuk veiliger voor desbetreffende winkelier, want zal een overvaller in ieder geval die winkel overslaan ( want er is geen contant geld aanwezig ) Betekent niet dat er geen overvallen meer gepleegd worden of geld gejat, daar wordt wel weer een andere manier voor gezocht.

Daar is natuurlijk altijd een verschil van mening over, maar waarom zou het in de Bijbel staan,
dat die het teken niet hebben niet kunnen kopen of verkopen? als jij daar een verklaring voor hebt hoor ik het graag, Meribel.
Groetjes


het staat absoluut om een reden in de bijbel, maar ik denk niet dat dít dat teken is, wat wel weet ik ook niet hoor!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: het teken aan rechterhand of voorhoofd ?

Berichtdoor Mortlach » 03 okt 2011 10:45

marin schreef:... maar het is de controle om op politiek/maatschappelijke en geestelijke machten je keuze te laten bepalen, het is satans middel om macht over de mens te kunnen hebben en uit te oefenen.
Maar zo als je al opmerkte uit Openbaringen, God heeft ons daar voor gewaarschuwd en het wordt voor onze ogen uitgerold.


Dat zeiden ze ook toen de streepjescode werd ingevoerd, en de achternaam ten tijde van Napoleon...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: het teken aan rechterhand of voorhoofd ?

Berichtdoor schaapje » 03 okt 2011 10:57

quote="Mortlach"

Dat zeiden ze ook toen de streepjescode werd ingevoerd, en de achternaam ten tijde van Napoleon...


Wat is daar verkeerd aan? het is toch een opdracht om "wakker" te blijven.

En als je zegt dat het in de Bijbel staat, en ik neem aan dat je dat gelooft, dat niemand kan kopen
of verkopen, allen die het "teken" niet ontvangen hebben, dan begrijp ik niet dat je daar min of meer
onverschillig onder blijft en het niet wil onderzoeken.

@Marin bedankt voor je antwoord, ben het helemaal mee eens dat het zo geleidelijk en stiekum aan het gebeuren is.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: het teken aan rechterhand of voorhoofd ?

Berichtdoor schaapje » 03 okt 2011 10:59

Sorry Mortlach ik heb het bericht van Meribel aangezien voor die van jou :(
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

marin
Luitenant
Luitenant
Berichten: 590
Lid geworden op: 02 jan 2007 23:06

Re: het teken aan rechterhand of voorhoofd ?

Berichtdoor marin » 03 okt 2011 11:09

@Morlach daarom gebeurd het niet van de een op andere dag, raak maar gewend aan het systeem en de veranderingen (streepjescode en chip zou ik al van het gekochte artikel verwijderen), maar in de techniek is alles enorm verfijnd.

Maar ieder heeft zo zijn belangstelling, niet waar!!
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: het teken aan rechterhand of voorhoofd ?

Berichtdoor Mortlach » 03 okt 2011 11:13

schaapje schreef:Sorry Mortlach ik heb het bericht van Meribel aangezien voor die van jou :(


Kan gebeuren.

Wat me wel opvalt in de reactie is dat je teken tussen aanhalingstekens zet. Dat doe je, neem ik aan, omdat je het niet letterlijk neemt. Waarom niet? Je neemt het allemaal blijkbaar behoorlijk serieus, het gaat allemaal echt uitkomen, maar dan wel met "tekens" en blijkbaar niet met tekens...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: het teken aan rechterhand of voorhoofd ?

Berichtdoor schaapje » 03 okt 2011 11:26

@Mortlach

Als in de Bijbel staat dat de wereldheerser komt, dat allen hem achterna gaan in grote bewondering, en als het beest die deze wereldheerser de macht geeft, maakt dat allen een teken ontvangen, dan zou
dit pak weg vijftig laar geleden uitgelegd worden als een soort tatoo of zoiets, niemand kon toen
weten van de technologische hoogstandjes die er tegenwoordig zijn, zoals een chip die onderhuids
geïnplanteerd kon worden, en waarin alles over een persoon opgeslagen kan worden.
Daarom het "teken" als iemand het niet ontvangt, die persoon kan niet kopen en verkopen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: het teken aan rechterhand of voorhoofd ?

Berichtdoor meribel » 03 okt 2011 11:42

schaapje schreef:
En als je zegt dat het in de Bijbel staat, en ik neem aan dat je dat gelooft, dat niemand kan kopen
of verkopen, allen die het "teken" niet ontvangen hebben, dan begrijp ik niet dat je daar min of meer
onverschillig onder blijft en het niet wil onderzoeken.


natuurlijk wil ik het wel onderzoeken en mijn hersenen kraken daar ook over. Ik geloof enkel niet dat het wijst op een geimplanteerde chip, en tevens geloof ik niet dat er een moment komt dat papier- en muntgeld afgeschaft gaat worden. Dat is mijn inziens de komende jaren ( meer dan 10 ) onhaalbaar, misschien in een beperkte westerse kring die nu ook de mogelijkheid heeft om te pinnen maar verder niet.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten