Waren Adam en Eva de eerste mensen op aarde?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

antoon

Re: Waren Adam en Eva de eerste mensen op aarde?

Berichtdoor antoon » 16 sep 2011 14:11

blijblij
Dat Flavius Josephus domweg de bijbel zou overschrijven is niet helemaal waar, buiten de schrift hadden de mensen nog meer boeken en naslagwerken de bijbel zinspeelt er ook op.
We zien het ook aan wat hij schrijft, namelijk heel wat dingen die niet in de bijbel staan maar wel een aanvulling daarop geven, daarom is het aan tebevelen als je zijn werk ook goed kent.

mohamed

Re: Waren Adam en Eva de eerste mensen op aarde?

Berichtdoor mohamed » 16 sep 2011 14:17

schaapje schreef: :lol: je moest eens weten hoe lui ik was :lol:

Nee hoor ... geintje, maar ik heb wel wat anders om over na te denken dan deze zaken
die mijn verstand te boven gaan.

Blijf dan ook weg uit mijn topics en laat anderen vrij dat wel te doen. Bovendien doe je niets dan spotten waardoor men haast zou denken dat het de laatste dagen zijn.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waren Adam en Eva de eerste mensen op aarde?

Berichtdoor schaapje » 16 sep 2011 14:24

quote="mohamed"


Blijf dan ook weg uit mijn topics en laat anderen vrij dat wel te doen. Bovendien doe je niets dan spotten waardoor men haast zou denken dat het de laatste dagen zijn.


Ik heb het recht om op elke topic te reageren mohamed, daar is dit forum voor,
en ik ben me er niet van bewust dat ik aan het spotten ben en zeker niet over wat in de Bibel
staat. Waar ik misschien wel mee spot is wat er gepost wordt over allerlei vraagstukken die in de
Bijbel staan, maar ik laat me niet beledigd uit, dat kan over jou niet altijd gezegd worden. :mrgreen:

Groet
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

mohamed

Re: Waren Adam en Eva de eerste mensen op aarde?

Berichtdoor mohamed » 16 sep 2011 14:26

antoon schreef:Je moet het in het tijdsgewricht zien ,Abraham deed ,t ook als je in onze termen praat , voor hun was dat gewoon iets anders.
ookm op zeer jonge leeftijd kroop men bij elkaar in bed, onze zienswijze- en dan bedoel ik niet dat die niet goed is- is deels gevormd door de tijd waarin wij leven

In de levitische wetten wordt incest hard veroordeeld (Lev 18,17) en God is heden en gister dezelfde (Jes 41,4; Heb 13,8) dus jij verdraait de schrift - zoals ik eerder al heb gezegd - om je eigen vooronderstellingen in ere te houden. Dat moet je verder zelf weten, maar zeg dan niet dat de Bijbel onfeilbaar is, want uit jouw mond kan ik dat niet uitstaan. Wees dan tenminste consequent en geef toe dat het mensenwerk is en dat er aantoonbaar fouten in Genesis staan zoals Kain die naar een ander land ging.

mohamed

Re: Waren Adam en Eva de eerste mensen op aarde?

Berichtdoor mohamed » 16 sep 2011 14:28

schaapje schreef:Ik heb het recht om op elke topic te reageren mohamed, daar is dit forum voor,
en ik ben me er niet van bewust dat ik aan het spotten ben en zeker niet over wat in de Bibel
staat. Waar ik misschien wel mee spot is wat er gepost wordt over allerlei vraagstukken die in de
Bijbel staan, maar ik laat me niet beledigd uit, dat kan over jou niet altijd gezegd worden. :mrgreen:

Groet

Spotters worden in de Bijbel niet voor niks in één adem met satanisten genoemd, dus kijk maar uit! Verder mag je me pm-en als je persoonlijke op- of aanmerkingen hebt op mijn persoon, graag mijn topic niet vervuilen met je stemmingmakerij. :D

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waren Adam en Eva de eerste mensen op aarde?

Berichtdoor schaapje » 16 sep 2011 14:45

quote="mohamed"
Spotters worden in de Bijbel niet voor niks in één adem met satanisten genoemd, dus kijk maar uit! Verder mag je me pm-en als je persoonlijke op- of aanmerkingen hebt op mijn persoon, graag mijn topic niet vervuilen met je stemmingmakerij.


Wat je nu schrijft zegt veel over jou hoe jij in werkelijk bent, ....maaar dat hebben we vaker gezien
hé in een ander topic, waar je ook zo tekeer ging.
Mensen beledigen en vals beschuldigen mag ook niet !!!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

mohamed

Re: Waren Adam en Eva de eerste mensen op aarde?

Berichtdoor mohamed » 16 sep 2011 14:57

quote="mohamed"
Spotters worden in de Bijbel niet voor niks in één adem met satanisten genoemd, dus kijk maar uit! Verder mag je me pm-en als je persoonlijke op- of aanmerkingen hebt op mijn persoon, graag mijn topic niet vervuilen met je stemmingmakerij.

schaapje schreef:Wat je nu schrijft zegt veel over jou hoe jij in werkelijk bent, ....maaar dat hebben we vaker gezien
hé in een ander topic, waar je ook zo tekeer ging.
Mensen beledigen en vals beschuldigen mag ook niet !!!

Ben ik niet duidelijk geweest? Als je inhoudelijk kunt en wilt discussiëren ben je welkom, maar voor spotters heb ik maar één tip: wegwezen uit mijn topic.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waren Adam en Eva de eerste mensen op aarde?

Berichtdoor schaapje » 16 sep 2011 15:18

Onbeschoftheid lijkt wel bij je te horen mohamed, erg chchchcristelijk,
Maar ik ben nog niet weg en ik laat me niet weg jagen natuurlijk :D

Geef jij daar maar eens "inhoudelijk" antwoord op de vraag van Luke, waarom voor Adam
een hulp geschapen werd, als er al zoveel mensen aanwezig waren volgens jou.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

antoon

Re: Waren Adam en Eva de eerste mensen op aarde?

Berichtdoor antoon » 16 sep 2011 15:33

Komaanbeste Mohammed dit is ook niet de manier, Schaapje spot echt niet.

mohamed

Re: Waren Adam en Eva de eerste mensen op aarde?

Berichtdoor mohamed » 16 sep 2011 16:18

antoon schreef:Komaanbeste Mohammed dit is ook niet de manier, Schaapje spot echt niet.

Nee?
schaapje schreef: Oh ik begrijp het al...je hebt Paulus persoonlijk hier over gesproken natuurlijk. :?

En ik maar denken dat de Wet aan Mozes was gegeven. :mrgreen:

Als dat geen spotten is dan is het doen met familieleden geen incest. ;)

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Waren Adam en Eva de eerste mensen op aarde?

Berichtdoor RogierV » 16 sep 2011 16:25

Ik heb hier niks mte zoeken natuurlijk.

Maar is er een bijbelse uitleg die het gebrek aan genetisch materiaal kan verklaren? 2 personen zijn nou niet echt een uitgebreidde genenpool.

Dus als zij de eerste mensen waren. Hoe zouden we dat kunnen verenigen met wat wij nu weten over incest. En genetic defficiencies.?
En hoezo dacht God dat het nuttig was voor een man om Tepels te hebben?
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

mohamed

Re: Waren Adam en Eva de eerste mensen op aarde?

Berichtdoor mohamed » 16 sep 2011 16:27

schaapje schreef:Onbeschoftheid lijkt wel bij je te horen mohamed, erg chchchcristelijk,
Maar ik ben nog niet weg en ik laat me niet weg jagen natuurlijk :D

Ik heb me al gedistantieerd van het hedendaagse christendom, door toedoen van mensen zoals jij, ben je nu tevreden?
Geef jij daar maar eens "inhoudelijk" antwoord op de vraag van Luke, waarom voor Adam
een hulp geschapen werd, als er al zoveel mensen aanwezig waren volgens jou.

Dat jij bereid bent om incest door de vingers zien zolang Adam en Eva maar de eersten mensen waren vind ik eng, terwijl ik nota bene een hele redelijke suggestie heb gedaan waarom dat niet zo hoeft te zijn die je niet eens overweegt.

mohamed

Re: Waren Adam en Eva de eerste mensen op aarde?

Berichtdoor mohamed » 16 sep 2011 16:29

RogierV schreef:Ik heb hier niks mte zoeken natuurlijk.

Doe niet zo mal, als je inhoudelijk reageert ben je welkom!
Maar is er een bijbelse uitleg die het gebrek aan genetisch materiaal kan verklaren? 2 personen zijn nou niet echt een uitgebreidde genenpool.

Dus als zij de eerste mensen waren. Hoe zouden we dat kunnen verenigen met wat wij nu weten over incest. En genetic defficiencies.?
En hoezo dacht God dat het nuttig was voor een man om Tepels te hebben?

Luister, in Genesis 4 lezen we dat Kain naar een ander land gaat en een vrouw vindt, dus verwar a.u.b. de traditionele uitleg van mensen niet met de feiten. Voor de meeste christenen is het een dogma dat Adam en Eva de eerste mensen waren, maar niet iedereen denkt daar zo over, want dat staat helemaal nergens.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Waren Adam en Eva de eerste mensen op aarde?

Berichtdoor schaapje » 16 sep 2011 16:47

quote="mohamed"
Dat jij bereid bent om incest door de vingers zien zolang Adam en Eva maar de eersten mensen waren vind ik eng,

Een andere konkluzie is er niet te maken, en geslachtgemeenschap werd pas in de wet die aan Mozes
gegeven is, verboden, en dan zie ik een verschil tussen een broer en een zus die samen zijn opgegroei
in een gezin, of zoals Kaïn al behoorlijk oud die een vrouw tegen komt die hij misschien nog nooit
gezien had, want ik kan me niet voorstellen dat al die kinderen van Adam en Eva bij elkaar en als één gezin hebben geleefd. Zo geeft het een heel andere lading.
terwijl ik nota bene een hele redelijke suggestie heb gedaan waarom dat niet zo hoeft te zijn die je niet eens overweegt.


Jouw suggestie is dat er al mensen op de aarde leefden, mijn vraag, heb je dan een idee hoe die er kwamen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3402
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Waren Adam en Eva de eerste mensen op aarde?

Berichtdoor Cicero » 16 sep 2011 16:51

In feite verdedig je een heel oude (en achterhaalde) theorie mohamed. In de 18e eeuw waren er wetenschappers die de zogenaamde pre-adamieten verdedigden, omdat de aarde veel ouder bleek dan 6000 jaar. Met de komst van de evolutietheorie en de Bijbelwetenschap bleken dergelijke theorieën natuurlijk achterhaald.

Je beschuldigt je tegenstanders, mohamed, terecht van het goedkeuren van incest. Maar jij moet toch ook toegeven dat je speculeert over iets wat er niet letterlijk staat?

Als alternatief wil ik het volgende suggereren: waarom zou je denken dat de eerste hoofdstukken van Genesis historische gebeurtenissen weergeven? Dat lijkt me namelijk niet het geval.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten