De staat Israel.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De staat Israel.

Berichtdoor Optimatus » 08 jul 2011 14:20

Lees Deuteronomium en Jozua er maar op na.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Noir
Sergeant
Sergeant
Berichten: 259
Lid geworden op: 18 mei 2011 12:26

Re: De staat Israel.

Berichtdoor Noir » 08 jul 2011 14:26

Volgens mij was dat in opdracht van God...
Wat je bent, bewijst wat je kunt. Wat je ermee doet, bewijst wie je bent.

antoon

Re: De staat Israel.

Berichtdoor antoon » 08 jul 2011 17:12

Ik heb iets heel boeiends gevonden over het geestelijk Israel, t.o.v. het Israel van de wet.
Galaten 4
21 Vertelt u eens, u wilt u onderwerpen aan de wet, maar luistert u wel naar de wet? 22 Er staat geschreven dat Abraham twee zonen had: een van zijn slavin en een van zijn vrijgeboren vrouw. 23 De zoon van de slavin dankte zijn geboorte aan de loop van de natuur, maar die van de vrijgeboren vrouw aan de belofte. 24-25 Dit is een beeld: de vrouwen staan voor twee verbonden. Hagar staat voor het verbond van de berg Sinai in Arabia, dat slaven baart. Als beeld van dat verbond belichaamt Hagar het huidige Jeruzalem, dat met zijn kinderen in slavernij leeft. 25 [24–25] 26 Maar het hemelse Jeruzalem is vrij, en dat is onze moeder, 27 want er staat geschreven: ‘Wees verheugd, onvruchtbare vrouw, jij die niet baart. Jubel en juich, jij die geen weeën kent. Want zij die zonder man is, heeft meer kinderen dan zij die met een man is.’ 28 En u, broeders en zusters, bent net als Isaak kinderen van de belofte. 29 Maar zoals de zoon die krachtens de natuur geboren werd de zoon vervolgde die krachtens de Geest geboren werd, zo worden nu ook wij vervolgd. 30 Maar wat zegt de Schrift? ‘Jaag de slavin en haar zoon weg, want de zoon van de vrijgeboren vrouw mag niet de erfenis delen met de zoon van de slavin.’ 31 Daarom dus, broeders en zusters, zijn wij geen kinderen van de slavin, maar van de vrijgeboren vrouw.


Je zou je af kunnen vragen als de schrift hier zo duidelijk is, waarom de onvrije vrouw (toch wel het natuurlijke Israel) nog steeds een voorkeurspositie heeft.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De staat Israel.

Berichtdoor Optimatus » 08 jul 2011 17:43

Noir schreef:Volgens mij was dat in opdracht van God...


Dat neemt niet weg dat er veroveringsachtige handelingen zijn verricht.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: De staat Israel.

Berichtdoor Pasker » 09 jul 2011 13:55

Optimatus schreef:Nou... er zijn wel veroveringsachtige handelingen uitgevoerd - het land was immers niet leeg.

Daarom schreef ik ook: Volgens mij heeft Israël dat land nog nooit als erfenis ontvangen nog bezeten want dan zouden zij er natuurlijk nog steeds wonen.

De vraag is dan ook nog: Zijn Christenen mede-erfgenamen van de nieuwe staat Israël als "land van belofte" oftewel "beloofde land"?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: De staat Israel.

Berichtdoor schelpje3 » 09 jul 2011 14:38

Het land Israel, zoals het nu is, zal ook vergaan ! Dus zo is het inmiddels niet meer het beloofde land.

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: De staat Israel.

Berichtdoor Pasker » 09 jul 2011 17:11

schelpje3 schreef:Het land Israel, zoals het nu is, zal ook vergaan ! Dus zo is het inmiddels niet meer het beloofde land.

En hoe en/of van wie heb jij die informatie?

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: De staat Israel.

Berichtdoor RogierV » 09 jul 2011 17:12

De stemmen in mijn hoofd.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

zomaariemand
Mineur
Mineur
Berichten: 137
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:01

Re: De staat Israel.

Berichtdoor zomaariemand » 09 jul 2011 18:32

RogierV schreef:Ik vind nog steeds dat de Joden geen geboorterecht hebben over die grond gebaseerd op een godsdienst.
En dan nog volgens die definitie zijn we allemaal nog onderdeel van het Romeinse rijk.

Wat mij betreft mag de abominatie die Israel heet zo snel mogelijk opgedoekt worden.
Ze hebben niets geleerd van hun holocaust als ik oordeel naar hoe zij de inwoners van bezette gebieden behandelen.

Israeli`s die ik in het buitenland heb ontmoet denken er vaak ook zo over.
Jamergenoeg hoor je dan ook dat Israel eigenlijk een Theocratie is waar de Geestelijken in de vorm van rechts conservatieven de dienst uit maken.

Amen.

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: De staat Israel.

Berichtdoor Pasker » 10 jul 2011 17:27

mohamed schreef:Kortom, de belofte is Christus, hij is het land waarin we wonen en wat niemand ons kan afnemen.

Zo als geschreven staat: Ef 1,13
In Hem zijt ook gij, nadat gij het woord der waarheid, het evangelie uwer behoudenis, hebt gehoord; in Hem zijt gij, toen gij gelovig werdt, ook verzegeld met de heilige Geest der belofte,

Of ook: Kol 2,11
In Hem zijt gij ook met een besnijdenis, die geen werk van mensenhanden is, besneden door het afleggen van het lichaam des vlezes, in de besnijdenis van Christus,

Maar, als de nieuwe of huidige staat van Israël niet het "beloofde land" is waar wij als Christenen mede-erfgenamen (eerst de jood maar ook de Griek) van zijn, waar moeten we dan de volgende teksten plaatsen?
Jer 33,17
Want zo zegt de HERE: Nimmer zal het David ontbreken aan een man, die op de troon van het huis Israëls gezeten is;

2. Jer 33,18
en de levitische priesters zal het nimmer ontbreken voor mijn aangezicht aan een man die brandoffers offert, spijsoffers ontsteekt en slachtoffers brengt al de dagen.

mohamed

Re: De staat Israel.

Berichtdoor mohamed » 10 jul 2011 18:28

Pasker schreef:Zo als geschreven staat: Ef 1,13
In Hem zijt ook gij, nadat gij het woord der waarheid, het evangelie uwer behoudenis, hebt gehoord; in Hem zijt gij, toen gij gelovig werdt, ook verzegeld met de heilige Geest der belofte,

Of ook: Kol 2,11
In Hem zijt gij ook met een besnijdenis, die geen werk van mensenhanden is, besneden door het afleggen van het lichaam des vlezes, in de besnijdenis van Christus,

Maar, als de nieuwe of huidige staat van Israël niet het "beloofde land" is waar wij als Christenen mede-erfgenamen (eerst de jood maar ook de Griek) van zijn, waar moeten we dan de volgende teksten plaatsen?
Jer 33,17
Want zo zegt de HERE: Nimmer zal het David ontbreken aan een man, die op de troon van het huis Israëls gezeten is;

2. Jer 33,18
en de levitische priesters zal het nimmer ontbreken voor mijn aangezicht aan een man die brandoffers offert, spijsoffers ontsteekt en slachtoffers brengt al de dagen.

Jezus zijn koninkrijk is niet van deze wereld (Joh 18,36) dus wat hebben wij in vergankelijk onvruchtbare land te zoeken?

Luk 17,21
En men zal niet zeggen: Ziet hier, of ziet daar, want, ziet, het Koninkrijk Gods is binnen u.

Zijn we niet vreemdelingen woonachtig in een vreemd land zoals Abraham (Gen 21,34) of dat nu Nederland is of de staat Israël?

'....Daarom kent de wereld ons niet, omdat zij Hem niet kent.' (1 Joh 3,1)

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: De staat Israel.

Berichtdoor boer » 10 jul 2011 21:41

antoon schreef:Ik heb iets heel boeiends gevonden over het geestelijk Israel, t.o.v. het Israel van de wet.
Galaten 4
21 Vertelt u eens, u wilt u onderwerpen aan de wet, maar luistert u wel naar de wet? 22 Er staat geschreven dat Abraham twee zonen had: een van zijn slavin en een van zijn vrijgeboren vrouw. 23 De zoon van de slavin dankte zijn geboorte aan de loop van de natuur, maar die van de vrijgeboren vrouw aan de belofte. 24-25 Dit is een beeld: de vrouwen staan voor twee verbonden. Hagar staat voor het verbond van de berg Sinai in Arabia, dat slaven baart. Als beeld van dat verbond belichaamt Hagar het huidige Jeruzalem, dat met zijn kinderen in slavernij leeft. 25 [24–25] 26 Maar het hemelse Jeruzalem is vrij, en dat is onze moeder, 27 want er staat geschreven: ‘Wees verheugd, onvruchtbare vrouw, jij die niet baart. Jubel en juich, jij die geen weeën kent. Want zij die zonder man is, heeft meer kinderen dan zij die met een man is.’ 28 En u, broeders en zusters, bent net als Isaak kinderen van de belofte. 29 Maar zoals de zoon die krachtens de natuur geboren werd de zoon vervolgde die krachtens de Geest geboren werd, zo worden nu ook wij vervolgd. 30 Maar wat zegt de Schrift? ‘Jaag de slavin en haar zoon weg, want de zoon van de vrijgeboren vrouw mag niet de erfenis delen met de zoon van de slavin.’ 31 Daarom dus, broeders en zusters, zijn wij geen kinderen van de slavin, maar van de vrijgeboren vrouw.


Je zou je af kunnen vragen als de schrift hier zo duidelijk is, waarom de onvrije vrouw (toch wel het natuurlijke Israel) nog steeds een voorkeurspositie heeft.


Omdat God een Verbond heeft gesloten met Israel en Zijn genadegaven en en roeping zijn onberouwelijk.
Rom 11:28 etc

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: De staat Israel.

Berichtdoor Sabra » 10 jul 2011 23:51

antoon schreef:
Je zou je af kunnen vragen als de schrift hier zo duidelijk is, waarom de onvrije vrouw (toch wel het natuurlijke Israel) nog steeds een voorkeurspositie heeft.


Jij verkacht de bijbel wel enorm. De Joden zijn de kinderen van Izaak, en niet van Hagar.

antoon

Re: De staat Israel.

Berichtdoor antoon » 11 jul 2011 06:16

Ik geef weer wat de schrift zegt dat is geen verkrachten, ik onthoud mij trouwens van veel commentaar maar laat jullie denken.


29 Maar zoals de zoon die krachtens de natuur geboren werd de zoon vervolgde die krachtens de Geest geboren werd, zo worden nu ook wij vervolgd. 30 Maar wat zegt de Schrift? ‘Jaag de slavin en haar zoon weg, want de zoon van de vrijgeboren vrouw mag niet de erfenis delen met de zoon van de slavin.’

Er zijn 2 Israels het natuurlijke volk en het geestelijk Israel het geestelijk Israel bestaat uit Cristenen en ook natuurlijke Joden die geloof stelden in Jezus. De natuurlijke Joden hadden trouwens de eerste uitnodiging, maar de meesten maakten er geen gebruik van, Jezus uitte ook de woorden
"Uw huis worde verlaten achtergelaten" dat zegt aardig wat

mohamed

Re: De staat Israel.

Berichtdoor mohamed » 11 jul 2011 08:54

antoon schreef:Ik geef weer wat de schrift zegt dat is geen verkrachten, ik onthoud mij trouwens van veel commentaar maar laat jullie denken.


29 Maar zoals de zoon die krachtens de natuur geboren werd de zoon vervolgde die krachtens de Geest geboren werd, zo worden nu ook wij vervolgd. 30 Maar wat zegt de Schrift? ‘Jaag de slavin en haar zoon weg, want de zoon van de vrijgeboren vrouw mag niet de erfenis delen met de zoon van de slavin.’

Er zijn 2 Israels het natuurlijke volk en het geestelijk Israel het geestelijk Israel bestaat uit Cristenen en ook natuurlijke Joden die geloof stelden in Jezus. De natuurlijke Joden hadden trouwens de eerste uitnodiging, maar de meesten maakten er geen gebruik van, Jezus uitte ook de woorden
"Uw huis worde verlaten achtergelaten" dat zegt aardig wat

Paulus leert inderdaad duidelijk dat de ongelovige joden (geestelijke) nakomelingen van Hagar zijn. Voorts maakt hij onderscheid tussen het ware Israël (Rom 9,6; Fil 3,3) en Israël naar het vlees (1 Kor 10,18) een onderscheid wat christenen zoals Sabra en dalethvav nalaten te maken. Uiteraard waren niet alle nakomelingen van David joden naar het vlees (Rom 8,4) want Jezus en de apostelen waren joden en daarom zal ook niemand dat beweren. Zodra de onversneden Bijbelse definitie van wie een jood is vloeken in de kerk wordt verlaat dan het pand!

Romeinen 2
28 Want die is niet een Jood, die het in het openbaar is; noch die is de besnijdenis, die het in het openbaar in het vlees is;
29 Maar die is een Jood, die het in het verborgen is, en de besnijdenis des harten, in de geest, niet in de letter, is de besnijdenis; wiens lof niet is uit de mensen, maar uit God.

Waar het op neerkomt is dat iemands afkomst geen garanties biedt want: '.....indien gij een overtreder van de wet zijt, zo is uw besnijdenis voorhuid geworden.' (Rom 2,25)

Voor Sabra en dalethvav zijn de overtreders van de wet nog steeds joden en is hun besnijdenis geen voorhuid geworden, waaruit wij kunnen concluderen dat zij het evangelie zoals Paulus ons dat heeft overlevert niet hebben aangenomen. Lees de brieven aan de Romeinen van zijn hand, want Paulus was Christus een uitverkoren vat (Hand 9,15) wiens wijsheid hem door God (2 Petr 3,15) geschonken was.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten