Blij om de uitverkiezing.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Blij om de uitverkiezing.

Berichtdoor TheKeimpe » 01 apr 2011 09:48

Schelpje: waarom zegt Paulus dan: in Hem zijn wij meer dan overwinnaars?
Janvanverweg: waarom zegt Paulus dan: het goede dat ik wil dat doe ik niet?

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Blij om de uitverkiezing.

Berichtdoor schaapje » 01 apr 2011 10:19

TheKeimpe schreef:Schelpje: waarom zegt Paulus dan: in Hem zijn wij meer dan overwinnaars?
Janvanverweg: waarom zegt Paulus dan: het goede dat ik wil dat doe ik niet?


:)nico Dat is het hem TK je kan in Christus zijn en Hem gehoorzamen in plaats van je
eigen gevoelens ideeën gedachten, noem maar op.
Of je bent Hem (even) vergeten en dan praat je je mond voorbij of je hebt al gehandeld
zonder je af te vragen wat zou Hij willen dat ik doe.
En zo leren we Hem verstaan dat er niets goeds in onze oude mens leeft maar dat we
vanuit de nieuwe mens moeten leven.
Ik denk dat dit voor ieder herken baar is.
Het is vaak wordt vervuld met de Heilige Geest.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: Blij om de uitverkiezing.

Berichtdoor Horeb » 01 apr 2011 11:15

Janvanverweg schreef:@ Horeb,

waarin heb ik je pijn gedaan? wat heb ik geschreven dat je zo reageert? wat heb ik van mijn werk onthult dat je daar moeite mee hebt?
kan je dat onderbouwen?
ik wil graag leren en als ik blinde plekken heb, dan wil ik dat weten. Je mag me best de maat nemen, maar nem dan wel man en paard.
het liefst via pb, maar nu je openlijk mij de maat neemt waardeer ik het als je ook openlijk man en paard noemt.
of ander ook openlijk je excuus aanbied.
je reactie op mijn vraag was geen reactie maar een persoonlijk wegzetten. je mag best scherp reageren, maar op denigrerende opmerkingen kan je dit verwachten

je bent ongetwijfeld een beste jongen,maar lees eerst maar eens de (vermoorde) onschuld waarmee je reageert op mijn post. als je discussie wil over bepaalde zaken vind ik dat best, maar ga niet zo langs je neus weg zitten vissen naar iets. graag open en eerlijk.
ik loop al even langer mee in het leven heb goed in de gaten wanneer iemand veinst. als je dat bij mij dus doet krijg je een dergelijke reactie.............
het is dus niet persoonlijk bedoeld :P
laten we inderdaad verder per pb spreken als je daar behoefte aan hebt

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Blij om de uitverkiezing.

Berichtdoor schaapje » 01 apr 2011 11:23

Er zijn van die mensen die denken dat ze altijd het recht hebben om agressief te reageren
op een vraag die ze niet bevallen.
Je zou zeggen een béétje onchristelijk :?: werken van het vlees misschien :?:
Maar dat is natuurlijk moeilijk om toe te geven :(
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Janvanverweg
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 09 mar 2011 15:08
Locatie: Azie

Re: Blij om de uitverkiezing.

Berichtdoor Janvanverweg » 01 apr 2011 11:29

schaapje schreef:je bent ongetwijfeld een beste jongen,maar lees eerst maar eens de (vermoorde) onschuld waarmee je reageert op mijn post. als je discussie wil over bepaalde zaken vind ik dat best, maar ga niet zo langs je neus weg zitten vissen naar iets. graag open en eerlijk.
ik loop al even langer mee in het leven heb goed in de gaten wanneer iemand veinst. als je dat bij mij dus doet krijg je een dergelijke reactie.............
het is dus niet persoonlijk bedoeld
laten we inderdaad verder per pb spreken als je daar behoefte aan hebt


ik vraag je niet naar de bekende weg, je stelt iets waar ik nog niet van gehoord had en wat mij een vergezochte manier van interpreteren lijkt.
vervolgens schoffel jij mijn persoon en mijn werk onder de grond.
en nu weer: je beschuldigd mij (zonder het persoonlijk te bedoelen ](*,) ) van veinsen, van de vermoorde onschuld spelen en bij bedoelingen hebben. terwijl je je vorige woorden herhaalt met dat kan je van mij verwachten.

en nee, onderbouw je insuniaties openlijk of verontschuldig je openlijk! had je mij je ongenoegen via pb mee gedeeld dan lag het anders. maar je koos voor de openbaarheid. en daar verwacht ik excuus voor je minne handelen
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Blij om de uitverkiezing.

Berichtdoor schelpje3 » 01 apr 2011 14:48

TheKeimpe schreef:Schelpje: waarom zegt Paulus dan: in Hem zijn wij meer dan overwinnaars?
Janvanverweg: waarom zegt Paulus dan: het goede dat ik wil dat doe ik niet?

Ja wel, maar driftig blijven we hoor, als we dat al waren. En vaak net zo chagrijnig of kattig. :D
Maar daar gaat het toch niet om. Ik denk dat je anders reageert als iemand je daarop aanspreekt, in die zin verandert er iets.
En soms laat de Heere ons tijdelijk even "spartelen", zodat wij kunnen merken dat wij helemaal niet zo sterk zijn als we denken.
In onszelf is weinig goeds te vinden.
Mochten we soms denken dat we zelf fatsoenlijke eerbare mensen zijn, het is maar een dun laagje vernis :(
Kijk maar in een verpleeghuis, waar de mensen in schemertoestand zitten, de grenzen vervagen.
Veel mensen zijn bang om zo te worden, dat ze God vervloeken of hun fatsoen niet meer kunnen houden.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Blij om de uitverkiezing.

Berichtdoor schaapje » 01 apr 2011 19:54

schelpje3 schreef:
TheKeimpe schreef:Schelpje: waarom zegt Paulus dan: in Hem zijn wij meer dan overwinnaars?
Janvanverweg: waarom zegt Paulus dan: het goede dat ik wil dat doe ik niet?

Ja wel, maar driftig blijven we hoor, als we dat al waren. En vaak net zo chagrijnig of kattig. :D
Maar daar gaat het toch niet om. Ik denk dat je anders reageert als iemand je daarop aanspreekt, in die zin verandert er iets.
En soms laat de Heere ons tijdelijk even "spartelen", zodat wij kunnen merken dat wij helemaal niet zo sterk zijn als we denken.
In onszelf is weinig goeds te vinden.
Mochten we soms denken dat we zelf fatsoenlijke eerbare mensen zijn, het is maar een dun laagje vernis :(
Kijk maar in een verpleeghuis, waar de mensen in schemertoestand zitten, de grenzen vervagen.
Veel mensen zijn bang om zo te worden, dat ze God vervloeken of hun fatsoen niet meer kunnen houden.


Dit is geen persoonlijke aanval schelpje, maar in het algemeen,wat jij hierboven beschrijft zijn de werken
van het vlees in een onveranderd mens, waar we niet in mogen blijven, het is de bedoeling
dat we ons laten leiden door de Heilige Geest.
Paulus zegt in rom.8;5 want zij die naar het vlees zijn hebben de gezindheid van het vlees,
en zij die naar de Geest zijn, hebben de gezindheid van de Geest.

Daarom zegt Paulus; want IK doe niet wat ik wens, maar waar ik een afkeer van heb doe IK
een eindje verder; heeft hij het over de zonde die in hem woont Rom.7 16-18
Dit kunnen wij zelf niet bestrijden, maar de Geest van God kan het in ons bewerken als wij gehoorzamen.

Het is niet tegen je zelf strijden, maar er is een andere wet die strijd voert tegen de wet van
ons verstand.
Rom.7;26 Derhalve ben IK zelf met mijn verstand dienstbaar aan de wet Gods,
maar met mijn VLEES aan de wet der zonde.

De wet der zonde is iets waar een natuurlijk mens aan zal gehoorzamen, en deze wet
heeft de Here Jezus aan het kruis verbroken en zijn wij vrijgemaakt zodat we geen
slaaf meer van de zonde hoeven te zijn.

Gaat dat alles zonder strijd...nee, maar het is wel iets wat we moeten oefenen door
de Heilige Geest kunnen we overwinnen, maar niet in onze oude natuur, daarom is de
wedergeboorte nodig die een nieuwe mens van ons maakt.
Laatst gewijzigd door schaapje op 01 apr 2011 20:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Blij om de uitverkiezing.

Berichtdoor schaapje » 01 apr 2011 20:20

schelpje3 schreef:
schaapje schreef:Vooral niet in de put zitten...want Jezus is gestorven voor iedereen

In deze uitspraak, zo schamper en bijna spottend zit n.m.i. een gedachten
van oordeel, een oordeel die je niet hoeft te maken, als mensen/gelovigen
met het sterven van Jezus verkeerd omgaan en niet begrijpen vallen die
vanzelf af, maar het is verkeerd om te generaliseren.
En ik denk en geloof van harte dat je dat niet bedoelt.

Het werk van Jezus van goed en volmaakt, Hij waarschuwt ons zelf met de
gelijkenis van de zaaier, dat er mensen zijn van het ogenblik.
Maar Hij zegt ook dat het zaad in de goede aarde kan vallen en vrucht zal dragen.

Mij wordt toch steeds verweten dat ik het veel te zwart en somber zie ?
Draag je kruis met blijdschap, neem Jezus aan, ga achter Hem aan, dat soort aansporingen krijg ik.
En ik zou het niet wagen om te spotten ! Het Woord van de HEERE en Zijn Heilige Naam is mij daar veel te eerbiedig voor !
Maar ik durf wel mijn vraagtekens te zetten en als je je aangesproken voelt hierdoor, zegt dat iets voor jou.
Ik heb geen oordeel ! Wel mijn vragen, omdat ik veel dingen niet herken en terug kan lezen in de Bijbel en ook niet op de kansel hoor. (in onze kerken)



Ook hier wil ik nog in het algemeen antwoorden omdat ik weet dat velen niet zoveel
met Jezus hebben...het is wel die Here Jezus die zal komen als de bruidegom, om zijn bruid op te halen.
En Hij zal toch kunnen zeggen: Ik ken u niet ...
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten