Refoschool in De Valk?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Refoschool in De Valk?

Berichtdoor schaapje » 30 mar 2011 12:01

Wat een ellende dat geloven voor sommige :(

In het NT komt het woord vreugde meer dan 70 keer voor
het woord blijdschap ca. 50 keer
Dus het is vreugdevol de Here Jezus te kennen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

hazelaar
Verkenner
Verkenner
Berichten: 69
Lid geworden op: 29 mei 2010 16:55

Re: Refoschool in De Valk?

Berichtdoor hazelaar » 30 mar 2011 12:09

@ schelpje,

Mag ik je erop wijzen dat in de Catechismus (zoals die ook in de GG gebruikt wordt) maar 4 zondagen zijn over de ellende en 48 over de verlossing en dankbaarheid?

Zeggen dat mensen de GG verlaten, omdat ze geen ellende prediking willen horen is echt veel te makkelijk en te goedkoop.

Ik ken behoorlijk wat mensen die de GG (of OGG of GGinN) verlaten hebben en vertrokken naar bv de CGK, Gereformeerde Bond, HHK o.i.d.

Waarom? Omdat vele gemeentes en dominees binnen de GG (en OGG en GGinN) duidelijk naar rechts zijn afgeslagen t.o.v. Paulus, t.o.v Augustinus, t.o.v. Luther en Calvijn, t.o.v. Brakel, t.o.v. de Erskines, t.o.v. Spurgeon etc etc.

Deze mensen willen terug naar een prediking waar niet "de toeleidende weg naar God" maar Jezus Christus zelf centraal staat! Waar God in al Zijn heerlijkheid, Zijn macht, Zijn heiligheid, Zijn volmaaktheid, Zijn genade wordt geproclameerd en waar het dringend appel om allen tot Christus te komen en de rijke beloften aan iedereen die in Hem gelooft wordt gepredikt.
Jezus zei tot hem: Ik ben de weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2282
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Refoschool in De Valk?

Berichtdoor Speedy » 30 mar 2011 12:29

hazelaar schreef:@ schelpje,

Mag ik je erop wijzen dat in de Catechismus (zoals die ook in de GG gebruikt wordt) maar 4 zondagen zijn over de ellende en 48 over de verlossing en dankbaarheid?

Zeggen dat mensen de GG verlaten, omdat ze geen ellende prediking willen horen is echt veel te makkelijk en te goedkoop.

Ik ken behoorlijk wat mensen die de GG (of OGG of GGinN) verlaten hebben en vertrokken naar bv de CGK, Gereformeerde Bond, HHK o.i.d.

Waarom? Omdat vele gemeentes en dominees binnen de GG (en OGG en GGinN) duidelijk naar rechts zijn afgeslagen t.o.v. Paulus, t.o.v Augustinus, t.o.v. Luther en Calvijn, t.o.v. Brakel, t.o.v. de Erskines, t.o.v. Spurgeon etc etc.

Deze mensen willen terug naar een prediking waar niet "de toeleidende weg naar God" maar Jezus Christus zelf centraal staat! Waar God in al Zijn heerlijkheid, Zijn macht, Zijn heiligheid, Zijn volmaaktheid, Zijn genade wordt geproclameerd en waar het dringend appel om allen tot Christus te komen en de rijke beloften aan iedereen die in Hem gelooft wordt gepredikt.


En denk je dat die gemeenten (CGK, Gereformeerde Bond, HHK) er blij mee zijn? Ik heb al menig ambtsdrager gesproken die er moeite mee hebben. Mensen die overkomen waar alles mee door kan, die alles overboord gooien qua principes en vervolgens nadrukkelijk aanwezig zijn in de gemeenten waar ze komen. Vaak komen ze dan binnen om gelijk na een paar jaar weer te vertrekken. De uitzonderingen zijn vaak op 1 hand te tellen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refoschool in De Valk?

Berichtdoor schelpje3 » 30 mar 2011 12:34

hazelaar schreef:@ schelpje,

Mag ik je erop wijzen dat in de Catechismus (zoals die ook in de GG gebruikt wordt) maar 4 zondagen zijn over de ellende en 48 over de verlossing en dankbaarheid?

Zeggen dat mensen de GG verlaten, omdat ze geen ellende prediking willen horen is echt veel te makkelijk en te goedkoop.

Ik ken behoorlijk wat mensen die de GG (of OGG of GGinN) verlaten hebben en vertrokken naar bv de CGK, Gereformeerde Bond, HHK o.i.d.

Waarom? Omdat vele gemeentes en dominees binnen de GG (en OGG en GGinN) duidelijk naar rechts zijn afgeslagen t.o.v. Paulus, t.o.v Augustinus, t.o.v. Luther en Calvijn, t.o.v. Brakel, t.o.v. de Erskines, t.o.v. Spurgeon etc etc.

Deze mensen willen terug naar een prediking waar niet "de toeleidende weg naar God" maar Jezus Christus zelf centraal staat! Waar God in al Zijn heerlijkheid, Zijn macht, Zijn heiligheid, Zijn volmaaktheid, Zijn genade wordt geproclameerd en waar het dringend appel om allen tot Christus te komen en de rijke beloften aan iedereen die in Hem gelooft wordt gepredikt.

En voor sommigen zijn die 4 zondagen nog teveel :(
Ja men gaat makkelijker van zwaarder naar licht, dan andersom. Logisch wel eigenlijk, want velen willen niks horen van uitverkiezing, zondekennis, vijandschap, dood liggen. En ik luister regelmatig naar de GG en daar hoor ik wel degelijk dominees dit verkondigen hoor ! Maar de weg is smal en de poort nauw ! In veel kerken heb ik het gevoel dat die poort opgerekt wordt, tot een comfortabele breedte, waar zowat iedereen doorheen kan. (Jezus houdt van iedereen)

hazelaar
Verkenner
Verkenner
Berichten: 69
Lid geworden op: 29 mei 2010 16:55

Re: Refoschool in De Valk?

Berichtdoor hazelaar » 30 mar 2011 12:51

@Speedy,

Ik kan me voorstellen dat je als gemeente niet gelukkig wordt van mensen die overgaan omdat het "allemaal zo zwaar" is in die andere kerk. Echter mijn ervaring is dat juist de mensen die overgaan, degenen zijn die diepgaand bezig zijn met hun geloof in Jezus Christus en dit niet meer kunnen rijmen met bepaalde eenzijdigheden in de prediking. Onze plaatselijke CGK telt relatief vele recent of minder recente Ex-GerGemmers. En daar zijn we als gemeente zeer blij mee. Ze hebben vaak veel kennis van de Bijbel, zijn opgevoed met een duidelijk normen en waarden pakket en geven dit ook door in de opvoeding van hun kinderen.
Ik geef hiermee indirect aan dat de Ger Gem ook zeer positieve punten heeft. Het zou denk ik voor de GG (of aanverwante kerkverbanden) echter denk ik in het geheel niet schaden, om als mensen kiezen voor een ander kerkverband, niet bij voorbaat al te denken dat ze het te zwaar vinden vanwege hoed, rok, tv o.i.d., want heel vaak is de reden van een heel andere diepgaander aard, namelijk de al eerder genoemde eenzijdigheid in de prediking.

@schelpje3

Hiermee blijf je op het spoor zitten dat mensen zouden overgaan, omdat het allemaal in andere kerken zo "gemakkelijk" zou zijn. Zoals ik al aangaf, is dat in veel gevallen echt niet terecht! Ik heb in eerste instantie in mijn huidige kerkverband (CGK) veel ongemakkelijker in de bank gezeten dan in de GG, omdat ik in de GG (sorry dat ik lichtelijk chargeer) rustig onbekeerd kon blijven zitten (eerst moest God namelijk aan het werk, anders zou ik zo maar met een "gestolen" Jezus zitten), terwijl ik in de CGK voor de voeten kreeg dat ik het was, die wegrende voor God, dat God al 20 jaar naar me toe kwam, elke zondag weer in het "genade en vrede zij u".
Jezus zei tot hem: Ik ben de weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Refoschool in De Valk?

Berichtdoor Race406 » 30 mar 2011 12:56

schelpje3 schreef:
hazelaar schreef:@ schelpje,

Mag ik je erop wijzen dat in de Catechismus (zoals die ook in de GG gebruikt wordt) maar 4 zondagen zijn over de ellende en 48 over de verlossing en dankbaarheid?

Zeggen dat mensen de GG verlaten, omdat ze geen ellende prediking willen horen is echt veel te makkelijk en te goedkoop.

Ik ken behoorlijk wat mensen die de GG (of OGG of GGinN) verlaten hebben en vertrokken naar bv de CGK, Gereformeerde Bond, HHK o.i.d.

Waarom? Omdat vele gemeentes en dominees binnen de GG (en OGG en GGinN) duidelijk naar rechts zijn afgeslagen t.o.v. Paulus, t.o.v Augustinus, t.o.v. Luther en Calvijn, t.o.v. Brakel, t.o.v. de Erskines, t.o.v. Spurgeon etc etc.

Deze mensen willen terug naar een prediking waar niet "de toeleidende weg naar God" maar Jezus Christus zelf centraal staat! Waar God in al Zijn heerlijkheid, Zijn macht, Zijn heiligheid, Zijn volmaaktheid, Zijn genade wordt geproclameerd en waar het dringend appel om allen tot Christus te komen en de rijke beloften aan iedereen die in Hem gelooft wordt gepredikt.

En voor sommigen zijn die 4 zondagen nog teveel :(
Ja men gaat makkelijker van zwaarder naar licht, dan andersom. Logisch wel eigenlijk, want velen willen niks horen van uitverkiezing, zondekennis, vijandschap, dood liggen. En ik luister regelmatig naar de GG en daar hoor ik wel degelijk dominees dit verkondigen hoor ! Maar de weg is smal en de poort nauw ! In veel kerken heb ik het gevoel dat die poort opgerekt wordt, tot een comfortabele breedte, waar zowat iedereen doorheen kan. (Jezus houdt van iedereen)


Die 4 zondagen zijn niet teveel, waar men (o.a. ik) tegen ageer is het oprekken van die 4 zondagen tot 50 zondagen, en de verlossing en de dankbaarheid worden gedegradeerd tot 2x 1 zondag. En DAT is waar het scheef gaat.
In onze gemeente wordt overduidelijk verkondigd dat we van nature zonde ZIJN, en niet alleen maar zonde doen. We moeten verlost worden van onze zonden, we moeten leren zien wie we zijn tegenover een goeddoend God. Alleen laten wij God wel vrij in de manier waarop Hij werkt. En echt niet iedereen die zegt bekeerd te zijn wordt klakkeloos geloofd. Wij zijn gewend door te vragen totdat we op de juiste diepte (of hoogte, net hoe je het wilt zien) zijn. Er wordt niet gezegd dat we onszelf lachend de hemel binnenklappen. Maar de nauwe poort kan ook worden dichtgespijkerd zodat niemand erin kan, behalve die enkele gelukkige die weet waar de koevoet begraven ligt. En die koevoet ligt in de beleving van velen dan ook nog eens een meter of 10 diep, en dat gat mag men vervolgens met slechts 1 vinger graven. DAT is waar ik zo vaak tegen tekeer ga.
Ik besef ook wel dat ik scherp ben bij tijden, en als ik mensen kwets, dan spijt me dat oprecht. Maar ik kan het niet hebben dat mensen door een schematische theologie (of een blij blij mijn hartje is altijd zo blij theologie) bij mijn Christus vandaan worden gehouden. Daar doe je mijn Heiland zo vreselijk te kort mee! En als ik de duivel iets niet gun, is het dat mijn Here beroofd wordt van Zijn eer!! Dan wordt ik boos, en helaas zondig ik in die boosheid dan vaak... Dat "eerroven" kan door alleen maar blij te zijn en niet dankbaar te zijn voor je verlossing, dat kan ook door alleen maar de ellende te preken, waardoor de mensen die zich daar bekeerd durven noemen (helaas intriest weinig..), als geslagen mensen over de aarde gaan en alleen maar blijven steken in hoe zondig men wel niet is.
Ik respecteer iedereen die vanuit zijn of haar overtuiging de Here wil dienen. Maar het is voor mij heel moeilijk de overtuiging te respecteren van mensen die anderen bij Hem weghouden doordat ze (hoe goed bedoeld en oprecht gemeend allemaal!!) allerlei zaken erbij gaan halen die er niet bij horen.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Refoschool in De Valk?

Berichtdoor henkie » 30 mar 2011 13:20

Dit is allemaal mooie grote-mensen-dogmatiek maar het gaat hier om kinderen tot 12 jaar die o.a. schaapjes van de Goede Herder worden genoemd. Krijgt een kind daar wat van? Volgens mij ligt dat namelijk niet heel ver af van Jezus' woorden 'Laat de kinderen tot mij komen en verhinderd ze niet'.
Verder waren er wat uiterlijke problemen, zoals kleding en make up. De vraag is natuurlijk of je een nieuwe school moet stichten door zulke verschillen. En waar leg je die grens (wel)?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refoschool in De Valk?

Berichtdoor schelpje3 » 30 mar 2011 13:48

Race406 schreef:
schelpje3 schreef:
hazelaar schreef:@ schelpje,

Mag ik je erop wijzen dat in de Catechismus (zoals die ook in de GG gebruikt wordt) maar 4 zondagen zijn over de ellende en 48 over de verlossing en dankbaarheid?

Zeggen dat mensen de GG verlaten, omdat ze geen ellende prediking willen horen is echt veel te makkelijk en te goedkoop.

Ik ken behoorlijk wat mensen die de GG (of OGG of GGinN) verlaten hebben en vertrokken naar bv de CGK, Gereformeerde Bond, HHK o.i.d.

Waarom? Omdat vele gemeentes en dominees binnen de GG (en OGG en GGinN) duidelijk naar rechts zijn afgeslagen t.o.v. Paulus, t.o.v Augustinus, t.o.v. Luther en Calvijn, t.o.v. Brakel, t.o.v. de Erskines, t.o.v. Spurgeon etc etc.

Deze mensen willen terug naar een prediking waar niet "de toeleidende weg naar God" maar Jezus Christus zelf centraal staat! Waar God in al Zijn heerlijkheid, Zijn macht, Zijn heiligheid, Zijn volmaaktheid, Zijn genade wordt geproclameerd en waar het dringend appel om allen tot Christus te komen en de rijke beloften aan iedereen die in Hem gelooft wordt gepredikt.

En voor sommigen zijn die 4 zondagen nog teveel :(
Ja men gaat makkelijker van zwaarder naar licht, dan andersom. Logisch wel eigenlijk, want velen willen niks horen van uitverkiezing, zondekennis, vijandschap, dood liggen. En ik luister regelmatig naar de GG en daar hoor ik wel degelijk dominees dit verkondigen hoor ! Maar de weg is smal en de poort nauw ! In veel kerken heb ik het gevoel dat die poort opgerekt wordt, tot een comfortabele breedte, waar zowat iedereen doorheen kan. (Jezus houdt van iedereen)


Die 4 zondagen zijn niet teveel, waar men (o.a. ik) tegen ageer is het oprekken van die 4 zondagen tot 50 zondagen, en de verlossing en de dankbaarheid worden gedegradeerd tot 2x 1 zondag. En DAT is waar het scheef gaat.
In onze gemeente wordt overduidelijk verkondigd dat we van nature zonde ZIJN, en niet alleen maar zonde doen. We moeten verlost worden van onze zonden, we moeten leren zien wie we zijn tegenover een goeddoend God. Alleen laten wij God wel vrij in de manier waarop Hij werkt. En echt niet iedereen die zegt bekeerd te zijn wordt klakkeloos geloofd. Wij zijn gewend door te vragen totdat we op de juiste diepte (of hoogte, net hoe je het wilt zien) zijn. Er wordt niet gezegd dat we onszelf lachend de hemel binnenklappen. Maar de nauwe poort kan ook worden dichtgespijkerd zodat niemand erin kan, behalve die enkele gelukkige die weet waar de koevoet begraven ligt. En die koevoet ligt in de beleving van velen dan ook nog eens een meter of 10 diep, en dat gat mag men vervolgens met slechts 1 vinger graven. DAT is waar ik zo vaak tegen tekeer ga.
Ik besef ook wel dat ik scherp ben bij tijden, en als ik mensen kwets, dan spijt me dat oprecht. Maar ik kan het niet hebben dat mensen door een schematische theologie (of een blij blij mijn hartje is altijd zo blij theologie) bij mijn Christus vandaan worden gehouden. Daar doe je mijn Heiland zo vreselijk te kort mee! En als ik de duivel iets niet gun, is het dat mijn Here beroofd wordt van Zijn eer!! Dan wordt ik boos, en helaas zondig ik in die boosheid dan vaak... Dat "eerroven" kan door alleen maar blij te zijn en niet dankbaar te zijn voor je verlossing, dat kan ook door alleen maar de ellende te preken, waardoor de mensen die zich daar bekeerd durven noemen (helaas intriest weinig..), als geslagen mensen over de aarde gaan en alleen maar blijven steken in hoe zondig men wel niet is.
Ik respecteer iedereen die vanuit zijn of haar overtuiging de Here wil dienen. Maar het is voor mij heel moeilijk de overtuiging te respecteren van mensen die anderen bij Hem weghouden doordat ze (hoe goed bedoeld en oprecht gemeend allemaal!!) allerlei zaken erbij gaan halen die er niet bij horen.

Nu doe je hetzelfde als Petrus, verontwaardigd, driftig. Maar hij was de eerste die zijn Meester verloochende ! Als je zo boos word, vraag ik me af waarom ? Dat is niet bepaald een vrucht van de liefde tot God EN je naaste ! Als je de Heere op het oog hebt, moet je zeker niet boos worden, dat is Hij ook niet. God heeft veel redenen om boos op ons te zijn, dus als je iets van Zijn liefde wilt uitstralen, past lankmoedigheid en geduld beter erbij.
Maar ik ken die valkuil hoor :oops:
Maar probeer wel dat respect op te brengen voor de kerken aan je rechterzijde ! CGK gaat ook van links naar rechts nl.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refoschool in De Valk?

Berichtdoor schelpje3 » 30 mar 2011 13:50

henkie schreef:Dit is allemaal mooie grote-mensen-dogmatiek maar het gaat hier om kinderen tot 12 jaar die o.a. schaapjes van de Goede Herder worden genoemd. Krijgt een kind daar wat van? Volgens mij ligt dat namelijk niet heel ver af van Jezus' woorden 'Laat de kinderen tot mij komen en verhinderd ze niet'.
Verder waren er wat uiterlijke problemen, zoals kleding en make up. De vraag is natuurlijk of je een nieuwe school moet stichten door zulke verschillen. En waar leg je die grens (wel)?

Nouwww, ik denk dat het wel iets verder gaat dan kleding en make up. Dat speelt niet echt in groep 4 :wink:
Het zal de algehele strikte naleving van de leer wel zijn en ze hebben recht om kinderen te weigeren dan.
Op zich niet zo heel gek, want op elke refoschool zie je het verwateren door de aanwas van andersdenkenden. Men ondertekent het formulier, dat je het met de regels eens bent en vervolgens ga je die regels eens lekker oprekken.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Refoschool in De Valk?

Berichtdoor pannenkoek » 30 mar 2011 13:59

hazelaar schreef:@ schelpje,

Mag ik je erop wijzen dat in de Catechismus (zoals die ook in de GG gebruikt wordt) maar 4 zondagen zijn over de ellende en 48 over de verlossing en dankbaarheid?

t.


3 over de ellende, 2,3 en 4
Het staat boven zondag 2
:D

Maar goed, we dwalen af.
Refo school in de Valk??? Als dat de gemeente splijt moeten ze het niet doen!!
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Jantjes

Re: Refoschool in De Valk?

Berichtdoor Jantjes » 30 mar 2011 18:51

schelpje3 schreef: Nouwww, ik denk dat het wel iets verder gaat dan kleding en make up. (….) Het zal de algehele strikte naleving van de leer wel zijn en ze hebben recht om kinderen te weigeren dan.

Precies: de leer van de farizeeërs en de schriftgeleerden, het waren er wel 613 in getal.

Luk 11,46 Doch Hij zeide: Wee ook u, wetgeleerden! want gij belast de mensen met lasten, zwaar om te dragen,

.

Jantjes

Re: Refoschool in De Valk?

Berichtdoor Jantjes » 02 apr 2011 09:50

„Scholenkwestie De Valk komt bij rechter terecht”

*Foto mag hier niet geplaatst worden i.v.m. de rechten*

Misschien ziet u op deze foto het verschil tussen refo’s en niet refo’s.

Men beriep zich bij het stichten van een nieuwe school soms expliciet op de visie van één theoloog.
http://www.refdag.nl/nieuws/scholenkwes ... t_1_543477


.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Refoschool in De Valk?

Berichtdoor Boekenlezer » 02 apr 2011 10:01

Race406 schreef:Wat vinden jullie hier van?

Ik kwam net wat tegen over dit onderwerp. Dit artikel.
Ik kreeg er grote twijfels bij, of dit zo gezond is.
Aan de ene kant wil je als christelijke ouders je kinderen natuurlijk christelijk opvoeden. Maar is dat met die bestaande scholen meteen in gevaar? Dat lijkt mij vrij sterk.

Mortlach schreef:Een tweede school oprichten met als gevolg dat beide scholen niet langer levensvatbaar zijn lijkt me echt een geweldig idee! Altijd fijn als dogmatiek boven pragmatiek wordt gesteld.

De Gereformeerde Gemeenten zijn naar mijn idee inderdaad wel een kerkverband waarin de dogmatiek een zeer vooraanstaande rol speelt. Dus in die zin is jouw opmerking op een bepaalde manier wel treffend.
Al denk ik wel, dat het woord dogmatiek in mijn antwoord nu een wat andere betekenis heeft, dan in jouw stelling. Ik bedoel nu dogmatiek vooral als theologisch vak: de systematische christelijke leer, zoals die afgeleid is uit de Bijbel. Het is een benadering, om te denken vanuit de dogmatiek, en in dat licht de Bijbel te lezen. Mijn interesse is een andere: vanuit de Bijbel kijken hoe uiteindelijk de dogmatiek historisch gezien tot stand is gekomen. Dat lijkt mij beter voor een goed begrip van de dogmatiek.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refoschool in De Valk?

Berichtdoor schelpje3 » 02 apr 2011 12:35

Ja dat verschil zie ik wel. Die mevrouw in spijkerbroek is de niet-refo, misschien is ze het wel, maar zo ziet ze er niet uit.
Kledingregels voor kinderen op school kun je aanscherpen (deels) maar voor de moeders die hun kind komen halen, niet.
Ik zie het op ouderavonden bij ons school ook wel. Ik kom vaders tegen die eruit zien als een dominee uit uiterst rechts en met een trendy jeans. Moeders dito, haar op zolder, lange rok, maar ook kortgeknipte koppies en legging met tuniekje.
Persoonlijk zou ik dat niet doen, ik vind het een beetje provoceren. Ik blijf mezelf, maar zal nooit een broek aantrekken naar een ouderavond.

Faramir

Re: Refoschool in De Valk?

Berichtdoor Faramir » 02 apr 2011 14:08

Jantjes schreef:Misschien ziet u op deze foto het verschil tussen refo’s en niet refo’s.

Maakt het uit? Ik zie allemaal mensen waarvan de een echt niet meer of beter is dan de ander.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten

cron