Niet kunnen functioneren zonder geloof

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Niet kunnen functioneren zonder geloof

Berichtdoor mohamed » 14 apr 2011 13:24

schelpje3 schreef:Ik doe dan ook niet mee aan die "rat-race". Ben een paar jaar uit het betaalde werken geweest, wegens allerlei zorgen om familieleden.
Nu heb ik heel ander werk, heel relaxed en heel beperkt. Hooguit 18 - 20 uur per week.
Maar ik streef geen carriere meer na. Ik merk aan mezelf, als er stress of druk bij komt kijken, ik dit moet bekopen met lichamelijke klachten.

Goed zo, wat heb je ook aan een carrière als je je ziel ervoor kwijtraakt! Veel rustdagen gewenst! ;)

Riska

Re: Niet kunnen functioneren zonder geloof

Berichtdoor Riska » 14 apr 2011 14:16

mohamed schreef:
schelpje3 schreef:Ik doe dan ook niet mee aan die "rat-race". Ben een paar jaar uit het betaalde werken geweest, wegens allerlei zorgen om familieleden.
Nu heb ik heel ander werk, heel relaxed en heel beperkt. Hooguit 18 - 20 uur per week.
Maar ik streef geen carriere meer na. Ik merk aan mezelf, als er stress of druk bij komt kijken, ik dit moet bekopen met lichamelijke klachten.

Goed zo, wat heb je ook aan een carrière als je je ziel ervoor kwijtraakt! Veel rustdagen gewenst! ;)

Ik erger mij aan je toon Mohammed.
Wat weet jij van Schelpje? Mogen mensen een beetje pas op de plaats maken? Er zijn jonge mensen die kiezen voor vier dagen omdat de druk te hoog is. Mijn dochter doet dat ook. En mijn dochter is aanzienlijk veel jonger dan Schelpje. Mag een moeder ook nog aandacht besteden aan het gezin?
Kortom: ik vind de opmerking dat ze maar moet snurken en nu weer ongepast.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Niet kunnen functioneren zonder geloof

Berichtdoor Mortlach » 14 apr 2011 14:27

Riska schreef:
mohamed schreef:Goed zo, wat heb je ook aan een carrière als je je ziel ervoor kwijtraakt! Veel rustdagen gewenst! ;)

Ik erger mij aan je toon Mohammed.
Wat weet jij van Schelpje? Mogen mensen een beetje pas op de plaats maken? Er zijn jonge mensen die kiezen voor vier dagen omdat de druk te hoog is. Mijn dochter doet dat ook. En mijn dochter is aanzienlijk veel jonger dan Schelpje. Mag een moeder ook nog aandacht besteden aan het gezin?
Kortom: ik vind de opmerking dat ze maar moet snurken en nu weer ongepast.


Hmm, ik lees die toon helemaal niet in Mo's bijdrage, maar juist bemoediging dat Schelpje de juiste keuze heeft gemaakt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Riska

Re: Niet kunnen functioneren zonder geloof

Berichtdoor Riska » 14 apr 2011 14:40

:mrgreen: Nou, dan lezen wij het totaal anders...

mohamed

Re: Niet kunnen functioneren zonder geloof

Berichtdoor mohamed » 14 apr 2011 14:59

Mortlach schreef:
Riska schreef:
mohamed schreef:Goed zo, wat heb je ook aan een carrière als je je ziel ervoor kwijtraakt! Veel rustdagen gewenst! ;)

Ik erger mij aan je toon Mohammed.
Wat weet jij van Schelpje? Mogen mensen een beetje pas op de plaats maken? Er zijn jonge mensen die kiezen voor vier dagen omdat de druk te hoog is. Mijn dochter doet dat ook. En mijn dochter is aanzienlijk veel jonger dan Schelpje. Mag een moeder ook nog aandacht besteden aan het gezin?
Kortom: ik vind de opmerking dat ze maar moet snurken en nu weer ongepast.


Hmm, ik lees die toon helemaal niet in Mo's bijdrage, maar juist bemoediging dat Schelpje de juiste keuze heeft gemaakt.

Dat staat er ook gewoon! :)

mohamed

Re: Niet kunnen functioneren zonder geloof

Berichtdoor mohamed » 14 apr 2011 15:00

Riska schreef::mrgreen: Nou, dan lezen wij het totaal anders...

Of jij kan gewoon niet lezen! :lol:

Jorden
Verkenner
Verkenner
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 feb 2011 19:57

Re: Niet kunnen functioneren zonder geloof

Berichtdoor Jorden » 16 apr 2011 21:35

meribel schreef:Lijkt me duidelijk voor Jorden dat christenen niet massaal niet-christenen verbieden om op zondag te winkelen aangezien vele christenen dat zelf ook gewoon winkelen op zondag.

Klopt, veel maakt het niks uit maar er zijn er nog meer die het wel eisen zo is het een typisch christelijke wet.

Wat mij dan interesseert is niet zozeer de mening van iemand die erop wijst dat niet alle christenen de zondagsluiting eisen maar de mening va iemand die daar vurig achter staat.

Want als ik het goed begrijp moet iedereen zoveel mogelijk rusten op zondag omdat god dat ook deed... Dat standpunt zou ik wel eens verdedigd willen zien want ik kan op zondag niet naar alle winkels. De meesten zijn verplicht dicht, waarom eigenlijk, waarom verplicht rusten, wie val ik lastig als ik het niet doe? Ik hoorde dat je in sommige christelijke dorpen beter de auto niet op zondag kan wassen en dat soort zaken, hoe bestaat het anno 2011 ? Ik snap het niet.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Niet kunnen functioneren zonder geloof

Berichtdoor schelpje3 » 16 apr 2011 21:42

mohamed schreef:Goed zo, wat heb je ook aan een carrière als je je ziel ervoor kwijtraakt! Veel rustdagen gewenst! ;)

Nee idd, wat zou ik hebben aan een carriere. Het is maar tijdelijk. Je weet wel, ijdelheid der ijdelheden.
Wat baat het de mens als hij de gehele wereld (dus alles) wint, maar hij lijdt schade aan zijn ziel.
Over 100 jaar is er niemand meer van ons. Heel R.W. zit vol met mensen die nu nog niet geboren zijn, of het bestaat zelfs niet meer.
Niemand die zal zeggen: o ja, dat is mo, of schelpje, zij konden van die zinnige dingen zeggen.
NEE. Alles is weg.
Misschien moet je wat ouder worden om dit te kunnen relativeren. Ik zag het in mijn jonge jaren ook anders.
Maar gelukkig had ik mijn ouders, die de boel recht konden trekken. Mij pas op de plaats lieten maken, indien nodig.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Niet kunnen functioneren zonder geloof

Berichtdoor meribel » 17 apr 2011 18:40

Jorden schreef:Klopt, veel maakt het niks uit maar er zijn er nog meer die het wel eisen zo is het een typisch christelijke wet.

Wat mij dan interesseert is niet zozeer de mening van iemand die erop wijst dat niet alle christenen de zondagsluiting eisen maar de mening va iemand die daar vurig achter staat.

Want als ik het goed begrijp moet iedereen zoveel mogelijk rusten op zondag omdat god dat ook deed... Dat standpunt zou ik wel eens verdedigd willen zien want ik kan op zondag niet naar alle winkels. De meesten zijn verplicht dicht, waarom eigenlijk, waarom verplicht rusten, wie val ik lastig als ik het niet doe? Ik hoorde dat je in sommige christelijke dorpen beter de auto niet op zondag kan wassen en dat soort zaken, hoe bestaat het anno 2011 ? Ik snap het niet.


ik heb nog nooit van iemand ( bijv. christenen ) gehoord dat die MOET rusten 1 dag per week, wel dankbaarheid dat iemand MAG rusten. Jezus zei immers zelf; de sabbat is er voor de mens, de mens niet voor de sabbat.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Niet kunnen functioneren zonder geloof

Berichtdoor Mortlach » 17 apr 2011 18:47

meribel schreef:ik heb nog nooit van iemand ( bijv. christenen ) gehoord dat die MOET rusten 1 dag per week, wel dankbaarheid dat iemand MAG rusten. Jezus zei immers zelf; de sabbat is er voor de mens, de mens niet voor de sabbat.


Dus als zoonlief in een streng refo-gezin een zondagsbaantje wil, wordt hem geen strobreed in de weg gelegd?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Niet kunnen functioneren zonder geloof

Berichtdoor mohamed » 17 apr 2011 21:53

schelpje3 schreef:Nee idd, wat zou ik hebben aan een carriere. Het is maar tijdelijk. Je weet wel, ijdelheid der ijdelheden.
Wat baat het de mens als hij de gehele wereld (dus alles) wint, maar hij lijdt schade aan zijn ziel.
Over 100 jaar is er niemand meer van ons. Heel R.W. zit vol met mensen die nu nog niet geboren zijn, of het bestaat zelfs niet meer.
Niemand die zal zeggen: o ja, dat is mo, of schelpje, zij konden van die zinnige dingen zeggen.
NEE. Alles is weg.
Misschien moet je wat ouder worden om dit te kunnen relativeren. Ik zag het in mijn jonge jaren ook anders.
Maar gelukkig had ik mijn ouders, die de boel recht konden trekken. Mij pas op de plaats lieten maken, indien nodig.

Ik weet niet of het met leeftijd te maken heeft, want er zijn vele ouderen die daar zo niet over denken en veel waarde hechten aan de carrière van hun kleinkinderen. Doch ben ik het met je eens als zijnde professionele arme luis in de pels!

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Niet kunnen functioneren zonder geloof

Berichtdoor meribel » 17 apr 2011 22:03

Mortlach schreef:
Dus als zoonlief in een streng refo-gezin een zondagsbaantje wil, wordt hem geen strobreed in de weg gelegd?


ach ja mortlach, ik denk dat mijn antwoord inderdaad te idealistisch is :) ......laat ik het dan houden op christenen die voor zichzelf spreken ( volwassenen en belijdenis gedaan ) en niet de regels de ze voor hun kinderen stellen.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten